Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sovětské tanky v památkové rezervaci. Dlažbu více zatíží dámský podpatek

Slavonické náměstí na několik srpnových dnů obsadili filmaři, natáčející Svěrákův film Po strništi bos. Při scéně osvobození vjedou do památkové rezervace i dva tanky T-34. Podívejte se, co obnáší dostat dva mnohatunové stroje do historického centra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P63e85t62r 43K89a28r13a29f77i80á13t 3820777796790

Tanky jsou nakamuflované možná dobře ale chybí jim jedna podstatná mališkost - dva kulomety Děkťarjev 7,92 mm - jeden je spražený s kanónem ve věži a druhý byl v vpravo od řidiče - mají tam jen volné závěsy - obsluhoval ho radista - střelec - pomocník řidiče (jak chcete), ve 4 z tanku a pes třeba taky slečna Lidka.

+2/0
1.9.2016 12:06

V84l49a22d54i12m65í24r 56R86o74z75e86h86n88a52l 5108560667536

Dlažbu více zatíží dámský podpatek.....však tak byly vymyšleny, aby zvládaly těžký bahnitý terén v Rusku, kde bylo minimum slušných komunikací

0/0
1.9.2016 11:12

M31a70r43t66i78n 28S72e59d93l79á37č86e44k 1580329230454

Líbí se mi přístup "když už je to za jedny peníze, ať je to pokud možno autenticky". Nepochopil jsem např. jednu z rekonstrukcí Spitfiru, kde perfektně zrekonstruovali letadlo, aby mu vzápětí dali naprosto nesmyslnou kamufláž i označení...8-o8-o8-o

0/0
31.8.2016 14:13

J31a62n 51F17r97o71l15í56k 6246510255424

Mě se líbí především tato věta: "....konstruované na provoz s naftou velmi nevalné kvality, takže mu dnešní nafta s biosložkami nijak neškodí.";-D

+4/0
31.8.2016 11:06

J87a38n 12K35r21p36e58c 5236153554742

a nebyl by lepsi k patinaci nejaky 8.8 pak? tech musi byt i u nas ruzne po muzeich dost...

0/0
31.8.2016 10:57

L82i92b63o61r 17Ž47ů87r51e37k 2663386640358

Jo a aby byli trochu doruda, tak by mohli párkrát přejet pana Krpce... vole.

0/0
1.9.2016 10:22

P13a11v23e72l 70M60a32t13o30u43š61e90k 5970847198474

Jestli se způsobem, jakým je v článku vypočtena styčná plochu pásů a dlažby, dnes počítá všechno, tak se ještě máme na co těšit! Hlavně že jsou na všechno odborníci s pěti tituly!

0/0
31.8.2016 10:07

M95a64r31t25i17n 76S33e14d17l52á48č76e63k 1720149310984

A co se vám na tom nezdá? 6 m asi nebude celá délka pásu, takže předpokládám délka styčné plochy x 0,50 x 2.

0/0
31.8.2016 14:17

L47u10d17ě34k 44K50r43a94t52o79c72h30v10í25l 7487135422

"Plochý pás" T-34/85 není úplně tak plochý. Ke kontaktu s pevnou podložkou dochází pouze v oblasti čepů a spojení jednotlivých článků. Střed článku je prohnutý dovnitř.

+1/0
31.8.2016 18:23

L89i69b73o42r 19Ž95ů34r88e67k 2623176820358

Vy musíte matematiku (a obecně vzdělání) hodně nenávidět.

0/0
1.9.2016 10:26

L66i69b57o69r 98Ž46ů18r39e70k 2293806800218

Váš příspěvek jsem tuším napoprvé ne zcela pochopil. Sorry

0/0
1.9.2016 10:54

M33i53r41o86s52l33a38v 59S39u23c60h35y 5150899210100

Vzpomínám, jak se v osmašedesátém kolem našeho domu projelo pár tanků s bílým pruhem. Rovná, mírně klesající silnice. Šrámy byly na dlažbě viditelné až do poloviny sedmdesátých let, kdy se silnice zcela rekonstruovala. (Plzeň, Rokycanská třída)

+1/0
31.8.2016 8:40

M55a81r80t86i69n 53S15e59d52l55á49č66e34k 1600979540604

Až na to, že T-55 nebo T-62 (střílím od boku) rozhodně neměly ploché pásy, spíš naopak. A se zatáčením si také nikdo hlavu nedělal...

