Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výroba největšího letadla světa možná přejde do čínských rukou

Ukrajinský Antonov a čínská společnost Aerospace Industry Corporation of China podepsaly dohodu o dokončení výroby druhého exempláře obřího dopravního letadla An-225 Mrija. Číňané mají také zájem zahájit licenční výrobu tohoto stroje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P19e95t11r 42J32a91r50o96š 2334831585537

Tomu se vzdycky musim smat. Dusevni a pravni vlastnictvi nam zustava.... ;-D

My jim jen rekneme jak se to vyrabi ;-D

0/0
9.9.2016 12:58

D23a94v60i82d 83S20a10l69c89e45r 8916470113411

A teď všichni zahynééééém

0/0
9.9.2016 9:45

J54o28s85e70f 94K14a48r40f64í19k 7562295726430

Tah motorů, proudění vzduchu, vztlak, klapky, směrovky... No dejme tomu, ale stejně nechápu, jak se takové krááva udrží ve vzduch;-D;-)

+1/−1
9.9.2016 8:33

P40e34t18r 61M92i57c16h86a15l 2930904191722

Docela snadno, jak je vidět. :-)

0/0
9.9.2016 12:55

P55e98t73r 13M62i40c89h46a31l 2200614871532

Jen aby měli soudruzi v Číně tak velkou kopírku. :-)

0/0
8.9.2016 22:36

P14a82v39e50l 36S64e47d66l39á65k 3360406548521

Rusové zahnali Ukrajinu do kouta, ale nakonec jim zbudou jen oči pro pláč.

0/0
8.9.2016 9:47

M35a67r23t90i78n 84J41i91r41o90u16s92e88k 7816955185238

Rusové? Ti s nimi chtěli vždycky obchodovat, ale na UA řekli, ne, teď chceme EU. Tak mají, co chtěli. Dokonce i ten plyn tam teče přes EU, bylo by zajímavé vědět, kolik to EU ve skutečnosti stojí, tato plynová taškařice. ;-D

+2/0
9.9.2016 10:53

P55e72t48r 53N32o56v64á67k 1365717152265

Rusové? Ti chtěli s UA vždycky jen vydrbat. Jejich vzájemný "obchod" byl pro UA stejně "výhodný" jako pro ČSR a následně ČSSR, když dodávala do CCCP uranovou rudu...

0/0
9.9.2016 13:19

F42r46a72n18t86i64š77e18k 28M81ü13l21l21e50r 2483432439758

https://youtu.be/YBqTf9xfkRI

0/0
8.9.2016 9:06

H64o70n31z51a 80K67o15v98a12n21d57a 1338527225364

Vtipné je to, že tohoto Rusa- Antonova si Ukrajina privatizuje jako ukrajinského národního hrdinu, zatímco Ukrajince Brežněva cpe Rusku :D

+12/−3
7.9.2016 22:45

J75i97ř53í 43N83e11u26m27e98i94s72t69e37r 2412805173301

Však proč ne. Čímdál víc Rusáků si myslí, že nejvíc ve světě znamenali pod šíleným Gruzíncem Džugašvilim. Brežněva berou všema deseti taky.

+1/−1
7.9.2016 23:48

J33u60r16a44j 94V90á65c14l13a86v62í66k 9609930395896

Trochu jinak: Pepík Džugašvili zachránil Rusko (SSSR) a dal lidem lidsky žít. Byl to člověk, který dokázal prakticky nemožné. A navíc nekradl. Že se s darebáky nepáral? Ani na to neměl čas, bylo to buď anebo...

Brežněv je jiná kategorie. To byl dobrodruh. Ale jeho éra byla také dobou slávy.

Proč na ty dva potom vzpomínat ve špatném?

0/−9
8.9.2016 13:38

S84t45a52n94i10s58l73a48v 52K31r55e17j97c76a67r 6307136363984

Nu Stalin nebyl ničím jiným než předchůdcem Putina. Povýšil represe a teror na vládní úroven. Proto se později mohl postavit Hitlerovi a zvítězit!! Pokud by Hitler měl tak velkou rezervu v živé síle, jako Stalin tak by byl neporazitelným, včetně nezanedbatelné technické vyspělosti. Za vlády Stalina Rusko ekonomicky nikam nepostoupilo, viz svědectví českých Interhelpistů, jež Stalinovu dobu na sovětských celinách zažili! A můžete si to porovnat se svědectvím dnešních čechoameričanů jež začátky jejich rodičů a prarodičů zažili v Americe!!

