Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Největší létající stroj světa se poprvé dostal z hangáru. Podívejte se

Jmenuje se Airlander 10 a je to největší létající stroj na světě. Původně jej britská firma Hybrid Air Vehicles vyvíjela pro armádu. Nyní jej začíná nabízet komerčně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M45i39c65h52a66l 43R98i58m93b18a75u55e51r 4769655903877

*** Dat ass ;-) ***

0/0
12.8.2016 9:43

H18o51n41z19a 82T44a59r 3169352724412

Snad to neskončí jen u jednoho kusu

http://www.hybrid.cz/tagy/vzducholode

0/0
11.8.2016 11:48
Foto

J59i24ř44í 12D84v26o44ř28á28k 5865119940218

Ta první fotka vypadá jak jistý lidský sedací orgán , pěkně v předklonu . Jen se rozeběhnout a kopnout .

+1/−1
10.8.2016 17:36

A73n62t70o53n47í70n 68Z25e48l34e22n14ý 2844413621936

Freude, Freude, Freude

vždycky na tě dojde.

+2/0
11.8.2016 7:22

M16i45c41h70a66l 97J79a73r73o69š 7344420472715

Vzhledem k tomu, že se v oblasti vývoje vzducholodí nic nedělo sedmdesát let, tak bych komerční úspěch zatím nečekal.

0/0
10.8.2016 17:10

P10e16t55r 30L45u29k73e15š 6673631

Ona to není vzducholoď Karel, ale Karel to možná je :-). Výrobce se označení vzducholoď vyhýbá (vzducholoď je lehčí než vzduch, Karel ne) a používá termín Hybrid Air Vehicle. Je to něco mezi vzducholodí a letadlem. Ten podivný tvar funguje podobně jako křídlo letadla - dodává Karlovi vztlak. Nestačí to, takže zbytek zařídí helium.

Obrovské výhody se rýsují u přepravy nákladů. Plánují se modely s podstatně vyšší nosností, které budou konkurovat největším transportním letounům. Dovedu si představit, že "Karel" přistane u továrny, kde se vyrábí příslušný komponent a přepraví ho přímo na místo určení. Odstartuje a přistane téměř kdekoliv. Na rozdíl od velkého transportního aeroplánu nepotřebuje 3000m dráhy (u nás takových letišť moc nenajdete). Nepotřebuje žádnou dráhu. Náklady na přepravu nákladu mají být zhruba 5x nižší. Tady si na komerční úspěch vsadím.

0/0
11.8.2016 0:30

M13i26c21h88a32l 96J98a84r81o33š 7224500692345

Aha, to jsem z článku nepochopil, že tu jde i o aerodynamický vztlak. Bylo by zajímavé znát nějaká čísla, při té rychlosti bych nic oslnivého nečekal, ale zdání může klamat.

+1/0
11.8.2016 8:57

P53e74t81r 95L79u76k46e36š 6773751

Čísla jsou (viz starší články). Helium dává 60% - aerostatický vztlak, tvar létajícího aparátu zařídí 40% - aerodynamický vztlak.

0/0
11.8.2016 11:46

R33a15d58e64k 94V42a29l10k77o76v66i50č 7854891507753

Jenže to potom znamená, že není možný kolmý start ani visení s plným nákladem - takže je to spíš variace STOL letounu. Pak je otázkou délka vzletu a přistání při MTOW a nutné parametry dráhy. No a jsme u konkurenčních C-130J, C-27J atd. které přece jenom létají mnohem rychleji a silný vítr je až tak neomezí.

+2/0
11.8.2016 11:53

J49a60r23o59m58i46r 30H75o70b47l76i34k 1895277765

Počkáme, kde se to dá využít. Na přepravu a vysazení vojáků na nebo kolem bojiště je nosnost málo ale potenciální cíl ooooobrovský. V civilu jako levnější pomalá letecká doprava zejména pro náklady asi ano. Pokud s něčím srovnávat, tak s vrtulníky - letadla sem nemíchat, to je jiná rychlostní kategorie. Jinak je to vzhledem k velikosti dost vázané na pozemní základny - letadlo se přikurtuje ke kotvám v zemi a vítr 20m/s s ním nehne, tohle si ve větším větru bez hangáru neumím představit.

0/0
10.8.2016 16:23

J47i45ř65í 26K48o44c88u48r13e21k 6725914675138

Hezké. Třeba si to najde zákazníky i v civilu. Přecijen je spousta staveb, kde se používá vrtulník místo jeřábu.

0/0
10.8.2016 15:58

F87r91a55n13t16i95š74e63k 25L73u67p37í87n34e94k 8521746866582

Myslim, ze prednosti bude hlavne doba, po kterou ta vzducholod vydrzi viset ve vzduchu.

+2/0
10.8.2016 14:44
Foto

V88á12c50l34a34v 37S35o59b21o19t47a 2852534620722

Minimalni rychlost je 37 km/h, to znamena, ze viset nevydrzi (pokud tedy tah motoru nedokaze vyrovnat tihu) vubec - je to takova kombinace vzdocholodi a letadla, plynova vypln ji nadlehcuje, ale velkou cast vztlaku vytvari aerodinamicke proudeni kolem korpusu (je to vztlakove teleso). Jednou z vyhod toho reseni je, ze nemusi byt na zemi slozite a draze kotvena pri pristavani.

