Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

A je konec: Naganský expres dorazil do cíle své poslední cesty

Slavný speciál TU-154, který přivezl neméně slavnou hokejovou výpravu z Nagana právě absolvoval svůj poslední „Velký přelet“. Nadšenci jej naložili na dva nákladní vozy, aby se letadlo mohlo přestěhovat z Prahy do muzea v Kunovicích. Cestu jste mohli sledovat v přímém přenosu na Slow TV.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O25l52d33a 35Z69i51n 8278316149752

Navrhuji zvýšení počtu reklam ke každému videu na 4. Budu pak ještě víc naštvaný a žena se mnou nebude bavit.

+1/0
25.9.2016 18:56

D16a32j47a 45G83e95l40l37e67r30o94v38á 2636640116515

Lepší reklamu si muzeum v Kunovicích ani nemohlo přát :-)

0/0
25.9.2016 14:47

V74á84c65l76a14v 28J45o53n86á55š 8142743182473

A to druhý letadlo se bude stěhovat kdy?

+1/0
25.9.2016 10:34

K81a21r96e29l 12L20a67n21g91r 2222747570748

Jaký druhý? ;-D

0/0
25.9.2016 10:45

T78e77r94i 56S94i71r15o49v74a 5556287206387

"Dvojče" - taky TU-154M, akorát o čtyři roky mladší než to, co jelo do Kunovic. Registrace 1003. ;-) Dokončuje se demontáž a půjde také někam do muzea.

0/0
1.12.2016 20:18

T28e28r98i 40S19i84r32o91v21a 5576557526667

Do konce roku musí být ze Kbel pryč ;-)

0/0
1.12.2016 20:17

P81a49v64e27l 53Š84í90p 8520869778188

A je to za nama! Nejsem letecký odborník, ale přímý přenos z přesunu, jsem dost sledoval. Práce týmu z cesty, bylo úžasné vidět. A z živého přenosu, navzdory blábolům některých přispěvatelů do tohoto fóra, byl patrný i obrovský zájem spousty obyvatel na trase přepravy!!! R^

+2/0
25.9.2016 10:29

V76a18l28o23u75c76h 71Z32d72e82n98ě38k 2927725237441

Mohli ho do Kunovic ještě za provozuschopna přeletět...

+1/−6
24.9.2016 13:49

K48a89r55e85l 82L98a48n28g47r 2662357890118

A jak asi? Letoun měl ukončenou životnost v roce 2011.

0/0
24.9.2016 15:36

O66n53d37ř75e21j 62Č11a18p24k73a 6971801783794

Dokud to bylo provozuschopné letadlo, chtěli za to trošku jiné peníze... asi jako za letadlo určené k dalšímu provozu...

+2/0
24.9.2016 20:30

L44i18b65o65r 87J59e21n76d18ř48e87j61a90s 3358287745566

Kunovické letiště má krátkou dráhu.

0/0
25.9.2016 10:17

V38á14c96l81a81v 41P84o65u96s12t81k46a 3800411212

Tak tohle letadlo by na něm přistálo vcelku bez problémů. Kdyby tedy mohlo létat.

+1/0
25.9.2016 10:35

K84a28r69e47l 13L57a68n34g23r 2162417590668

Jenže to by muselo být zakoupeno těsně po roce 2007 a to za mnohem větší peníze. A na to by se rozhodně nevybralo.

0/0
25.9.2016 10:51

M71i73l48a26n 88J54i33ř33i49k75o47v36s83k33ý 3120935246741

2200 metrů je málo?

0/0
25.9.2016 14:24

L36a11d16i30s78l49a10v 14M18a34r55š37í57k 9683350525

Kunovická dráha má oficiálně 2000 m, Tu-154M potřebuje 2200m, navíc je široký. Dále uschopnění na servisní přelet je docela drahý špás a co si budeme povídat i kdyby měla dráha 2200 m tak trefovat to servisním přeletem na čárky, asi ne.

0/0
25.9.2016 14:56

P16e39t39r 17T97y64č51k65a 6615932299712

Nemá.

0/0
25.9.2016 14:41

M65a31r83t10i20n 22B27ř83e40z69i66n27a 8468485530282

V Kunovicích má betonová dráha rozměry 2000mx30m. TU 154 má rozpětí cca 37,5m, prázdnou hmotnost 43,5 t a potřebuje přistávací dráhu o délce 2300m. V případě, že by letěl s minimem paliva a bez sedaček a cestujících, tak by těch 2000m možná mohlo stačit( jsem laik)? Problém bych spíše viděl v případě pozdější manipulace s letadlem po přistání. Rozchod podvozku TU 154M je 11,5m a je otázka zda jsou v Kunovicích tak široké pojížděčky. Také s rozpětím 37.5m by mohl být problém při umísťování letadla do areálu muzea. A samozřejmě i váha letadla, by mohla být problémem.

http://svici.sweb.cz/tu-154.htm

0/0
25.9.2016 18:12

K24a25r30e19l 77L25a97n58g87r 2832457280138

Dráha by stačila i kdyby z něj nic nevyndali. Letělo by se zálohou na případné přistání na Mošnově. Takže by váha byla dobrá i na brzdy by to šlo. Problém je ale jinde. Od roku 2007 letadla stojí a nic se s nima nedělo v roce 2011 skončila technická životnost letadla, což je tak trochu obrovský problém pro uvedení do letuschopného stavu, ten muzeum nepotřebuje. Navíc jde o to kdo by to zaplatil, jen na ten pozemní přesun se dělala sbírka. Na níž jsem také rád přispěl.

