Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zemřel konstruktér legendárního obřího „Jumbo“ letounu Boeing 747

Joe Sutter, hlavní konstruktér legendárního amerického letadla Boeing 747, zemřel ve věku 95 let. O Sutterově úmrtí informoval šéf divize Boeingu pro komerční letadla Ray Conner. Sutter působil jako poradce pro firmu Boeing i po odchodu do důchodu v roce 1986. „Jeho“ stroje dodnes létají po celém světě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M68a35r19t53i48n 63Š75t30ě77p62á25n95e45k 3837493643401

Je to nadherne letadlo.

0/0
5.9.2016 10:11

V12a91c81l64a65v 65V44a79v95r75a 3827714675577

Read my lips !!!!!

Víte kde byl Airbus těsně po II. světové válce? A víte kde by byl kdyby dnes neměl podporu Francie a Německa? A vy věříte že Boeing má podporu FEDu nebo ministerstva obrany v Americe ??? Jen teoreticky se zplaí práce na vojenských projektech které jsou odvozeny od regulárních modelů pro civilní účely. Ale o tom ví nejen Airbus ale i země které ho drží nad hladinou.

Takže porovnávat nemůžete žádný Airbus. Nicméně na superletounu se v Boeingu pracuje i když to v plánu nebylo. Optimální velikost dopravních letadel je ve velikosti Dreamjetu.

0/0
4.9.2016 16:54

M79i15c96h39a56l 47G18r20e49g81o68r 8436964480312

A teď si to porovnejte jak dlouho se u nás staví dálnice. A to máme počítače plus stovky tisíc úředníků.

+4/−1
3.9.2016 18:07

M96i57c82h14a46l 37G94r73e76g13o68r 8536194680662

Za co ten minus?

0/0
4.9.2016 10:34

S10e46i16d93l 66P26e39t86r 1201181915934

Buďte rád jen za mínus (já ho nedal), na každým jiným webu by jste za totální OT dostal nejspíš trvalý ban ...:-P

Nebo snad máte dojem, že historie B-747 nějak souvisí s českým dálnicemi?8-o

+1/−2
4.9.2016 18:34

M81i42c82h95a31l 47B40a74š77t35a 6874630205514

No jistě ... račte používat horní konec těla, vašnosto ;-)

0/0
5.9.2016 14:34

V32e61n52c77a 63M10a79l24s68e 1969899534639

a to už tenkrát s nádržemi na rozprašování chemtrails !!

0/−8
3.9.2016 14:51

Z80d27e95n93ě38k 44F11r91e44m30r 8728312719384

:-D

0/0
3.9.2016 17:41

V91o31j21t27ě40c55h 73H30o63r57s64k24ý 7397807621672

Illumináti o Vás ví! ;-D

0/0
3.9.2016 17:44

R36a34d56k86a 20K95o18v91á68ř81o16v17á 2403273323146

https://m.youtube.com/watch?v=7v00toMghns

Chemtrails v Airbusu 737-8C...

0/−2
3.9.2016 19:41

K42a38r51e32l 47B84a71r22t17a17k 9966411455726

Raduško, to myslíte vážně? Airbus 737-8C a LOGO ;-D

+2/0
4.9.2016 7:06

R30a70d20k80a 61K46o95v25á50ř80o34v13á 2353703733666

A to jste ještě neslyšel o tom novém Boeingu A380-8C, ten když zapne chemtrails, to je teprve něco...

0/0
4.9.2016 14:13

V22a32c39l42a19v 96V52a21v45r87a 3497834735127

Chemtrails je jen konspirační teorie. V diskuzích s mnoha piloty na US Air Force Airbase in Mt. Clemens neexistuje nějaké vypouštění škodlivin do ovzduší a paliva jaou pod silnou kontrolou.

Kecy jiných ať jsou na YT nebo jinde mě nezajímají. Týká se to jak amerických, tak evropských letounů. Byly i náhodně vzaty vzorky přímo za letouny na obou stranách .. je to nesmysl.

0/0
4.9.2016 17:02

R88a21d59k33a 19K85o45v30á45ř70o67v45á 2233103503226

Děkuji vám za vysvětlení, ale ten příspěvek jsem nemyslela vážně, stejně jako si autor dělá legraci z celé té konspirační teorie okolo chemtrails. Podívejte se na to video, má jenom 6 sekund, budete s tím souhlasit.

0/0
4.9.2016 19:45

K81a46r51e43l 50P83a19c15n39e21r 8739677699258

Rusové žádné plány od Francouzů na Concorde nedostali. KGB, GRU a tajné služby států Varšavské smlouvy měly po nich pátrat. Čs. rozvědka získala nějaké informátory, plány se vozily v rychlíku Paříž-Berlín v tubách od zubních past. Francouzská kontrašpionáž tuhle skupinu odhalila a v Toulouse proběhl proces, ve kterém byl mj. obžalován jeden katolický kněz. Co sehnaly další tajné služby nevím.

