Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ve Vodochodech přistál nový vojenský letoun Embraer. Češi jej vyvíjeli

O víkendu přistál na letišti Aera Vodochody jeden ze dvou prvních prototypů brazilského multifunkčního letounu Embraer KC-390. Objednala si ho brazilská armáda a česká firma se podílela na vývoji klíčových částí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J85o25s12e66f 37T59o48m40a32š74t30í62k 1706977399

Jsem rád tomu, že prodáváme do světa a ne jenom darujeme CCCP.

+2/0
20.7.2016 9:33

T58o72m49á14š 72B58a50r56á24k 1343252160396

Zase "potencionální", ach jo...

+2/0
19.7.2016 16:10

J83a83n 91R71y47c89h31l65i55k 9536348551773

Prostě maj ti zákazníci velkej potencionál, no... třeba jsou zavěšeni opravdu vysoko.

Ještě mne zaujalo, že "poskytne tankování za letu". Z toho jeden nepozná, jestli je to tanker (který poskytuje palivo jako třeba KC-130), nebo jenom umí natankovat za letu (což by jeden tak nějak hádal podle tý trubky, co z něj čouhá). Vzhledem k tomu, že má naloženej dolet kolem 2500km, bych tipoval, že b je správně :)

+1/0
19.7.2016 18:19

L91u25d62ě67k 62F12u37x17a 9126940774577

Pokud není autor trotl, tak to musí znamenat, že může fungovat jako tanker. Jinak by ta formulace zněla (měla znít!), že je schopno doplňovat palivo za letu. Pokud to je ovšem tak jak říkáte, tak s veškerou úctou.....autore, jsi obratný jak mastodontRv

+1/0
25.7.2016 19:33

A39l91e45š 68Z87e41l21i53n19k55a 1474812586

Tenhle paskvil už oficiálně uznala i AV UJČ;-D Nevím co tam sedí za debily

0/0
19.7.2016 21:41

J25a79n 76R73y13c28h24l57i94k 9666348921553

Připadá mi, že hlavní náplň jejich práce je kodifikace chyb, které pronikly v dostatečné míře do medií. A nám zbejvá už jedině o tom diskudovat (když diskuze, tak diskudovat).

+2/−1
19.7.2016 23:46

M71a23r77t32i81n 88N24e24r17m97u84t 9957667218239

To si budete muset počkat, až národ to "d" tam začne vyslovovat. Tak jako se vyslovuje ono vámi nenáviděné "z"

0/0
31.7.2016 10:54

D12a67n45i77e80l 19V46a31h59a42l97a 3758634988

Vodochody by na to určitě měly. Chytrých hlav je tady dost, jen je tu diktát ze strany EU, která upřednostňuje hlavní státy EU. Proto taky nikdo nechce naše Alcy.[>-]

0/−5
19.7.2016 13:54

D43a35n21i74e41l 69P97l74e85s72c58h66n43e18r 6810910767450

:D bože můj :D to snad nemyslíte vážně :D nás (ve Vodochodech pracuji) se žádný diktát z EU nevztahuje, tyhle řeči zkrátka miluji. O L-159 je zájem tam kde je, jsou to super stroje ale chápu že Britové litají na svojich Hawk 1, Italové na M346 atd. atd. s tím nemá EU vubec nic společného.

+4/0
19.7.2016 14:45

A16n11t55o37n30i56n 22N46e35m90e27c 7888823221600

Jal vite, jak jsou ty hlavy chytre ? Zly agent CIC neumoznil Cechum prodat letadla, a potom tu o Budulinkovi

0/0
19.7.2016 21:02

M24i73c72h73a31l 35J51a24r36o81š 7714280232745

Vypadá to jako funkční model C-17 se dvěma motory....