0/0
25.9.2016 19:51

S51e77i22d87l 16P84e46t68r 1331521565574

Nemohli !!

Už to bylo xkrát :-/

- především úzká dráha na LKKU (30) a s délkou na hraně (2000m). Nikdo z ÚCL by se pod takovou partyzánštinu nepodepsal ...

- po 6-ti letech odstavení zprovoznění toho éra byť jen na "technický přelet" v řádu desítek, spíš však tak stovky milionů

- nikdo zde již nemá platné papíry jak na pilotování tak na servis tohodle letadla - tzn. najmutí cizích firem a pilotů

Stačí?? 8-o

0/0
25.9.2016 21:49

V23á35c31l97a68v 50D80e27m13e22l42e 6789137514555

Pro někoho zbytečnost,pro nadšence smysuplná práce a zachování historie.Letadla si svoje odlétají ,některá upadnou v zapomnění některá jsou nesmrtelná,ale zůstalo po nich jen pár fotografii.Jsou lidé chválicí ,lidé nepřející,lidé nic nedělající a lidé zvaní cvoci,blázni atd,ale bez nich by nebyl ani to železo na kterém se píše a čte tato diskuze

+1/0
24.9.2016 10:09

R53o68m12a60n 33K43r48a22t66o25c48h33v59í47l 6426777566954

Otázka: proč si to nenechali jako muzejní exponát ve Kbelích?

+6/0
24.9.2016 9:37

P65e31t66r 84L33u66k84e75š 6773321

Ve Kbelích na to není místo. Muzeum sousedí s vojenským letištěm a nedá se nafukovat.

0/0
24.9.2016 12:05
Foto

T33o74m10a54s 36C80a94b22a79k 8825545954889

Prima..a co takhle zminit rozebrani (stejným stylem, zbyl jen trup a motory) daleko historičtějšího kusu - Dakota - stala dlouhé roky u APC na letišti v Ruzyni.. A jelikož ten barak CSA musely ze známých duvodu opustit, vzalo si muzeum Kbely i tohle letadlo. Zbyla po něm jen cedule a obrys nerostoucí trávy. Smutny pohled.

+1/0
23.9.2016 19:18

T90o82m85á11š 34T41a92t52í73č10e11k 5560542890318

Ale tak já bych neprskal. Rozebrání Dakoty určitě taky stálo za to, ale co se týče složitosti a dřiny tak Tučko určitě vede. No a pak je to taky projekt nadšenců, tak je nech referovat - a nalákat lidi do muzea, obzvlášť když s nima ještě maká Terka Šírová. ;-)

+1/0
23.9.2016 20:40

P11e27t37r 66T57y71č44k44a 6905732339152

Má to skluz ne? Stojí u Poděbrad a teď už mělo být v Jičíně. Nějaký problém?

0/0
23.9.2016 14:21

M21i60l81a43n 26R81a76b70a94s 4417825983748

Prosím, vezou Tu-154M co prostřelil ministr Baudyš pistolí vypůjčenou od bodyguarda ? Nebo je to ten druhý stroj... Děkuji. Opravdu nevím. Jen že se incident na palubě vládního speciálu před mnoha lety odehrál. Jsem rád, že stroj skončí "čestně" a ne na pivní plechovky.

+4/−2
23.9.2016 14:01

P52e89t40r 31L36u54k34e34š 6503321

Odpověď pro Milana: nejde o Baudyšovo TU-154:-)

0/0
24.9.2016 0:17

M57i80l36a68n 32R43a20b50a65s 4427675693478

Petře díky za info, tohle Tu vyrobili v r. 1996 a Baudyš do Švédska letěl v 1995. Imatrikulaci jsem nikde nenašel, jen že osobní strážce v hodnosti kpt prý pouzdrem zavadil o područku sedačky. Šel šlapat chodník :-(.

0/0
24.9.2016 10:06

M62i48l29a22n 38R17a54b40a31s 4947825583968

Oprava, v červnu 1994 letěl ministr Baudyš do Švédska.

0/0
24.9.2016 10:18

S90t54a60n51d95a 60C85h36v41o21s67t 1102498

Proc to nejede po D1? :-))

0/−1
23.9.2016 14:00

P11e72t97r 71T57y18č19k32a 6695832739152

Třeba neprojede pod nějakým mostem.

+1/0
23.9.2016 14:22

S15t21a21n24d12a 50C15h73v48o83s23t 1582218

Ja myslim, ze to budou jiny duvody... to by teprve byl slow motion film :-)

+3/0
23.9.2016 14:24

P81a25v72e86l 75J21o87n10á69š 5161155399575

Nebezpečí "zašpuntovaných" zúžení, nebo jejich nedostatečná šířka?

