Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zemřel konstruktér legendárního obřího „Jumbo“ letounu Boeing 747

Joe Sutter, hlavní konstruktér legendárního amerického letadla Boeing 747, zemřel ve věku 95 let. O Sutterově úmrtí informoval šéf divize Boeingu pro komerční letadla Ray Conner. Sutter působil jako poradce pro firmu Boeing i po odchodu do důchodu v roce 1986. „Jeho“ stroje dodnes létají po celém světě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M14a96r75t20i34n 43Š26t79ě33p81á16n55e55k 3497383373691

Je to nadherne letadlo.

0/0
5.9.2016 10:11

V44a69c79l64a44v 47V70a80v68r33a 3657694825227

Read my lips !!!!!

Víte kde byl Airbus těsně po II. světové válce? A víte kde by byl kdyby dnes neměl podporu Francie a Německa? A vy věříte že Boeing má podporu FEDu nebo ministerstva obrany v Americe ??? Jen teoreticky se zplaí práce na vojenských projektech které jsou odvozeny od regulárních modelů pro civilní účely. Ale o tom ví nejen Airbus ale i země které ho drží nad hladinou.

Takže porovnávat nemůžete žádný Airbus. Nicméně na superletounu se v Boeingu pracuje i když to v plánu nebylo. Optimální velikost dopravních letadel je ve velikosti Dreamjetu.

0/0
4.9.2016 16:54

M37i91c17h97a86l 47G37r17e15g41o13r 8986494240262

A teď si to porovnejte jak dlouho se u nás staví dálnice. A to máme počítače plus stovky tisíc úředníků.

+4/−1
3.9.2016 18:07

M35i20c76h27a13l 37G82r50e49g62o38r 8486534740912

Za co ten minus?

0/0
4.9.2016 10:34

S24e62i98d92l 27P63e41t40r 1501311575374

Buďte rád jen za mínus (já ho nedal), na každým jiným webu by jste za totální OT dostal nejspíš trvalý ban ...:-P

Nebo snad máte dojem, že historie B-747 nějak souvisí s českým dálnicemi?8-o

+1/−2
4.9.2016 18:34

M63i48c60h44a96l 55B63a43š23t87a 6524790845534

No jistě ... račte používat horní konec těla, vašnosto ;-)

0/0
5.9.2016 14:34

V67e44n58c97a 83M41a22l26s49e 1109569954629

a to už tenkrát s nádržemi na rozprašování chemtrails !!

0/−8
3.9.2016 14:51

Z92d78e36n94ě54k 10F29r12e87m27r 8408912889414

:-D

0/0
3.9.2016 17:41

V22o73j94t91ě33c73h 94H50o31r21s44k50ý 7597117491432

Illumináti o Vás ví! ;-D

0/0
3.9.2016 17:44

R57a35d83k34a 48K78o26v27á15ř93o10v43á 2903393803476

https://m.youtube.com/watch?v=7v00toMghns

Chemtrails v Airbusu 737-8C...

0/−2
3.9.2016 19:41

K32a49r29e83l 44B71a79r15t77a80k 9766821885426

Raduško, to myslíte vážně? Airbus 737-8C a LOGO ;-D

+2/0
4.9.2016 7:06

R87a91d44k73a 61K92o33v49á73ř93o77v73á 2273783933176

A to jste ještě neslyšel o tom novém Boeingu A380-8C, ten když zapne chemtrails, to je teprve něco...

0/0
4.9.2016 14:13

V39a80c62l12a37v 60V29a59v27r85a 3547784555677

Chemtrails je jen konspirační teorie. V diskuzích s mnoha piloty na US Air Force Airbase in Mt. Clemens neexistuje nějaké vypouštění škodlivin do ovzduší a paliva jaou pod silnou kontrolou.

Kecy jiných ať jsou na YT nebo jinde mě nezajímají. Týká se to jak amerických, tak evropských letounů. Byly i náhodně vzaty vzorky přímo za letouny na obou stranách .. je to nesmysl.

0/0
4.9.2016 17:02

R12a42d37k72a 16K18o98v27á77ř87o24v81á 2753353153696

Děkuji vám za vysvětlení, ale ten příspěvek jsem nemyslela vážně, stejně jako si autor dělá legraci z celé té konspirační teorie okolo chemtrails. Podívejte se na to video, má jenom 6 sekund, budete s tím souhlasit.

0/0
4.9.2016 19:45

K53a11r20e70l 50P95a30c86n14e36r 8719837559748

Rusové žádné plány od Francouzů na Concorde nedostali. KGB, GRU a tajné služby států Varšavské smlouvy měly po nich pátrat. Čs. rozvědka získala nějaké informátory, plány se vozily v rychlíku Paříž-Berlín v tubách od zubních past. Francouzská kontrašpionáž tuhle skupinu odhalila a v Toulouse proběhl proces, ve kterém byl mj. obžalován jeden katolický kněz. Co sehnaly další tajné služby nevím.