+1/−1
19.7.2016 12:33

J37a49n 67S65e62m69i61k 4524167142639

aerodynamika a funkcnost si proste diktuje urcite tvary, urcitou koncepci letounu

+6/0
19.7.2016 12:41

M61a93r43t16i56n 95N88e46r16m28u43t 9187277548209

V 30. letech taky všechny auta vypadaly stejně, odvozené z kočáru. Pak nastalo období nového hledání, různosti, našel se jakýsi ideál a dnes opět vypadají všechny tak nějak stejně, dokonce i jeep a jaguár

0/0
31.7.2016 10:57

P63e85t29r 54M58i37c97h71a96l 2500584331302

Redakce, zkuste doporučit titulkáři, aby si vždycky pozorně přečetl celý článek. Narážím na ten kousek "Češi jej vyvíjeli", který ve čtenáři evokuje dojem, že byl letoun celý vyvinut v Česku. A to samozřejmě pravda není a článek to popisuje celkem dobře.

+7/0
19.7.2016 11:35

P51e97t71r 67Z68d19e68n40ě17k 2174789854

Stačilo by napsat: Češi se částečně podíleli....

0/0
1.8.2016 8:21

R81a81d17i55m 93Š40o50t20o52l16a 6752331608553

Pěkná obluda. Škoda, že Vodochody nevyrábí takový stroj samy, podle mě by na to měli...

+4/0
19.7.2016 9:03

J36a62n 32S46e65m96i72k 4684937172569

skoro zadna firma uz nevyrabi stroj podobne kategorie "sama" na jednom miste- podivejste se treba jak se skladaji z velkych celku vyrabenych ruzne po svete Airbusy(tovarny ve francii, nemecku, britanii), ci Boeing 787(cely svet)

+2/0
19.7.2016 12:34
Foto

P75a49v18e84l 78K55o77b49ě68r75s55k90ý 9252136190188

Kolik to uveze koní Przewalského?

+7/0
19.7.2016 8:15

M22i76c45h32a47l 16P22a82d16ě17r70a 7510812230237

R^;-D

+1/0
19.7.2016 12:15

T86o98m97á27š 90P42o35l72á59č96e83k 4917785804

určitě víc než slavné Casy. možná i nějaký ten lanďák by se tam nacpal. Casy předat pražské ZOO at s nima vozí koníčky sama a AČR koupit pořádný transportní letoun( např. něco jako tohle)

0/0
19.7.2016 14:12

J71i17ř42í 55D88o59l90e58ž83e19l 3699365356787

Stádo.

0/0
25.7.2016 12:24

P71e84t36r 67R55ů62ž67i90č26k84a 8282753863146

Vzhledem k tomu, že Česká republika nemá přímý přístup k moři měla by Česká armáda budovat silné dopravní a výsadkové letectvo a toto je dopravní letoun, jaký Česká armáda, respektive její letectvo skutečně potřebuje. Raději bych preferoval osvědčené modely jako je americký Hercules, ale to je taky otázka ceny. Myslím si, že České vzdušné síly by potřebovaly 3-4 kusy středního univezálního dopravního letounu.

+2/0
19.7.2016 8:11

J85a34k63u23b 42M11i43k10u37l95a91c62e31k 8387241887564

Myslim ze Hercules je uz docela zastarala koncepce a jeho provozni naklady taky nebudou nejmensi. Pro letectvo ktere Herculesy uz provozuje nema smysl prejit jinam, ale pro nas to smysl ma. A tohle v hodne parametrech Herculesy prekonava. A s pocty souhlasim, 4 kusy ideal, ale jak znam vladu, tak to budou dva.

+3/0
19.7.2016 13:36

T63o17m55á11š 74P70o25l46á26č23e79k 4897565374

Hercules by se mi líbíl. Pořád se modernizují. Tohle je taky pěkné. Pokud to umí přistát i na nezpevněné dráze tak je to ideální letadlo.

