Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak si kunovičtí muzejníci hráli s ocasem TU-154. Udrží ho jedna součástka

Už déle než rok a půl rozebírají dobrovolníci z Leteckého muzea v Kunovicích velké dopravní letadlo, bývalý vládní speciál TU-154M. V dalším díle seriálu se podíváme, jak kunovičtí muzejníci sundávali ocasní plochy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M51i93c50h89a46l 60J78a83n97o18v93á10č 8437386215643

Smarja, to rve oči. Kunovske muzeum, Kunovsti muzejnici. Aspoň si zjistete, jak se to sklonuje!

0/0
6.9.2016 20:41

R58a74d42i33m 29H75o83r40č89i91č24k88a 7526557453942

Zajímavé, ale v době lešení a vysokozdvižných plošin tam lézt po žebříku?

0/0
5.9.2016 14:40

L91u38d15v15í95k 94G74a21j94d68o41š12í63k 2105343514502

Možná že kdyby z článku redakce vyhodila to video s "konovickým muzejníkem", tak by celá akce vypadala takněnjak seriozněji.

0/−1
3.9.2016 11:01

P23e35t64r 20L56u36k74e20š 6193101

Před čtvrt stoletím jsme do muzea jezdili na "pracovní" dovolené. Na kunovickou partu rád vzpomínám. Dnes už má asi trochu jiné složení, ale nadšení zůstává:-)Docela by mě zajímalo kam TU-154 umístí. Je to docela macek a na pozemku muzea je pěkná tlačenice.

+1/0
2.9.2016 21:11

P53e46t88r 41M52i71c97h17a15l 2320154671622

Smekám klobouk a držím palce. Doufám, že o termínu a trase přesunu se dozvíme s předstihem.

+1/0
2.9.2016 19:14

P10a30v37e60l 44S80e75d88l67á71k 3480386298791

Určitě je to zajímavá zkušenost, která se může kunovickým konstruktérům hodit i při vývoji vlastních letadel. Mohou tam být užitečná technická řešení.

+1/0
2.9.2016 10:53

R84i45c11h39a94r85d 94A30u74b16r36e88c40h65t 1912281296440

Kunovičtí konstruktéři s tím nemají nic společného. Tohle je kunovické muzeum.

0/0
2.9.2016 17:31

K54u72b63a 88D28r75a40g38o42u21n 8848736501135

Tak tuhle práci Vám vážně závidím. Být tak blíž, tak jdu taky šroubovat, páčit, klít a sténat. Ať se daří.

+5/0
2.9.2016 10:30

J33a91n 22C71e14p91e20k 1804676790

Je se zeptám znalých problematiky. To tůčko už není letu schopné, že tam nemohlo přeletět, nebo je tam krátká dráha na něj? Takhle rozebírat, převézt a znovu složit musí stát nemalé prostředky. Jinak moc hezké, že někde poslouží dobré věci a nesešrotuje se. :-)

0/0
2.9.2016 9:58

P54e31t33r 54S50k20á95c49e52l 2139822567257

Všechny důvody jsou uvedené na konci článku :-)

+1/0
2.9.2016 10:22

J94a26n 34C97e65p52e83k 1444116640

Moc děkuji, pardon, dolu jsem již nedošel. Skončil jsem po zhlédnutí videa. :-)

+1/0
2.9.2016 10:24

I33g65n47á52c 30M23r36k34v72i15č83k44a 2968512859865

kdyby chtěli, tak s tím odletí... když lítaly plečky před 100 lety, tak proč by neletělo tohlecto?

+1/−1
2.9.2016 11:14

O32n24d45ř30e46j 29Č75a75p27k55a 6781921533384

Motory jsou prodaný jinam. Kdyby tam zůstaly, věřím tomu, že by to sedlo i na poli, stejně jako ta Il-62 tenkrát v Německu, ale to by se to letadlo muselo koupit hned po vyřazení a nesmělo by stát takovou dobu v kopřivách. Teď by zprovoznění stálo takovou raketu, že rozebrat a odvézt na podvalu je nesrovnatelně levnější.

+2/0
2.9.2016 12:56

P83e44t53r 66L10u88k12e67š 6753351

Ignáci, zřejmě jste "nedal" článek až do konce. Najdete tam odpověď.

Před 100 lety nelétaly plečky, ale neobyčejně krásné aeroplány:-)

+2/0
2.9.2016 21:44

P26a77v19e51l 40M60a29r82e22š 2776308683971

Protože

1) nemá motory

2) má propadlý papíry a letovou způsobilost

(získat je je otazka desitek milionů

3) vČeskz je již jen málo pilotů co má na tohle papiry

+1/0
2.9.2016 22:24

P79a27v14e88l 71B35r73a44v42e80n44e30c 7494907400517

tahle práce by mě fakt bavila

+3/0
2.9.2016 8:27

T96o83m64á48š 20Š14t67e19c 4348440655367

Štíhle túčko sa mi páči. Škoda, že nemohlo ostať letuschopné, ale tá cena je príliš vysoká. Borcom prajem všetko dobré, hlavne úspešné zostavenie v múzeu.

0/0
2.9.2016 8:15

L95u80k74á17š 24A45d72a48m94e98c 3407423110907

Je to stejně krásný stroj. Škoda, že musí být dneska kvůli nákladům na provoz všechna letadla prakticky úplně stejná.

0/0
2.9.2016 7:37

K82a96t73e30ř90i69n87a 40V25ý92b65o30r87n74á 6580939639

Je úžasné, že to, co sovětští soudruzi kdysi vymysleli, sestrojili a léta fungovalo, jsme dnes schopni dokonce i rozebrat R^;-D

0/−1
2.9.2016 5:34

R36i68c47h47a61r15d 37A16u14b27r90e55c96h53t 1322461286310

U stroje téhle velikosti j úplně jedno, kteří soudruzi to postavili. Ti francouzští by byli nejspíš ještě náročnější.

+1/0
2.9.2016 7:18

J70i44ř14í 53Z95ý47k64a 9659803511930

jestli Frantíci konstruují letadla stejně jako auta, tak se obávám, že pro demontáž výškovky by museli rozebrat i její ovládání a aby se k němu dostali, tak by museli rozebrat i půl kokpitu, který by ale nešel jen tak vyndat, protože by se museli rozebrat i kabinu, resp. část trupu, přičemž to by také nebylo jen tak, protože by to držel kryt předního podvozku, který by se ovšem musel také demontovat, aby se dostali na patřičné šrouby.

+5/0
2.9.2016 9:07
Foto

J56i96ř88í 11D44v13o72ř62á52k 5315919460238

Automechanik ?

0/0
2.9.2016 16:49

P86e51t96r 84L27u49k42e82š 6693531

Kateřino, muzejnící nejsou mechanici s typovými zkouškami na TU-154, které u nás nelétají téměř deset let. Demontovat aeroplán je o dost složitější, než poskládat puzzle.

0/0
2.9.2016 22:23
Foto

P87e58t59r 82P71r10o82c95h34á84z21k56a 3302126542614

Mám pocit, že reportáž s toho jak to dávali dohromady bude neméně zajímavá. R^

0/0
2.9.2016 5:28

M49i58c83h75a10e77l 97M89e66n54s50i79k 8471406180212

První řádek titulku: "Jak si kunovičtí muzejníci hráli s ocasem."

Už jsem se lek, co bude ve fotogalerii ;-)

+35/−1
2.9.2016 0:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.