Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vyzkoušeli jsme metro bez strojvedoucího. Musí odolat horku a prachu

V Rijádu probíhá ambiciozní projekt stavby metra. Tři konsorcia staví šest linek o celkové délce 176 kilometrů. Nahlédli jsme do jedné ze souprav pro hlavní město Saúdské Arábie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K72a73r96e50l 25H94o62r94á76k 2668329143583

Je vidět, že se jejich ekonomice daří a že mají vysokou produktivitu práce. Tohle my nikdy za vlády kapitalistů mít nebudeme.

0/−1
28.9.2016 17:07

P79a95v92e98l 64M41o21r48a39v60e73c 3562679712108

A za komunistů jsme si toto dopřávali, co?;-O

Navíc, u nás nevládnou kapitalisté, ale socialisté. Prakticky pořád jen levice.

A drobný rozdíl: nejsou tu oproti SAE ohromné zásoby ropy, ze kterých bychom mohli takovéto projekty financovat. My si na ně musíme normálně vydělat.

0/0
28.9.2016 19:41

K58a80r24e76l 69V98o85m78á18č21k96a 4371442488793

Nikde ne fotkách nevidím ten modlitební vůz bez sedaček s koberečkem a minaretem.

+1/−1
28.9.2016 11:16

M41i26l58a51n 79K15u19č95e41r49a 4941289426237

Jděte s tím moralizováním na Facebook.

0/0
28.9.2016 1:53

V33l93a56d32i62s45l95a51v 54B43u59r93e27s 9833865671139

Super. Pokud mate radi vlaky, nemela by vam uniknout soutez Poznejvlak.cz. Muzete vyhrat jizdenku po Evrope nebo super knizku. Kouknete na www.poznejvlak.cz

0/0
27.9.2016 19:48

M76i10c59h29a57l 97M26i91n93a49ř84í82k 9362736799528

Když je dvouvozový, který vůz bude pro ženy a který pro muže?

0/0
26.9.2016 18:31

P64e84t26r 49M15a81r12š83o89u70n 5245918846876

vždy ten vzadu ;-)

+3/0
26.9.2016 21:57

M34i18c72h46a28l 28M82i93n75a95ř39í39k 9672956209678

Siemens vyráběl pro nacisty, dnes vyrábí pro teroristy.

Jak to bylo? "kde dolar je alfou a omegou celého života" ?;-D

0/−2
26.9.2016 18:17

J28i68ř78í 50K61o98c70u27r97e93k 6965754385858

Totéž Hugo Boss nebo Plzeňská Škodovka, VolksWagen taky.

Co třeba takový filtr, který odfiltruje benzín ze saúdské ropy? S elektřinou z Temelína se to údajně povedlo.

+4/0
26.9.2016 18:48

P82a34v17e16l 24S76m19o89l54k61a 8698705186297

Cože? Muslimové budou používat mašinky bezvěrců? A to EU nevadí obchodovat se státem podporujícím terorismus?;-O;-€

+1/−7
26.9.2016 12:59

M19a74r24i16á72n 31B52e55d22n43á35r35i46k 9551481340308

To toho o Saudech moc nevíte. Oni mají vše postavené bezvěrci z Evropy. I doktora mají bezvěrce z Evropy i zubaře. Ve zdravotnictví je 70% cizinců. Mají třeba výtahy i z ČR, na stavbách jim tam makají i lidi z našich končin. Oni sami nemakají, jsou líní a taky toho moc neumí, vše si platí petrodolarem. Tam třeba pracuje jen 5% žen, oni jinak nesmí, mají i omezené vzdělání. Dokonce, když se tam narodí holka, tak nedostane rodný list atd. Asi by Vás hodně věcí šokovalo. Třeba restaurace kde manželé jí za sklem aby je nikdo neviděl.

Jinak v SA neteče skoro nikde pitná voda, tu si musíte kupovat balenou, všude je obvykle mořská odsolená voda. Všude mají tu jejich náboženskou policii, co dostává odměny za lovení hříšníků, hlavně za cizince. Ta země má víc zákazů, než bylo zde za totáče :-/

+4/0
26.9.2016 14:53

J16i64ř88í 23E15r32b60e80n 1433574376237

Protože s nimi obchoduje hodný Siemens.

