Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Reklamy Google vás mohou identifikovat a následovat. Jak se odhlásit?

V létě společnost Google mírně změnila podmínky zobrazování reklamy, aby „reflektovala nové způsoby používání webu“ například na mobilních telefonech. Podle kritiků to otevřelo cestu novému cílení reklam na konkrétní uživatele. Podívejte se, co o vás Google skutečně ví a jak změnit nastavení reklam.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F70r16a46n12t81i82š25e86k 85N48o94v75á13č53e56k 1854873290501

Je třeba se rozmyslet. Jsem schopen zabránit zobrazení reklamy? Ano? tak tento problém neřeším.

Ne? Tak potom ať se zobrazuje reklama na to, co mě baví, o co mám zájem, třeba mobily, PC hry, ať mi klidně naskakuje reklama na novinky. Mnohem lepší než reklama na masturbační pomůcky pro ženy.

+1/0
30.10.2016 22:26

P10e29t63r 35H94o13f40m87a33n25n 6519684175630

Nesdílíte s manželkou jeden účet? To by pak vysvětlilo ty pomůcky...

+5/−1
31.10.2016 5:56

Z24d89e80n10ě37k 44H55r25u56b79ý 5755768801616

No ale ten článek je hodně neúplný. Google pouze poskytuje nástroj, jak ho budou inzerenti nakonec využívat mají v rukách správci jejich marketingových kampaní. Remarketing lze nastavit velmi citlivě a ohleduplně. Lze snadno nastavit například počet opakování, tj. kolikrát se uživateli znovu nabídka produktu zobrazí a lze nastavit i časové rozmezí. Například se můžete uživateli připomínat jen x dní od návštěvy vašeho webu. Nebo naopak nechat ho x dní být a připomenout se až po zvolené době. Stejně tak můžete kampaně cílit podle toho, jaké stránky vašeho webu navštívil. Pokud se dostal až ke košíku, ale nákup nedokončil, můžete mu nabídnout nějaký benefit. Naopak pokud nákup dokončil, můžete ho z remarketingu vyjmout. Nebo naopak - nabídnout související produkt nebo službu, např. servis.

Představa, že se Google dozví o nákupu z e-mailu je mylná. Dozví se to tak, že projdete děkovací stránkou za košíkem e-shopu. Tím spadnete do odděleného seznamu uživatelů. Primární třídění do seznamů probíhá podle navštívené URL.

Dále v českém prostředí se setkáte spíše s retargatingem od Seznamu. Má větší počet inzertních ploch, princip fungování je stejný.

0/0
30.10.2016 22:10

T42o35m70á29š 63T27a88t52í17č80e51k 5980512930908

Na to je jeden recept: reklamy ignorovat. Produkt, který se objevuje v reklamách příliš často, nejen ignorovat, ale vyloučit jeho koupi. :-)

0/0
30.10.2016 21:56

P71e44t79r 86D21v87o62ř74á84k 9594847932840

Mně to přijde nelogické. Jaký smysl má zobrazovat produkt z obchodu, který jsem si před chvílí prohlížel? Buď jsem koupil nebo (z nějakého) nekoupil, a reklama na tom nic nezmění.

+2/0
30.10.2016 21:45

Z72d82e58n27ě31k 78H55r97u53b32ý 5155898741716

Budete se divit, ale... koukám na statistitku jednoho z našich e-shopů a:

pouze 56% uskuteční objednávku při první návštěvě

10% po 28 a více dnech od první návštěvy

4% po 7 a více návštěvách webu

Stojí za to se připomenout ;-)

0/−1
30.10.2016 22:18

M81a98r58t38i92n 60B33a83l44á95ž 3880690735782

Mne je to jedno, blokujem všetko do posledného :-)

+1/0
30.10.2016 21:43

M59a85r68t77i32n 14N79o34v32o33t76n71ý 8489924287224

Proč by mi mělo vadit, když se mi budou zobrazovat reklamy na věci, které mě mohou zajímat, místo náhodných reklam na prací prášky nebo vložky?

+2/0
29.10.2016 2:55

O73n96d45ř26e79j 75N36o31v91á43k 9607874479619

No, v Americe to mají vymakané tak, že z toho, co nakupujete, jsou schopni odvodit, co budete potřebovat příští rok, za dva roky apod. ...