+2/0
8.9.2016 14:17

J91u16r91a80j 16V86á38c80l24a63v60í48k 9109430785526

Trochu se nad svým vyjádřením zamyslete. Pokud by Stalin byl tak zlý, proč ho tedy ostatní nezlikvidovali? Tak to fungovalo vždycky. Zatím dodnes ruští lidé nedají na Stalina dopustit.

Například: Zkuste se podívat do oficiálních statistických ročenek USA - během celé Stalinovy éry měly USA záporné saldo migrace se SSSR. Myslíte si, že jsou lidé tak pitomí, že by se stěhovali do podstatně horších přírodních podmínek, do podstatně zaostalejší země a navíc vedené gaunerem non plus ultra?

Stalinova rezerva v živé síle? SSSR měl v té době ~190 miliónů obyvatel a proti němu spočítejte Německo (s Rakouskem), Itálii, Slovensko, Španělsko, Rumunsko, Maďarsko, Bulharsko a SS oddíly z dalších zemí. Navíc pro ně dělala skoro celá Evropa.

Proberte se.

0/−4
8.9.2016 16:11

T95o38m22á29š 74C85z67a91k72o44j 6571164355290

no tak ta migrace by mohla být dána ideologií. I v Americe se našlo plno komunistů, který této ideologii věřili. A poněvadž byl komunismus v Americe "potírán", tak se stěhovali do země, kde byl komunismus

0/0
8.9.2016 18:13

J41u63r33a94j 46V82á92c64l45a17v71í77k 9599830905826

To určitě. 30 let. Proberte se. Ono to, jestli jste o tom neslyšel, bylo i obráceně.

0/−1
8.9.2016 18:44
Foto

P55a73v28e34l 71K91a89l16u34s 6164476986172

Tak přece to není ironie...

0/0
10.9.2016 13:31
Foto

P70a39v31e54l 94K32a96l24u15s 6964946596402

Přiznám se, teď jsem nepoznal, zda jde o ironií, protože vážně toto nikdo nemůže říct.

0/0
10.9.2016 13:30

J91a15n 57S95e35m83i10k 4894887832879

Tak An-225 je vlastne zvetseny An-124 se kterym sdili klicove konstrukcni prvky.

Takze spis dava smysl ze po ziskani technologie na vyrobu An- budou cinani chtit vyrobit na zaklade toho letadlo kategorie An-124 nebo C-5 Galaxy

...cinska armada nic takoveho nema a zjevne potrebuje

+7/0
7.9.2016 21:26

J11i56ř49í 72J26i69r40o45u92d56e73k 8776509334644

Mají ve výzbroji IL 76, pavděpodob. licenční, v různých verzích. Cosi jako Starlifter. Dtto An 12.

0/0
7.9.2016 21:34

J61i93ř68í 49J75i32r74o40u98d84e58k 8386799634984

U Číny bych nevyloučil ani ony An 124;-)

0/0
7.9.2016 21:36

J27a81n 54S43e53m47i81k 4334967442659

no jo, ale porad -76 je o kategorii mensi nez -124 a o let starsi konstrukce

+1/0
7.9.2016 21:39

J59i66ř82í 27J36i17r71o70u32d15e31k 8486179644354

To jistě. Ovšem Ukr. prodá cokoli komukoli, kdo má zájem;-) Dvadvačtyřku provozuje fa, která má sídlo v Can.;-D

0/0
7.9.2016 21:44

T26o49m86á66š 41C59h80r92a39s91t32n16ý 2791274781693

Jestli si pamatuji, tak Čína má/uvádí do výzbroje Y-20, což taková C-5 Galaxy China Edition..

https://en.wikipedia.org/wiki/Xian_Y-20

0/0
8.9.2016 10:33

T70o14m19á72š 18C56h81r57a51s65t19n41ý 2921954421463

Tak ne, Y-20 je Il-76/C-17Globemaster třída...půlka nosnosti vůči C-5ce

+1/0
8.9.2016 10:51

J77i27n31d41ř46i39c13h 16Č77í72ž53e34k 9140102916539

Tohle dává smysl. Obr jim stačí na celou Čínu jeden a ohledně letů do kosmu taky jeden.