+2/0
19.7.2016 14:14

A22n71t86o72n59i55n 56N93e33m44e70c 7568403741910

Nejlepe koupit od zbrojare Havy, on je prece kamarad Kalouska a tedy ten vyvar vem vysi 750 milonu by byl o.k. [

0/0
19.7.2016 21:05

M40a38r75t37i38n 64R68u40z12i20c63k47a 1752258876637

Tak sice se u nas vyvyjely dvere, rampa a hrany kridel, ale jinak je to brazilska spolecnost a ne zrovna mala...

Jen je skoda, ze je u nas hodne firem, ktere se podili nejakou casti na vyvoji, nekolik firem zamerenych na lehka sportovni letadla, ale zadny movy model uz dlouho nebyl dotazen do konce...

+2/0
18.7.2016 21:59

J19a79n 67S78e90m44i65k 4644437102699

to je dano tim ze proste pred rokem '89 jsem se orientovali na trh ktery roku 1990 prakticky zanikl (i dnes uz ruske letecke firmy dodavajim vlastnim aerolinkam jen par procent uzivanych letadel)

"realne trhy" byly uz v te dobe obsazeny- bohuzel ten ctyricetilety omyl v obchodni orientaci znamenal ze dnes je jen jedina cesta pro nase letecke vyrobce u vetsich stroju- subdodavky

-a diky za ne, za to ze u nas letecky prumsyl stale zije

+3/0
19.7.2016 12:40

M82a20r40t28i40n 50J54i85r83o13u61s28e72k 7536405845618

Na první pohled vypadá jako zmenšenina IL-76, kterému sebrali dva motory. :-)

+1/−3
18.7.2016 21:27

T94o17m79á77š 44P80o60l75á71č94e11k 4947725204

nebo menší C17 Globemaster.

0/0
19.7.2016 14:15

L93u37d93ě84k 30F71u91x32a 9966310394147

Jako že většina nákladních letounů jsou hornoplošníky?

0/0
25.7.2016 19:29

P59a57v60e94l 35H59o59f14f69m35a30n91n 4487390781516

V čr je 37 závodů na letadla.Pište

+1/0
18.7.2016 19:04

P68a54v52e89l 21S92o67b90o77t68k20a 5230684

nemyslete si, dveře jsou opravdu klíčovou součástí letadla.

Jednou se mi dokonce stalo, že jsme kvůli závadě na dveřích nemohli odletět!!

+1/0
18.7.2016 18:07

P71e20t57r 47M40u30n13z24a75r 1695511459686

No nezdá se to, ale kvůli dveřím byly i docela závažné havárie.

https://youtu.be/k2Tyuc_xUc8

+2/0
18.7.2016 19:43

M50a68r17t12i45n 89N91e50r63m51u77t 9487927668889

Tím spíš je vidět, jak jsou důležité... Ale vážně, důležité jsou, ale není to "létací" část, je to spíš druhý plán

0/0
31.7.2016 10:59
Foto

J69i27r65k48a 45M44i96k24š71í53k 4171188742

Pomůže Kasám, vozit koně do Mongolska!;-D

+1/−9
18.7.2016 16:35

J36a91r84o11s53l51a51v 97J82u74n32e30k 5303285185687

Čekal bych spíše článeķ o parametrech letounu a jeho porovnání s jinými letouny této kategorie.

+9/0
18.7.2016 16:26
Foto

P79a98v47e63l 24D53o57l14e12z98a33l 6533543451582

Máme Casa, tak zamáčkněte slzu a vymýšlejme, jak do nich dostat bězný kontejner...

+20/−1
18.7.2016 16:21

T37o80m27á23š 70Z66e75m93a50n 3255898864525

Po úpravě autogenem by to šlo..

+4/0
18.7.2016 18:25

T42o28m25á25š 88P54o90l54á69č54e60k 4817445794

Mrija taky vozila Burana a díly raket na hřbetu. Tak udělat zahrádku a kontajner může jet taky. Nebo tahat za letadlem jako kamion na vleku :;-)

+6/−1
19.7.2016 14:17

J98i53r28k96a 53K47o26c94h 7484134153465

Brazilie ? To je ten krachujici stat, ktery pred olympiadou vyhlasil financni nouzi? Ten si necha vyvijet novy letoun? Neni to trosku .... zvlastni?

