Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pět let od havárie hokejistů Jaroslavle. Ruské letectví se změnilo

Přesně před pěti lety havarovalo letadlo s hokejovým týmem Lokomotiv Jaroslavl. Nehoda, kterou zavinily chyby posádky, však v důsledku vedla k výrazným změnám v ruském letectví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J75a17n 59S88y52s43e66l 4531599275985

Paráda. To ale nemění příliš na faktu, že bych do Moskvy jel raději vlakem než letadlem.

0/0
9.9.2016 12:53

M94a78r48t87i10n 89N12e75r15m67u60t 9637447748719

Pořád na ten vlak může spadnou nějaké letadlo (ruský týden)

0/0
12.9.2016 16:13

J64a68n 58S66l74a42d89k19ý 3771932903

Když flákli s Remkem, tak jim došel benzín díky opačné signalizaci stavu paliva

0/0
8.9.2016 0:41

A91n71t37o49n13í97n 37S20á74d82l10í67k 7778659613873

Je přirozeně dobrá zpráva. Ukazuje se opět, že když se fakt chce, tak to jde!

0/0
7.9.2016 21:30

M66i48c72h41a54l 31P90i78n32d78j87a62k 5403464227737

Ja nezapomenu na to, kdyz par hodin po nestesti, idnes zverejnilo telefonat s bratrem jednoho z nasich hokejistu, ktery ocividne jeste ani o te nehode nevedel. Tohle bylo neco co se mi hluboko zarylo do pameti a ukazalo mi co vsechno jsou lide schopni udelat pro penize.:-/ Nicmene tohle je off topic a dekuji za zajimavy clanek.

+1/0
7.9.2016 14:31

M54i19c79h33a81l 23P75i88n35d94j70a72k 5363574827837

Muze mi tady nekdo "od fochu' rict jestli piloti skutecne museji neco pocitat, jako soucast pripravy na let? Me to zni jako blbost. Diky

0/0
7.9.2016 14:24

P74e74t22r 52T26y15č33k52a 6975942939812

Musí toho počítat hodně.

0/0
7.9.2016 15:16

S16e58i86d95l 93P46e37t40r 1531871425574

Viz velice stručně např. zde:

http://www.aeroweb.cz/clanky/413-

0/0
7.9.2016 16:17

J67a49n 59L41u55k12á52š37e17k 9244369817622

Nechci teď řešit ruská letadla a jejich občas nalité posádky, ale zásadní vidím to, že se pořád někdo snaží něco měnit aniž by to mělo smysl. Prostě změna za každou cenu jako například tady u ovládání brzd. Je jasný, když léta něco rutinně používáte, tak holt chvíli trvá, než se naučíte třeba opačné používání. Přeci z logiky věci, zásadní prvky ovládán,í by měly být inovovány s návazností na předchozí systém, když to přeženu (a bůh ví jestli to tak nebylo) když 10 let budu brzdit posunem ovládání dozadu, tak přeci nedělám opak a nebude se brzdit posunem dopředu, to si prostě koleduje o průšvih. Pořád ty stroje ovládají jen lidi.

0/0
7.9.2016 12:00

J38a98r79d96a 36F17i75š89e32r 4897404101889

Změnilo? Jen aby to nebyla změna k horšímu, jak je v Rusku běžné...

+3/−3
7.9.2016 11:31

J66i76r70i 86S88k37r47o80b98a37n71e75k 6847582459624

jeden z nejsmutnejsich dnu, meho zivota, ten den jsem obrecel !

obrovska katastrofa, porad tomu nemuzu verit i po 5.letech ! [>-]

0/0
7.9.2016 10:21

J35a13n 15P59a87v79e20l 8543772248876

Zajděte si na endokrinologii. Nemyslím si, že by to byla normální reakce, pokud tam neseděli Vaši přátelé či příbuzní.

0/−1
7.9.2016 14:11

L62u59k40á41š 82A51d33a21m22e36c 3277573580217

V Rusku je taky hodně velký rozdíl mezi státním Aeroflotem, který má špičkovou úroveň, létá pouze na nových západních letadlech a na Suchojích Superjetech. Pak je tam spousta soukromých firem, kde je to mnohem horší. Naštěstí už se Rusko dalo trošku dohromady a začalo to víc hlídat.