0/0
9.9.2016 8:40

J52i45ř59í 44J96i91r27o68u67d39e25k 8746509494104

R^;-)

Raketa Energia, raketoplán BURAN, pro jejich přepravu Energia v dílech) Mrija. Šlo o komplet na sebe navazující. PROJEKT BYL ZASTAVEN z finanč. důvodů. Buran byl úspěšně odzkoušen (po vynesení na oběž. dráhu Energií), jako nepilotovaný. Z celého programu zbyla Mrija, jeden letuschop. kus;-)

+2/0
7.9.2016 21:20

T43o59m85á38š 61C94h46r33a40s10t13n93ý 2441134561533

Zbyly i dva Burany v Kazachstánu, jen je vytáhnout z hangáru oprášit, a sehnat něco s čím by mohli létat do vesmíru...

0/0
8.9.2016 10:35

J51u72r64a87j 57V45á97c48l85a10v62í73k 9169240385646

Nezbyly. Na jeden spadl hangár, druhý stejně nikdo nebude obnovovat. Raketoplány byly záležitostí vojenské strategie (na obou stranách). Jinak je to příliš drahé. Ostatně SSSR to nezastavil kvůli penězům, ale kvůli nátlaku USA.

+3/−2
8.9.2016 13:42

V38á72c19l74a27v 71P40c57h15á22l29e43k 8926972811642

Viděl jsem ji na vlastní oči na Leteckém dnu s Květy v Ostravě Mošnově v roce 1988, byl to nezapomenutelný zážitek...

+2/0
7.9.2016 20:49

P20e84t72r 11M84a60c52h97á60č46e51k 9617424723

My Ukrajinci remizi něznajem!

0/0
7.9.2016 20:44
Foto

V26l26a71s48t64a 71C92o81u35f79a42l 7177819459265

Mrije byly vyrobeny dvě. Jedna ale zůstala nedokončená. Pokud je řeč o ní, tak se to dá pochopit. Novou už by nikdo neudělal.

+2/0
7.9.2016 19:17

S64e54i86d27l 96P62e31t50r 1361781765304

V podstatě je snýtován trup s centroplánem a snad se jim někde povalují torza křídel ... Vzhledem k tomu, že i ten jediný kus "má práci" na pouze několik dnů v roce, ekonomicky to moc asi smysl nedává.

Technologicky je ta konstrukce v 70. letech takže o nějaký transfer k-h též těžko půjde ..

Ale u Číňanů jeden nikdy neví když tu s Milošem chtěli kutat kanál ...:-)

+10/0
7.9.2016 20:31

O21n23d80ř29e77j 24Č42a94p13k70a 6541421203714

Napadá mě jedna věc, existovaly různé plány s vypouštěním raket v těch cca 10-12 kilometrech, mělo to vycházet docela ekonomicky zajímavě. A letadlo odvozené od Mriji by tam nahoru mohlo dostat dostatečně výkonný nosič pro komerční satelity...

0/0
7.9.2016 21:02

O38n59d92ř68e77j 78Č16a81p95k90a 6641441453204

Nečtu až do konce, v článku je to taky...

+2/0
7.9.2016 21:05

M94i74c45h68a87l 51M81i67n53a59ř63í91k 9492496239928

Čína má spousty věcí největších na světě, tak co by nemohla mít do sbírky toto letadlo. Vzhledem k počtu obyvatel a k prudkému nárůstu dolarových milionářů je potřeba přepravpvat velké množství lidí na velké vzdálenosti.

Vůbec bych se nedivil, kdyby taková letadla fungovala v číně něco jako u nás MHD.