0/0
31.8.2016 14:20

M38i83r10o45s36l75a63v 59S96u17c40h43y 5180729400270

Dlažba byly klasické kočičí hlavy - velmi nerovné. Tanky v těch místech nezatáčely, jen popojížděly. Protože váha tanku nesedí na celé ploše pásu, jak se nám autor snaží tvrdit, ale na jednotlivých nápravách (tj. na nejbližších článcích pod koly), vozovka je nerovná a při rozjezdu a brzdění je třeba zabrat - tak přesně to způsobilo ty šrámy. Myslím, že je jedno, jaké "téčko" tam projelo. Zato amíci měli na pásech pryžové bloky, takže byly k dlažbě šetrné a neničily ji.

+3/0
31.8.2016 16:14

M28a70r73t98i10n 33H63o10r35á36k 7106765888

No nazvat řidiče tanku aktivistou (to je pro mě dnes termín pro určitý druh lidí), protože je členem aktivních záloh, to je dost nepovedené.

+4/0
31.8.2016 0:49

L91i15b62o61r 80Ž54ů61r36e98k 2193556140338

To je ale jenom váš problém.

+1/0
1.9.2016 10:52

J19a55k97u29b 18H47e75g35e16n42b37a79r60t 9375594469444

To budou asi aktivistické zálohy. ;-D

0/0
2.9.2016 14:27

T10o48m63á81š 18K24u34č80e55r91a 8854655905706

Těžké psát článek na technet. :-)

0/0
30.8.2016 22:46

J63a53n 95M10a53l53ý 1365179914398

No to "ohození" blátem nic moc. Kdyby to nechali na 30 minut drandit po poli, vypadalo by to líp.

0/0
30.8.2016 22:39

P22e66t97r 30S34v10o92b34o76d62a 9735547654680

... zjevne nechali otevreny poklop a chrstli to i dovnitr na budiky.

+2/0
31.8.2016 0:01

P36e47t83r 93M37a90r82š48o50u50n 5655268176416

taky jsem koukal proč patinovali i zevnitř ;-D

0/0
31.8.2016 0:08

P58a91v90e72l 40S70o52b94o57t35k59a 5310914

No to je ale hloupost.

To by platilo jen pokud by pásy i dlažba byla dokonale rovná.

Pokud ale některá kostka dlažby vystupuje nebo nejsou kola dokonale srovnána a všechny články pásu naprosto stejné, hmotnost tanku se takto ideálně do průměrného tlaku nerozloží.

+6/−1
30.8.2016 21:17

L92a40d24i18s88l97a39v 41S26a16u52e22r 8647471393274

Co se člověk nedoví. Když mě stoupne sto kilová ženská v lodičkách na palec od nohy tak dopadnu hůře než když mě ten palec přejede tato obluda. Jsem opět o něco chytřejší a budu se pouze vyhýbat sto kilovým ženským ;-D

+2/−1
30.8.2016 19:47

L57u78b67o83š 84H92o27l69í82k 5817340962830

To přirovnání se šlápnutím na nohu není až tak platné - pokud je hnotnost rozložena na plochu pásů V ROVINĚ, je zatížení menší než zmiňovamý podpatek (i když berme to s rezervou...).

Pokud Vám stoupne ženská nebo vjede tank na nohu, hmotnost se nerozloží na plochu, ale bude působit na cca 1dm2 Vaší nohy (u tanku plus ta část, která nestojí na noze a nevisí ve vzduchu mezi nohou a zemí) - to bych raději tu ženskou než ten tank. ;-)

+3/0
30.8.2016 20:25

T51o36m67á76š 69S90k55o19l36e57k 8369194111275

Jenom pro opravu části článku bych dodal, že t-34 nebyla schopná otáčení na místě protiběžným pohybem pásů (tzv. pivotní otočka). T-34 se otáčela s pohybujícím se jedním pásem a druhým stojícím.

+11/0
30.8.2016 17:51

J74i84r30k27a 16H15o65n40c77ů 2794624181188

Já bych si dovolil ještě dodat, že T-34/85 váží asi o pět tun víc, než se v článku udává.

