Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Občas to bylo dost natěsno. Podívejte se, jak Naganský expres „ucpal“ silnice

Podívejte se na první část trasy Velkého přeletu bývalého vládního speciálu TU-154. Podívejte se na Naganský expres, jak v časosběrném videu urazí cestu z Kbel do Milovic za necelých pět minut. Ve skutečnosti mu to trvalo osm hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J15i50ř27í 80P69e23t69r23á58š 3771521323827

krome techto videi melo byt i klasicky video normalni rychlosti sestrihany. vybrany zajimavy prujezdy. bylo by zajimavejsi. ale je to prace.

+1/0
25.9.2016 10:55

P90a29v76e89l 80J88e33ř53á59b21e41k 7681272854167

Občas v TV sleduji jak v USA a Kanadě převážejí celé domy.

Podkopou, vyztuží traverzami, nadzvednou nad terén, najedou podvalníkem a frčí i desítky kilometrů. Když to nejde po cestě, vezmou to po kukuřičném poli.

Takže je to jen o prostoru který limituje velikost přepravovaného nákladu.

Nicméně - to kormidlo bych asi uřízl, a přeprava by byla jednodušší.

V muzeu by se přilepilo tesa páskou - má barvu hliníku, nikdo by to nepoznal :-)

0/0
24.9.2016 23:15

V79l75a81d22i30m69í80r 66F31i23b36i61g57e43r 5214841391144

Škoda že se nerozhodlo, kde to letadlo skončí když ještě létalo. V Kunovicích je přistávací dráha, kde by mohli přistát, pak by to ani nemuseli rozebírat, jen by to přetáhli do muzea.

+1/0
24.9.2016 23:06

M82a19r17t27i65n 34B49ř31e94z54i39n84a 8228515370622

V Kunovicích má betonová dráha rozměry 2000mx30m. TU 154 má rozpětí cca 37,5m, prázdnou hmotnost 43,5 t a potřebuje přistávací dráhu o délce 2300m. V případě, že by letěl s minimem paliva a bez sedaček a cestujících, tak by těch 2000m možná mohlo stačit( jsem laik)? Problém bych spíše viděl v případě pozdější manipulace s letadlem po přistání. Rozchod podvozku TU 154M je 11,5m a je otázka zda jsou v Kunovicích tak široké pojížděčky. Také s rozpětím 37.5m by mohl být problém při umísťování letadla do areálu muzea. A samozřejmě i váha letadla, by mohla být problémem.

http://svici.sweb.cz/tu-154.htm

+1/0
25.9.2016 11:40

P43e81t94r 39N12o23ž19i62č55k76a 7543366748

Všichni. kteří se na tomto převozu a přípravě podílejí si zaslouží velké uznání.R^

+8/0
24.9.2016 21:15

V20á48c36l12a64v 43M76e98r61g20l 5571720981740

Podle vyjadreni organizatoru (LMK) je to z duvodu provozu na letecke zakladne Kbely. Proc s tim ale nevycouvali jen do ulice Polaneckeho, kde neni tak velky provoz a nejeli az v noci se musite zeptat organizatoru.

0/0
24.9.2016 20:20

V35á37c45l11a84v 34M93e98r38g88l 5981120691980

To byla reakce na Blazeje Motycku

0/0
24.9.2016 20:21

O54n70d88ř79e23j 55Č83a16p12k81a 6561171603634

S tímhle jet v noci je o poškození nákladu, letadlo zas tak odolná věc není. A přes den se to mnohem líp hlídá, jestli se to někde podezřele neblíží třeba ke stromu.

0/0
24.9.2016 20:40

V80á71c46l66a12v 48M83e34r20g75l 5681110791200

To je sice pravda ale zatimco prvni etapa byla v patek od 9:30 do cca 17h, tak dalsi dve etapy jsou nocni. Prvni z nich koncila v sobotu rano a nevim o komplikacich. Druha z nich bude tuto noc tak uvidime.

Na druhou stranu letat uz to nebude a tak nejaky sram z Velkeho preletu by mohl v muzeu zustat :-)

0/0
24.9.2016 22:45

P19e46t12r 61K73o76s54t90k30a 7774587529896

Proč to nevezou v noci po dálnici a vezou to kdesi po kotárech?

0/−2
24.9.2016 19:41

P28e34t62r 53T76y73č40k28a 6655522419982

Mozna bys jim to mel poradit.

+3/0
24.9.2016 20:23

P30e25t29r 60K23o20s21t74k73a 7964657799946

Našteští jsou tady i normální lidi schpní normální odpovědi.

0/0
24.9.2016 23:58

P42e82t19r 89T51y68č17k58a 6575642109562

Zcela logick� odpov�� je, ze to tahaj� cestou kterou projedou. Na d�lnici sta�� jenom jedna p�ek�ka a je to pro ne mrtva cesta.

0/0
25.9.2016 4:43

V31á91c37l49a90v 52M93e70r62g52l 5611340391170

Podle vyjadreni organizatoru (LMK) by se pry na dalnice nevesli. Za posledni 2 tydny jsme projel kusy D10, D8, D5 a D1 a na kazde byla alespon jedna ale vetsinou nekolik uzavirek (na kterych klasicky nikdo nemakal ac jsem nektere cesty jel v pracovni dobe). Navic je asi lepsi na chvili zablokovat silnici nekde na kotarech nez celou dalnici. Pokud vim tak ten kousek D11 kde jeli byl v tu chvili zcela uzavren. Predpokladam, ze lide trasujici takovy transport maji zkusenosti a vedi kde mohou a kde nemohou projet, kde napachaji jake skody apod. Potom taky musi ziskat povoleni a vyzadat si spolupraci policie. Takze bych je z triku nekterych taxikaru najet co nejvice km, aby dobre vydelali, nepodeziral.

