Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sovětské tanky v památkové rezervaci. Dlažbu více zatíží dámský podpatek

Slavonické náměstí na několik srpnových dnů obsadili filmaři, natáčející Svěrákův film Po strništi bos. Při scéně osvobození vjedou do památkové rezervace i dva tanky T-34. Podívejte se, co obnáší dostat dva mnohatunové stroje do historického centra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P61e81t50r 78K97a27r36a81f67i55á15t 3320147866360

Tanky jsou nakamuflované možná dobře ale chybí jim jedna podstatná mališkost - dva kulomety Děkťarjev 7,92 mm - jeden je spražený s kanónem ve věži a druhý byl v vpravo od řidiče - mají tam jen volné závěsy - obsluhoval ho radista - střelec - pomocník řidiče (jak chcete), ve 4 z tanku a pes třeba taky slečna Lidka.

+2/0
1.9.2016 12:06

V27l22a37d24i82m32í77r 50R19o32z34e12h81n53a38l 5158140947146

Dlažbu více zatíží dámský podpatek.....však tak byly vymyšleny, aby zvládaly těžký bahnitý terén v Rusku, kde bylo minimum slušných komunikací

0/0
1.9.2016 11:12

M73a32r71t23i21n 96S19e76d89l49á51č94e82k 1920429630824

Líbí se mi přístup "když už je to za jedny peníze, ať je to pokud možno autenticky". Nepochopil jsem např. jednu z rekonstrukcí Spitfiru, kde perfektně zrekonstruovali letadlo, aby mu vzápětí dali naprosto nesmyslnou kamufláž i označení...8-o8-o8-o

0/0
31.8.2016 14:13

J72a36n 61F32r83o40l41í55k 6726250535374

Mě se líbí především tato věta: "....konstruované na provoz s naftou velmi nevalné kvality, takže mu dnešní nafta s biosložkami nijak neškodí.";-D

+4/0
31.8.2016 11:06

J39a50n 11K36r98p23e13c 5546973264262

a nebyl by lepsi k patinaci nejaky 8.8 pak? tech musi byt i u nas ruzne po muzeich dost...

0/0
31.8.2016 10:57

L73i55b86o10r 66Ž37ů50r19e49k 2893556410768

Jo a aby byli trochu doruda, tak by mohli párkrát přejet pana Krpce... vole.

0/0
1.9.2016 10:22

P43a80v89e91l 40M66a48t81o65u48š60e97k 5500677828794

Jestli se způsobem, jakým je v článku vypočtena styčná plochu pásů a dlažby, dnes počítá všechno, tak se ještě máme na co těšit! Hlavně že jsou na všechno odborníci s pěti tituly!

0/0
31.8.2016 10:07

M39a18r83t56i20n 86S76e96d39l73á28č31e16k 1140479820194

A co se vám na tom nezdá? 6 m asi nebude celá délka pásu, takže předpokládám délka styčné plochy x 0,50 x 2.

0/0
31.8.2016 14:17

L33u92d28ě33k 21K24r40a77t44o18c16h35v12í26l 7687675382

"Plochý pás" T-34/85 není úplně tak plochý. Ke kontaktu s pevnou podložkou dochází pouze v oblasti čepů a spojení jednotlivých článků. Střed článku je prohnutý dovnitř.

+1/0
31.8.2016 18:23

L20i80b70o83r 66Ž55ů13r91e61k 2663486260758

Vy musíte matematiku (a obecně vzdělání) hodně nenávidět.

0/0
1.9.2016 10:26

L60i11b76o87r 26Ž74ů64r56e27k 2933536780748

Váš příspěvek jsem tuším napoprvé ne zcela pochopil. Sorry

0/0
1.9.2016 10:54

M78i70r71o37s56l58a63v 76S93u65c22h35y 5660469240400

Vzpomínám, jak se v osmašedesátém kolem našeho domu projelo pár tanků s bílým pruhem. Rovná, mírně klesající silnice. Šrámy byly na dlažbě viditelné až do poloviny sedmdesátých let, kdy se silnice zcela rekonstruovala. (Plzeň, Rokycanská třída)

+1/0
31.8.2016 8:40

M58a57r90t60i67n 56S14e57d23l10á93č12e81k 1910869270144

Až na to, že T-55 nebo T-62 (střílím od boku) rozhodně neměly ploché pásy, spíš naopak. A se zatáčením si také nikdo hlavu nedělal...