0/0
7.9.2016 10:08

K74a48r71e42l 25L36a78n13g23r 2462417930478

Nevim, co jsem mel moznost videt, tak vseobecne z Ruska se vracely motory do Cech na generalku v mnohem lepsim stavu, mozna mirne preletane, ale ciste bez svinstva, nez z USA kde byly prelitane zcela viditelne, povrch doslova ulezely prasecak... Afrika to byl standart motory oletane v ramci zivotnosti, znecistene piskem a hlinou co nachlastaly na polnich letistich. Jizni Amerika to byla takova pohoda, sem tam chcipla jesterka, obcas plisen, ale s tim se pocitalo. Motor jako takovy byl vcelku dobry. On takovy blby motor vypovi o udrzbe docela dost, ale hlavne o dodrzovani nejakeho standartu.

+1/0
7.9.2016 12:20

P62e62t71r 20N97o19v27o91t13n83y 1491190251

Ruské letectví se změnilo. Odmontovali brzdy z letadel?

0/0
7.9.2016 9:59

A53n26d61r20e12y 91B91r32a70t31u60k42h12i74n 2267292443139

"Statistiku v tomto období však také výrazně ovlivňují čtyři nehody, za které provozovatel nenese vinu – ... a dva bombové útoky spáchané čečenskými teroristy v srpnu 2004. Po odečtení těchto událostí by počet nehod klesl na 6 a počet obětí na 227."©

Proč odečítat? Ti útoky byly možný také díky leteckým úřadám.

0/0
7.9.2016 9:05

M62a79r37t85i79n 28Š88i64m94e85k 4100764398545

Čest vaší památce pánové [>-]

+13/0
7.9.2016 9:03

A49n22d52r39e93y 97B91r25a42t36u59k70h79i87n 2377862653599

"Jedním z faktorů, který se mohl podepsat na zlepšení situace, bylo vyřazení starších typů letounů..."©

Pokud vím průměrný věk letadel v Rusku je přibližně stejný jako v Evropě, mnohém horší je obsluha, a možná kvůli tomu, že novější letadla jsou méně náročnější v obsluze než starší, tak to přispělo ke zlepšení.

0/0
7.9.2016 8:54

P11e19t32r 88P80r50o62k81o82p 8262213733432

Moc te filozofii s V1 rychlosti pro zastaveni startu zrovna v tomto pripade nerozumim. Ma to byt rychlost, pri ktere letadlo jeste bezpecne zabrzdi pred koncem drahy, jenze ukol zabrzdit pred koncem drahy ma dva parametry tu rychlost a vzdalenost od konce drahy. Je mozna pravda, ze pri standardnim vzjletu, tj zrychlovani podle predpokladaneho standardniho vykonu motoru bez brzdeni se spravne stanovenou hmotnosti letadla je ta uloha jednoparametricka (ma jeden parametr, a to rychlost) ale jakmile se nektery z ostatnich parametru zmeni a neni roven predpokladu pro vypocet teto rychlosti, tak je to cele nanic. Jinymi slovy muzete jet 40km/h tedy mene nez v1, ale kdyz jste metr pred koncem drahy tak to proste nedobrzdite...

0/0
7.9.2016 8:35

P16a36v74e42l 35Z45a71j79í32č60e32k 8844390926630

v1 je spocitana vzhledem k draze, navic i konfiguraci letadla...

0/0
7.9.2016 9:12

P84e61t14r 33P16r22o48k52o87p 8892203423162

v1 dává smysl právě a jenom tehdy, když jsou beze zbytku splněny předpoklady pro jeho výpočet, no a to se ne vždy z různých důvodů podaří. Zejména když letadlo nezrychluje tak, jak má (nižší tah motoru F, brzděni kol -F, vetší hmotnost letadla m, protože a = F/m), tak je ten údaj úplně na nic, protože k té v1 se dostanete mnohem později a tudíž blíže ke konci dráhy... , jak jsem již napsal, pokud jedete 40km/h metr před koncem dráhy, tak vám teoretické tvrzení, že jedete méně než V1 je úplně k ničemu, prostě vyjedete.

0/0
7.9.2016 11:12

K14a26r51e61l 59L53a43n58g15r 2532317600908

Pěkná blbost co jste napsal. ;-) V1 se spočítá na parametry co to má mít při odpoutání a pokud je v daném bodě nemá, vzlet se musí přerušit. Ta hodnota je známa ještě před nástupem pasažérů do letounu.

