Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pět let od havárie hokejistů Jaroslavle. Ruské letectví se změnilo

Přesně před pěti lety havarovalo letadlo s hokejovým týmem Lokomotiv Jaroslavl. Nehoda, kterou zavinily chyby posádky, však v důsledku vedla k výrazným změnám v ruském letectví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J70a60n 56S62y60s29e19l 4861489845385

Paráda. To ale nemění příliš na faktu, že bych do Moskvy jel raději vlakem než letadlem.

0/0
9.9.2016 12:53

M79a24r97t88i50n 76N85e97r42m57u17t 9127877968679

Pořád na ten vlak může spadnou nějaké letadlo (ruský týden)

0/0
12.9.2016 16:13

J25a28n 23S94l26a60d72k77ý 3301782833

Když flákli s Remkem, tak jim došel benzín díky opačné signalizaci stavu paliva

0/0
8.9.2016 0:41

A62n56t20o60n41í26n 39S42á22d24l71í92k 7248759253563

Je přirozeně dobrá zpráva. Ukazuje se opět, že když se fakt chce, tak to jde!

0/0
7.9.2016 21:30

M77i43c63h57a68l 64P91i13n90d73j52a68k 5763164457767

Ja nezapomenu na to, kdyz par hodin po nestesti, idnes zverejnilo telefonat s bratrem jednoho z nasich hokejistu, ktery ocividne jeste ani o te nehode nevedel. Tohle bylo neco co se mi hluboko zarylo do pameti a ukazalo mi co vsechno jsou lide schopni udelat pro penize.:-/ Nicmene tohle je off topic a dekuji za zajimavy clanek.

+1/0
7.9.2016 14:31

M19i66c23h38a86l 81P26i89n72d54j84a52k 5523354977297

Muze mi tady nekdo "od fochu' rict jestli piloti skutecne museji neco pocitat, jako soucast pripravy na let? Me to zni jako blbost. Diky

0/0
7.9.2016 14:24

P11e14t93r 44T66y30č24k97a 6635162689672

Musí toho počítat hodně.

0/0
7.9.2016 15:16

S72e69i64d16l 78P94e82t56r 1611851685954

Viz velice stručně např. zde:

www.aeroweb.cz

0/0
7.9.2016 16:17

J27a73n 83L23u78k49á59š64e74k 9334679727212

Nechci teď řešit ruská letadla a jejich občas nalité posádky, ale zásadní vidím to, že se pořád někdo snaží něco měnit aniž by to mělo smysl. Prostě změna za každou cenu jako například tady u ovládání brzd. Je jasný, když léta něco rutinně používáte, tak holt chvíli trvá, než se naučíte třeba opačné používání. Přeci z logiky věci, zásadní prvky ovládán,í by měly být inovovány s návazností na předchozí systém, když to přeženu (a bůh ví jestli to tak nebylo) když 10 let budu brzdit posunem ovládání dozadu, tak přeci nedělám opak a nebude se brzdit posunem dopředu, to si prostě koleduje o průšvih. Pořád ty stroje ovládají jen lidi.

0/0
7.9.2016 12:00

J11a19r88d52a 25F73i79š22e58r 4267134881789

Změnilo? Jen aby to nebyla změna k horšímu, jak je v Rusku běžné...

+3/−3
7.9.2016 11:31

J73i57r52i 51S66k24r44o97b26a92n45e10k 6287242569144

jeden z nejsmutnejsich dnu, meho zivota, ten den jsem obrecel !

obrovska katastrofa, porad tomu nemuzu verit i po 5.letech ! [>-]

0/0
7.9.2016 10:21

J91a49n 12P91a93v76e84l 8933142468216

Zajděte si na endokrinologii. Nemyslím si, že by to byla normální reakce, pokud tam neseděli Vaši přátelé či příbuzní.

0/−1
7.9.2016 14:11

L87u83k68á56š 80A34d10a74m12e22c 3337653520387

V Rusku je taky hodně velký rozdíl mezi státním Aeroflotem, který má špičkovou úroveň, létá pouze na nových západních letadlech a na Suchojích Superjetech. Pak je tam spousta soukromých firem, kde je to mnohem horší. Naštěstí už se Rusko dalo trošku dohromady a začalo to víc hlídat.

