Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

A je konec: Naganský expres dorazil do cíle své poslední cesty

Slavný speciál TU-154, který přivezl neméně slavnou hokejovou výpravu z Nagana právě absolvoval svůj poslední „Velký přelet“. Nadšenci jej naložili na dva nákladní vozy, aby se letadlo mohlo přestěhovat z Prahy do muzea v Kunovicích. Cestu jste mohli sledovat v přímém přenosu na Slow TV.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O60l59d49a 67Z51i47n 8448126319182

Navrhuji zvýšení počtu reklam ke každému videu na 4. Budu pak ještě víc naštvaný a žena se mnou nebude bavit.

+1/0
25.9.2016 18:56

D54a29j44a 74G11e90l38l83e82r41o28v13á 2716830616175

Lepší reklamu si muzeum v Kunovicích ani nemohlo přát :-)

0/0
25.9.2016 14:47

V96á48c23l61a41v 10J77o60n25á97š 8242443892913

A to druhý letadlo se bude stěhovat kdy?

+1/0
25.9.2016 10:34

K51a35r22e12l 13L68a12n66g84r 2612147550438

Jaký druhý? ;-D

0/0
25.9.2016 10:45

T40e72r75i 76S18i49r47o74v60a 5506247216157

"Dvojče" - taky TU-154M, akorát o čtyři roky mladší než to, co jelo do Kunovic. Registrace 1003. ;-) Dokončuje se demontáž a půjde také někam do muzea.

0/0
1.12.2016 20:18

T15e82r42i 11S22i77r68o83v27a 5826237786427

Do konce roku musí být ze Kbel pryč ;-)

0/0
1.12.2016 20:17

P35a94v93e45l 53Š59í74p 8240259568688

A je to za nama! Nejsem letecký odborník, ale přímý přenos z přesunu, jsem dost sledoval. Práce týmu z cesty, bylo úžasné vidět. A z živého přenosu, navzdory blábolům některých přispěvatelů do tohoto fóra, byl patrný i obrovský zájem spousty obyvatel na trase přepravy!!! R^

+2/0
25.9.2016 10:29

V64a82l71o23u25c42h 85Z73d36e52n28ě86k 2557795557301

Mohli ho do Kunovic ještě za provozuschopna přeletět...

+1/−6
24.9.2016 13:49

K23a41r27e93l 17L91a90n65g34r 2942277240298

A jak asi? Letoun měl ukončenou životnost v roce 2011.

0/0
24.9.2016 15:36

O26n69d61ř33e66j 86Č96a31p98k29a 6431211983634

Dokud to bylo provozuschopné letadlo, chtěli za to trošku jiné peníze... asi jako za letadlo určené k dalšímu provozu...

+2/0
24.9.2016 20:30

L98i48b31o67r 91J34e71n29d44ř69e35j55a32s 3648767155336

Kunovické letiště má krátkou dráhu.

0/0
25.9.2016 10:17

V51á29c48l40a35v 14P67o38u19s92t96k56a 3540301722

Tak tohle letadlo by na něm přistálo vcelku bez problémů. Kdyby tedy mohlo létat.

+1/0
25.9.2016 10:35

K18a71r56e54l 34L41a27n75g97r 2582777370608

Jenže to by muselo být zakoupeno těsně po roce 2007 a to za mnohem větší peníze. A na to by se rozhodně nevybralo.

0/0
25.9.2016 10:51

M47i52l36a95n 53J96i78ř43i93k40o57v28s81k36ý 3660305146891

2200 metrů je málo?

0/0
25.9.2016 14:24

L34a75d37i97s76l43a14v 96M60a93r74š23í98k 9173370695

Kunovická dráha má oficiálně 2000 m, Tu-154M potřebuje 2200m, navíc je široký. Dále uschopnění na servisní přelet je docela drahý špás a co si budeme povídat i kdyby měla dráha 2200 m tak trefovat to servisním přeletem na čárky, asi ne.

0/0
25.9.2016 14:56

P79e41t65r 45T18y12č92k75a 6635742779202

Nemá.

0/0
25.9.2016 14:41

M40a11r69t56i25n 32B20ř17e56z56i27n60a 8678545290442

V Kunovicích má betonová dráha rozměry 2000mx30m. TU 154 má rozpětí cca 37,5m, prázdnou hmotnost 43,5 t a potřebuje přistávací dráhu o délce 2300m. V případě, že by letěl s minimem paliva a bez sedaček a cestujících, tak by těch 2000m možná mohlo stačit( jsem laik)? Problém bych spíše viděl v případě pozdější manipulace s letadlem po přistání. Rozchod podvozku TU 154M je 11,5m a je otázka zda jsou v Kunovicích tak široké pojížděčky. Také s rozpětím 37.5m by mohl být problém při umísťování letadla do areálu muzea. A samozřejmě i váha letadla, by mohla být problémem.

http://svici.sweb.cz/tu-154.htm

0/0
25.9.2016 18:12

K39a96r78e62l 53L67a37n58g91r 2442207920208

Dráha by stačila i kdyby z něj nic nevyndali. Letělo by se zálohou na případné přistání na Mošnově. Takže by váha byla dobrá i na brzdy by to šlo. Problém je ale jinde. Od roku 2007 letadla stojí a nic se s nima nedělo v roce 2011 skončila technická životnost letadla, což je tak trochu obrovský problém pro uvedení do letuschopného stavu, ten muzeum nepotřebuje. Navíc jde o to kdo by to zaplatil, jen na ten pozemní přesun se dělala sbírka. Na níž jsem také rád přispěl.