+10/0
3.9.2016 10:08

J47a54r92o15m90í44r 45K53r72á85l 4180229124739

Před pár lety jsem viděl v Rusku dokument, kde A.A.Tupolev popisoval, jak s Francouzi měli dobré vztahy a dostali i nějakou dokumentaci.

0/0
3.9.2016 22:00

K87a54r84e92l 53H56a41t53v68a84n26i 2164227506670

Proc pani Thatcherova vyhostila asi 150 ruskych inzenyru z VB pred dokoncenim "konkordskiho"?

0/0
5.9.2016 9:18

J79i45ř24í 70E12n49g69l88i69š 1445699335981

Jo to byly časy. Parametry letounu diktoval Pan American. Nádherné a jednoduché barevné provedení jejich strojů. Ani nevím proč tenhle gigant mezi leteckými společnostmi zmizel. B-707, B-747 a B-727 v jejich barvách to byla pro mne nádhera!!!

+6/0
3.9.2016 9:07

J34a62n 38P92r55o98c59h50á78z40k98a 5436932858187

Lockerbie

0/0
3.9.2016 11:48

M84i32c94h85a92l 49M92i50l98l34e28r 9656242589822

ne, to byla jen mala soucast problemu.

Spatna obchodni rozhodnuti, rozsirovani letecke flotily ve spatnou dobu, rozsirovani linek ve spatnou dobu.

0/0
3.9.2016 15:04

M33i41c25h44a32l 87B22a65š50t18a 6384660835714

Takže měli s Jumbem vlastně štěstí, že se trefili, což jim jinde nevyšlo. I tak to stálo za to !

0/0
5.9.2016 14:36

R68a55d83i79m 80S58v47o37b23o44d83a 9683869936312

pan-am b-707

nadherny strojR^

+2/0
3.9.2016 16:58

M80i92c35h29a56l 74M11i78l50l84e10r 9726652539762

s B707 jsem letel, ale ne Pan-am

0/0
3.9.2016 20:06

F63r81a19n78t40i77s43e84k 43M98i45k94e28s 8793597630102

S B707 v barvach PANAM jsem letel v 1978 Frankfurt-JFK. Pohoda i cigarety jsem dostal free of charge;-).

0/0
3.9.2016 20:50

M28i44c69h25a12l 46M36i95l66l75e42r 9946802859812

jo, to byly jeste ty doby, kdy se na palubach letadel jeste smelo kourit.;-D

Ja letel B707 Qantasu v 1969 z Hong Kongu do Port Moresby. Nasledujici let s Qantasem byl az o 10 let pozdeji a to uz meli B747.

0/0
4.9.2016 4:34

F59r17a62n52t46i17s91e29k 21M79i82k97e90s 8313987540312

V tom 1978 melo letet take B 747, ale nouzove pouzili B707 a jako kompenzace byly sluchatka zadarmo!

0/0
4.9.2016 23:10

M33i17l19a27n 25R25a82b77a50s 4737805413608

Pan-Am. První rána ropná krize 1973, nákup flotily B747, pokles poptávky pax, zadlužení společnosti, druhá rána let PA103 / Lockerbie. Souhlasím, logo jednoduché, výstižné, dnes "Zeměkouli" používá Cargo železniční společnost. Známá budova v NY patří MetLife. Také si "zahrála" v několika filmech ještě s původním logem Pan-Am.

Panu konstruktérovi uznání. Zaslouží si !

0/0
10.9.2016 23:48
Foto

V82l28a66s76t34a 88C50o44u27f39a16l 7577679119975

Tu-144 není kopie Concordu. Letadla se vyvíjejí celé roky. Nejde kopírovat něco, co ještě není udělané.

+8/−6
3.9.2016 8:26

J43a27r16o88m39í59r 53K51r27á65l 4660899334609

Každopádně dostali Rusové od Francouzů plány Concordu.

0/−2
3.9.2016 8:32
Foto

V26l80a81s12t21a 97C80o89u36f67a74l 7497879899795

Jak? Proč jsou ta letadla tolik jiná?

+2/0
3.9.2016 13:04

J21a67r56o81m79í16r 55K73r51á30l 4490389754499

Jak ? Oficiálně, v rámci technické spolupráce. Viz vyprávění A.Tupoleva v ruskofrancouzkém dokumentu, Popisuje tam, co jim to ušetřilo práce.

0/0
3.9.2016 21:51

V21a67c98l27a83v 10V57a33v54r56a 3127264525907

a co s tím? Postavili snad někdy něco Rusové?

0/0
4.9.2016 16:55

T48o23m88á70š 63M71o16r97a19v17č52í53k 3697166403805

Proč by to nešlo? Stačí kopírovat plány a vývoj. Viz p. Pacner výše.

+1/0
3.9.2016 10:57
Foto

V71l68a14s50t24a 10C75o32u14f88a31l 7867229109785

Není lepší se napřed seznámit s konfigurací obou strojů a aerodynamikou?