0/0
30.8.2016 19:37

P47e95t47r 16M26a15r43š42o63u25n 5545868766486

S municí, bez munice? S "vykuchaným" kanonem? Ptám se.

0/0
30.8.2016 23:39

J71a47n 52C20h56o74b90o98t 5943968609167

Tím hůře pro podklad...

0/0
31.8.2016 13:28

M90i78c85h95a88l 95V17e82r46n71e39r 8197306927944

Já si radši stokilovou dámu na jehlových podpatcích, jak radí pan ředitel, představovat nebudu, děkuji;-D

+7/0
30.8.2016 15:04

J83a42n 31S14e72m29i37k 4274677402379

ten priklad s damskym podpatkem:)

...to by platilo kdyby ona dama chodila opravdu jen po tom podpatku..... ale ona naslapuje podpatkem PLUS spickou boty

taktez fyzika rozlozeni tlaku pasu.... pokud by tank jezdil na dokonale rovnem povrchu dokonale rovnymi pasy tak by se opravdu ta vaha rozkladala zcela rovnomerne na cely povrch pasu;-)

no nic, je asi pravda ze jizda tankem dlazbe neublizi....ale to vysvetleni proc je trochu mimo;-D

0/0
30.8.2016 14:48

J51a60r42o55s96l52a18v 64M98a51š62e76k 5299640894693

Tanky T-34 překonávali vodní toky včetně rozbahněných potoků broděním. Zkuste si představit ne dámu na jehlách ale sebe v gumovkách na takovém břehu potoka a jak se po něm budete pohybovat.

+5/0
30.8.2016 15:00

J64a34n 75S22e11m35i81k 4954247612759

:) to je o necem jinem.

dno potoka pri takovem prejezdu tank radne "zmeni".:)

Samozrejme, pokud se tank "propadne" tim ze stlaci vrchni vrstvu zeminy(dna), nebo tlak vytlaci nejmekci usazeniny stranou, projede bez problemu.

jenze proste to dno pak bypada po prujezdu opravdu jinak nez pred tim;)

mechanika pohybu damy na podpatcich bahnem je jina, uz jen proto ze musi zvedat nohy a kracet:)

Tento clanek ma byt prave o tom ze plochu na ktere projizdi zmenit nema.

+1/0
30.8.2016 16:01

L56u42d70ě51k 68K37r58a68t64o31c14h25v42í65l 7227385952

cit.....Před válkou v benzinové verzi v ruských tancích BT, za války většina ve verzi pro spalování nafty a po válce se zvýšeným výkonem na 600 koní byly montovány do T-55 .....

To je totální nesmysl V tancích řady BT byly benzinové motory M5 (licence Liberty L12) a M17T (licence BMW 6), které s naftovými motory V-2 (vývojová řady BD a montovanými do BT-7M, T-34, KV, T-50, T-55, SU, ISU, Vorošilovec a jiných) neměly nic společného.

+4/0
30.8.2016 13:01
Foto

V41á78c53l83a18v 38N66ý61v43l64t

Dobrý den, vycházím z informací pana Kocha, v tancích řady BT se používal i benzínový motor se stejným základem, jako je v T-34, 55 či 72.

+1/0
30.8.2016 15:26

L24u50d35ě59k 59K81r89a41t17o65c80h21v18í91l 7157315152

Nikoliv, nepoužíval. V tancích BT (ve většině - 95% vyrobených, mimo BT-7M) se používali již zmiňované motory, které neměly s řadou dieselových motorů V-2 vůbec nic společného. Pokud tedy nebereme jako stejný základ to, že oba měly klikovou hřídel nebo písty;-)

0/0
31.8.2016 8:23

L43i29b59o79r 44Ž23ů53r10e82k 2823326710348

Takže v podstatě sám potvrzujete že je to pravda u BT-7M. Ještě něco? :-)

0/0
1.9.2016 10:32

L41u83d17ě92k 93K53r23a95t53o65c59h75v79í30l 9395604661444

Motory V-2 neměli žádnou benzínovou verzi. Ani v BT, ani jinde.