0/0
25.9.2016 19:51

S90e89i74d50l 37P42e85t26r 1631821975474

Nemohli !!

Už to bylo xkrát :-/

- především úzká dráha na LKKU (30) a s délkou na hraně (2000m). Nikdo z ÚCL by se pod takovou partyzánštinu nepodepsal ...

- po 6-ti letech odstavení zprovoznění toho éra byť jen na "technický přelet" v řádu desítek, spíš však tak stovky milionů

- nikdo zde již nemá platné papíry jak na pilotování tak na servis tohodle letadla - tzn. najmutí cizích firem a pilotů

Stačí?? 8-o

0/0
25.9.2016 21:49

V80á53c57l30a58v 88D61e83m42e18l19e 6549437804435

Pro někoho zbytečnost,pro nadšence smysuplná práce a zachování historie.Letadla si svoje odlétají ,některá upadnou v zapomnění některá jsou nesmrtelná,ale zůstalo po nich jen pár fotografii.Jsou lidé chválicí ,lidé nepřející,lidé nic nedělající a lidé zvaní cvoci,blázni atd,ale bez nich by nebyl ani to železo na kterém se píše a čte tato diskuze

+1/0
24.9.2016 10:09

R31o17m13a57n 94K61r24a22t46o34c50h76v64í54l 6936127646924

Otázka: proč si to nenechali jako muzejní exponát ve Kbelích?

+6/0
24.9.2016 9:37

P45e88t84r 38L21u21k89e62š 6713601

Ve Kbelích na to není místo. Muzeum sousedí s vojenským letištěm a nedá se nafukovat.

0/0
24.9.2016 12:05

T12o37m89a17s 28C32a41b82a82k 8495755394769

Prima..a co takhle zminit rozebrani (stejným stylem, zbyl jen trup a motory) daleko historičtějšího kusu - Dakota - stala dlouhé roky u APC na letišti v Ruzyni.. A jelikož ten barak CSA musely ze známých duvodu opustit, vzalo si muzeum Kbely i tohle letadlo. Zbyla po něm jen cedule a obrys nerostoucí trávy. Smutny pohled.

+1/0
23.9.2016 19:18

T95o62m68á43š 76T24a59t91í41č54e98k 5490772770388

Ale tak já bych neprskal. Rozebrání Dakoty určitě taky stálo za to, ale co se týče složitosti a dřiny tak Tučko určitě vede. No a pak je to taky projekt nadšenců, tak je nech referovat - a nalákat lidi do muzea, obzvlášť když s nima ještě maká Terka Šírová. ;-)

+1/0
23.9.2016 20:40

P70e23t71r 65T49y13č31k83a 6615882739362

Má to skluz ne? Stojí u Poděbrad a teď už mělo být v Jičíně. Nějaký problém?

0/0
23.9.2016 14:21

M14i70l47a68n 63R33a96b28a40s 4547405963138

Prosím, vezou Tu-154M co prostřelil ministr Baudyš pistolí vypůjčenou od bodyguarda ? Nebo je to ten druhý stroj... Děkuji. Opravdu nevím. Jen že se incident na palubě vládního speciálu před mnoha lety odehrál. Jsem rád, že stroj skončí "čestně" a ne na pivní plechovky.

+4/−2
23.9.2016 14:01

P66e27t43r 62L94u46k76e17š 6173371

Odpověď pro Milana: nejde o Baudyšovo TU-154:-)

0/0
24.9.2016 0:17

M13i67l68a36n 83R57a71b48a23s 4347705943628

Petře díky za info, tohle Tu vyrobili v r. 1996 a Baudyš do Švédska letěl v 1995. Imatrikulaci jsem nikde nenašel, jen že osobní strážce v hodnosti kpt prý pouzdrem zavadil o područku sedačky. Šel šlapat chodník :-(.

0/0
24.9.2016 10:06

M28i29l12a73n 24R22a79b70a12s 4837855793818

Oprava, v červnu 1994 letěl ministr Baudyš do Švédska.

0/0
24.9.2016 10:18

S41t21a30n59d97a 79C18h34v70o60s55t 1942928

Proc to nejede po D1? :-))

0/−1
23.9.2016 14:00

P60e71t27r 56T48y40č27k14a 6185902109822

Třeba neprojede pod nějakým mostem.

+1/0
23.9.2016 14:22

S57t87a15n63d87a 55C87h65v80o73s85t 1672408

Ja myslim, ze to budou jiny duvody... to by teprve byl slow motion film :-)

+3/0
23.9.2016 14:24

P91a58v74e13l 30J48o92n48á52š 5601335749195

Nebezpečí "zašpuntovaných" zúžení, nebo jejich nedostatečná šířka?