0/0
7.9.2016 10:08

K23a83r26e52l 51L95a59n33g18r 2652757100968

Nevim, co jsem mel moznost videt, tak vseobecne z Ruska se vracely motory do Cech na generalku v mnohem lepsim stavu, mozna mirne preletane, ale ciste bez svinstva, nez z USA kde byly prelitane zcela viditelne, povrch doslova ulezely prasecak... Afrika to byl standart motory oletane v ramci zivotnosti, znecistene piskem a hlinou co nachlastaly na polnich letistich. Jizni Amerika to byla takova pohoda, sem tam chcipla jesterka, obcas plisen, ale s tim se pocitalo. Motor jako takovy byl vcelku dobry. On takovy blby motor vypovi o udrzbe docela dost, ale hlavne o dodrzovani nejakeho standartu.

+1/0
7.9.2016 12:20

P83e96t71r 57N46o30v12o55t23n57y 1451640751

Ruské letectví se změnilo. Odmontovali brzdy z letadel?

0/0
7.9.2016 9:59

A27n49d53r90e68y 83B58r63a80t92u68k50h61i49n 2617632753129

"Statistiku v tomto období však také výrazně ovlivňují čtyři nehody, za které provozovatel nenese vinu – ... a dva bombové útoky spáchané čečenskými teroristy v srpnu 2004. Po odečtení těchto událostí by počet nehod klesl na 6 a počet obětí na 227."©

Proč odečítat? Ti útoky byly možný také díky leteckým úřadám.

0/0
7.9.2016 9:05

M79a80r36t25i77n 39Š63i85m44e49k 4810984358805

Čest vaší památce pánové [>-]

+13/0
7.9.2016 9:03

A87n75d77r20e79y 26B95r91a51t43u13k14h13i17n 2837802503909

"Jedním z faktorů, který se mohl podepsat na zlepšení situace, bylo vyřazení starších typů letounů..."©

Pokud vím průměrný věk letadel v Rusku je přibližně stejný jako v Evropě, mnohém horší je obsluha, a možná kvůli tomu, že novější letadla jsou méně náročnější v obsluze než starší, tak to přispělo ke zlepšení.

0/0
7.9.2016 8:54

P47e54t64r 83P48r12o71k23o36p 8822493183802

Moc te filozofii s V1 rychlosti pro zastaveni startu zrovna v tomto pripade nerozumim. Ma to byt rychlost, pri ktere letadlo jeste bezpecne zabrzdi pred koncem drahy, jenze ukol zabrzdit pred koncem drahy ma dva parametry tu rychlost a vzdalenost od konce drahy. Je mozna pravda, ze pri standardnim vzjletu, tj zrychlovani podle predpokladaneho standardniho vykonu motoru bez brzdeni se spravne stanovenou hmotnosti letadla je ta uloha jednoparametricka (ma jeden parametr, a to rychlost) ale jakmile se nektery z ostatnich parametru zmeni a neni roven predpokladu pro vypocet teto rychlosti, tak je to cele nanic. Jinymi slovy muzete jet 40km/h tedy mene nez v1, ale kdyz jste metr pred koncem drahy tak to proste nedobrzdite...

0/0
7.9.2016 8:35

P80a66v87e62l 85Z70a50j83í58č16e87k 8384920226720

v1 je spocitana vzhledem k draze, navic i konfiguraci letadla...

0/0
7.9.2016 9:12

P36e56t11r 62P97r89o60k80o25p 8142363753482

v1 dává smysl právě a jenom tehdy, když jsou beze zbytku splněny předpoklady pro jeho výpočet, no a to se ne vždy z různých důvodů podaří. Zejména když letadlo nezrychluje tak, jak má (nižší tah motoru F, brzděni kol -F, vetší hmotnost letadla m, protože a = F/m), tak je ten údaj úplně na nic, protože k té v1 se dostanete mnohem později a tudíž blíže ke konci dráhy... , jak jsem již napsal, pokud jedete 40km/h metr před koncem dráhy, tak vám teoretické tvrzení, že jedete méně než V1 je úplně k ničemu, prostě vyjedete.

0/0
7.9.2016 11:12

K65a89r23e52l 42L61a31n47g25r 2532977200108

Pěkná blbost co jste napsal. ;-) V1 se spočítá na parametry co to má mít při odpoutání a pokud je v daném bodě nemá, vzlet se musí přerušit. Ta hodnota je známa ještě před nástupem pasažérů do letounu.