0/0
31.8.2016 14:20

M90i75r42o30s34l19a89v 61S97u66c45h64y 5620589370490

Dlažba byly klasické kočičí hlavy - velmi nerovné. Tanky v těch místech nezatáčely, jen popojížděly. Protože váha tanku nesedí na celé ploše pásu, jak se nám autor snaží tvrdit, ale na jednotlivých nápravách (tj. na nejbližších článcích pod koly), vozovka je nerovná a při rozjezdu a brzdění je třeba zabrat - tak přesně to způsobilo ty šrámy. Myslím, že je jedno, jaké "téčko" tam projelo. Zato amíci měli na pásech pryžové bloky, takže byly k dlažbě šetrné a neničily ji.

+3/0
31.8.2016 16:14

M25a67r45t61i27n 17H32o66r23á24k 7566635608

No nazvat řidiče tanku aktivistou (to je pro mě dnes termín pro určitý druh lidí), protože je členem aktivních záloh, to je dost nepovedené.

+4/0
31.8.2016 0:49

L94i11b77o93r 31Ž75ů70r81e20k 2343476110988

To je ale jenom váš problém.

+1/0
1.9.2016 10:52

J68a88k67u91b 59H50e66g61e65n33b50a65r85t 9835534759174

To budou asi aktivistické zálohy. ;-D

0/0
2.9.2016 14:27

T19o61m36á10š 13K64u67č70e41r82a 8664675155436

Těžké psát článek na technet. :-)

0/0
30.8.2016 22:46

J97a60n 28M47a43l97ý 1305639164968

No to "ohození" blátem nic moc. Kdyby to nechali na 30 minut drandit po poli, vypadalo by to líp.

0/0
30.8.2016 22:39

P97e38t77r 36S38v44o90b26o16d12a 9245847734970

... zjevne nechali otevreny poklop a chrstli to i dovnitr na budiky.

+2/0
31.8.2016 0:01

P65e33t10r 31M28a66r98š93o60u89n 5525148666466

taky jsem koukal proč patinovali i zevnitř ;-D

0/0
31.8.2016 0:08

P20a76v85e55l 55S39o11b74o86t40k41a 5950904

No to je ale hloupost.

To by platilo jen pokud by pásy i dlažba byla dokonale rovná.

Pokud ale některá kostka dlažby vystupuje nebo nejsou kola dokonale srovnána a všechny články pásu naprosto stejné, hmotnost tanku se takto ideálně do průměrného tlaku nerozloží.

+6/−1
30.8.2016 21:17

L49a61d12i28s22l85a29v 81S19a96u97e44r 8487961143774

Co se člověk nedoví. Když mě stoupne sto kilová ženská v lodičkách na palec od nohy tak dopadnu hůře než když mě ten palec přejede tato obluda. Jsem opět o něco chytřejší a budu se pouze vyhýbat sto kilovým ženským ;-D

+2/−1
30.8.2016 19:47

L86u83b33o77š 54H16o38l26í68k 5397440952890

To přirovnání se šlápnutím na nohu není až tak platné - pokud je hnotnost rozložena na plochu pásů V ROVINĚ, je zatížení menší než zmiňovamý podpatek (i když berme to s rezervou...).

Pokud Vám stoupne ženská nebo vjede tank na nohu, hmotnost se nerozloží na plochu, ale bude působit na cca 1dm2 Vaší nohy (u tanku plus ta část, která nestojí na noze a nevisí ve vzduchu mezi nohou a zemí) - to bych raději tu ženskou než ten tank. ;-)

+3/0
30.8.2016 20:25

T45o69m89á32š 75S59k41o58l70e40k 8289464631105

Jenom pro opravu části článku bych dodal, že t-34 nebyla schopná otáčení na místě protiběžným pohybem pásů (tzv. pivotní otočka). T-34 se otáčela s pohybujícím se jedním pásem a druhým stojícím.

+11/0
30.8.2016 17:51

J78i87r20k17a 42H96o96n10c55ů 2174274451428

Já bych si dovolil ještě dodat, že T-34/85 váží asi o pět tun víc, než se v článku udává.

