Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

„Pokud to není Boeing, tak neletím.“ Firma slaví 100 let

Před sto lety se začala psát historie firmy Boeing, jednoho z nejslavnějších leteckých výrobců všech dob. Podívejte se na fotografie zobrazující některé významné historické okamžiky, ale především zajímavé stroje z její produkce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V15a56c53l40a20v 79V47a25v50r62a 3727404575807

Mno jakse firma bvyvíjela vidíme názorně, Podpora vlády nebyla vůbec a když tak jen pro vojenské zakázky, To Airbus pžrd krachem zachránilo Německo s Francií a dotují je dodnes. Boeing má i véc zakázek, a je to díky promyšlenému plánování toho, co vyžadují aerolinky.

Až se divím že si článek od odborníka pochvalující americkou firmu našel místo v českém tisku. To se stává velice zřídka.

0/−1
17.7.2016 16:50

M64a62r78t16i52n 65J25i88r62o68u81s59e59k 7986545685698

Amerika nebyla rozbombardovaná dvěma světovými válkami. Evropa ano a přesto je Airbus úspěšnější.

0/0
17.7.2016 22:48
Foto

J62i69r52i 88B40i27l78i53n83a 5228110717

Dobry clanek. Boeing rules!!!! R^

+1/0
15.7.2016 18:12

P14e95t21r 87M97i67c54h58a45l 2310524461332

Boeing je prostě pojem. Díky za zajímavý článek. R^

+10/0
15.7.2016 16:29

J95i92ř41í 65H21u77m62p79o20l83í10k 4404117216771

„Pokud to není Boeing, tak neletím.“!

+2/0
15.7.2016 15:03

P66e14t80r 60M28i76c73h69a24l 2150104621332

Jenom jednou jsem letěl Airbusem, paradoxně v Americe. :-)

0/0
15.7.2016 16:31

J26o33z39e73f 58Č56e74r15n11ý 3901149123261

na popise obr. č. 13 je uvedené civilizovaný. myslím, že skôr by sa hodilo zcivilnený.

+1/0
15.7.2016 12:27

J70a73r94o10s20l41a62v 72N97o26v53á77k 5755199904912

V galerii je zapomenuta jedna důležitá éra firmy, kdy během první světové války málem firma krachla. Jediné co jí udrželo doslova nad vodou byla výroba rychlých člunů, které v té době byly velmi populární u pašeráků alkoholu, protože byla prohibice.

0/0
15.7.2016 12:15

B77o41h93u53m32i16l 61M36i34c34h10a29l 3735644865191

Volstead Act je z roku 1919, takže rychlé čluny pro pašeráky alkoholu během první světové nějak časově nesedí.

+2/0
15.7.2016 12:31

J85a33r76o62s38l60a41v 12N45o79v47á57k 5305819654782

Málem zkrachovali až po válce, kdy armádní zakázky vyschly.

0/0
15.7.2016 13:03

D42a21n56i67e96l 50S89o46b48o93t79a 9469764756620

Boeing a čluny? Na začátku koupil loděnice, kde vyráběl hydroplány, ale o člunech jsem se nic nedočetl.

0/0
15.7.2016 13:07

R21i91c75h24a46r57d 58A89u41b61r55e95c12h33t 1942571906230

Jo, po válce chvíli dělal i nábytek a čluny značky Sea Sled v licenci firmy Sea Sled Co z Bostonu, které byly podle drbů oblíbené mezi pašeráky. Před krachem firmu zachránily zakázky na modernizaci armádních DH-4 a potom poštovní doprava.

+1/0
15.7.2016 13:26

J52a61r75o23s96l72a47v 39N95o26v60á84k 5775899534132

Fotečka i s inzerátem viz https://goo.gl/YdAZf8. Spodek lodi tvoří obrácené V, takže na svou dobu dost revoluční řešení, které bylo vyvinuto Albertem Hickmanem.

+1/0
15.7.2016 13:49

P32e20t71r 32L74u46k80e64š 6603641

U nás to bylo podobné. Za hospodářské krize vyráběla firma Letov vedle aeroplánů skládací kajaky a vrtulové saně...

0/0
15.7.2016 23:56

P72e54t41r 54M35a51j28v69a62l77d 4882735628782

Pěkný článek, B17, B29 a civilní 747 jsou pro mě leteckými ikonami:)

+1/0
15.7.2016 10:44

J97a84r72o80m98í87r 57K32r85á40l 4110299214209

A B52.

+1/0
16.7.2016 9:08

O58n91d96ř13e68j 65B28u21k86a77r56t97y16k 3889262896342

pozn. k obrazku 30 - jestli neco vniklo 5 let po boeingu, tak je to kopie a podobne boingu, ne naopak jak mate v popisku ....

+1/−7
15.7.2016 7:51

D34a34n98i51e75l 57S33o41b73o33t71a 9359294446760

To už je slovíčkaření a za každou cenu hledání chyby tam, kde není...

+5/0
15.7.2016 8:10

O58n30d66ř93e22j 70B61u74k10a50r86t65y91k 3829972336972

je to o tom, kdo od koho kopiruje - a rusaci kopiruji od zapadu, ne naopak (raketoplan, concorde, Tu 154 ....)

+3/−5
15.7.2016 13:09

D60a41n58i53e63l 85S26o27b72o40t42a 9469834446380

Pořád meleš jen o kopírování a kopiích... ale o tom u fotky žádná zmínka není. Je to prostě o tom, že chceš za každou cenu najít chybu. Jenže ze sebe děláš akorát hlupáka. Ale klidně pokračuj, aspoň nás to pobaví :-)

+2/−1
15.7.2016 14:19

V56l88a14d93i27m63í25r 33H82o46l42ý 8594911596107

... Tu-4, když je článek o Boeingu.