Kdyby s nimi chtěla obchodovat zlá kryptobolševická Škoda Transportation, už by to řešili podobní pseudomoralisté, kterým se nelíbil třeba miliardový kontrakt ZVVZ Milevsko na vzduchotechniku pro íránský Búšehr...

0/−1
26.9.2016 15:03

K26a80r89e89l 50V17o32h79n90o13u17t 4428379210727

Moc se mi líbí fotka č.4. Moderní jednotka na ohnilých pražcích.

+1/0
26.9.2016 12:34

D80a87n39i63e51l 30K41r62i16š29k16a 5138517620348

Klimatizace pro toto metro vyrabime tady v CR (Nyrany u Plzne). Kdyz to srovnam s jinymi projekty co tady na hale jedou, tak je videt kdo ma a nema penize.

+4/0
26.9.2016 12:16

J38i72ř25í 41E95r62b44e45n 1953474256537

Přesněji řečeno je rozdíl v tom, kdo je ochoten zaplatit za skutečnou kvalitu a trvanlivost - nebo kdo smlouvá o to, zda je tam opravdu nutný každý šroubek.

+1/0
26.9.2016 15:05

G38a13b56r55i85e93l59a 79K91o14b93l84í91ž83k27o83v70á 2441130809274

Na co maji v prvni tride mastne tyce:D

+1/0
26.9.2016 11:11

P65e73t44r 27M94a24r19š45o51u43n 5255368766126

tak služebnictvo se musí něčeho držet, aby nepadalo na pány ;-D ( ;-) )

+1/0
26.9.2016 22:00

J59a58n 72K30u19b90a81l42e34k 4779390483216

Jojo, jedine, co umim vyrobit a udrzovat je velbloud, ale kdyz mam penize, muzu postavit treba kompletne automaticke metro.

Sorry, ale toto mi jako "cool" neprijde....

+3/−3
26.9.2016 10:54

J44a60r74o60s43l43a36v 72P39o22s38p89í78š49i44l 2491699775586

Ten článek je snad komplet obšlehnutý z promomateriálů výrobce. Úplně to z něj čiší.

+4/0
26.9.2016 10:49

R25o81s67ť34a 96J23a93n88č44a32r 4497659871566

Ve vídeňské továrně se mohlo fotografovat vše s jedinou výjimkou - metro pro Riád. Jako jediní jsme měli výjimku s tím, že zveřejněné foto podléhá před vydáním schválení centrálou

+1/0
26.9.2016 12:00

T12o73m83á76š 81T81a91t49í38č29e46k 5440402390518

Musím se přiznat, že jak jsem přečetl nadpis, tak mě napadlo: To snad musí i se strojvedoucím. Tak se jdu poinformovat, co by strojvedoucí nezvládl. ;-)

0/0
26.9.2016 10:30

M47a91r63t10i79n 32Š39i76n36d76e46l49á54ř 9914494883569

Proč nemůže mít metro v Rijádu strojvedoucího? Protože žádný občan této diktatury by nebyl ochoten takto náročnou práci dělat. Museli by najmout Inda.

+3/−5
26.9.2016 9:53

M49i42r75e75k 59S72á87l 1955651758524

ani to nebudu číst. na cokoliv o saudské arábii zvysoka kakám. je odporná

+4/−5
26.9.2016 9:11

M47i87c62h82a63l 47S95e40d84m64í18k 3339725966571

Mimochodem Family class je určena především pro ženy. Samotní muži tam mají vstup zakázán; nejspíš proto, aby je tam muži nefixírovali muži jako tetu Kateřinu v Saturninovi.

