Diskuze
„Stíhačka“ na kolejích. Experimentální vlak s proudovými motory
Děkujeme za pochopení.
J53a96n 72P71r62i59c22h55y74s28t97a79l
Slovo firma se vam tam vloudilo dvakrat: "vyráběné firmou Budd Company"
Bud to muze byt "vyráběné firmou Budd" nebo "vyráběné Budd Company".
R42a80d98e90k 55F66o31l89p57r58e95c64h96t
Pravda, vypadá to trochu nešťastně, Budd Company je název firmy v originále, upravím, stačí uvádět Budd.
D20e95n98i66s 53H77u54m39l
Zajímavé je, že TGV měla mít původně spalovací turbínu (ačkoli ne jako proudový pohon). Ropná krize si vynutila elektriku.
J24a60n 19P38r90i59c76h15y30s93t11a18l
Spalovaci turbinu se ovsem podarilo uspesne aplikovat u tezkych nakladnich lokomotiv Union Pacific. Palivo do nich bylo prakticky zadarmo, tehdy to byl odpad.
V38l79a20s25t88i42m21i92l 68S59v93o82b13o50d23a
Nemůže to být raketový vlak, když to mělo proudové motory.
Muselo by to mít něco jako stíhačka Me-163 :-).
V54l63a71d33i75m71í75r 66J42e59s14e64n50i63c85k12ý
Jo, odstraňování sněhu z kolejí... V Liberci se na tohle používal za bolševika trup MIGu (tuším 15tky) osazený na železniční podvozek. To byl vždycky rachot :)
J10a53n 30S62m78í62t21k19o
Já vím, že to není stěžejní částí článku, ale provokují mě věty jako "Jak bylo řečeno, koncepce B-36 byla zastaralá už v době vzniku...". Autor by si mohl zkusit najít, ze kdy skutečně koncepce pochází, resp. kdy byla poptávána specifikace, ze které nakonec B-36 vznikl či kdy byl podepsán kontrakt na dodání prototypu. Že byl vývoj následně několikrát pozastaven, přeřazen na druhou kolej a nakonec milostivě dotažen až k sériové výrobě bezmála o dekádu později, už je věc jiná.
R21a41d46e39k 79F92o55l54p81r50e93c74h53t
Každý na to můžeme mít jiný názor. Jinak aby nevznikla mýlka, "v době vzniku" jsem myslel v okamžiku, kdy byl stroj připraven k operačnímu nasazení, není to myšleno jako časový úsek celého zrodu projektu. Pístové bombardéry B-36 se začaly zařazovat do výzbroje v době nástupu proudových stíhaček, z tohoto důvodu je považuji v té době již za zastaralé, na druhou stranu některé výkony měly excelentní, což je v článku zmíněno. Zkrátka, než přišly B-52, tak jiná plnohodnotná alternativa za ně nebyla, ale to tu zastaralost nemusí vylučovat.
J33i25ř29í 49K90o19c81u76r90e53k
Moc pěkné. Někdy je třeba opravdu vyzkoušet, že tudy cesta nevede.
J64i35ř58í 37J15i51n95d81r56a
S kresbou vektoru je to samozrejme jasne, ale mel by to pochopit kazdy i bez nich. Tah je nahore, vysoko nad tezistem, takze tlaci cely vagon ke kolejim. S prednim umistenim a vyosenim samozrejme jeste vice. Ale odlehceni pride je nesmysl. Z hlediska tahu motoru, aerodynamika je vec dalsi, jina.
J76o61s35e42f 86Š42o32l10t79e88s
Ono obecně nešlo o odlehčení při jízdě (což je úplná pitomost), ale odlehčení špatným rozložením hmotnosti vlaku, kdy by se všechna soustředila dozadu a předek by byl moc lehký.
K94a61t24e46ř53i39n86a 97D82r42a17h67o19k11o87u55p28i83l91o13v85á
Započítal jste inflaci? V dnešních by těch sto tisíc dolarů bylo skoro sedm set padesát tisíc.
P53a55v94e98l 88M85a28r45t47i14n84e80k
Porad malickost. V dnesni dobe by to slo do milionu.
K94a74t45e31ř19i86n82a 80V60ý88b74o11r83n21á
Dovolím si ještě jednu ( slibuji poslední) kacířskou myšlénku. Umístění motorů vzadu není možné proto, že vůz je vybaven i dieselovými motory, které mají na střeše výfuky. Proudové motory umístěné vzadu, by tedy nutně nasávaly jejich výfukové zplodiny. Ovšem teorie o tom, že tam jsou kvůli stabilitě hnacího vozidla, je dle mého názoru neudržitelná.
P77a53v23e26l 97M11a95r47t50i21n80e19k
Poznamka je fakticka, umisteni motoru je udrzitelne. Tohle muzete aplikovat na silnici, ne na kolejich. Par vyhozenych vagonu a to jen kvuli spatne rozlozene hmotnosti jsem videl. Staci dat na predek sunute jednotky prazdny vagon.
J56i90ř34í 78J64i12n35d90r14a
Pro kritiky Kateriny Vyborne:
Jste ponekud MIMO a chybi vam zakladni technicke mysleni.
Motory vzadu by predek vubec nenadlehcovaly, naopak pritlacovaly. Staci si uvedomit, ze jsou nahore. Na rozdil od zaberu auta a motocyklu by tah motoru nahore tlacil predek k zemi.
A to v obou pripadech - motor vpredu i vzadu. U predni verze pusobi navic vaha. Ale uvaha o nadlehceni predku tahem motoru je nesmysl.
P90e28t45r 92S22u59c16h10ý
Ano, pokud jsou umístěny nad těžištěm, tak by se předek nenadzvedl.
Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV
S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo...
Z jaderné triády zbyly Britům už jen ponorky. A ty musejí posílit
Jadernou triádu tvoří strategické bombardéry s jadernými zbraněmi, mezikontinentální balistické...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Rusko zastavilo odlet na ISS s první Běloruskou, letět měla i Američanka
Ve čtvrtek 21. března se necelých deset minut před půl třetí odpoledne měla vydat na Mezinárodní...
Načapali jsme otesánka, který se velkého sousta nezalekne. Boeing 747-400F
Poté, co na Letiště Václava Havla Praha přestaly v barvách Qatar Airways létat nákladní Boeingy...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici
Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...
Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici
Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...
Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc
Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...
Úspěšný let prototypu XB-1 vrací do hry cestování nadzvukovou rychlostí
Po více než dvaceti letech, od ukončení provozu letounu Concorde, se možná opět dočkáme nadzvukové...
Jarní bouře ničila před 100 lety Prahu. Napáchala obří škody
Prahou prošla před 100 lety, 27. března 1924, neobvykle silná jarní bouřka. V části hlavního města...
Pronájem obchodních, výrobních nebo skladových prostor 93m2 - České Budějovice 6
České Budějovice - České Budějovice 6
15 000 Kč/měsíc