+1/0
16.7.2016 16:55

O43n22d91ř23e81j 64Č57a59p41k57a 6351601743864

O té kolují legendy, že tu B-29 obšlehli včetně foťáku na sedadle pilota a nějaké napůl natřené trubky vzadu v kokpitu (na tom konkrétním kusu došla dělníkovi v Seattlu pixla barvy :-)). Na druhou stranu netrvalo dlouho a u Tupoleva postavili Tu-95, kompletně vlastní konstrukci a stejně dlouhověkou, jako B-52.

0/0
16.7.2016 21:21

R27a46d52e61k 82F70o73l28p81r98e24c23h97t

Ta formulace mi tam tak prostě vyšla. Píšu popisek o B 727, tak to tvarově přirovnám k technice, na kterou jsme tady byli zvyklí a samozřejmě tam hned dodávám, že ten tupolev je mladší, právě pro eliminaci divokých copyteorií. Navíc ani ten Tu-154 není samozřejmě kopie boeingu.

+8/0
15.7.2016 9:34

P97e60t14r 85L82u14k80e27š 6603801

Souhlas. Popiska je korektní. Boeing 727 a Tu-154 se prostě podobají, ale o kopii nemůže být řeč. Aby nezůstal kolega Bukartyk nevyslyšen: Tupolevova konstrukční kancelář jeden aeroplán firmy Boeing skutečně okopírovala. Tupolev Tu-4 byl zdařilou kopií Boeingu B-29 Superfortress. Pár jich v SSSR za války přistálo. Výroba kopie byla dost trnitá. Částečně kvůli technologickému náskoku Boeingu, částečně kvůli "drobnostem". Třeba zachování tloušťky plechu, nebo průměrů kabelů byl těžko řešitelný oříšek- angloamerická měrná soustava si příliš netykala se sovětskou výrobou zavedenou na soustavu metrickou. Projevilo se to v rozdílné hmotnosti draku. Byl by to zajímavý článek, ale to jen tak navádím:-)

+1/0
15.7.2016 23:48

R35i83c96h98a63r52d 28A40u45b77r79e31c63h71t 1852731766100

Ach jo. To že je něco podobné neznamená, že to je automaticky kopie. A když už, vzorem pro všechny byla francouzská Caravelle, která jako první přišla s (dvěma) motory umístěnými na zádi. A třetí motor přidal britský Trident. Ale tridentů běžný Čech zrovna moc neviděl, takže je normální to přirovnat k tomu, co zná každý - Tu-154.

+5/0
15.7.2016 11:08

A29n98t92o24n30í60n 71U76r36b76á18n98e93k 9613438496538

Zaptám se lidí, kteří tomu rozumí: Proč Boeing nikdy neměl dobrou stíhačku? Podcenili vývoj motorů, či co?

0/0
15.7.2016 5:17

D96a39n51i43e81l 14S28o91b59o35t22a 9869364846630

Byla to politika firmy už od 30. let. Předtím vyrobili třeba PW9 nebo P12, ale bylo to mezi válkami a letadla do bojů nezasáhla, nejsou proto tak známá. Jinak se soustředili na dopravní a bombardéry.

+2/0
15.7.2016 6:15

A15n86t13o40n29í62n 17U70r32b55á53n34e77k 9123388366338

Díky

0/0
15.7.2016 6:38

R33i30c51h90a72r80d 36A48u66b11r43e33c86h22t 1302891146680

Tak Boeing motory nedělal, používal, stejně jako skoro všichni, Pratt & Whitney a dokonce Curtissy a Wrighty od konkurence. Ve 20. a 30. letech byl ohromně úspěšný, americké stíhačky byly půl na půl Boeingy a Curtissy a jen Grumman jim lezl do zelí. Problém bych spíš viděl v neschopnosti přejít na jednoplošníky a naopak přílišnému úspěchu jejich bombardérů. Po P-26, který byl ve své době jeden z prvních, přišel jen neúspěšný P-29 a jeho námořní obdoba, které zůstaly v prototypech, a pak se raději Boeing věnoval bombardérům. A když si ve 40. letech zase vzpomněli na stíhačky, bylo dost jiných firem, které určovaly tempo a Boeingu chyběly kapacity. Všecko se u nich soustředilo na bombardéry, takže s XF8B-1 se vlekli natolik, že ani nestihli válku.

+1/0
15.7.2016 11:25

J74o97s35e78f 31M51i85k27i64n 5793744915674

Někdo dělá bombardéry druhý zase stihačky. Ikdyž letadla si jsou podobná tak přístup ke konstrukci je odlišný. Obzvláště v dnešní době, kdy musíte ještě do toho zaplést problémy a airodynamiku při nadzvukovém režimu letu

0/0
15.7.2016 14:20

O47l12d86a 21Z97i88n 8688236609402

Dobrý článek, čtivé. Jen malý překlep v poslední větě.

0/0
15.7.2016 2:52

R47a69d82e85k 63F69o12l71p78r31e41c38h88t

Díky za upozornění, moje chyba, opraveno. Tělo článku, kromě fotografické části, je převzatá agenturní zpráva (trochu upravená a opravená).

0/0
15.7.2016 9:21

L11u11k67á84š 13A24d86a85m86e12c 3827833650247

Pěkné stroje. Boeing je firma, na kterou můžou být Američané právem hrdí.

+12/0
15.7.2016 0:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.