Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Největší létající stroj světa se poprvé dostal z hangáru. Podívejte se

Jmenuje se Airlander 10 a je to největší létající stroj na světě. Původně jej britská firma Hybrid Air Vehicles vyvíjela pro armádu. Nyní jej začíná nabízet komerčně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M46i36c77h69a95l 97R29i93m12b67a52u40e94r 4439905903727

*** Dat ass ;-) ***

0/0
12.8.2016 9:43

H36o56n27z35a 84T66a40r 3459152834162

Snad to neskončí jen u jednoho kusu

http://www.hybrid.cz/tagy/vzducholode

0/0
11.8.2016 11:48
Foto

J88i35ř16í 98D48v44o49ř18á76k 5715199210528

Ta první fotka vypadá jak jistý lidský sedací orgán , pěkně v předklonu . Jen se rozeběhnout a kopnout .

+1/−1
10.8.2016 17:36

A76n94t29o90n23í40n 47Z34e13l33e91n67ý 2844793161906

Freude, Freude, Freude

vždycky na tě dojde.

+2/0
11.8.2016 7:22

M71i85c89h18a92l 87J13a28r18o89š 7864660292815

Vzhledem k tomu, že se v oblasti vývoje vzducholodí nic nedělo sedmdesát let, tak bych komerční úspěch zatím nečekal.

0/0
10.8.2016 17:10

P60e82t78r 31L16u93k52e98š 6963791

Ona to není vzducholoď Karel, ale Karel to možná je :-). Výrobce se označení vzducholoď vyhýbá (vzducholoď je lehčí než vzduch, Karel ne) a používá termín Hybrid Air Vehicle. Je to něco mezi vzducholodí a letadlem. Ten podivný tvar funguje podobně jako křídlo letadla - dodává Karlovi vztlak. Nestačí to, takže zbytek zařídí helium.

Obrovské výhody se rýsují u přepravy nákladů. Plánují se modely s podstatně vyšší nosností, které budou konkurovat největším transportním letounům. Dovedu si představit, že "Karel" přistane u továrny, kde se vyrábí příslušný komponent a přepraví ho přímo na místo určení. Odstartuje a přistane téměř kdekoliv. Na rozdíl od velkého transportního aeroplánu nepotřebuje 3000m dráhy (u nás takových letišť moc nenajdete). Nepotřebuje žádnou dráhu. Náklady na přepravu nákladu mají být zhruba 5x nižší. Tady si na komerční úspěch vsadím.

0/0
11.8.2016 0:30

M79i81c95h67a31l 29J41a52r77o32š 7864620252325

Aha, to jsem z článku nepochopil, že tu jde i o aerodynamický vztlak. Bylo by zajímavé znát nějaká čísla, při té rychlosti bych nic oslnivého nečekal, ale zdání může klamat.

+1/0
11.8.2016 8:57

P48e57t85r 38L14u56k21e65š 6733291

Čísla jsou (viz starší články). Helium dává 60% - aerostatický vztlak, tvar létajícího aparátu zařídí 40% - aerodynamický vztlak.

0/0
11.8.2016 11:46

R54a70d61e89k 36V17a92l90k15o17v22i35č 7664831867643

Jenže to potom znamená, že není možný kolmý start ani visení s plným nákladem - takže je to spíš variace STOL letounu. Pak je otázkou délka vzletu a přistání při MTOW a nutné parametry dráhy. No a jsme u konkurenčních C-130J, C-27J atd. které přece jenom létají mnohem rychleji a silný vítr je až tak neomezí.

+2/0
11.8.2016 11:53

J63a78r65o65m38i44r 30H44o76b89l94i86k 1405167605

Počkáme, kde se to dá využít. Na přepravu a vysazení vojáků na nebo kolem bojiště je nosnost málo ale potenciální cíl ooooobrovský. V civilu jako levnější pomalá letecká doprava zejména pro náklady asi ano. Pokud s něčím srovnávat, tak s vrtulníky - letadla sem nemíchat, to je jiná rychlostní kategorie. Jinak je to vzhledem k velikosti dost vázané na pozemní základny - letadlo se přikurtuje ke kotvám v zemi a vítr 20m/s s ním nehne, tohle si ve větším větru bez hangáru neumím představit.

0/0
10.8.2016 16:23

J36i35ř16í 40K91o34c59u85r27e78k 6505894655648

Hezké. Třeba si to najde zákazníky i v civilu. Přecijen je spousta staveb, kde se používá vrtulník místo jeřábu.

0/0
10.8.2016 15:58

F70r31a26n49t77i55š10e44k 83L34u35p83í10n40e30k 8611846536792

Myslim, ze prednosti bude hlavne doba, po kterou ta vzducholod vydrzi viset ve vzduchu.

+2/0
10.8.2016 14:44
Foto

V85á28c36l90a61v 15S36o45b98o24t74a 2722784580232

Minimalni rychlost je 37 km/h, to znamena, ze viset nevydrzi (pokud tedy tah motoru nedokaze vyrovnat tihu) vubec - je to takova kombinace vzdocholodi a letadla, plynova vypln ji nadlehcuje, ale velkou cast vztlaku vytvari aerodinamicke proudeni kolem korpusu (je to vztlakove teleso). Jednou z vyhod toho reseni je, ze nemusi byt na zemi slozite a draze kotvena pri pristavani.