0/0
1.9.2016 16:49

L90i12b17o61r 27Ž23ů14r44e16k 2223166590988

Dle wiki:

BT-7M[4] (1938, prototypes designated A-8; sometimes referred to as BT-8): new V-2 diesel engine replacing earlier gasoline engines, three DT machine guns: coaxial, in P-40 AA mount on roof and in a ball-mount on turret rear.

0/0
3.9.2016 9:14

L17u19d44ě41k 48K37r11a98t21o76c90h47v75í93l 9295674421334

Zřejmě nechápete psaný text. Takže znovu a pomalu. Motory V-2 neměly žádnou benzinovou verzi. Ani v BT, ani jinde.

0/0
3.9.2016 13:20

J69u31r25a86j 79V31á34c31l88a79v88í19k 9169830475156

No, mám poznámečku. Toto není T-34, ale T-34/85 a ten neváží 28 tun, ale 35 tun. Jinak tank je v podstatě závodní auto. V provozu se velmi rychle opotřebovává.

+7/0
30.8.2016 12:35
Foto

V60á67c70l84a97v 22N39ý43v91l90t

Dobrý den, ověřil jsem u pana Kocha, je to opravdu verze 85, ale odlehčená na udávanou hmotnost 28 tun.

+1/0
30.8.2016 15:24

L40u69k79á47š 20A24d47a78m82e88c 3767913310637

V Kyjevě nedávno při oslavě Dne nezávislosti udělaly tanky do asfaltu solidní díry. I když to bylo pravděpodobně způsobeno nekvalitním asfaltem.

http://kiev.segodnya.ua/kpower/skandal-posle-repeticii-parada-v-kieve-voennaya-tehnika-ostavila-shramy-na-asfalte-744890.html

0/0
30.8.2016 12:33

P19e24t15r21a 28D31v67o84ř63á37k87o68v10á 1700474711199

Ani to nemuselo být asfaltem, ale spíš úplně jiným druhem pásů;-)

+2/0
30.8.2016 12:43

P84a52v87e39l 92Š61e19d41ý 2788946682145

asfalt je něco jiného než dlažební kostky

+1/0
30.8.2016 13:47

A64d26a82m 75P48e30r87o96u34t32k72a 1696723849

Pro vojenské přehlídky se tanky většinou přezouvají na speciální druh pásů, což asi ukáčka neudělali a tak to dopadlo takhle

+3/0
30.8.2016 15:10

J25o19s32e54f 47Z18a44h27á67l16k78a 4753789308526

A jak vysvětlit skutečnost, že ve vojenských prostorech jsou dodnes řešeny křižovatky, odbočky a místa otáčení dlažbou - žulovými kostkami?

0/−1
30.8.2016 11:58

J12o86s52e72f 26Š58o72l70t85e33s 8324278820213

No tak ono se i ty žulové kostky poškrábou. Nevypadá to pak zrovna vzhledně.

0/0
30.8.2016 13:36

J59o30s24e69f 30Z75a92h32á56l49k30a 4953309978246

Ve vojenském prostoru, kasárnách a nádražích (vagonování techniky), tedy v místech která mínusující p. Kilian zřejmě v životě neviděl, to nevadí. Naprosto běžná věc, protože asfalt ani beton by tato exponovaná místa komunikací nevydržel. Navíc škrábance čas a povětrnostní podmínky stejně zahladí.

0/0
31.8.2016 7:31

T69o69m53á19š 76V81a30l85d27e10r 7683650459

Tak ony kostky nejsou stavěny jako na normální silnice s dlažební kostkou. Nejdříve je betonová vozovka a následně do řídkého betonu naskládány žulové kostky pevně zasazenými obrubníky opět do betonu. Vše je zavybrováno, aby nebyly spáry. Nakonec se na silnici dá "písek" bíly a zamete se. Takto silnice v prostoru vydrží opravdu dost pásové techniky a dokáže ji rozhodit, pokud je řidič techniky prase.

0/0
31.8.2016 15:46

K60r67y24š84t27o44f 55J56u57r61e18č10k75a 6180630947329

Stačí si na youtube najít ruské video: "Tank crumbled pavement" a tam je hezky vidět, jak tank dokáže při otáčení na místě takovou dlažbu zorat... ;-)

+3/0
30.8.2016 11:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.