0/0
12.8.2016 4:16

J81a54k31u31b 83S31ú11k83e30n90í57k 1218550649

LZ 127 Graf Zeppelin byl násobně větší. To musel být teprve zážitek naživo...

+5/0
10.8.2016 13:42

T53o60m45á85š 42K77u10c47h66a31ř 3757791458631

Není mi jasné, jaká smysl má porovnávat spotřebu tohoto stroje se spotřebou Boeingu při rychlosti 900 km/h..

+3/0
10.8.2016 12:36

M53i76c87h24a73l 25J51a49r30o53š 7124370862275

Smysl má porovnání spotřeby na osobu, což zřejmě nebude úplně trhák.

0/0
10.8.2016 17:14

J30a43r75o25m79i94r 66H58o12b98l20i83k 1715447875

smysl má porovnání nákladů na osobokilometr. A tady velkokapacitní eroplány budou ve výhodě. (kdyby nebyly, dopravci by už dávno alespoň částečně se vzducholoděmi létali)

0/0
10.8.2016 20:12

M10i54c13h84a47l 40J52a12r43o46š 7404230142395

Šlo jen o zpochybnění té "5x nižší spotřeby" v článku, jinak souhlasím. Na druhou stranu, v porovnání s nákladním vrtulníkem by spotřeba vyšla asi velmi pozitivně.

+1/0
11.8.2016 8:54
Foto

P91a82t15r90i81k 27C32h54r59z 4108509952949

Spíše než osobokilometr bych to viděl na tunokilometr. Zkrátka schopnost dostat obrovské náklady do špatně přístupných oblastí - využití vidím třeba v těžařském průmyslu.

0/0
12.8.2016 9:30

L74u87d13ě89k 52F17u60x30a 9986980524497

Je to ovšem menší než Hindenburg.

0/0
10.8.2016 12:36

R86o76b40i41n 77Ž49i81ž62k28a 2198254156926

Myslím že je to super náhrada transportních vrtulníků pro zásobování obtížně dostupných oblastí. Samozřejmě lepší by byla vyšší nosnost, ale i těch deset tun je skoro srovnatelných s Mi 6 (12t) nebo Chinookem (12,7) a hádal bych, že cena letové hodiny bude úplně jinde.

+8/0
10.8.2016 11:14

A89n27t64o54n93í12n 43L50e45j76s23e40k 1563869157525

Původní projekty pro armádu počítaly s řádově vyšší nosností, tohle z toho asi nakonec zbylo.

+1/0
10.8.2016 15:25

R19o92b83i61n 50Ž93i49ž91k23a 2808604686436

Ještě je v plánech HAV Airlander 50, která, jak název napovídá, má mít nosnost pětinásobnou a přitom nemá být o tolik větší (délka 120m vs 92 u téhle). Jeho realizace bude asi záviset na úspěchu tohohle kousku, ale 50t nosnost už by byla docela pecka.

.

Podvědomě to pořád vidím nad Sibiří, a takových míst, kam je potřeba dopravit velký náklad a nevedou tam dobré cesty, bude na planetě víc. :-)

0/0
10.8.2016 16:31

P75e64t72r 96G95r62e88s94l 7743146956193

Trefit Chinook nebo tuhle potvoru bude asi trochu rozdíl... :-) Ale komerční nákladní prostředek, když dokáží zvýšit nosnost, tak by to mohla být dobrá konkurence... R^

0/0
10.8.2016 21:44

R97a51d10e26k 10V31a61ň75h19a19r26a 2406531510940

Dobrodružství nečeká!!! ;-)

+2/0
10.8.2016 11:07

M77a72r40t22i51n 73N17e68r21m50u43t 9597347268579

Ještě sehnat dost cvičených čoklů

0/0
10.8.2016 19:51

J87a86n 51P52a52v48e74l23k59a 3987921334651

Dodržujte standard, že se shiftem se otevře nové okno.

0/0
10.8.2016 10:35

R48o41b52i54n 67Ž21i32ž44k90a 2548454906826

U vzducholodě?:-)

+1/0
10.8.2016 11:15

J87a75n 66P70a37v58e61l75k37a 3537111974521

Jj, šoupací okna.

0/0
10.8.2016 11:21

V38i97l27é62m 51P79ř82í12h72o18d89a 2154669153347

Jojo, ty jsou potřeba na vyhazování cestujících bez platné letenky.:-)

+1/0
10.8.2016 14:43

M97a95r42t16i61n 68S60e98d55l88á71č44e71k 9899208871512

Že to je standard, říkal kdo? Já nové okno otvírám prostředním tlačítkem myši.

+1/0
10.8.2016 13:15

J34a26n 38P12a64v17e79l24k66a 3767651704531

A funguje to při přechodu na tento článek?