0/0
30.8.2016 19:37

P32e85t59r 82M51a33r90š72o37u18n 5225728466716

S municí, bez munice? S "vykuchaným" kanonem? Ptám se.

0/0
30.8.2016 23:39

J28a25n 53C15h40o89b16o58t 5383588319127

Tím hůře pro podklad...

0/0
31.8.2016 13:28

M98i92c45h23a81l 14V39e26r18n71e21r 8567766237724

Já si radši stokilovou dámu na jehlových podpatcích, jak radí pan ředitel, představovat nebudu, děkuji;-D

+7/0
30.8.2016 15:04

J36a51n 78S97e44m94i34k 4774837122129

ten priklad s damskym podpatkem:)

...to by platilo kdyby ona dama chodila opravdu jen po tom podpatku..... ale ona naslapuje podpatkem PLUS spickou boty

taktez fyzika rozlozeni tlaku pasu.... pokud by tank jezdil na dokonale rovnem povrchu dokonale rovnymi pasy tak by se opravdu ta vaha rozkladala zcela rovnomerne na cely povrch pasu;-)

no nic, je asi pravda ze jizda tankem dlazbe neublizi....ale to vysvetleni proc je trochu mimo;-D

0/0
30.8.2016 14:48

J86a54r36o73s56l11a60v 48M33a96š37e23k 5359170424293

Tanky T-34 překonávali vodní toky včetně rozbahněných potoků broděním. Zkuste si představit ne dámu na jehlách ale sebe v gumovkách na takovém břehu potoka a jak se po něm budete pohybovat.

+5/0
30.8.2016 15:00

J62a56n 13S95e38m26i27k 4784177582599

:) to je o necem jinem.

dno potoka pri takovem prejezdu tank radne "zmeni".:)

Samozrejme, pokud se tank "propadne" tim ze stlaci vrchni vrstvu zeminy(dna), nebo tlak vytlaci nejmekci usazeniny stranou, projede bez problemu.

jenze proste to dno pak bypada po prujezdu opravdu jinak nez pred tim;)

mechanika pohybu damy na podpatcich bahnem je jina, uz jen proto ze musi zvedat nohy a kracet:)

Tento clanek ma byt prave o tom ze plochu na ktere projizdi zmenit nema.

+1/0
30.8.2016 16:01

L86u16d73ě25k 61K20r79a26t83o89c44h25v20í95l 7377895752

cit.....Před válkou v benzinové verzi v ruských tancích BT, za války většina ve verzi pro spalování nafty a po válce se zvýšeným výkonem na 600 koní byly montovány do T-55 .....

To je totální nesmysl V tancích řady BT byly benzinové motory M5 (licence Liberty L12) a M17T (licence BMW 6), které s naftovými motory V-2 (vývojová řady BD a montovanými do BT-7M, T-34, KV, T-50, T-55, SU, ISU, Vorošilovec a jiných) neměly nic společného.

+4/0
30.8.2016 13:01
Foto

V98á37c53l89a11v 75N70ý31v79l16t

Dobrý den, vycházím z informací pana Kocha, v tancích řady BT se používal i benzínový motor se stejným základem, jako je v T-34, 55 či 72.

+1/0
30.8.2016 15:26

L70u37d57ě66k 97K50r72a42t58o81c75h12v55í89l 7587395282

Nikoliv, nepoužíval. V tancích BT (ve většině - 95% vyrobených, mimo BT-7M) se používali již zmiňované motory, které neměly s řadou dieselových motorů V-2 vůbec nic společného. Pokud tedy nebereme jako stejný základ to, že oba měly klikovou hřídel nebo písty;-)

0/0
31.8.2016 8:23

L41i91b98o11r 36Ž51ů78r78e15k 2693856400138

Takže v podstatě sám potvrzujete že je to pravda u BT-7M. Ještě něco? :-)

0/0
1.9.2016 10:32

L93u80d14ě16k 55K55r42a77t26o69c32h93v40í92l 9335344961984

Motory V-2 neměli žádnou benzínovou verzi. Ani v BT, ani jinde.