0/−3
7.9.2016 18:41

T10o54m17á35š 33G70a56j67d11o97š 3238396267891

Viete si vypočítať, koľko by stála preprava priemerného Čínana v tomto nákladnom lietadle, keď v článku máte uvedené: "S předpokládanou cenou tisíc dolarů za jeden vynesený kilogram"?

+3/0
7.9.2016 18:50

L64u43k78á32š 10A37d35a84m53e67c 3897703150427

Navíc lidi si chtějí vybírat čas letu, ne letět jednou za dva dny v přesně stanovený čas. Proto se dnes v osobní dopravě ustupuje od mamutích letadel a dává se přednost středně velkým strojům.

+1/0
7.9.2016 19:05

P14e84t38r 66M68a13r89š19o36u20n 5855338286766

ano, a proto dlouhé trasy létají "poloprázdné" A380....

(je to asi stejné jako tvrdit, že všichni pojedou autem kdy chtějí, než aby čekali na vlak, co jede jednou za hodinu. A kupodivu jezdí)

0/0
7.9.2016 20:45

L67u89k38á51š 50A63d94a30m23e26c 3497843660247

http://ekonomika.idnes.cz/boeing-omezuje-vyrobu-747-08p-/eko-doprava.aspx?c=A160122_222826_eko-doprava_suj

Je to asi stejné jako tvrdit, že je lepší vypravovat 10 párů kratších vlaků v průběhu než vypravovat 2 ultradlouhé dopoledne a odpoledne. Nehledě na to, že obří letadla se vyplatí jenom tehdy, létají-li opravdu vytížená.

0/0
7.9.2016 20:59

P10e48t44r 61M65a23r62š25o68u55n 5705238986546

to není to samé. Pokud obsluhujete stejné body A a B, tak záleží na hodně faktorech. A někdy může být výhodnější poslat dlouhý vlak v menším intervalu, než za sebou samostatné krátké vlaky. Máte náklady na posádky. Stejně jako velké letadlo má někde smysl větší, než let menšími a mezipřistávat. Nebo poslat několik menších za sebou aby odvezli stejný počet lidí jako velké. To že si lidé chtějí vybírat čas odletu je otázka, jak moc to ovlivňuje leteckou dopravu. Sranda totiž pak je, že strávíte spoustu času na letišti. Proto také potom nelétáme Praha-Bratislava, protože tam jste nakonec rychleji jinak. Naopak až poletím do Pekingu, tak mne osobně třeba bude celkem jedno jestli to letí v 10 nebo ve 12... Každý způsob dopravy má jisté určení. Pokud budu vzdálené místo spojovat přímou linkou, jistě se někomu vyplatí počkat si na let 2x denně. Ale na krátké vzdálenosti to nebude. Stejně asi jako nebudu létat s tímto z vesnice do vesnice, kde se to nezaplní.

Zkrátka těch důvodů si daleko lidnatější Čína může najít spousty i na osobní přepravu. Osobně si ale také nemyslím, že by to Čína chtěl na přepravu osob.

0/0
7.9.2016 21:30

D16r67a45h75o19m57í27r 63S39t47r29o51u46h83a71l 4215278822464

Jenže tohle letadlo není určené na přepravu civilních osob a nejspíš ani nikdy nebude. Naopak má obrovské využití například v centrálně řízeném hospodářství, kde máte jednu specializovanou fabriku a rozvoz po zemi by trval neúměrně dlouho. Co se týče Číny, bavíme se o horách a pouštích, kde prostě věc širokou šest metrů, dlouhou čtyřicet a těžkou třeba 70 tun nemáte jak přepravit ani po kolejích, ani po silnici. Podmínky jsou tam velmi podobné těm ruským.

Pro přepravu lidí se prostě hodí letadla s užším trupem a delší díky tomu, že lidé jsou jednoduše skladnější. Menší odpor = menší spotřeba.

+1/0
7.9.2016 21:49

P75e18t86r 74M33a67r14š24o51u31n 5815808376636

to souhlasím.

já jen původně polemizoval obecně, že velké letadlo (pro hodně lidí) nemusí být blbost.

Mrija na osobní dopravu není.