+2/−7
18.7.2016 15:22

L11a13d14i95s48l33a66v 15K70v83a83s18n64i98č53k14a 1673367653405

Co je na tom zvláštní, že mají problém s financemi, neznamená, že nemají žádné peníze a že nic nedělají.

+14/0
18.7.2016 15:28

J36i85r76k49a 32K27o45c49h 7354474783225

zvlastni je, ze si asi neumi stanovit priority. jestlize stat ma financni nouzi, tak asi nema zafinancovano vsechno jak ma, treba polici, zdravotnictvi, verejne sluzby. v tom pripade pro me neni vyvoj noveho letounu rpo armadu prioritou

0/−3
18.7.2016 15:32

J20a51n 52U87l49r72i15c37h 8258383186241

Ziskat schopnost vyvoje a vyroby letounu, neni tak jednoduche a nejde si rict tak ted toho na rok nechame a budeme investovat do policie. Je to schopnost kterou musite neustale udrzovat.

+4/0
18.7.2016 16:41

J69i19r42k54a 92K22o37c21h 7464734193255

ale ta armada ho nevyvyji - jen to financuje

0/0
18.7.2016 16:43

J36a63n 73U31l86r27i78c33h 8148713976221

Ano, ale o svuj vojenskoprumyslovy komplex, se musi starat stat, jelikoz je vetsinou hlavnim zakaznikem, a mnohdy i jedinym.

0/0
18.7.2016 16:45

J55i65r63k93a 31K38o24c96h 7764614793225

ale pokud mam hlobokoi do kapsy, neni lepsi si koupit jiz existujici, nez platit vyvoj noveho?

0/0
18.7.2016 16:47

J84a90n 55U23l20r66i74c45h 8428373616851

Zalezi na tom zda chce stat mit ci ziskat schopnost vyvoje daneho zbranoveho systemu. Jde i o to ze davate praci svym lidem, a rozsirujete technicke schopnosti. Proto je pri dodavkach mnoha zbranovych systemu soucasti smlouvy i transfer technologii, a alespon castecna licencni vyroba. Jak vyvoj tak nakup, maji sve vyhody a nevyhody.

0/0
18.7.2016 16:52

J98i83r49k97a 58K84o19c97h 7214294983375

ano, v zasade chapu a souhlasim, ale ... bavime se o brazilii (a ji podobnych "ne zdravych" ekonomikach) navic jak vidno vyvoj probiha jinde a zrov na brazilie neni technologicky gigant. proste mi to prijde zvlastni, ze takovato zeme utraci (pro me) zbytecne prostredky navic - cena vyvoji versus cena obycejneho nakupu)

0/0
18.7.2016 16:56

J58a43n 89U18l58r21i47c73h 8828613456951

Brazilie ma dost zkusenosti s vyvojem civilnich letounu, a toto je dalsi logicky krok v rozsirovani schopnosti jejich prumyslu.

0/0
18.7.2016 16:58

J71i65ř23í 46T95i61n79t27ě14r76a 6930469873260

Vážený pane Kochu,

na internetu lze snadno dohledat, že Empresa Brasileira de Aeronautica SA (Embraer SA) je akciovou společností tč. nezávislou na státním kapitálu, mimo Brazílii má výrobní pobočky v Číně, Francii, Portugalsku, Singapuru a USA. Tvrdí se, že koncern Embraer je třetím největším výrobcem letecké techniky ve světě.:-)

https://www.diariodasleis.com.br/legislacao/federal/66547-aprova-a-constituiuuo-da-sociedade-por-aues-embraer-emprusa-brasileira-de-aeronuutica-s-a-e-du-outras-providuncias.html

https://pt.wikipedia.org/wiki/Empresa_de_economia_mista

+1/0
19.7.2016 0:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.