0/0
7.9.2016 20:32

P26e75t72r 60P19r58o88k40o95p 8532323563872

Pane Langře, :D) vtipné... myslím, že není sporu, že v1 se počítá na parametry, co má mít při odpoutání... otázka je o jakém to bodě to píšete (v1 není bod, nýbrž rychlost) a jak to piloti zjistí, jestli je mají nebo ne. Že by rychle převážili zavazadla? Zkuste se přesněji vyjádřit a bez invektiv...

0/0
7.9.2016 22:17

J81a12r12o67m29i85r 92F82a88r21e27k 4252803227

Tah motoru znate, hmotnost se orientacne pocita. Delku drahy znate. Proto je mozne zjistit, jaka je vlastne v1, aby bylo mozne jeste vcas prerusit vzlet. Samozrejme se ovsem nepocita s takovymi zasahy, jako je brzdeni pilota. Na druhou stranu, posadka by si mela byt vedoma toho, ze letoun nenabira rychlost dostatecne a ze neco nesedi.

A k prispevku nize, prestoze je to rychlost, tak vlastne souvisi s bodem na draze. Proste se predpoklada, ze vse jde dobre a tesne pred dosazenim v1 mate jeste dost dlouhy zbytek drahy na preruseni.

Co se tyce prevazeni zavazadel, nikdy jste si nevsiml, ze pri odbaveni vam zavazadla vazi? Hmotnost pasazeru vychazi ze statistik, prirucni zavazadla maji limit. Hmotnost letadla je znama, mnozstvi natankovaneho paliva taky. Povetrnostni podminky jsou jasne, stav drahy se do vypoctu taky zahrnuje. Takze teoreticky jsou znamy vsechny parametry.

0/0
8.9.2016 10:08

P50e12t34r 18P69r74o10k68o27p 8912963723442

Pane Fárku, děkuji za solidní reakci. Souhlasím s Vámi, že do výpočtu musí vstoupit řada hodnot, které jsou nutné pro výpočet v1 Jedná se lepsi nebo horsí odhady techto velicin. Neco se bere z vice nebo méne presneho mereni, neco ze statistiky nebo odhadem (v kanadském Ganderu letadlo pri startu havarovalo mj. proto, že cestující byli do jednoho nadnormativní muzi-vojáci s výzbrojí a piloti spatne odhadli hmotnost...). Problém, na který od počátku svého příspěvku poukazuji je, že samotná V1 mně připadá jako nedostatečný parametr pro rozhodnutí o přerušení startu tak, aby letadlo bezpečně zastavilo před koncem dráhy. Pro "známou" hmotnost letadla je to dvojice parametrů. Kromě rychlosti to ještě musí být bod na dráze, ve kterém má být této rychlosti dosaženo. Za tímto bodem i když nemáte v1 dosaženu, letadlo prostě nedobrzdíte (viz výše příklad: 40km/h na pozici 1 metr před koncem dráhy). No a právě o tom bodě na dráze se nikde nepíše.

Pro každý bod vzdálený od konce dráhy "s" metrů a brzdnou sílu motorů a brzd "F", pri hmotnosti letadla "m" je takovou rychlostí hodnoita stanovená podle vzorce v = sqrt(2*s*F / m). takto stanovená rychlost ve smeru od paty dráhy, kde je teoreticky nejvyšší, směrem k jejímu konci parabolicky klesá. Takze se vam muze snadno stat, ze nedostatecne zrychlujici letadlo sice stale nebude mit v1 dosazenu, ale pred koncem drahy proste nedobrzdi, protoze už bude v bode kde je maximalni rychlost pro dobrzdeni nizsi nez ono proklamované v1.

Prerusit start v tomto bode se rovna vyjet z drahy a havarovat.

(Fyzika 7. třída ZS, platna podle pana Newtona pro vsechna hmotná telesa.)

0/0
8.9.2016 15:31

J68a55k93u67b 62Š31u63l98c 1201117277718

Foto č.4: "Fanoušci Jaroslavli truchlí před místní hokejovou halou (7. září 2011)". Jen pro informaci Kinnarps Arena je v Jönköpingu ve Švédsku.

+2/0
7.9.2016 8:26

J29i57ř32í 96P88r79a77ž30á46k 9700242251402

Tato statistika sděluje, že i v Rusku padají letadla. Chybí porovnání s jinými státy a hlavně by nehodovost měla být vztažena k množství celkem nalétaných hodin, nebo km.