+10/0
3.9.2016 10:08

J57a56r40o76m78í45r 90K75r47á64l 4800759124939

Před pár lety jsem viděl v Rusku dokument, kde A.A.Tupolev popisoval, jak s Francouzi měli dobré vztahy a dostali i nějakou dokumentaci.

0/0
3.9.2016 22:00

K71a51r61e39l 20H94a75t66v46a31n67i 2484367506270

Proc pani Thatcherova vyhostila asi 150 ruskych inzenyru z VB pred dokoncenim "konkordskiho"?

0/0
5.9.2016 9:18

J78i74ř71í 62E74n54g20l87i81š 1325719765891

Jo to byly časy. Parametry letounu diktoval Pan American. Nádherné a jednoduché barevné provedení jejich strojů. Ani nevím proč tenhle gigant mezi leteckými společnostmi zmizel. B-707, B-747 a B-727 v jejich barvách to byla pro mne nádhera!!!

+6/0
3.9.2016 9:07

J69a14n 78P68r17o16c21h67á69z21k37a 5586302818897

Lockerbie

0/0
3.9.2016 11:48

M93i54c20h95a64l 35M29i85l15l14e49r 9286262409722

ne, to byla jen mala soucast problemu.

Spatna obchodni rozhodnuti, rozsirovani letecke flotily ve spatnou dobu, rozsirovani linek ve spatnou dobu.

0/0
3.9.2016 15:04

M57i87c32h97a75l 76B27a88š78t28a 6434160205154

Takže měli s Jumbem vlastně štěstí, že se trefili, což jim jinde nevyšlo. I tak to stálo za to !

0/0
5.9.2016 14:36

R59a34d26i34m 37S97v86o76b60o80d35a 9443839926632

pan-am b-707

nadherny strojR^

+2/0
3.9.2016 16:58

M13i66c91h50a38l 48M79i70l96l83e23r 9276372309272

s B707 jsem letel, ale ne Pan-am

0/0
3.9.2016 20:06

F45r90a23n74t10i53s24e12k 91M12i74k69e20s 8703267490412

S B707 v barvach PANAM jsem letel v 1978 Frankfurt-JFK. Pohoda i cigarety jsem dostal free of charge;-).

0/0
3.9.2016 20:50

M43i95c25h25a76l 23M68i75l21l53e54r 9376532839692

jo, to byly jeste ty doby, kdy se na palubach letadel jeste smelo kourit.;-D

Ja letel B707 Qantasu v 1969 z Hong Kongu do Port Moresby. Nasledujici let s Qantasem byl az o 10 let pozdeji a to uz meli B747.

0/0
4.9.2016 4:34

F49r40a62n88t52i69s27e62k 59M51i89k58e35s 8723207600352

V tom 1978 melo letet take B 747, ale nouzove pouzili B707 a jako kompenzace byly sluchatka zadarmo!

0/0
4.9.2016 23:10

M66i73l84a92n 34R12a30b24a10s 4157345413708

Pan-Am. První rána ropná krize 1973, nákup flotily B747, pokles poptávky pax, zadlužení společnosti, druhá rána let PA103 / Lockerbie. Souhlasím, logo jednoduché, výstižné, dnes "Zeměkouli" používá Cargo železniční společnost. Známá budova v NY patří MetLife. Také si "zahrála" v několika filmech ještě s původním logem Pan-Am.

Panu konstruktérovi uznání. Zaslouží si !

0/0
10.9.2016 23:48
Foto

V56l64a58s90t98a 69C40o63u60f87a73l 7777629649345

Tu-144 není kopie Concordu. Letadla se vyvíjejí celé roky. Nejde kopírovat něco, co ještě není udělané.

+8/−6
3.9.2016 8:26

J32a19r50o47m43í93r 11K86r20á84l 4560169604689

Každopádně dostali Rusové od Francouzů plány Concordu.

0/−2
3.9.2016 8:32
Foto

V37l68a22s38t27a 80C42o93u76f81a21l 7897949139235

Jak? Proč jsou ta letadla tolik jiná?

+2/0
3.9.2016 13:04

J95a29r55o48m64í89r 76K94r82á92l 4360629624709

Jak ? Oficiálně, v rámci technické spolupráce. Viz vyprávění A.Tupoleva v ruskofrancouzkém dokumentu, Popisuje tam, co jim to ušetřilo práce.

0/0
3.9.2016 21:51

V79a23c23l34a12v 90V59a14v64r34a 3467534895257

a co s tím? Postavili snad někdy něco Rusové?

0/0
4.9.2016 16:55

T73o65m32á13š 16M83o96r87a36v59č21í13k 3477906273545

Proč by to nešlo? Stačí kopírovat plány a vývoj. Viz p. Pacner výše.

+1/0
3.9.2016 10:57
Foto

V33l53a78s41t15a 11C96o75u69f10a31l 7457249899245

Není lepší se napřed seznámit s konfigurací obou strojů a aerodynamikou?