0/0
12.8.2016 4:16

J60a49k27u40b 40S70ú75k12e10n31í40k 1618140969

LZ 127 Graf Zeppelin byl násobně větší. To musel být teprve zážitek naživo...

+5/0
10.8.2016 13:42

T11o73m98á63š 70K39u73c19h25a88ř 3137771408341

Není mi jasné, jaká smysl má porovnávat spotřebu tohoto stroje se spotřebou Boeingu při rychlosti 900 km/h..

+3/0
10.8.2016 12:36

M71i15c74h21a32l 59J22a88r31o23š 7764770852965

Smysl má porovnání spotřeby na osobu, což zřejmě nebude úplně trhák.

0/0
10.8.2016 17:14

J94a38r57o18m35i71r 10H60o14b43l15i49k 1975707455

smysl má porovnání nákladů na osobokilometr. A tady velkokapacitní eroplány budou ve výhodě. (kdyby nebyly, dopravci by už dávno alespoň částečně se vzducholoděmi létali)

0/0
10.8.2016 20:12

M49i10c16h98a70l 36J88a98r79o48š 7244750872955

Šlo jen o zpochybnění té "5x nižší spotřeby" v článku, jinak souhlasím. Na druhou stranu, v porovnání s nákladním vrtulníkem by spotřeba vyšla asi velmi pozitivně.

+1/0
11.8.2016 8:54
Foto

P30a77t73r43i44k 60C17h63r41z 4778799302389

Spíše než osobokilometr bych to viděl na tunokilometr. Zkrátka schopnost dostat obrovské náklady do špatně přístupných oblastí - využití vidím třeba v těžařském průmyslu.

0/0
12.8.2016 9:30

L98u35d22ě60k 23F72u88x24a 9236150504967

Je to ovšem menší než Hindenburg.

0/0
10.8.2016 12:36

R97o25b89i42n 42Ž47i75ž78k82a 2398984706876

Myslím že je to super náhrada transportních vrtulníků pro zásobování obtížně dostupných oblastí. Samozřejmě lepší by byla vyšší nosnost, ale i těch deset tun je skoro srovnatelných s Mi 6 (12t) nebo Chinookem (12,7) a hádal bych, že cena letové hodiny bude úplně jinde.

+8/0
10.8.2016 11:14

A90n17t14o71n29í85n 69L71e11j75s47e66k 1753359607735

Původní projekty pro armádu počítaly s řádově vyšší nosností, tohle z toho asi nakonec zbylo.

+1/0
10.8.2016 15:25

R89o79b80i75n 28Ž54i27ž73k26a 2658974966896

Ještě je v plánech HAV Airlander 50, která, jak název napovídá, má mít nosnost pětinásobnou a přitom nemá být o tolik větší (délka 120m vs 92 u téhle). Jeho realizace bude asi záviset na úspěchu tohohle kousku, ale 50t nosnost už by byla docela pecka.

.

Podvědomě to pořád vidím nad Sibiří, a takových míst, kam je potřeba dopravit velký náklad a nevedou tam dobré cesty, bude na planetě víc. :-)

0/0
10.8.2016 16:31

P38e37t46r 31G53r18e11s68l 7373536436493

Trefit Chinook nebo tuhle potvoru bude asi trochu rozdíl... :-) Ale komerční nákladní prostředek, když dokáží zvýšit nosnost, tak by to mohla být dobrá konkurence... R^

0/0
10.8.2016 21:44

R30a60d57e23k 17V80a72ň84h98a12r63a 2806261700260

Dobrodružství nečeká!!! ;-)

+2/0
10.8.2016 11:07

M89a48r72t32i95n 40N44e63r53m92u57t 9747667328299

Ještě sehnat dost cvičených čoklů

0/0
10.8.2016 19:51

J56a39n 59P25a69v40e20l92k52a 3797971944361

Dodržujte standard, že se shiftem se otevře nové okno.

0/0
10.8.2016 10:35

R57o20b75i15n 63Ž69i37ž46k41a 2228974856756

U vzducholodě?:-)

+1/0
10.8.2016 11:15

J66a10n 47P50a57v53e37l68k51a 3487211854591

Jj, šoupací okna.

0/0
10.8.2016 11:21

V33i46l67é74m 36P68ř82í33h86o48d38a 2874479303897

Jojo, ty jsou potřeba na vyhazování cestujících bez platné letenky.:-)

+1/0
10.8.2016 14:43

M17a57r53t82i57n 68S91e69d44l98á52č38e52k 9879468341262

Že to je standard, říkal kdo? Já nové okno otvírám prostředním tlačítkem myši.

+1/0
10.8.2016 13:15

J81a27n 11P61a19v72e39l74k97a 3367381224101

A funguje to při přechodu na tento článek?

