Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jsme ve finále! Deset let chátral, teď vládní speciál Tu-154 znovu ožije

Deset let chátral na ploše kbelského letiště. Letadlo Tu-154M, které přivezlo tu nejslavnější partu v dějinách českého hokeje, spolehlivě sloužilo ve vládní letce a dodnes má zachovaný VIP salónek pro prezidenta a doprovod, dorazilo do muzea v Kunovicích. Podívejte se na závěrečnou etapu Velkého přeletu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M75á68r36i44a 17K56r95a76j94č74i14o95v33á 4187661260893

Z několika rozhovorů s muzejníkama z Kunovic vyplývá, že dostali obě TUčka. Čeká nás tedy ještě jeden velký přelet?

0/0
27.9.2016 11:27

J21i15ř52í 59E65r83b94e89n 1243554326517

"Letadlo Tu-154M, které přivezlo tu nejslavnější partu v dějinách českého hokeje, spolehlivě sloužilo ve vládní letce a dodnes má zachovaný VIP salónek pro prezidenta a doprovod, (...)

- prosím Vás, opravte ten popisek podle reálné důležitosti! Přednostně to byl reprezentativní stroj pro ústavní činitele České republiky, který taky jednou jen tak mimochodem přivezl partu milionářů (asi na příkaz Tošovského úřednické vlády)...

+1/0
27.9.2016 11:16

P84e54t84r 40T55y98č63k75a 6695132579692

Jeden starý letecký: Po vstupu ČR do NATO se sešli nad pivem američtí a čeští piloti a po pár pivech se začali přít o to, čí letadla jsou schopna rychlejšího letu. Nakonec se shodli na tom, že to může rozsoudit jen závod. Amíci si napucovali svoji F14, Češi svého Čmeláka, piloti usedli do svých strojů ... "To nemůžeme vyhrát," říká pilot Čmeláka svým komplicům. "Klidně leť," odpověděli mu, "my jsme tě pevně přivázali k F14, poletíš přinejmenším stejně rychle jako oni." Tak tedy odstartovali. F14 letí, za ní se drží Čmelák v konstantní vzdálenosti. Po chvíli pilot F14 hlásí: "Zvyšuji rychlost... měním geometrii křídel... Čmelák je stále v těsném závěsu za mnou ... letím na plný výkon, víc to už nejde, Čmelák je stále za mnou... Kruci, asi to prohrajeme! Čmelák právě odhazuje podvozek a mění geometrii křídel..."

0/0
27.9.2016 11:06

T59o10m28á44š 75T86a21t93í67č27e42k 5790842240198

Ožije? Kam se poletí?

0/0
26.9.2016 23:14

L84i40b53o91r 11T73y34m20e30š 8285658767199

Nevim jak je velké letiště v Kunovicích, ale možná tam mohl doletět vlastními silami. Je to jen názor.

0/0
26.9.2016 23:35

T13o49m29á17š 57T82a10t65í64č60e24k 5370432380828

Tuším, že v jednom z článků k tématu uvedli, že by to stálo strašně prachů to zprovoznit, mj. kvůli objednávce náhradních dílů - které by asi musely být extra zhotoveny - z Ruska, kromě toho taky expertů z výrobního podniku kvůli posouzení apod.

Nicméně živý stroj v mých očích funguje a slouží svému účelu. V muzeu je živý asi jako Lenin v mauzoleu. ;-)

0/0
26.9.2016 23:40

M66a21r15t55i41n 88P77l45z26á21k 2567959348884

Vždyť tam nebyly motory ;-D;-D

0/0
27.9.2016 8:16

P97e25t20r 19T11y89č28k97a 6345312129242

Což se dá předpoládat, že jenom ty motory by stály víc než přesun po zemi.

0/0
27.9.2016 11:02

J53i29ř79í 39E64r66b44e51n 1533184236207

Někdo to tu už psal - kunovické letiště je o pár set metrů kratší, než to tučko potřebuje na bezpečné přistání. A se šířkou plochy (zejména pro podvozek) to je obdobné.

0/0
27.9.2016 11:11

M45a29t35e14j 13F95i11l85i74p 9752654446

Proč to nepoletí?

Tento dotaz se pro kunovickou partu už stal evergreenem a neodmyslitelnou součástí každé diskuse. Byla to první varianta, kterou prověřovali, jakmile se dozvěděli o možnosti koupě letadla. Abychom vás tedy ušetřili ptaní, zde je hlavní důvod:

letadlo koupili bez motorů – a i když někteříčlenové party mají zkušenosti s kluzákovým létáním, pro TU-154 by sešpatně sháněl aerovlek :-)

I kdyby však letadlo motory mělo, stejně by přelet byl praktickyneproveditelný:

letadlo by muselo projít kompletní revizí, cožby znamenalo výdaj v řádu desítek milionů Kč

letadlo mělo „propadlé papíry“ a zařizovat povoleníbyť jen na technický přelet by bylo časově i finančně náročné, a výsledek bybyl nejistý

v ČR už nejsou posádky s platnými typovýmizkouškami na tento typ

letadlu by nestačila šířka dráhyv Kunovicích (ta má šířku 30 m, kdežto TU-154 potřebuje 50 m), úřady bytedy z bezpečnostních důvodů nedaly souhlas k přeletu

jakákoli vzdušná přeprava (např. v podvěsupod Mi-26) nepřipadala v úvahu z bezpečnostních důvodů i kvůlifinanční náročnosti (odhadem více než 10 mil.)

Zdroj: http://technet.idnes.cz/tu-154-ocas-reportaz-0ap-/tec_technika.aspx?c=A160810_234832_tec_technika_sit

0/0
27.9.2016 16:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.