0/0
23.9.2016 16:15

S33t23a62n34d91a 80C12h55v88o87s18t 1502238

Ja myslim, ze by to samo o sobe projelo vsude, to ero je poradne odstrojeny, ale na te dalnici by asi vznikaly neskutecny kolony, zvlaste v patek odpoledne.

0/0
23.9.2016 16:39

P72e50t41r 15T15y83č61k75a 6745542599722

Rozhodně by měli problém na skoro všech dálničních sjezdech.

0/0
23.9.2016 20:20

M26i42c34h79a37l 48S21t24r45a93k63a 7890710494713

by jim to spadlo z karky na tom oranisti :)

0/0
26.9.2016 10:55

M15a16r98e77k 71F56l41e59k83a97č 1396875824438

Prosím aby se to letadlo nespojovalo pouze s Naganem,nejde o převoz letadla co vezlo hokejisty, protože vezlo hokejisty,ale o převoz technické památky, která čirou náhodou vezla i hokejisty!.

Děkuji

+19/−2
23.9.2016 13:54

M13a28r39t10i58n 27V35a52n82ě72k 6551823702859

To letadlo je zajímavý jen tím, že vezlo hokejisty. Jinak je to jen tuctový tůčko, žádná technická památka.

0/−2
24.9.2016 1:48

R33o38m27a69n 20K29r70a14t34o82c53h66v26í63l 6626327946874

I Tůčka dnes patřej do muzeí, a pokud vím, tak TU 154 v nás v muzeu nikde není.

+1/0
24.9.2016 9:34

T37o25m15á16š 80D56v67o31ř41á14k 7565816517291

On to žádnej "majstrštyk", kromě Nagana", ale není...

0/−1
24.9.2016 9:45

R73o67m14a11n 37K53r63a53t26o43c17h20v39í54l 6916527976254

Úplně nerozumím, v muzeích jsou dneska i Škodovky 120-tky, tak proč by tam nemohlo být TU 154

0/0
24.9.2016 11:25

P56e90t30r 47L89u44k11e11š 6633141

Martine, většina aeroplánů byla kdysi tuctová. Postupně mizela a po letech už řada typů neexistuje v žádném muzeu. Před půlstoletím se u nás pálily "vraky" letadel pamatující Velkou válku, které by dnes každé muzeum vyvažovalo zlatem.

+4/0
24.9.2016 16:09

O48d24s45t13r50a49n19ě43n21ý 42U58ž37i83v36a87t60e51l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
25.9.2016 15:13

G36u40s33t23a31v 74S11o89j98k31a 1578213225794

Je ještě poblitý vod Lenera?

+17/−2
23.9.2016 12:31

B89l63a29ž52e25j 78M13o70t25y19č87k11a 8587167225790

teď jsem se až dozvěděl že jsme vyřadili 7 let nová letadlaRv

0/−5
23.9.2016 12:29

P86a87v61e60l 74J22o13n61á21š 5821225889295

Správně, nutno ještě dodat ...o která pak už nikdo nestál.

+1/0
23.9.2016 16:16
Foto

J73i18n53d22ř21i11c25h 71L55n97ě95n32i83č25k53a 5193591599

Tak ta letadla byla poněkud zastaralým modelem, který byl danajským darem od Rusů jako "splátka dluhu". U těchto letadel byla drahá údržba a špatně dostupné náhradní díly. Zajímavá je příhoda, kdy toto letadlo vysklilo celou halu tuším v Brazílii a když se navrhovalo, že jim škodu uhradíme, tak odpověděli, ať si za ty peníze pořídíme funkční letadla. A320 jsou lepší volba.

0/0
23.9.2016 20:16

M91a11r96t71i51n 97K42u91ř11í12t68k76a 6127756518595

Bylo to v Argentině. Letadlo stálo ocasem k nové prosklené letištní budově. Když pilot dostal povolení k odletu, tak tlaková vlna vysklila skoro celou halu a střepy padaly na lidi venku. Naštěstí to nikoho nezabilo, akorát jedné policistce se zarazil velký střep do krku, naštěstí minul velké cévy. Naši už byli ve vzduchu a o incidentu se dozvěděli až doma.

+4/0
23.9.2016 20:40

J41i95ř97í 81E83r96b68e66n 1753864456877

Což ukazuje spíš na chybu argentinských architektů...

0/0
2.10.2016 22:27

A28l24e16š 38L36i67s67o79v68s24k25ý 9519248482592

Je srandovní, jak poté, co naši zlatí chlapci na mistrovství každý rok puknou a s ostudou jedou domů, my vždycky vzpomínáme na hvězdnou hodinu našeho hokeje před 20 lety a s nostalgií opečováme cokoli, co s tím souvisí. Trosky letadla, atd. Což třeba tak propocený dresy, rohožku u dveří nebo lehké děvy, co přišly chlapce po zápase do hotelu po zásluze ocenit?

+10/−33
23.9.2016 10:44







Najdete na iDNES.cz