0/0
1.9.2016 16:49

L52i46b52o89r 86Ž16ů71r43e85k 2773866920798

Dle wiki:

BT-7M[4] (1938, prototypes designated A-8; sometimes referred to as BT-8): new V-2 diesel engine replacing earlier gasoline engines, three DT machine guns: coaxial, in P-40 AA mount on roof and in a ball-mount on turret rear.

0/0
3.9.2016 9:14

L86u12d55ě87k 93K97r49a44t12o95c49h24v32í76l 9165954571554

Zřejmě nechápete psaný text. Takže znovu a pomalu. Motory V-2 neměly žádnou benzinovou verzi. Ani v BT, ani jinde.

0/0
3.9.2016 13:20

J53u17r70a43j 92V60á13c92l97a43v22í69k 9649890335896

No, mám poznámečku. Toto není T-34, ale T-34/85 a ten neváží 28 tun, ale 35 tun. Jinak tank je v podstatě závodní auto. V provozu se velmi rychle opotřebovává.

+7/0
30.8.2016 12:35
Foto

V45á91c83l15a38v 36N56ý64v49l49t

Dobrý den, ověřil jsem u pana Kocha, je to opravdu verze 85, ale odlehčená na udávanou hmotnost 28 tun.

+1/0
30.8.2016 15:24

L12u74k64á39š 65A47d37a31m43e84c 3197533180947

V Kyjevě nedávno při oslavě Dne nezávislosti udělaly tanky do asfaltu solidní díry. I když to bylo pravděpodobně způsobeno nekvalitním asfaltem.

http://kiev.segodnya.ua/kpower/skandal-posle-repeticii-parada-v-kieve-voennaya-tehnika-ostavila-shramy-na-asfalte-744890.html

0/0
30.8.2016 12:33

P83e11t10r15a 31D41v41o58ř89á42k41o24v21á 1520274261609

Ani to nemuselo být asfaltem, ale spíš úplně jiným druhem pásů;-)

+2/0
30.8.2016 12:43

P15a92v53e57l 38Š38e67d77ý 2748416422565

asfalt je něco jiného než dlažební kostky

+1/0
30.8.2016 13:47

A48d79a90m 83P87e31r37o36u50t42k18a 1186523839

Pro vojenské přehlídky se tanky většinou přezouvají na speciální druh pásů, což asi ukáčka neudělali a tak to dopadlo takhle

+3/0
30.8.2016 15:10

J32o97s50e35f 84Z14a26h34á13l60k64a 4463559728416

A jak vysvětlit skutečnost, že ve vojenských prostorech jsou dodnes řešeny křižovatky, odbočky a místa otáčení dlažbou - žulovými kostkami?

0/−1
30.8.2016 11:58

J37o56s10e97f 11Š51o61l49t40e33s 8314898890193

No tak ono se i ty žulové kostky poškrábou. Nevypadá to pak zrovna vzhledně.

0/0
30.8.2016 13:36

J72o83s44e15f 53Z15a69h36á48l55k38a 4403249768406

Ve vojenském prostoru, kasárnách a nádražích (vagonování techniky), tedy v místech která mínusující p. Kilian zřejmě v životě neviděl, to nevadí. Naprosto běžná věc, protože asfalt ani beton by tato exponovaná místa komunikací nevydržel. Navíc škrábance čas a povětrnostní podmínky stejně zahladí.

0/0
31.8.2016 7:31

T29o50m74á64š 94V23a84l18d20e50r 7423700579

Tak ony kostky nejsou stavěny jako na normální silnice s dlažební kostkou. Nejdříve je betonová vozovka a následně do řídkého betonu naskládány žulové kostky pevně zasazenými obrubníky opět do betonu. Vše je zavybrováno, aby nebyly spáry. Nakonec se na silnici dá "písek" bíly a zamete se. Takto silnice v prostoru vydrží opravdu dost pásové techniky a dokáže ji rozhodit, pokud je řidič techniky prase.

0/0
31.8.2016 15:46

K20r12y63š23t35o24f 40J75u29r41e11č66k70a 6100180537689

Stačí si na youtube najít ruské video: "Tank crumbled pavement" a tam je hezky vidět, jak tank dokáže při otáčení na místě takovou dlažbu zorat... ;-)

+3/0
30.8.2016 11:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.