+2/0
26.9.2016 9:09

V98í44t 42K47o57u88b40a 6886930964628

Nemuseli jste až do Riádu, metro bez strojvedoucího jezdí v Paříži už asi 8 let - linka č.1

+4/0
26.9.2016 8:52

R75o87s29ť75a 13J23a56n86č38a47r 4247639841176

A část vozů byla dokonce vyrobena v Praze

+2/0
26.9.2016 8:53

V94o19j14t90ě41c19h 13B77u11d73i52n63s28k27ý 4622179979684

Tak za prvé, byli ve Vídni.

Za druhé, automatické metro v Paříži je od roku 1998, linka 14. Linka 1 je automatická od roku 2012.

Za třetí první automatické metro v Evropě měli v roce 1983 v Lille...

+7/0
26.9.2016 12:05

J84a10n71a 18S21t19e61h93l75í84k67o19v84á 2809560400616

nejen tam ;-)

0/0
26.9.2016 15:52

P78a35v97e62l 87M59o96r85a54v32e49c 3932399332318

Nebo ještě blíž v Kodani.

0/0
28.9.2016 19:43

K49a54r77e84l 44V85o97h93n39o46u42t 4288199900887

Jakýkoli kšeft s jedním z nejobludnějších režimů je morálně hnusný.

Nic na tom nemění, že po technické stránce jsou to krásné mašinky.

+21/−1
26.9.2016 8:43

M70i17l87a64n 82K80u10č15e96r50a 4731329656857

Morálka nemá na Technetu co dělat.

0/0
28.9.2016 1:49

A22l98e46š 60L46i69s39o13v71s94k75ý 9809418682262

Klid, až dojde ropa nebo o ni už nebdue zájem, zase tam mezi zříceninama otrhaní bosí kluci budou pást kozy. Islám není schopný vybudpovat fungující společnost.

+9/0
26.9.2016 8:40
Foto

L55u40k86á93š 65N61o42v16o73t49n49ý 6496497808438

Mezitím si ovšem za ty ropné peníze koupí půlku firem po celém světě. Takže to, že nebudou mít co na práci (a hraní) bych se vskutku nebál.

+2/−1
26.9.2016 12:43

J70a63n 41U17l27r46y94c66h 4721317590668

pokud dojde ropa, naše civilizace padne na hubu; a je velká otázka, kdo bude mít lepší vyhlídky na slušnou konsolidaci - společnost založená na právě společensky stmelujících atributech (rodina, široká rodina, klan, náboženství atd.), anebo zoufale nepřirozená (už dnes až do takových extrémů, že normální přirozený model je vymírat) západní společnost..., takže s tím islámem je to (v takové "post" situaci) nepochybně přesně naopak;

samozřejmě si můžete projektovat situaci, kdy se bez té ropy dík nějakým jiným (t.č. reálně neexistujícím) technologiím obejdeme, ono je to jedno - naše společnost ve skutečnosti padne už dost brzo na hubu dík blbcům, co úplně zbytečně (ve jmému primitivního sobectví, xenofobie a zbabělosti) zruší liberální demokracii + spolupráci mezi evropskými státy, takže nahradí slušně fungující a spolu vycházející režimy nekontrolovanými, divoce nacionalistickými a navzájem vysoce sobeckými a tudíž (díky právě tímto vývojem logicky se zmnoživším problémům) i vysoce antagonistickými vztahy - řešení je (jak to velmi ilustrativně dokázaly právě dějiny 20. století) pochopitelně válka - pokud budou mít na Arabském poloostrově kliku (což pravda není moc pravděpodobné, takový konflikt může snadno mít devastující účinky i daleko mimo hranice EU), tak za pár let bude život u nich proti podmínkám ve střední Evropě rájem na zemi...

0/0
30.9.2016 2:32

V44í91t88ě11z49s41l87a50v 19S85c37h10m34i78t92t 5720219969293

Že se nestydí používat technologie bezvěrců?! I když podzemní chodník pro velbloudy by asi nebylo to pravé ořechové...

#

+14/−4
26.9.2016 6:44

M88a32r37t34i22n 49R33u50z78i59c73k24a 1722168936967

Proc by otroci nemohli neco pro sve nadrazene vyrabet?