+5/−2
7.9.2016 8:22

K80a54r62e72l 41P37o66d60h68o10r84s26k75y 3575693852535

Tak se západními státy není moc co srovnávat, kromě toho němce se v posledních letech nic moc nestalo. Ale když si dáte práci s Afrikou nebo východní asií, tak budete mít tabulek spoustu.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_accidents_and_incidents_involving_commercial_aircraft

Na druhou stranu, ty čísla z článku nějak nesedí, dle té tabulky zemřelo v dubnu 2012 31 lidí při nehodě UTair Flight 120.

+3/0
7.9.2016 8:40

J87i79ř70í 18P58r72a82ž96á96k 9430742751552

Při současném nastavení oficiální propagandy by i srovnání nehod různých států propagandistům pomohlo, ale hlavně by ukázalo realitu.

A není to jedno jestli nějaký pilot bere prášky a omylem šlape na brzdu a nebo když psychicky nemocný pilot naletí do skály? Lidský faktor, ale takový, že by se při řádném provozu aerolinek neměl stát.

0/−8
7.9.2016 8:46

K88a77r73e31l 90P17o48d67h39o55r63s97k86y 3305643452295

Popravdě jsem nějak nechytl pointu vašeho příspěvku, chtěl jste porovnání, tak ho máte (nebo si ho můžete vypracovat).

+5/0
7.9.2016 8:54

K78a91r13e69l 22L53a38n86g92r 2742917640828

Na zapade se nic nestalo jo? ;-D Tak to se mrknete na avuation safety tam je nehod se smrtaky dost a ze zapadu.

0/−3
7.9.2016 9:04

K63a83r63e71l 66P20o50d30h68o91r22s32k95y 3725323492295

Pardon, vypadlo mi, že mám na mysli velká dopravní letadla. Nehod malých je spousta vlastně i u nás...

+3/0
7.9.2016 9:44

K27a29r97e19l 23L19a39n35g19r 2842697600778

No vidite. Ono je lepsi pocitat vse. Ty mala jsou take linkove stroje. Takova Cesna Carravan je take maly stroj, ale pouzivany na linkove lety.

0/0
7.9.2016 9:56

S62e19i80d45l 80P70e43t14r 1661801815574

Spousta?8-o

http://www.uzpln.cz/pdf/2HT8CBxn.pdf

Za rok 2015 v "malém" letectví (sportovní, SLZ, ULL, padáky a i "malé" GA) u nás zhynulo celkem 8 lidí.

Z toho však čtyři na padácích (ono taky vyskakovat z dosud letícího stroje je nejen čirý nerozum ale evidentně i ne zcela bezpečné, alespoň oproti létání :-P)

+1/0
7.9.2016 11:42

J22i81ř62í 49K53o61c26u64r95e11k 6685244625468

Dlužno dodat, že zbylá 4 úmrtí byla v letadlech z maximální vzletovou hmotností 2250 kg. Z toho 1 úmrtní v ULL a 1 na kluzáku.

Což při 800.000 pohybech ve vzdušném prostoru nevypadá nijak hrozivě.

0/0
7.9.2016 18:42
Foto

T63e64r61e53z10a 20Š93í59r16o51v71á27, 20T23e68c82h45n57e64t15.56C38z 2568775956121

Zdravím, díky za připomínku. UTAir 120 ze statistiky vypadl, protože neměl ruskou registraci. Nějaký automatizovaný nástroj pro vyhledávání jsem použít musela a hledání podle imatrikulace se ukázalo jako nejpřijatelnější... Procházet záznamy za 16 let ručně a kontrolovat, zda ta či ona aerolinka je ruská, to by bylo šíleně náročné a obávám se, že by z toho vylezlo víc chyb než rozumných dat. Do textu k danému období ale doplním, že nehoda kvůli registraci ze statistiky vypadla. Díky!

+4/0
7.9.2016 9:15

K16a20r34e10l 91L26a48n79g11r 2282517290268

https://aviation-safety.net/graphics/infographics/ASN_infographic_2015.jpg

Staci si menit rok v linku. Nevim kam az to jde

0/0
7.9.2016 9:26
Foto

T27e95r68e81z52a 54Š92í54r74o91v78á90, 55T54e79c10h16n98e56t95.71C63z 2268635146441

Tak to je dobrá funkce, díky za tip. Ale to je pořád zase podle místa nehody, ne? Tudíž se tam nedají identifikovat nehody ruských letadel v zahraničí...