0/0
23.9.2016 16:15

S21t10a87n81d32a 89C67h32v54o80s25t 1292958

Ja myslim, ze by to samo o sobe projelo vsude, to ero je poradne odstrojeny, ale na te dalnici by asi vznikaly neskutecny kolony, zvlaste v patek odpoledne.

0/0
23.9.2016 16:39

P65e59t43r 37T34y23č57k97a 6955372169952

Rozhodně by měli problém na skoro všech dálničních sjezdech.

0/0
23.9.2016 20:20

M96i96c92h27a20l 51S18t96r20a56k76a 7370830354763

by jim to spadlo z karky na tom oranisti :)

0/0
26.9.2016 10:55

M88a90r57e50k 41F94l95e67k13a14č 1556715114338

Prosím aby se to letadlo nespojovalo pouze s Naganem,nejde o převoz letadla co vezlo hokejisty, protože vezlo hokejisty,ale o převoz technické památky, která čirou náhodou vezla i hokejisty!.

Děkuji

+19/−2
23.9.2016 13:54

M81a62r12t90i53n 26V93a70n35ě60k 6631143772879

To letadlo je zajímavý jen tím, že vezlo hokejisty. Jinak je to jen tuctový tůčko, žádná technická památka.

0/−2
24.9.2016 1:48

R68o48m85a59n 96K39r32a31t17o46c57h55v64í11l 6966587166464

I Tůčka dnes patřej do muzeí, a pokud vím, tak TU 154 v nás v muzeu nikde není.

+1/0
24.9.2016 9:34

T61o34m19á33š 94D73v80o43ř33á72k 7965866257791

On to žádnej "majstrštyk", kromě Nagana", ale není...

0/−1
24.9.2016 9:45

R41o90m89a25n 45K17r84a51t36o51c39h79v83í17l 6676477156334

Úplně nerozumím, v muzeích jsou dneska i Škodovky 120-tky, tak proč by tam nemohlo být TU 154

0/0
24.9.2016 11:25

P63e14t97r 40L36u43k39e62š 6643321

Martine, většina aeroplánů byla kdysi tuctová. Postupně mizela a po letech už řada typů neexistuje v žádném muzeu. Před půlstoletím se u nás pálily "vraky" letadel pamatující Velkou válku, které by dnes každé muzeum vyvažovalo zlatem.

+4/0
24.9.2016 16:09

K57a87r96e44l 49V70o40m83á69č15k67a 4901112548493

technická památka.. nu dobrá. ale přitotom je to ten úplně nejvíc nejmladší exemplář TU-154*, který jsme kdy měli.

0/0
25.9.2016 15:13

G66u95s52t44a10v 59S25o14j58k80a 1918263365924

Je ještě poblitý vod Lenera?

+17/−2
23.9.2016 12:31

B59l88a12ž76e32j 86M14o93t50y82č48k67a 8967177305620

teď jsem se až dozvěděl že jsme vyřadili 7 let nová letadlaRv

0/−5
23.9.2016 12:29

P57a45v16e38l 80J92o72n65á22š 5861565389805

Správně, nutno ještě dodat ...o která pak už nikdo nestál.

+1/0
23.9.2016 16:16
Foto

J39i89n88d48ř67i42c21h 18L12n97ě76n27i79č91k58a 5923271209

Tak ta letadla byla poněkud zastaralým modelem, který byl danajským darem od Rusů jako "splátka dluhu". U těchto letadel byla drahá údržba a špatně dostupné náhradní díly. Zajímavá je příhoda, kdy toto letadlo vysklilo celou halu tuším v Brazílii a když se navrhovalo, že jim škodu uhradíme, tak odpověděli, ať si za ty peníze pořídíme funkční letadla. A320 jsou lepší volba.

0/0
23.9.2016 20:16

M57a17r51t59i38n 67K90u86ř30í17t18k14a 6657746268465

Bylo to v Argentině. Letadlo stálo ocasem k nové prosklené letištní budově. Když pilot dostal povolení k odletu, tak tlaková vlna vysklila skoro celou halu a střepy padaly na lidi venku. Naštěstí to nikoho nezabilo, akorát jedné policistce se zarazil velký střep do krku, naštěstí minul velké cévy. Naši už byli ve vzduchu a o incidentu se dozvěděli až doma.

+4/0
23.9.2016 20:40

J22i11ř18í 76E17r68b62e30n 1453374146397

Což ukazuje spíš na chybu argentinských architektů...

0/0
2.10.2016 22:27

A13l74e91š 72L62i93s39o27v32s32k48ý 9389198982512

Je srandovní, jak poté, co naši zlatí chlapci na mistrovství každý rok puknou a s ostudou jedou domů, my vždycky vzpomínáme na hvězdnou hodinu našeho hokeje před 20 lety a s nostalgií opečováme cokoli, co s tím souvisí. Trosky letadla, atd. Což třeba tak propocený dresy, rohožku u dveří nebo lehké děvy, co přišly chlapce po zápase do hotelu po zásluze ocenit?

+10/−33
23.9.2016 10:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.