+2/0
26.9.2016 11:44

V23í83t47ě98z18s60l39a33v 83S35c41h82m47i53t32t 5550749119693

V Rijádu budují cvičiště teroristů pro útoky v metru?

#

+9/−1
26.9.2016 6:43

J44a17r67o76s61l26a89v 19P90í45š71a 2634938390817

Dvouvozové soupravy metra??? Hmmm proč dělat tramvaj, když si můžou postavit 50x dražší metro... V Evropě se zase udělá sbírka na chudé v Africe.....

+15/−5
26.9.2016 2:05

F78e87l72i96x 21M37e92d14e50k 7855184490137

Bez ropy by neměli ani jedno :-)

0/0
26.9.2016 16:53

P35a37v27e48l 71M45o59r89a54v17e85c 3822289512478

A není to jejich věc za co utratí peníze? Vám vadí, že tu drahé vlaky kupují od Evropy a dávajíz de lidem práci?

Btw. v SAE je pár milionů uprchlíků (ze Sýrie a okolí, ty co zde rozhodně nechceme). Nesrovnatelně víc než u nás.

0/0
28.9.2016 19:45

R86o21b71e46r53t 64M73r43o81c77z88k41o50w12s27k89i 7528750859824

Snad i v Praze se v dohlednu dočkáme metra bez řidiče, ale vzhledem k tomu, že DPP ani nebyl schopen vybavit alespoň metro turnikety během X desetiletí, tak si o tom můžem nechat asi jen zdát... ;-D

+2/0
26.9.2016 0:46

J62i27ř32í 91E57r78b91e33n 1793854246927

Proboha, proč zase vracet do systému MHD ty zpomalující turnikety (na jednotkové placení), když jsme se jich před třiceti lety zbavili???

+4/0
26.9.2016 8:31

J84a54n26a 38S23t70e95h47l60í92k45o70v81á 2139190860376

protože hromada černých pasažérů?

0/0
26.9.2016 15:54

J26i42ř16í 41K67o83c69u88r78e88k 6735724495628

Pokud to všecny černé pasažéry donutí koupit lístek za 20 Kč, kolik jich bude muset být, aby se zaplatlia investice i údržba? Je fajn sebrat daňovému poplatníkovi miliardu Kč, aby se příjmy DPP zvýšily milion ročně. Ikdyby to byly desítky miliónů.

0/0
26.9.2016 18:44

J94i63ř95í 56E94r85b87e75n 1813794486327

... pro které nebude problém ten turniket přeskočit - a budou z obliga, nikdo jim už černotu neprokáže, protože turniket jízdenky nevydává (resp. kdyby vydával, je to zdržení pro každého cestujícího).

Patrně nepamatujete reálný provoz turniketů bez dozorčího.

0/0
27.9.2016 5:44

J69a81n61a 19S53t69e14h95l63í53k17o61v27á 2699560490446

ano, jak fungovali tady nevím,ale vím jak fungují třeba v Londýně, Miláně.. ano i tam se najdou lidé, kteří se tam dostanou,ale pořád mi to přijde lepší, než spousta neplatících klientů..

0/0
27.9.2016 8:45

J81i31ř73í 20E39r49b17e85n 1563234116487

To, že lidé zjevně neoznačují jednotlivé jízdenky, může mít docela prozaické vysvětlení: mají přestupní nebo dlouhodobou jízdenku... ;-)

0/0
2.10.2016 20:58

J49a60n36a 92S45t24e86h37l69í44k13o68v53á 2989510550436

myslíte takový, který se do turniketu narvou po dvou? ;-)

0/0
3.10.2016 8:19

J38a34n 39S48p41á98l57e73n21ý 4397423531337

Turniket může vypadat i jinak než tyč ve výši stehen..

0/0
29.9.2016 20:30

J96i56ř13í 56E23r91b80e67n 1803544686217

Samozřejmě, může být i ve formě otočných dveří. Ovšem počítejte s pětinovou propustností oproti současnému řešení.

0/0
2.10.2016 20:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.