0/0
27.10.2016 15:52

M38a61r15t75i47n 66H62l36a66v70a90t57y 9761344607302

Nikomu cílená reklama ve skutečnosti nevadí, ale protože hipsteří chtějí dát všem vědět jak moc světa znalí jsou, tak se proti tomu staví negativně s odvoláním na narušování soukromí. Vždycky mě to rozesměje. Za pár let se bude muset schválit zákon, aby nikdo v samoobsluze neviděl, jaké zboží kdo nakupuje :)))

+1/−6
27.10.2016 15:32

L21u39d65v32í32k 90G33a56j97d83o59š46í85k 2885523914852

Inu kdyb většina lidí na nedávno zobrazeném informačním okně, které předcházelo vstupu na služby Googlu, neodklikla bezmyšlenkovitě tlačítko "Souhlasím" a místo toho prošla nastavení, ve kterých se dalo vše vypnout, tak bychom tu podobné články ani nepotřebovali.

0/0
27.10.2016 15:16

M69a94r25t66i72n 54N60e58r47m40u74t 9347317978119

Bylo by naivní si myslet, že všechny ty vymoženosti zdarma (android, prohlížeče, zprávy...) se dělají jenom pro naše modré oči

+5/0
27.10.2016 14:27
Foto

P70a71v31e31l 31K24a39s46í38k57, 76T63e17c26h50n76e28t98.71c16z

No, svým způsobem je to pravda, dělají se pro naše oči, protože naše oči pak koukají na tu reklamu :-) Někdy se dokonce v angličtině říká, že se obchoduje s "eyeballs", tedy očními bulvami.

+3/0
27.10.2016 15:02

K38a45r62e48l 84E14n73d84l60e57r 3313750840575

"Je nám líto, ale Google tuto e-mailovou adresu nerozpoznal." ;-D

0/−1
27.10.2016 13:56

P75e24t67r 31T69. 70D40v58o86ř19á94k 4894538413

Je to jenom můj pocit, nebo to tak opravdu je? Při čtení textu na idnes, se i při velmi jemném dotyku na reklamu, okamžitě otevře stránka inzerenta. U jiného obsahu display není tak citlivý. Je to jen můj pocit, nebo to tak lze opravdu nastavit?

0/−1
27.10.2016 13:45

J95a63n 56P35a59v91e71l35k18a 3817451274501

Jj, ale je to tím, že při čtení zpráv na iDnes se člověku víc třese ruka.

+5/0
27.10.2016 14:09
Foto

P54a85v79e35l 11K78a59s50í36k18, 96T39e11c75h79n57e53t53.93c60z

Jemný dotyk se zatím nastavit nedá, alespoň ne na většině zařízení. Pokud vím, iPhone má 3D touch, ale ne pro tyto účely. Takže v tomto případě je to jen dojem.

+1/0
27.10.2016 18:57

J41a87n 96P11a95v26e92l84k49a 3157841844511

Síla doteku se dá nastavovat, ale nepodezříval bych Vás.

0/0
27.10.2016 20:15
Foto

P29a84v72e17l 82Č93e21r93n90í69k 1548595950570

V aplikacích možná. V HTML ne. Žádné takové API není.

0/0
30.10.2016 22:07

Z25b91y76n63ě38k 51Š65a18f66a87r77č39í83k 5847738105304

A co je tohle? https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/API/MouseEvent/WEBKIT_FORCE_AT_MOUSE_DOWN

0/0
1.11.2016 10:10

J33i21ř86í 80N89e17u50m70e59i81s66t50e27r 2512515103671

U mobilniho idnesu se mi stává, že v okamžiku, kdy kliknu, poskočí ještě zarovnání stránky, protože se právě načetl obsah reklamy a vleze mi do kliknutí právě ta reklama a už se koukám na nějakou blbost.

+3/0
28.10.2016 11:12

P76e92t72r 50T56. 42D85v21o28ř83á38k 4534198363

Jo, to mi taky dělá ohromnou radost.

+1/0
28.10.2016 15:49

M29a90r48t31i47n 18R76u35z83i35c92k78a 1682988676487

Jenze me se susenky neukladaji, tedy ani nastaveni, navic me google neustale obcas nuti oknem k odsouhlaseni podminek, ktere nejde odstranit jinak, nez manualne procistit susenky abych nemusel odsouhlasit...

Podobnym zpusobem se zachoval seznam, ktery dokonce odmitl zpristupnit emaily pred odsouhlasenim...