0/0
10.8.2016 19:13

M36i76c40h21a93l 46P82o76h97o70ř73e79l45s20k22ý 1626300475595

na první fotce to vypadá jak raketa dr.Zlouna

+5/0
10.8.2016 9:44

J51a32k10u80b 67M39a51t53o88u45š 3415782332113

Nebo, kdyby to stavěli v South parku:-)

+1/0
10.8.2016 10:29

R90o44b22i78n 76Ž56i18ž41k14a 2358554646326

..she's the biggest vessel built by man, a giant of the skies

For all you unbelievers, the titanic fits inside..R^

+3/0
10.8.2016 9:12

P29e95t67r 61S45v38o15b28o30d36a 9945727804520

... konecne je tu porade nerealizovanych projektu vetsi vzducholod. S devadesati metry je sice mala proti predvalecnym vzducholodim (~240m), ale porad je to impozantni stroj. Kdybych byl dolarovy miliardar :-), nelital bych do vesmiru, ale kolem sveta s takovymhle strojem. :-)

+16/0
10.8.2016 0:37

M92a41r65t90i50n 78N54o75v98á82k 6533897509191

.. jako bez aspon 10m bazénu na palubě ani náhodou.. ! ;-D

+3/0
10.8.2016 1:10

O28n74d35r12e16j 32S57i30d83o95n 6504276811692

Myslim, ze by vam bylo lito casu a biz jet by byl jasna volba. Vzducholode jsou fajn, ale jen na prepravu zbozi, neforemnych objektu, ne lidi. Ale zase by tam za vama nikdo nelezl a nezebral o penize.

+1/−3
10.8.2016 2:13

J18i27ř15í 94N14e26u47m72e68i63s24t52e73r 2302685773911

On by se ale kolem toho světa letěl kochat.

+14/0
10.8.2016 6:56

J47a64n 19S12a61l69o69m74o29n 4449720561695

To není na rychlou přepravu cestujících, ale na vyhlídkový let kolem světa při kterém se člověk kochá v luxusu kolem sebe. Zeppelin co létal do USA byl taky takovou vzdušnou luxusní lodí :-). To že byl rychlejší než parník byla jen výhoda.

+11/0
10.8.2016 9:13

J50a33r96o83m66í81r 76K58r85á34l 4710549154709

A tu přepravu jen tam, kde není jiná možnost. Pokud to má nosnost 10 tun, není to nic moc.

0/0
10.8.2016 9:42

L87u63d57ě36k 61F15u13x12a 9616720674567

Kdybyste byl taky milionář, myslím si, že bych vás zlákal na let! Potichu a důstojně a při otevřeném okně, kdybyste chtěl. A kdybych vám k tomu pouštěl nějaký pěkný film od Zemana.......... .

Ten spěch...to je prokletí. Stejně nepochopitelný jako pláč lidí, co jim film vydělá "jenom" polovinu vložených prostředků. Když to stojí za to.......proč si nepočkat?

0/0
10.8.2016 12:35

J56a45r29o83m80í74r 25K97r22á90l 4550899634859

Kolem světa, ale jen po větru. ;-D

0/0
10.8.2016 9:46

W10a42l61t40e47r 56D55i97v81i21š 6717172202502

Vystartovali jsme z Prahy. Po dvou dnech letu na jich jsme konečně přistáli ve Varšavě...

Ale vážněji - tím, že tahle obluda může stoupat až do šesti kilometrů, je pravděpodobné, že najde letovou hladinu, kde bude foukat ideální vítr. Většinou není atmosféra moc homogenní a v různých výškách jsou různé větry, zejména co se rychlosti týče.

+1/0
10.8.2016 10:30

J65a47r70o34m26í19r 34K41r38á11l 4520959384169

;-D No právě. Pokud má maximálku 150 km/h, pak těžko můžete kdykoliv letět tam, kam chcete Vy. Tak vysoko, aby nefoukalo, se nedostanete a níž se nestává, aby v jedné hladině foukalo od západu a v jiné od východu. A tu hladinu si nemůžete vybírat všude podle svého.

0/−1
10.8.2016 11:03

R57a96d17i67m 72D75r15b69o50h30l34a20v 5111586623187

... k vyhlídkovému letu novou stíhací vzducholodí Karel.

Vzduchoplavci startovali ze Stuttgartu a měli namířeno do Bruselu. Avšak vlivem silného protivětru nechali brzy Stuttgart daleko před sebou a po sedmihodinovém letu na Brusel přistáli nedaleko Varšavy.

stíhací vzducholodí; daleko před sebou ;-D

+4/0
10.8.2016 11:50

V22i73l64é73m 41P73ř29í31h72o53d60a 2674149593877

"Vzduchoplavci startovali tenkrát ze Stuttgartu a měli namířeno do Bruselu. Avšak vlivem silného protivětru nechali Stuttgart brzy daleko před sebou a po sedmihodinovém letu na Brusel přistáli v polích nedaleko Varšavy" ;-D

0/0
10.8.2016 14:47

P50e27t48r 49S84v13o13b43o43d45a 9945967494980

... panove, ignorujete fakt, ze Delag lital pravidelne do NY a do Jizni Ameriky a Graf Zeppelin obletel za mesic cely svet.

http://www.airships.net/lz127-graf-zeppelin/history

+5/0
10.8.2016 12:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.