0/0
7.9.2016 9:44

K60a91r19e30l 52L43a65n55g45r 2632367210398

Daji mate tam typ letadla a spolecnost.

0/0
7.9.2016 9:57
Foto

T80e36r29e63z64a 41Š55í27r33o69v87á55, 73T70e29c20h27n49e71t20.87C38z 2398505396411

Jak u kterého roku (třeba u 2015 je tam jen typ letadla, stát, kde k nehodě došlo, počet obětí a datum): https://aviation-safety.net/graphics/infographics/ASN_infographic_2015.jpg

0/0
7.9.2016 10:15

K85a81r35e11l 45P44o59d62h92o69r59s33k44y 3365833792945

Já věděl že si to přečtete. :-) Jo je to piplačka a je otázka zda je vůbec někde kompletní seznam, no tak přeju hodně zdaru.

0/0
7.9.2016 9:47

J60a62r12o29s72l76a10v 71S91k16a11l21i41c64k19ý 7757364118152

jo, urcite se to zmenilo, v rusku. ti co cely zivot chlastaji prestali, ti co cely zivot ziji a delaji slendrian a kaslou na pravidla a predpisy zacali poradne fungovat. jiste ....

+3/−1
7.9.2016 8:18

K86a90r83e16l 29L71a35n84g59r 2642557120598

No hlavne ze v americe se na to nekasle... Problem se zamky nakladovych dveri byla takova banalitka, jedny se za letu uvolnily, dalsich x se nezavrelo a skocilo to vytrzenymi dvermi za letu. Vyrobce to zacal resit az na natlak vysetrovatelu. Do roku 2015 nebyly vymeneny zamky na vsech strojich ve svete, kterych se to tykalo.

0/−6
7.9.2016 8:31
Foto

T63e92r13e65z59a 45Š34í28r32o81v71á66, 59T90e11c62h58n22e13t71.74C14z 2688585576241

No, pokud jim dostatečně tvrdě pohrozíte (vyhazovem, vězením, vyššímu vedení až zrušením aerolinek) a na pár exemplárních příkladech ukážete, že se chlast a šlendrián odteď fakt BUDE trestat, tak to fungovat může...

+3/0
7.9.2016 9:32

J37o88s70e79f 98V65a31l50a 9560843613583

predstava, re se za 3-5 let zmeni ruska mentalita je usmevna. Srovnejme si treba technicky stav aut v CR a v SRN. Pri tom STK (TÜV) v Nemecku je mnohem tolerantnejsi nez v CR. Proste jsou tu 3 duvody : Nemci maji novejsi autopark, maji vice penez na opravy a je v jejich narodni povaze mit auto v poradku. Pokud bychom rekli, ze Nemci jsou ve stavu aut o konskou delku pred CR. tak CR je o 3 konske delky pred Ruskem. To same bude platit pro letecky park.a na tom se nic moc nezmeni. Jinak co se tyce ceskeho leteckeho parku, znam jednoho soukromeho provozovatele ceske letecke zachranne sluzby, ktery opravoval svoje stroje pomoci nahradnich dilu ze zriceneho vrtulniku........takze tech, kdo maji maslo na hlave bude urcite vic.

+6/0
7.9.2016 8:05

R21o42m97a48n 37K54r58a86t95o88c63h28v10í72l 6546497116514

STK v Německu že je tolerantnější? - to slyším fakt poprvé.

0/0
7.9.2016 8:25

J89o41s90e54f 76V75a69l17a 9540813943783

mel jsem opakovane moznost to osobne poznat

+1/0
7.9.2016 9:16

R90o44m40a17n 65K27r19a25t92o35c59h18v86í81l 6396837826194

Opravdu?

Napište mi o tom něco více, děkuji.

0/0
7.9.2016 9:48

J12o13s50e82f 40V22a56l68a 9520663573813

ja nevim, co mam vic psat. Jezdim s auty s ceskymi i nemeckymi RZ a srovnatelne vice problemu a poznamek jsem vzdy "inkasoval" v CR. i kdyz slo o relativne srovnatelna auta se starim treba 15 let.

0/0
7.9.2016 10:30

R77o82m26a88n 44K80r32a31t81o19c18h93v85í71l 6316747616514

Zvláštní, říká se, že v německu je STK přísnější, že u nás proleze kdejakej vrak atd.

0/0
7.9.2016 10:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.