Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Občas to bylo dost natěsno. Podívejte se, jak Naganský expres „ucpal“ silnice

Podívejte se na první část trasy Velkého přeletu bývalého vládního speciálu TU-154. Podívejte se na Naganský expres, jak v časosběrném videu urazí cestu z Kbel do Milovic za necelých pět minut. Ve skutečnosti mu to trvalo osm hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J49i32ř74í 15P35e27t26r11á12š 3471331923457

krome techto videi melo byt i klasicky video normalni rychlosti sestrihany. vybrany zajimavy prujezdy. bylo by zajimavejsi. ale je to prace.

+1/0
25.9.2016 10:55

P13a51v73e62l 37J71e97ř38á58b47e51k 7391192144607

Občas v TV sleduji jak v USA a Kanadě převážejí celé domy.

Podkopou, vyztuží traverzami, nadzvednou nad terén, najedou podvalníkem a frčí i desítky kilometrů. Když to nejde po cestě, vezmou to po kukuřičném poli.

Takže je to jen o prostoru který limituje velikost přepravovaného nákladu.

Nicméně - to kormidlo bych asi uřízl, a přeprava by byla jednodušší.

V muzeu by se přilepilo tesa páskou - má barvu hliníku, nikdo by to nepoznal :-)

0/0
24.9.2016 23:15

V29l47a54d42i22m34í21r 55F44i42b58i83g68e26r 5794551841254

Škoda že se nerozhodlo, kde to letadlo skončí když ještě létalo. V Kunovicích je přistávací dráha, kde by mohli přistát, pak by to ani nemuseli rozebírat, jen by to přetáhli do muzea.

+1/0
24.9.2016 23:06

M84a32r28t94i31n 88B48ř39e48z12i79n44a 8958305660952

V Kunovicích má betonová dráha rozměry 2000mx30m. TU 154 má rozpětí cca 37,5m, prázdnou hmotnost 43,5 t a potřebuje přistávací dráhu o délce 2300m. V případě, že by letěl s minimem paliva a bez sedaček a cestujících, tak by těch 2000m možná mohlo stačit( jsem laik)? Problém bych spíše viděl v případě pozdější manipulace s letadlem po přistání. Rozchod podvozku TU 154M je 11,5m a je otázka zda jsou v Kunovicích tak široké pojížděčky. Také s rozpětím 37.5m by mohl být problém při umísťování letadla do areálu muzea. A samozřejmě i váha letadla, by mohla být problémem.

http://svici.sweb.cz/tu-154.htm

+1/0
25.9.2016 11:40

P62e56t14r 21N68o34ž56i16č40k13a 7533126808

Všichni. kteří se na tomto převozu a přípravě podílejí si zaslouží velké uznání.R^

+8/0
24.9.2016 21:15

V58á12c62l36a54v 86M85e64r97g57l 5161130721310

Podle vyjadreni organizatoru (LMK) je to z duvodu provozu na letecke zakladne Kbely. Proc s tim ale nevycouvali jen do ulice Polaneckeho, kde neni tak velky provoz a nejeli az v noci se musite zeptat organizatoru.

0/0
24.9.2016 20:20

V41á20c48l21a91v 87M16e68r74g44l 5261890371250

To byla reakce na Blazeje Motycku

0/0
24.9.2016 20:21

O86n90d76ř86e66j 80Č45a49p52k89a 6191441113964

S tímhle jet v noci je o poškození nákladu, letadlo zas tak odolná věc není. A přes den se to mnohem líp hlídá, jestli se to někde podezřele neblíží třeba ke stromu.

0/0
24.9.2016 20:40

V14á50c10l47a46v 92M46e67r28g21l 5651950211820

To je sice pravda ale zatimco prvni etapa byla v patek od 9:30 do cca 17h, tak dalsi dve etapy jsou nocni. Prvni z nich koncila v sobotu rano a nevim o komplikacich. Druha z nich bude tuto noc tak uvidime.

Na druhou stranu letat uz to nebude a tak nejaky sram z Velkeho preletu by mohl v muzeu zustat :-)

0/0
24.9.2016 22:45

P67e46t46r 26K70o98s73t31k70a 7484327369816

Proč to nevezou v noci po dálnici a vezou to kdesi po kotárech?

0/−2
24.9.2016 19:41

P87e30t39r 76T89y89č11k28a 6745952789962

Mozna bys jim to mel poradit.

+3/0
24.9.2016 20:23

P90e57t67r 79K21o90s55t96k77a 7134167739486

Našteští jsou tady i normální lidi schpní normální odpovědi.

0/0
24.9.2016 23:58

P44e37t75r 43T11y77č20k64a 6145262389512

Zcela logick� odpov�� je, ze to tahaj� cestou kterou projedou. Na d�lnici sta�� jenom jedna p�ek�ka a je to pro ne mrtva cesta.

0/0
25.9.2016 4:43

V30á74c93l91a18v 71M66e48r35g22l 5401930191790

Podle vyjadreni organizatoru (LMK) by se pry na dalnice nevesli. Za posledni 2 tydny jsme projel kusy D10, D8, D5 a D1 a na kazde byla alespon jedna ale vetsinou nekolik uzavirek (na kterych klasicky nikdo nemakal ac jsem nektere cesty jel v pracovni dobe). Navic je asi lepsi na chvili zablokovat silnici nekde na kotarech nez celou dalnici. Pokud vim tak ten kousek D11 kde jeli byl v tu chvili zcela uzavren. Predpokladam, ze lide trasujici takovy transport maji zkusenosti a vedi kde mohou a kde nemohou projet, kde napachaji jake skody apod. Potom taky musi ziskat povoleni a vyzadat si spolupraci policie. Takze bych je z triku nekterych taxikaru najet co nejvice km, aby dobre vydelali, nepodeziral.