+3/0
3.9.2016 13:04

R63o62m64a35n 37K41r77a74t14o42c22h57v91í73l 6396407516924

Údajně spolupracovali

0/0
3.9.2016 15:11

J72o83s42e21f 12R75i48c47h66t65e73r 9506285847183

Na idnes sice asi s týdenním zpožděním, ale přece. Tak ještě jednou, čest památce legendárního Joe Suttera, a díky mu.

+14/0
3.9.2016 7:47

O37s88k89a14r 80K12o49v93a93ř10í17k 8127513836577

Proč má autor potřebu shazovat Tu 144? Společně s Concordem se jednalo o nejhezčí letadlo jaké kdy bylo vyrobeno. Je velká škoda, že ekonomická situace obyvatel SSSR znamenala ukončení výroby tohoto krásného stroje.

+1/−12
3.9.2016 7:28

M74i58l78a93n 48M26r46k51á60č88e86k 9890748211118

a čím ho shazuje? To, že se Vám líbí (mně osobně taky) neznamená, že to bylo úspěšné letadlo...

+5/0
3.9.2016 7:38

J62a24r37o48m63í84r 48K36r70á89l 4330899484219

Nešlo o ekonomickou situaci, ale o to, že padalo.

+4/0
3.9.2016 8:21

R93a73s95t63i18s90l25a70v 33P45a91l90u47š 4397258927214

Tu-144 bolo nespolahlive a problematicke, ale "padlo" len jedenkrat pri predvadzani na Parizskom aerosalone.

0/−1
3.9.2016 21:09

J74a81r91o47m92í73r 12K29r72á35l 4310189144259

A pak ještě dvakrát v SSSR. Naštěstí v nákladním provedení, takže to odnesla jen posádka.

+1/0
3.9.2016 21:52

J35o96s40e65f 25V89o35s65i30c85k90y 4893907566713

Prave proto, ze se rusti konstrukteri prilis venovali krase a barvam tohoto prototypu, a nedostatecne jeho spolehlivosti, tak proto mu pri parizskem predvadeni nejprve spadnul cumak a potom se rozplacnul cely. Prestoze byl plny cernych skrinek se dodnes nezjistil duvod teto havarie!

+3/0
3.9.2016 11:00

J72a10n 13S84e19m60i16k 4554137822559

neslo o ekonomickou situaci obyvatel SSSR

problem Tu-144 byl (mimo bezpecnosti) kratky dolet.

Takze letel superrychle, ale nedoletel dost daleko aby ta redukce cestovniho casul davala smysl.

V SSSR letal tusim jen mezi Moskvou a Alma Atou ...to bylo na maximalni hranici doletu.

Kamkoli dal v SSSR (Irkutsk,Vladivostok) by nutne mezipristani znamenalo ze by se tam obycejny Tu-104,154 nebo il-62 dostal rychleji

Za ocean by dolet samozrejme nestacil uz vubec

Ale letadlo to bylo krasne, to je pravda

+1/0
3.9.2016 14:48

D26a20n41i35e67l 27P50l66e65s25c95h91n30e64r 6920380697700

Mě vždycky baví, jak se vždycky objeví nějaký, rudý zastánce SSSR a začně se rozčilovat, že všichni haní ruská éra, která byla naprosto dokonalá a nejlepší a že všichni nadržujou američanům... :D než se vrátím k faktům, tak mi to vlastně připadá uplně mimo mísu, tento článek je zejména o konstruktérovi, který postavil výborné letadlo (růsům se takovejhle dopravák nikdy nepoved :P), tak nevím proč tu rozvádět diskuze o ruskejch érech.

A když už tak ano rusové stavěli i dobrá éra, ale Tu 144 to fakt nebyl... jak je tu psáno, špatnej dolet, mizerná spolehlivost, a dosluhoval tak že lítal podzvukově s poštou, protože v supersonice se stejně nechoval uplně poslušně, asi tak.

Mě přijde, že je prostě v poslední době strašně moderní odsuzovat vše americké a dělat s rusů chudáky, kterým se každej směje... evidentně ruská propaganda funguje velice dobře...

+4/0
4.9.2016 0:34

F89r77a39n45t21i72s91e48k 56K49u27b96i26k 9471865190474

Soudruzi, tu je problem napsat neco negativniho o americe, takze dnes asi bude zold chudy. Je mi vas lito

+2/0
3.9.2016 7:15

R81o30m93a61n 48K52r49a17t83o17c92h87v94í23l 6266427216654

Todle napsal Pacner no teda....

+2/0
3.9.2016 6:56

J77a95n 79J98e67ž42e28k 3701105487675

> Zalekli se obtíží, které by je čekali...

Slušný.

+4/0
3.9.2016 6:25

R98o57m14a20n 26K20r17a75t18o50c35h88v38í36l 6656987596604

Až na to, že to není pravda.

+1/−1
3.9.2016 6:33

J36o11s63e14f 81R18i23c67h81t62e61r 9436775517113

On to cituje kvůli té hrubici ;-)

0/0
3.9.2016 7:46
Foto

T48o84m58a87s 76C77a12b18a66k 8135245524169

Az na to, ze jste nepochopil narážku na tu příšernou hrubku.

+3/0
3.9.2016 7:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.