+1/0
27.10.2016 12:27

L46u36d38v25í17k 80G37a78j75d78o11š68í70k 2335223264492

No to víte. Sušenky jsou dnes pro fungování většiny stránek naprostou nezbytností. Zakázat je je skoro na stejné úrovni jako pouštět si web bez obrázků. Stránky pak podle toho vypadají a fungují.

+3/0
27.10.2016 15:25
Foto

O55n46d59ř77e30j 14V91a90r51o18š46č57á77k 3724857533

Vim, ze redakce iDnes nema ruzne blokatory a podobne rada a celkem je i chapu. Ale dokud nebudou mit reklamni site 100% kontrolu nad obsahem a provedenim zobrazovanych reklam, tak je holt adb a podobne naprosto zasadni nutnosti. Pokud je MAFRA natolik zpovykana, ze nemuze mit vlastni reklamni oddeleni pro online reklamu, tak holt musi nest nasledky neschopnosti reklamnich siti. Opravdu nepotrebuji, aby na mne reklama neustale blikala, bzucela, vibrovala mym telefonem a co nejhorsi, nechala vyskakovat okna s fakt podezrelym obsahem... Mne uz tak bohate staci, ze se na strankach iDnes samocinne spousti videa, aniz bych o to stal!

+16/−1
27.10.2016 11:37

M79a46r12t24i92n 28R48u62z69i54c67k17a 1172638606237

No nejen na idnes, ale nektere stranky se dokonce temer cele zakryji nejakou vyskakovaci reklamou a jeji zavreni je boj o hledani krizku nebo neceho podobneho s tim, aby jste omylem neklikl na tu reklamu...

Mj. treba youtube zmenil nastaveni prehravani videi a kontinualni, takze kdyz si neco pustite, pak vam automaticky zacne prehravat dalsi aniz by jste to chtel a jeste vas to vubec nezajima...

+5/0
27.10.2016 12:31

R75o38m23a61n 18Č69e26c31h46u34r64a 6712909317979

A přepínač ti Youtube taky schoval?

+2/0
27.10.2016 14:04
Foto

P15a24v25e90l 85K19a11s55í36k97, 95T18e74c45h83n82e87t57.32c80z

Nějaká reklama na iDNES.cz vibruje nebo bzučí telefonem? Nahlásit prosím na ferove.reklamy@idnes.cz. S ničím takovým jsem se nesetkal, a to čtu iDNES.cz zřejmě nadprůměrně, na mobilu i na počítači.

+1/0
27.10.2016 13:26
Foto

O48n59d33ř45e19j 30V79a77r68o62š76č71á47k 3564627913

Pokusim se, pokud se to opet objevi. Jinak neni to tak davno, co jsme tu v diskuzich resili, ze se mobilni reklamy na iDnes a Technetu pokousely o redirekt na stranky s instalaci malware.. Nevim, zda to tehdy byla Vase reakce, nebo nekoho z Vasich kolegu, ze Mafra neni za obsah reklam odpovedna, protoze pouziva reklamni sit...

+1/0
27.10.2016 13:34
Foto

P90a71v73e14l 73K81a85s63í21k60, 50T85e61c50h76n23e67t50.59c54z

S tím malwarem byl tehdy pokud vím problém obecně v reklamní síti Google. To neznamená, že za to není MAFRA zodpovědná, jen že to nemohla v tu chvíli snadno ovlivnit a šlo o problém obecnější. Náš správce může konkrétní reklamy blokovat, ale tehdy byl problém v tom, že se tam začaly v té reklamní síti objevovat tisíce podvodných reklam. Pokud vím, Google to již opravil.

0/0
27.10.2016 15:00

L90u79d80v64í38k 33G86a72j30d33o70š28í81k 2915903254832

Jistě, ale pokud jste za reklamu odpovědní, pak i za její obecný problém, který nemůžete snadno ovlivnit, neboť jste se rozhodli využívat obecnou technologii místo vlastní, a tím jste vzali na sebe i všechna rizika s tím spojená.

Čili to není omluva. :-)

0/0
27.10.2016 15:33
Foto

P27a16v65e72l 68K33a58s79í93k25, 27T85e63c13h95n96e17t10.21c89z

Vždyť to píšu: není to omluva, je to vysvětlení.

0/0
27.10.2016 15:35

A18l74e50š 94L23i42s86o88v31s13k69ý 9589608382502

Nejlepsi je reklamy naprosto ignorovat. Uz ted reklamky breci nad malou ucinnosti reklam a tvurci se to line otupele prezrane stado zoufale snazi zaujmout stale dumyslnejsimi reklamami.

