Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak si kunovičtí muzejníci hráli s ocasem TU-154. Udrží ho jedna součástka

Už déle než rok a půl rozebírají dobrovolníci z Leteckého muzea v Kunovicích velké dopravní letadlo, bývalý vládní speciál TU-154M. V dalším díle seriálu se podíváme, jak kunovičtí muzejníci sundávali ocasní plochy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M26i41c39h67a47l 75J26a14n77o84v41á96č 8407226695163

Smarja, to rve oči. Kunovske muzeum, Kunovsti muzejnici. Aspoň si zjistete, jak se to sklonuje!

0/0
6.9.2016 20:41

R71a92d13i30m 53H57o76r58č62i26č42k37a 7706267173802

Zajímavé, ale v době lešení a vysokozdvižných plošin tam lézt po žebříku?

0/0
5.9.2016 14:40

L10u25d84v86í73k 51G10a14j66d88o45š67í52k 2195503604632

Možná že kdyby z článku redakce vyhodila to video s "konovickým muzejníkem", tak by celá akce vypadala takněnjak seriozněji.

0/−1
3.9.2016 11:01

P27e66t38r 86L64u75k49e82š 6763501

Před čtvrt stoletím jsme do muzea jezdili na "pracovní" dovolené. Na kunovickou partu rád vzpomínám. Dnes už má asi trochu jiné složení, ale nadšení zůstává:-)Docela by mě zajímalo kam TU-154 umístí. Je to docela macek a na pozemku muzea je pěkná tlačenice.

+1/0
2.9.2016 21:11

P15e47t55r 87M69i13c40h81a55l 2350944641702

Smekám klobouk a držím palce. Doufám, že o termínu a trase přesunu se dozvíme s předstihem.

+1/0
2.9.2016 19:14

P88a45v40e17l 88S33e49d21l64á77k 3200146868301

Určitě je to zajímavá zkušenost, která se může kunovickým konstruktérům hodit i při vývoji vlastních letadel. Mohou tam být užitečná technická řešení.

+1/0
2.9.2016 10:53

R25i34c75h11a20r33d 46A62u57b77r29e41c36h70t 1622251656980

Kunovičtí konstruktéři s tím nemají nic společného. Tohle je kunovické muzeum.

0/0
2.9.2016 17:31

K56u76b91a 56D57r85a25g42o64u84n 8368376511115

Tak tuhle práci Vám vážně závidím. Být tak blíž, tak jdu taky šroubovat, páčit, klít a sténat. Ať se daří.

+5/0
2.9.2016 10:30

J49a87n 16C15e53p24e71k 1284186400

Je se zeptám znalých problematiky. To tůčko už není letu schopné, že tam nemohlo přeletět, nebo je tam krátká dráha na něj? Takhle rozebírat, převézt a znovu složit musí stát nemalé prostředky. Jinak moc hezké, že někde poslouží dobré věci a nesešrotuje se. :-)

0/0
2.9.2016 9:58

P66e21t74r 62S61k86á94c98e78l 2639362937727

Všechny důvody jsou uvedené na konci článku :-)

+1/0
2.9.2016 10:22

J67a48n 59C68e54p47e19k 1344166760

Moc děkuji, pardon, dolu jsem již nedošel. Skončil jsem po zhlédnutí videa. :-)

+1/0
2.9.2016 10:24

I78g53n30á65c 18M10r93k80v47i46č34k45a 2818322629545

kdyby chtěli, tak s tím odletí... když lítaly plečky před 100 lety, tak proč by neletělo tohlecto?

+1/−1
2.9.2016 11:14

O68n85d56ř73e25j 17Č75a29p66k54a 6841691333184

Motory jsou prodaný jinam. Kdyby tam zůstaly, věřím tomu, že by to sedlo i na poli, stejně jako ta Il-62 tenkrát v Německu, ale to by se to letadlo muselo koupit hned po vyřazení a nesmělo by stát takovou dobu v kopřivách. Teď by zprovoznění stálo takovou raketu, že rozebrat a odvézt na podvalu je nesrovnatelně levnější.

+2/0
2.9.2016 12:56

P82e33t89r 41L30u41k95e78š 6943151

Ignáci, zřejmě jste "nedal" článek až do konce. Najdete tam odpověď.

Před 100 lety nelétaly plečky, ale neobyčejně krásné aeroplány:-)

+2/0
2.9.2016 21:44

P97a25v88e68l 37M85a25r96e23š 2846608623601

Protože

1) nemá motory

2) má propadlý papíry a letovou způsobilost

(získat je je otazka desitek milionů

3) vČeskz je již jen málo pilotů co má na tohle papiry

+1/0
2.9.2016 22:24

P90a69v13e34l 62B20r32a40v69e72n64e22c 7444137600907

tahle práce by mě fakt bavila

+3/0
2.9.2016 8:27

T66o75m73á80š 58Š58t35e47c 4478430515577

Štíhle túčko sa mi páči. Škoda, že nemohlo ostať letuschopné, ale tá cena je príliš vysoká. Borcom prajem všetko dobré, hlavne úspešné zostavenie v múzeu.

0/0
2.9.2016 8:15

L70u83k71á54š 31A42d29a37m95e77c 3857553630447

Je to stejně krásný stroj. Škoda, že musí být dneska kvůli nákladům na provoz všechna letadla prakticky úplně stejná.

0/0
2.9.2016 7:37

K34a59t75e33ř34i34n34a 39V47ý21b79o13r12n64á 6310659899

Je úžasné, že to, co sovětští soudruzi kdysi vymysleli, sestrojili a léta fungovalo, jsme dnes schopni dokonce i rozebrat R^;-D

0/−1
2.9.2016 5:34

R21i61c61h55a96r27d 42A79u24b74r63e22c79h29t 1192451336970

U stroje téhle velikosti j úplně jedno, kteří soudruzi to postavili. Ti francouzští by byli nejspíš ještě náročnější.

+1/0
2.9.2016 7:18

J58i23ř23í 19Z27ý27k33a 9729913511290

jestli Frantíci konstruují letadla stejně jako auta, tak se obávám, že pro demontáž výškovky by museli rozebrat i její ovládání a aby se k němu dostali, tak by museli rozebrat i půl kokpitu, který by ale nešel jen tak vyndat, protože by se museli rozebrat i kabinu, resp. část trupu, přičemž to by také nebylo jen tak, protože by to držel kryt předního podvozku, který by se ovšem musel také demontovat, aby se dostali na patřičné šrouby.

+5/0
2.9.2016 9:07
Foto

J76i97ř71í 16D66v33o93ř17á46k 5175279950198

Automechanik ?

0/0
2.9.2016 16:49

P58e69t21r 58L27u11k43e78š 6143161

Kateřino, muzejnící nejsou mechanici s typovými zkouškami na TU-154, které u nás nelétají téměř deset let. Demontovat aeroplán je o dost složitější, než poskládat puzzle.

0/0
2.9.2016 22:23
Foto

P18e51t80r 93P44r38o82c15h75á23z13k26a 3122576552564

Mám pocit, že reportáž s toho jak to dávali dohromady bude neméně zajímavá. R^

0/0
2.9.2016 5:28

M35i11c97h26a79e62l 14M63e48n15s67i15k 8701576710242

První řádek titulku: "Jak si kunovičtí muzejníci hráli s ocasem."

Už jsem se lek, co bude ve fotogalerii ;-)

+35/−1
2.9.2016 0:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.