0/0
7.9.2016 23:46

S50t23a54n80i72s75l18a95v 46K19r96e42j23c75a78r 6537566383864

Ano, tyto letadla opravdu nejsou určena pro přepravu osob, ale spíše nadměrných nákladů mezi kontinenty!! A využití a rentabilita provozu, je opravdu v ČR málo známá. Snad jen když si zákazník pro Českého výrobního zařízení z ČR do Austrálie právě zvolí tuto přepravu. Jistě si to ekonomicky spočítal. A podobné možné přepravy jež jsou prezentovány i na YouTube by Asii, Africe i Austrálii jistě uplatnění našlo. V Evropě se toto řeší díky husté zástavbě kamionovou přepravou nadměrných nákladů.

0/0
8.9.2016 14:08

P75e33t45r 29M92a22r17š15o43u74n 5415578656916

Ta cena 1000 dolarů na 1kg je ale vynesení na oběžnou dráhu raketoplánem "MAKS" ;-D Myslíte opravdu že diskutující myslel až takovouto přepravu?

+3/0
7.9.2016 20:40

M86a95r69t26i40n 53N16e38r78m71u77t 9767907538379

Mrija, po okraj plná dolarových milionářů, kteří mají společnou cestu, tak to jo :D

0/0
9.9.2016 15:09

T44o97m73á52š 92G61a40j14d93o61š 3688656707731

Predajú jednu kópiu, odovzdajú technickú dokumentáciu na licenčnú výrobu a nebude mať potom čo žrať.

Takých už bolo, počítali milióny a nakoniec im oznámili, sorry boys, už nemáme záujem. Potom sa dolároví miliardári, toho času teoretickí, dozvedeli, že to isté vyrába celkom iný obrovský podnik a nejaké patenty, priemyselné vzory majú v zadnici.

Väčšinou kupuje trojicu.

Jedna ako vzor (príslub obrovského kšeftu), druhá na úplne rozobratie (do posledného šróbika) a tretia na testy.

To je asi tak celý zárobok tých, ktorí sa dohodnú na licenčnej výrobe v Číne, či obsadiť Čínsky trh s veľmi nadšenými Čínaňmi.

3 kusy. Šťastie budete mať, ak tam naozaj rozbehnete licenčnú výrobu a budú vám nejaký poplatok dávať. Ale to je len výnimka hodná tak cocacoly a ich sirupu, ktorý musia dovážať.

+2/0
7.9.2016 18:33

T14o60m41á49š 36G79a18j37d25o84š 3808476537731

Je dosť divné, že EÚ a NATO nasľubovali hory-doly Ukrajincom, ale nekúpia to lietadlo ani nič od nich, aby ich zachránili.

Ak si to spojí človek s informáciami, že Čína buduje na vode umelé ostrovy a aj letiská, s takým lietadlo (pre nich nebude problém vyrobiť 5-10 kusov, je to krajina s 1,1mld. ľudí) dokážu takmer hocikam a hocikedy dopraviť desiatky, stovky kusov ťažkej techniky. Obrovské celky stavebnice, ktorú veľmi rýchlo na mieste dokážu zmontovať.

250 ton naraz. BVP váži cca 10-15 ton, 250 ton potravín, munície zhadzovať na padákoch hocikde.

Naozaj zvláštne, že to okrem Ruska, nikomu netrhá žily.

+1/−2
7.9.2016 18:46

J50a25n 30S63e76m97i75k 4664157712409

/presne to se stalo rusum s licenci Su-27/30

..vyurobili podle licence par kusu, zaplatili licencni poplatky za ty kousky, a pak najedno zacali vyrabet "uplne nove" letadlo ktere bylo ale uplne stejne jako Su-27;-D

0/0
7.9.2016 21:29

J56o90z75e63f 71K86o45s63t57e66l27a45n50s27k56ý 8365702589666

V Číne je všetko obrovské. Je tam miliónové mesto so stovkami fabrík, kde vyrábajú len gombíky. A v iných veľkých mestách sa zase špecializujú na iný, jeden druh výrobku. Známy tam občas lieta na služobky.

Takže obrovské lietadlo sa do Číny, kde je všetko obrovské, určite veľmi hodí.

0/0
7.9.2016 17:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.