0/0
7.9.2016 20:32

P17e88t48r 75P54r55o88k97o85p 8782803853202

Pane Langře, :D) vtipné... myslím, že není sporu, že v1 se počítá na parametry, co má mít při odpoutání... otázka je o jakém to bodě to píšete (v1 není bod, nýbrž rychlost) a jak to piloti zjistí, jestli je mají nebo ne. Že by rychle převážili zavazadla? Zkuste se přesněji vyjádřit a bez invektiv...

0/0
7.9.2016 22:17

J89a30r84o71m58i58r 93F12a27r67e92k 4452953407

Tah motoru znate, hmotnost se orientacne pocita. Delku drahy znate. Proto je mozne zjistit, jaka je vlastne v1, aby bylo mozne jeste vcas prerusit vzlet. Samozrejme se ovsem nepocita s takovymi zasahy, jako je brzdeni pilota. Na druhou stranu, posadka by si mela byt vedoma toho, ze letoun nenabira rychlost dostatecne a ze neco nesedi.

A k prispevku nize, prestoze je to rychlost, tak vlastne souvisi s bodem na draze. Proste se predpoklada, ze vse jde dobre a tesne pred dosazenim v1 mate jeste dost dlouhy zbytek drahy na preruseni.

Co se tyce prevazeni zavazadel, nikdy jste si nevsiml, ze pri odbaveni vam zavazadla vazi? Hmotnost pasazeru vychazi ze statistik, prirucni zavazadla maji limit. Hmotnost letadla je znama, mnozstvi natankovaneho paliva taky. Povetrnostni podminky jsou jasne, stav drahy se do vypoctu taky zahrnuje. Takze teoreticky jsou znamy vsechny parametry.

0/0
8.9.2016 10:08

P89e35t21r 13P13r52o97k82o71p 8422483583802

Pane Fárku, děkuji za solidní reakci. Souhlasím s Vámi, že do výpočtu musí vstoupit řada hodnot, které jsou nutné pro výpočet v1 Jedná se lepsi nebo horsí odhady techto velicin. Neco se bere z vice nebo méne presneho mereni, neco ze statistiky nebo odhadem (v kanadském Ganderu letadlo pri startu havarovalo mj. proto, že cestující byli do jednoho nadnormativní muzi-vojáci s výzbrojí a piloti spatne odhadli hmotnost...). Problém, na který od počátku svého příspěvku poukazuji je, že samotná V1 mně připadá jako nedostatečný parametr pro rozhodnutí o přerušení startu tak, aby letadlo bezpečně zastavilo před koncem dráhy. Pro "známou" hmotnost letadla je to dvojice parametrů. Kromě rychlosti to ještě musí být bod na dráze, ve kterém má být této rychlosti dosaženo. Za tímto bodem i když nemáte v1 dosaženu, letadlo prostě nedobrzdíte (viz výše příklad: 40km/h na pozici 1 metr před koncem dráhy). No a právě o tom bodě na dráze se nikde nepíše.

Pro každý bod vzdálený od konce dráhy "s" metrů a brzdnou sílu motorů a brzd "F", pri hmotnosti letadla "m" je takovou rychlostí hodnoita stanovená podle vzorce v = sqrt(2*s*F / m). takto stanovená rychlost ve smeru od paty dráhy, kde je teoreticky nejvyšší, směrem k jejímu konci parabolicky klesá. Takze se vam muze snadno stat, ze nedostatecne zrychlujici letadlo sice stale nebude mit v1 dosazenu, ale pred koncem drahy proste nedobrzdi, protoze už bude v bode kde je maximalni rychlost pro dobrzdeni nizsi nez ono proklamované v1.

Prerusit start v tomto bode se rovna vyjet z drahy a havarovat.

(Fyzika 7. třída ZS, platna podle pana Newtona pro vsechna hmotná telesa.)

0/0
8.9.2016 15:31

J86a50k78u21b 41Š65u32l71c 1111617527938

Foto č.4: "Fanoušci Jaroslavli truchlí před místní hokejovou halou (7. září 2011)". Jen pro informaci Kinnarps Arena je v Jönköpingu ve Švédsku.

+2/0
7.9.2016 8:26

J48i26ř96í 88P30r54a40ž57á24k 9980712741742

Tato statistika sděluje, že i v Rusku padají letadla. Chybí porovnání s jinými státy a hlavně by nehodovost měla být vztažena k množství celkem nalétaných hodin, nebo km.