+3/0
3.9.2016 13:04

R27o46m86a79n 19K37r14a58t56o86c82h35v85í73l 6896877226224

Údajně spolupracovali

0/0
3.9.2016 15:11

J47o78s23e98f 20R82i67c63h35t37e45r 9826745517223

Na idnes sice asi s týdenním zpožděním, ale přece. Tak ještě jednou, čest památce legendárního Joe Suttera, a díky mu.

+14/0
3.9.2016 7:47

O68s96k84a11r 14K46o44v95a49ř29í84k 8287283716887

Proč má autor potřebu shazovat Tu 144? Společně s Concordem se jednalo o nejhezčí letadlo jaké kdy bylo vyrobeno. Je velká škoda, že ekonomická situace obyvatel SSSR znamenala ukončení výroby tohoto krásného stroje.

+1/−12
3.9.2016 7:28

M94i20l43a33n 11M52r45k14á46č76e95k 9500738781318

a čím ho shazuje? To, že se Vám líbí (mně osobně taky) neznamená, že to bylo úspěšné letadlo...

+5/0
3.9.2016 7:38

J20a13r17o82m73í15r 92K12r20á18l 4110439264589

Nešlo o ekonomickou situaci, ale o to, že padalo.

+4/0
3.9.2016 8:21

R89a97s49t44i62s47l49a72v 41P27a21l26u61š 4797638367494

Tu-144 bolo nespolahlive a problematicke, ale "padlo" len jedenkrat pri predvadzani na Parizskom aerosalone.

0/−1
3.9.2016 21:09

J93a32r70o97m73í24r 21K87r25á89l 4270409234919

A pak ještě dvakrát v SSSR. Naštěstí v nákladním provedení, takže to odnesla jen posádka.

+1/0
3.9.2016 21:52

J50o11s87e87f 85V97o10s38i25c83k69y 4403747646613

Prave proto, ze se rusti konstrukteri prilis venovali krase a barvam tohoto prototypu, a nedostatecne jeho spolehlivosti, tak proto mu pri parizskem predvadeni nejprve spadnul cumak a potom se rozplacnul cely. Prestoze byl plny cernych skrinek se dodnes nezjistil duvod teto havarie!

+3/0
3.9.2016 11:00

J87a41n 32S55e80m60i49k 4934867912339

neslo o ekonomickou situaci obyvatel SSSR

problem Tu-144 byl (mimo bezpecnosti) kratky dolet.

Takze letel superrychle, ale nedoletel dost daleko aby ta redukce cestovniho casul davala smysl.

V SSSR letal tusim jen mezi Moskvou a Alma Atou ...to bylo na maximalni hranici doletu.

Kamkoli dal v SSSR (Irkutsk,Vladivostok) by nutne mezipristani znamenalo ze by se tam obycejny Tu-104,154 nebo il-62 dostal rychleji

Za ocean by dolet samozrejme nestacil uz vubec

Ale letadlo to bylo krasne, to je pravda

+1/0
3.9.2016 14:48

D58a55n11i14e28l 74P59l91e75s50c51h92n92e55r 6240140837450

Mě vždycky baví, jak se vždycky objeví nějaký, rudý zastánce SSSR a začně se rozčilovat, že všichni haní ruská éra, která byla naprosto dokonalá a nejlepší a že všichni nadržujou američanům... :D než se vrátím k faktům, tak mi to vlastně připadá uplně mimo mísu, tento článek je zejména o konstruktérovi, který postavil výborné letadlo (růsům se takovejhle dopravák nikdy nepoved :P), tak nevím proč tu rozvádět diskuze o ruskejch érech.

A když už tak ano rusové stavěli i dobrá éra, ale Tu 144 to fakt nebyl... jak je tu psáno, špatnej dolet, mizerná spolehlivost, a dosluhoval tak že lítal podzvukově s poštou, protože v supersonice se stejně nechoval uplně poslušně, asi tak.

Mě přijde, že je prostě v poslední době strašně moderní odsuzovat vše americké a dělat s rusů chudáky, kterým se každej směje... evidentně ruská propaganda funguje velice dobře...

+4/0
4.9.2016 0:34

F33r62a12n84t18i66s20e89k 60K92u10b93i73k 9741145500614

Soudruzi, tu je problem napsat neco negativniho o americe, takze dnes asi bude zold chudy. Je mi vas lito

+2/0
3.9.2016 7:15

R69o92m47a18n 84K98r97a74t55o76c28h87v15í61l 6926987716724

Todle napsal Pacner no teda....

+2/0
3.9.2016 6:56

J29a89n 14J77e86ž78e81k 3151915687265

> Zalekli se obtíží, které by je čekali...

Slušný.

+4/0
3.9.2016 6:25

R54o33m26a98n 91K63r24a79t22o34c37h80v40í14l 6846417366214

Až na to, že to není pravda.

+1/−1
3.9.2016 6:33

J35o25s35e51f 26R76i48c66h64t24e59r 9386125927163

On to cituje kvůli té hrubici ;-)

0/0
3.9.2016 7:46
Foto

T16o39m31a94s 71C15a69b39a83k 8905605934619

Az na to, ze jste nepochopil narážku na tu příšernou hrubku.

+3/0
3.9.2016 7:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.