+6/0
24.9.2016 20:28

P67e47t77r 25T31y67č82k57a 6445902309382

Já myslím ze by s tím neprojeli dálniční sjezd.

0/0
24.9.2016 20:45

V24á82c34l49a72v 59M29e14r90g28l 5831340811530

No po ceste dali nekolik kruhaku a ty maji rozhodne mensi polomer oblouku nez vetsina dalnicnich najezdu. Ty se vetsino daji osobakem projet bezpecne velmi rychle, rychleji nez velke kruhaky. Navic dva na D11 projeli a vypadalo to celkem hladce.

0/0
24.9.2016 22:50

P71e18t42r 88T30y83č59k43a 6115692809422

V�t�ina kruhov�ch objezdu se da projet rovn�. U v�t�iny dalnicnich sjezdu si to p�edstavit nedevedu.

0/0
25.9.2016 4:40

V42á41c72l73a57v 45M28e62r38g20l 5461220791110

Tak jiste, treba tankem projedete temer vsechny rovne. Ale ty ktere bez poskozeni cehokoliv projedete uplne rovne je minimum a jsou to takove ty sidlistni kde doprostred krizovatky daji znacku kulataku a nalajnuji pruhy. Jinak na vetsine musite kroutit volantem, pokud je to primy smer tak to projedete rychle ale 1/4 a 3/4 uz musite dost pribrzdit. A je dost tech u kterych i v primem smeru budete hodne zatacet. Navic porovnejte na jak rychle projizdeli kruhak v Sadske pripadne dalsi kruhaky a jak rychle a hlavne plynule projeli ty dva najezdy na D11.

Proste a jednoduse, pokud by byly najezdy na dalnice pro planovani trasy limitujici tak je minoritne.

0/0
25.9.2016 9:17

P15a35v25e49l 63B52e42ň77a 8956733256

a hlavně by s výškou přes 5 metrů neprojeli několika mosty na dálnici D1 ( vyjádření organizátorů pro ČRo v pátek 23.9.2016)

+1/0
24.9.2016 20:53

V54á70c46l77a79v 81M64e68r40g27l 5861400271700

Toto vyjadreni jsem neslysel ale je to logicke. Vetsina takovych transportu ma trasu limitovanou mosty. V krajnim pripade lze i stromy vykacet, ale musel by to byt extra strategicky transport, aby se kvuli nemu boural most.

BTW: V jinem vyjadreni bylo, ze vysku nakladu lze o neco snizit. Snizi se odpruzeni podvozku a pomalu s tim lze prekazku podjet. Pro normalni rychlost je potreba podvozek zase zvysit a vratit tak odpruzeni puvodni vlastnosti.

0/0
24.9.2016 22:57

P47a16v29e24l 60B71e30ň19a 8286773346

Tak určitě, i na tom časosběrném videu bylo vidět jak zastavovali a snižovali výšku podvozku.

Na D1 by to vytvářelo zbytečné prostoje a špunt a třeba i dané snížení nestačilo. Nevím jak je to na D1, jestli se tam třeba mosty nestaví, což snižuje průjezdnou výšku. Jen jsem ocitoval co jsem slyšel, když sem celý den řídil auto a poslouchal živé vstupy o postupu transportu.

0/0
25.9.2016 10:43

P27e61t15r 37L98u63k44e98š 6573121

Ono to není tak docela v moci organizátorů. Přeprava nadměrných nákladů podléhá povolení - v tomhle případě (dlouhá trasa) až na úrovni ministerstva dopravy. Trasa musí být naplánovaná a schválená. Své k tomu řekne i dopravní policie...

+1/0
24.9.2016 20:44

L74a81d83i57s38l81a52v 49S83a28u93e97r 8787261463234

Každý nadměrný náklad, který jede byť jen 1m po dálnici podléhá povolení od ministerstva dopravy (taky je podstatně rychlejší ho dostat než od městských úředníků)

0/0
24.9.2016 20:57

P62e44t11r 94L45u51k67e52š 6623301

Pokud jde o přepravu přes hranice kraje, tak to povoluje ministerstvo bez ohledu na typ komunikací. V každém případě je to pěkná kovbojka...

+1/0
24.9.2016 22:39

V58á41c40l63a51v 40M69e67r72g34l 5441660321890

Docela by me zajimalo kdo u takovych dopravnich firem bere vetsi plat, jestli planovac, ridic nebo ten kdo ukecava uredniky ;-D Vsichni z nich maji muj obdiv.

0/0
24.9.2016 23:01

V76l68a44d59i39m29í82r 88F90i85b10i98g96e61r 5664321231414

Na dálnici jsou mosty a mýtné brány, musejí jet tam kde je dostatečná výška, ale začít s transportem v pátek, když navíc bude příští týden svátek je nedomyšlené.

0/0
24.9.2016 23:01

B94l18a32ž21e18j 29M75o62t38y20č53k22a 8777957225200

supr nápad začít v pátek ránoR^

+3/−2
24.9.2016 19:24

A27d76a17m 18P23u42r46k69r49t 1544639514437

Dobré video R^

+4/0
24.9.2016 16:57

V17á10c49l21a13v 71J23o67n65á59š 8242823752893

A kdy pojede to druhý letadlo?

+1/0
24.9.2016 14:54

L71u44k78á17š 14H86o86f43m89a24n 1143274612706

K řidiči, který ten kolos vezl, mám obrovský respekt.

+9/0
24.9.2016 14:10







Najdete na iDNES.cz