0/0
10.8.2016 19:13

M29i67c46h78a25l 68P89o51h92o89ř87e46l25s45k83ý 1806460975705

na první fotce to vypadá jak raketa dr.Zlouna

+5/0
10.8.2016 9:44

J66a21k85u84b 21M27a76t82o55u55š 3295562912493

Nebo, kdyby to stavěli v South parku:-)

+1/0
10.8.2016 10:29

R76o62b73i23n 83Ž96i93ž41k35a 2928794856266

..she's the biggest vessel built by man, a giant of the skies

For all you unbelievers, the titanic fits inside..R^

+3/0
10.8.2016 9:12

P34e90t92r 76S36v69o26b36o25d18a 9495687954680

... konecne je tu porade nerealizovanych projektu vetsi vzducholod. S devadesati metry je sice mala proti predvalecnym vzducholodim (~240m), ale porad je to impozantni stroj. Kdybych byl dolarovy miliardar :-), nelital bych do vesmiru, ale kolem sveta s takovymhle strojem. :-)

+16/0
10.8.2016 0:37

M22a70r94t11i49n 21N82o50v31á98k 6833517659441

.. jako bez aspon 10m bazénu na palubě ani náhodou.. ! ;-D

+3/0
10.8.2016 1:10

O73n40d98r67e85j 36S83i16d28o85n 6124306751402

Myslim, ze by vam bylo lito casu a biz jet by byl jasna volba. Vzducholode jsou fajn, ale jen na prepravu zbozi, neforemnych objektu, ne lidi. Ale zase by tam za vama nikdo nelezl a nezebral o penize.

+1/−3
10.8.2016 2:13

J36i93ř77í 54N70e36u97m40e85i81s95t44e94r 2342175503201

On by se ale kolem toho světa letěl kochat.

+14/0
10.8.2016 6:56

J91a95n 85S36a56l32o23m84o89n 4509360671745

To není na rychlou přepravu cestujících, ale na vyhlídkový let kolem světa při kterém se člověk kochá v luxusu kolem sebe. Zeppelin co létal do USA byl taky takovou vzdušnou luxusní lodí :-). To že byl rychlejší než parník byla jen výhoda.

+11/0
10.8.2016 9:13

J34a19r83o88m72í76r 38K56r53á35l 4580919434649

A tu přepravu jen tam, kde není jiná možnost. Pokud to má nosnost 10 tun, není to nic moc.

0/0
10.8.2016 9:42

L72u60d29ě42k 94F36u89x26a 9926290184237

Kdybyste byl taky milionář, myslím si, že bych vás zlákal na let! Potichu a důstojně a při otevřeném okně, kdybyste chtěl. A kdybych vám k tomu pouštěl nějaký pěkný film od Zemana.......... .

Ten spěch...to je prokletí. Stejně nepochopitelný jako pláč lidí, co jim film vydělá "jenom" polovinu vložených prostředků. Když to stojí za to.......proč si nepočkat?

0/0
10.8.2016 12:35

J18a87r13o44m67í33r 16K76r96á16l 4710289954599

Kolem světa, ale jen po větru. ;-D

0/0
10.8.2016 9:46

W96a83l42t13e51r 70D82i70v92i51š 6937232462512

Vystartovali jsme z Prahy. Po dvou dnech letu na jich jsme konečně přistáli ve Varšavě...

Ale vážněji - tím, že tahle obluda může stoupat až do šesti kilometrů, je pravděpodobné, že najde letovou hladinu, kde bude foukat ideální vítr. Většinou není atmosféra moc homogenní a v různých výškách jsou různé větry, zejména co se rychlosti týče.

+1/0
10.8.2016 10:30

J80a14r10o69m79í84r 72K93r88á29l 4290819934369

;-D No právě. Pokud má maximálku 150 km/h, pak těžko můžete kdykoliv letět tam, kam chcete Vy. Tak vysoko, aby nefoukalo, se nedostanete a níž se nestává, aby v jedné hladině foukalo od západu a v jiné od východu. A tu hladinu si nemůžete vybírat všude podle svého.

0/−1
10.8.2016 11:03

R91a54d63i68m 45D21r92b85o73h32l45a46v 5291666923887

... k vyhlídkovému letu novou stíhací vzducholodí Karel.

Vzduchoplavci startovali ze Stuttgartu a měli namířeno do Bruselu. Avšak vlivem silného protivětru nechali brzy Stuttgart daleko před sebou a po sedmihodinovém letu na Brusel přistáli nedaleko Varšavy.

stíhací vzducholodí; daleko před sebou ;-D

+4/0
10.8.2016 11:50

V97i25l51é11m 75P36ř35í85h54o12d70a 2764649603197

"Vzduchoplavci startovali tenkrát ze Stuttgartu a měli namířeno do Bruselu. Avšak vlivem silného protivětru nechali Stuttgart brzy daleko před sebou a po sedmihodinovém letu na Brusel přistáli v polích nedaleko Varšavy" ;-D

0/0
10.8.2016 14:47

P24e77t38r 17S33v15o82b30o59d77a 9585687634490

... panove, ignorujete fakt, ze Delag lital pravidelne do NY a do Jizni Ameriky a Graf Zeppelin obletel za mesic cely svet.

http://www.airships.net/lz127-graf-zeppelin/history

+5/0
10.8.2016 12:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.