+5/−2
7.9.2016 8:22

K77a43r21e17l 57P52o32d98h77o17r61s48k56y 3605783732685

Tak se západními státy není moc co srovnávat, kromě toho němce se v posledních letech nic moc nestalo. Ale když si dáte práci s Afrikou nebo východní asií, tak budete mít tabulek spoustu.

en.wikipedia.org

Na druhou stranu, ty čísla z článku nějak nesedí, dle té tabulky zemřelo v dubnu 2012 31 lidí při nehodě UTair Flight 120.

+3/0
7.9.2016 8:40

J87i73ř68í 18P63r35a11ž93á51k 9860182111652

Při současném nastavení oficiální propagandy by i srovnání nehod různých států propagandistům pomohlo, ale hlavně by ukázalo realitu.

A není to jedno jestli nějaký pilot bere prášky a omylem šlape na brzdu a nebo když psychicky nemocný pilot naletí do skály? Lidský faktor, ale takový, že by se při řádném provozu aerolinek neměl stát.

0/−8
7.9.2016 8:46

K87a78r14e45l 63P32o20d64h53o18r29s93k70y 3185453502735

Popravdě jsem nějak nechytl pointu vašeho příspěvku, chtěl jste porovnání, tak ho máte (nebo si ho můžete vypracovat).

+5/0
7.9.2016 8:54

K93a60r82e55l 20L96a15n65g23r 2172207230158

Na zapade se nic nestalo jo? ;-D Tak to se mrknete na avuation safety tam je nehod se smrtaky dost a ze zapadu.

0/−3
7.9.2016 9:04

K65a24r97e21l 29P81o43d20h96o56r62s14k44y 3655483242925

Pardon, vypadlo mi, že mám na mysli velká dopravní letadla. Nehod malých je spousta vlastně i u nás...

+3/0
7.9.2016 9:44

K26a64r53e77l 91L56a27n19g76r 2802977790498

No vidite. Ono je lepsi pocitat vse. Ty mala jsou take linkove stroje. Takova Cesna Carravan je take maly stroj, ale pouzivany na linkove lety.

0/0
7.9.2016 9:56

S25e10i50d47l 52P14e95t58r 1881621165624

Spousta?8-o

www.uzpln.cz

Za rok 2015 v "malém" letectví (sportovní, SLZ, ULL, padáky a i "malé" GA) u nás zhynulo celkem 8 lidí.

Z toho však čtyři na padácích (ono taky vyskakovat z dosud letícího stroje je nejen čirý nerozum ale evidentně i ne zcela bezpečné, alespoň oproti létání :-P)

+1/0
7.9.2016 11:42

J95i14ř29í 51K75o41c66u51r30e89k 6545694375728

Dlužno dodat, že zbylá 4 úmrtí byla v letadlech z maximální vzletovou hmotností 2250 kg. Z toho 1 úmrtní v ULL a 1 na kluzáku.

Což při 800.000 pohybech ve vzdušném prostoru nevypadá nijak hrozivě.

0/0
7.9.2016 18:42
Foto

T67e79r12e51z11a 44Š40í57r41o62v62á95, 23T43e27c43h37n12e46t24.95C51z 2978665116491

Zdravím, díky za připomínku. UTAir 120 ze statistiky vypadl, protože neměl ruskou registraci. Nějaký automatizovaný nástroj pro vyhledávání jsem použít musela a hledání podle imatrikulace se ukázalo jako nejpřijatelnější... Procházet záznamy za 16 let ručně a kontrolovat, zda ta či ona aerolinka je ruská, to by bylo šíleně náročné a obávám se, že by z toho vylezlo víc chyb než rozumných dat. Do textu k danému období ale doplním, že nehoda kvůli registraci ze statistiky vypadla. Díky!

+4/0
7.9.2016 9:15

K41a37r29e34l 55L80a19n78g46r 2252567470618

aviation

Staci si menit rok v linku. Nevim kam az to jde

0/0
7.9.2016 9:26
Foto

T70e32r48e72z66a 88Š78í28r32o33v85á62, 52T32e22c76h26n81e44t49.61C12z 2128375166171

Tak to je dobrá funkce, díky za tip. Ale to je pořád zase podle místa nehody, ne? Tudíž se tam nedají identifikovat nehody ruských letadel v zahraničí...