+6/0
24.9.2016 20:28

P92e34t58r 78T81y55č89k41a 6625242669262

Já myslím ze by s tím neprojeli dálniční sjezd.

0/0
24.9.2016 20:45

V95á84c24l91a74v 29M26e58r46g95l 5621880161450

No po ceste dali nekolik kruhaku a ty maji rozhodne mensi polomer oblouku nez vetsina dalnicnich najezdu. Ty se vetsino daji osobakem projet bezpecne velmi rychle, rychleji nez velke kruhaky. Navic dva na D11 projeli a vypadalo to celkem hladce.

0/0
24.9.2016 22:50

P66e48t35r 14T43y65č63k17a 6525612859322

V�t�ina kruhov�ch objezdu se da projet rovn�. U v�t�iny dalnicnich sjezdu si to p�edstavit nedevedu.

0/0
25.9.2016 4:40

V69á47c19l67a59v 37M75e21r85g52l 5561590921240

Tak jiste, treba tankem projedete temer vsechny rovne. Ale ty ktere bez poskozeni cehokoliv projedete uplne rovne je minimum a jsou to takove ty sidlistni kde doprostred krizovatky daji znacku kulataku a nalajnuji pruhy. Jinak na vetsine musite kroutit volantem, pokud je to primy smer tak to projedete rychle ale 1/4 a 3/4 uz musite dost pribrzdit. A je dost tech u kterych i v primem smeru budete hodne zatacet. Navic porovnejte na jak rychle projizdeli kruhak v Sadske pripadne dalsi kruhaky a jak rychle a hlavne plynule projeli ty dva najezdy na D11.

Proste a jednoduse, pokud by byly najezdy na dalnice pro planovani trasy limitujici tak je minoritne.

0/0
25.9.2016 9:17

P44a72v82e40l 45B52e42ň25a 8176643376

a hlavně by s výškou přes 5 metrů neprojeli několika mosty na dálnici D1 ( vyjádření organizátorů pro ČRo v pátek 23.9.2016)

+1/0
24.9.2016 20:53

V29á57c13l19a53v 33M38e69r15g80l 5161890851680

Toto vyjadreni jsem neslysel ale je to logicke. Vetsina takovych transportu ma trasu limitovanou mosty. V krajnim pripade lze i stromy vykacet, ale musel by to byt extra strategicky transport, aby se kvuli nemu boural most.

BTW: V jinem vyjadreni bylo, ze vysku nakladu lze o neco snizit. Snizi se odpruzeni podvozku a pomalu s tim lze prekazku podjet. Pro normalni rychlost je potreba podvozek zase zvysit a vratit tak odpruzeni puvodni vlastnosti.

0/0
24.9.2016 22:57

P86a77v29e92l 19B87e42ň89a 8976923796

Tak určitě, i na tom časosběrném videu bylo vidět jak zastavovali a snižovali výšku podvozku.

Na D1 by to vytvářelo zbytečné prostoje a špunt a třeba i dané snížení nestačilo. Nevím jak je to na D1, jestli se tam třeba mosty nestaví, což snižuje průjezdnou výšku. Jen jsem ocitoval co jsem slyšel, když sem celý den řídil auto a poslouchal živé vstupy o postupu transportu.

0/0
25.9.2016 10:43

P76e17t18r 52L17u61k82e80š 6473121

Ono to není tak docela v moci organizátorů. Přeprava nadměrných nákladů podléhá povolení - v tomhle případě (dlouhá trasa) až na úrovni ministerstva dopravy. Trasa musí být naplánovaná a schválená. Své k tomu řekne i dopravní policie...

+1/0
24.9.2016 20:44

L33a65d67i62s24l86a54v 21S17a54u85e24r 8537671333484

Každý nadměrný náklad, který jede byť jen 1m po dálnici podléhá povolení od ministerstva dopravy (taky je podstatně rychlejší ho dostat než od městských úředníků)

0/0
24.9.2016 20:57

P15e29t31r 47L31u64k32e41š 6463241

Pokud jde o přepravu přes hranice kraje, tak to povoluje ministerstvo bez ohledu na typ komunikací. V každém případě je to pěkná kovbojka...

+1/0
24.9.2016 22:39

V84á62c53l97a35v 51M83e44r30g19l 5651780321420

Docela by me zajimalo kdo u takovych dopravnich firem bere vetsi plat, jestli planovac, ridic nebo ten kdo ukecava uredniky ;-D Vsichni z nich maji muj obdiv.

0/0
24.9.2016 23:01

V31l81a52d16i65m33í48r 84F13i11b41i60g43e26r 5474101341304

Na dálnici jsou mosty a mýtné brány, musejí jet tam kde je dostatečná výška, ale začít s transportem v pátek, když navíc bude příští týden svátek je nedomyšlené.

0/0
24.9.2016 23:01

B48l38a34ž11e22j 81M12o12t78y32č57k66a 8697817855100

supr nápad začít v pátek ránoR^

+3/−2
24.9.2016 19:24

A64d77a57m 66P17u96r38k80r60t 1214479904357

Dobré video R^

+4/0
24.9.2016 16:57

V45á43c94l88a27v 50J97o41n18á10š 8502133852103

A kdy pojede to druhý letadlo?

+1/0
24.9.2016 14:54

L90u28k43á28š 54H60o77f48m88a43n 1263334192566

K řidiči, který ten kolos vezl, mám obrovský respekt.

+9/0
24.9.2016 14:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.