0/0
7.9.2016 9:44

K80a85r43e96l 11L86a88n49g74r 2912567770408

Daji mate tam typ letadla a spolecnost.

0/0
7.9.2016 9:57
Foto

T76e32r30e19z14a 42Š71í12r58o96v12á29, 43T21e96c10h68n30e20t66.59C18z 2918835346311

Jak u kterého roku (třeba u 2015 je tam jen typ letadla, stát, kde k nehodě došlo, počet obětí a datum): aviation

0/0
7.9.2016 10:15

K97a72r12e57l 30P29o47d50h66o27r40s92k97y 3945433142325

Já věděl že si to přečtete. :-) Jo je to piplačka a je otázka zda je vůbec někde kompletní seznam, no tak přeju hodně zdaru.

0/0
7.9.2016 9:47

J88a41r77o67s75l91a49v 16S71k45a21l80i68c39k45ý 7847814438972

jo, urcite se to zmenilo, v rusku. ti co cely zivot chlastaji prestali, ti co cely zivot ziji a delaji slendrian a kaslou na pravidla a predpisy zacali poradne fungovat. jiste ....

+3/−1
7.9.2016 8:18

K98a10r75e81l 81L92a53n78g68r 2742327250328

No hlavne ze v americe se na to nekasle... Problem se zamky nakladovych dveri byla takova banalitka, jedny se za letu uvolnily, dalsich x se nezavrelo a skocilo to vytrzenymi dvermi za letu. Vyrobce to zacal resit az na natlak vysetrovatelu. Do roku 2015 nebyly vymeneny zamky na vsech strojich ve svete, kterych se to tykalo.

0/−6
7.9.2016 8:31
Foto

T54e85r12e52z55a 63Š32í80r61o50v58á82, 36T68e97c86h93n17e25t60.45C14z 2318235586951

No, pokud jim dostatečně tvrdě pohrozíte (vyhazovem, vězením, vyššímu vedení až zrušením aerolinek) a na pár exemplárních příkladech ukážete, že se chlast a šlendrián odteď fakt BUDE trestat, tak to fungovat může...

+3/0
7.9.2016 9:32

J73o31s22e80f 40V49a30l88a 9360813363923

predstava, re se za 3-5 let zmeni ruska mentalita je usmevna. Srovnejme si treba technicky stav aut v CR a v SRN. Pri tom STK (TÜV) v Nemecku je mnohem tolerantnejsi nez v CR. Proste jsou tu 3 duvody : Nemci maji novejsi autopark, maji vice penez na opravy a je v jejich narodni povaze mit auto v poradku. Pokud bychom rekli, ze Nemci jsou ve stavu aut o konskou delku pred CR. tak CR je o 3 konske delky pred Ruskem. To same bude platit pro letecky park.a na tom se nic moc nezmeni. Jinak co se tyce ceskeho leteckeho parku, znam jednoho soukromeho provozovatele ceske letecke zachranne sluzby, ktery opravoval svoje stroje pomoci nahradnich dilu ze zriceneho vrtulniku........takze tech, kdo maji maslo na hlave bude urcite vic.

+6/0
7.9.2016 8:05

R38o27m21a27n 47K59r27a97t54o34c55h90v74í66l 6166647866504

STK v Německu že je tolerantnější? - to slyším fakt poprvé.

0/0
7.9.2016 8:25

J64o88s92e59f 89V11a67l80a 9200193623463

mel jsem opakovane moznost to osobne poznat

+1/0
7.9.2016 9:16

R42o25m59a10n 78K97r48a27t66o71c95h60v50í49l 6756307156724

Opravdu?

Napište mi o tom něco více, děkuji.

0/0
7.9.2016 9:48

J42o64s12e84f 27V47a98l78a 9370193593653

ja nevim, co mam vic psat. Jezdim s auty s ceskymi i nemeckymi RZ a srovnatelne vice problemu a poznamek jsem vzdy "inkasoval" v CR. i kdyz slo o relativne srovnatelna auta se starim treba 15 let.

0/0
7.9.2016 10:30

R49o17m44a18n 90K39r40a73t87o17c25h68v82í92l 6926427196494

Zvláštní, říká se, že v německu je STK přísnější, že u nás proleze kdejakej vrak atd.

0/0
7.9.2016 10:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.