+2/0
27.10.2016 9:49

M44a92r81t31i56n 32B84i44t17t68n86e66r 4302736316735

Tak je fakt, že v poslední době se stále větší množství prostředků na marketing dává do budování obsahu, což zahrnuje i různé užitečné aplikace zdarma, hry a filmy zdarma (třeba Lego to má velmi dobře zvládnuté).

Řekl bych, že v současné době už většina lepšího obsahu na internetu vzniká v rámci obsahového marketingu. Není to sice tak rychlé a snadno měřitelné, jako přímá, agresivní reklama, ale dlouhodobě to svůj vliv má a lidi to neotravuje.

Mimochodem pokud vás v této souvislosti zajímá, jak vznikl pojem mýdlová opera, průvodce Michelin, či jak se Legu podařilo udržet se na trhu i když vyrábí snadno napodobitelné kostičky, na které už vypršel patent, tak prosím. :o)

http://www.dvoran.com/marketing/obsahovy-marketing/163-obsahovy-marketing-historie

0/0
27.10.2016 10:41
Foto

S90t79a34n74i52s64l70a59v 36L45e68l57e89k 6556677343340

Za téměř dvacet let, co používám internet, jsem si na základě reklamy z webu zakoupil JEDNOU nějaké boží zboží. Pokud by reklamy nespotřebovávaly drahocený mobilní FUP, a nemusel jsem pokaždé trefovat miniaturní tlačítko "Zavřít reklamu," kteréžto pak buď zmizí reklamu, nebo se nechá pošimrat ještě několikrát, byly by mi reklamy vcelku ukradené. Za současného stavu věcí je nechávám blokovat Adb, nebo Operou mini.

+5/0
27.10.2016 9:15

J62i61ř13í 35P78r63a67ž33á40k 9430362351742

Jestli si myslí google & spol, že je výhodné, když mi pořád posílá reklamu např. na ledničku, když už jsem si jí dávno koupil, tak ať to dělá. Když budou reklamy ignorovat všichni, tak se jim to nemůže vyplatit.

0/0
27.10.2016 8:33

M66a25r10t38i77n 78B35i63t96t78n32e31r 4942206636365

To je spíš chyba reklamní agentury, že k tomu seznamu pro remarketing nepoužila ještě filtr těch, co odeslali objednávku.

Stále se to může vyplatit, protože když má remarketingová reklama cílená na lidi, co si tu ledničku prohlédli třeba 3x vyšší účinnost a na jeden nákup to shlédne 1 000 lidí, tak to, že se to jednomu z toho tisíce zobrazovalo zbytečně a inzerent za to zbytečně platil, se v reportech k té reklamě neobjeví.

Ale samozřejmě chyba to je a myslím, že jak se budou agentury a inzerenti učit tuhle reklamu používat, tak bude stále vzácnější. Koneckonců člověk, který nakoupil, je cenný z toho hlediska, že je větší šance, že koupí i něco jiného, než člověk, který nenakoupil nikdy nic. A štvát ho zbytečnou reklamou tak není výhodné.

+1/0
27.10.2016 10:27
Foto

P53a60v10e61l 42K66a21s27í47k22, 25T66e51c21h31n44e33t60.77c53z

To jste špatně pochopil, viz článek.

0/0
27.10.2016 13:27
Foto

D57a60n77i88e97l 70K64o82č80i14c82a 4525148956862

Reklamy neblokuji z principu. Živí to ty kdo pracují na obsahu webu a připadá mi dost nechutné požadovat po autorech webu na jednu stranu kvalitní obsah a na druhou stranu mít nainstalovaný doplněk pro blokování reklam a ještě se tím chvástat po diskuzích.

Ale to je jako všechno u nás. Na jednu stranu chceme kvalitní vzdělání pro naše děti, na druhou stranu nechceme učitelům připlatit. Pak třeba chceme kvalifikované, vzdělané úředníky ale proč jim za to dávat víc než 13tis čistého že? Atd. atd.

No a když už ty reklamy mám, tak mi jejich cílení vyhovuje. Když už reklamy, tak cílené, které odpovídají tomu co nakupuji a po jakých webech chodím.

+13/−4
27.10.2016 8:03

P35e73t42r 10N13i81v90n64i62c68k21ý 3852564875967

Jde o množství a agresivitu. Dokud reklamy na webu byly malé a statické, nebyl problém. Jakmile se zvětšovaly, blikaly, hýbaly se, nastala dpověď ve smyslu blokování. Prostě trpelivost přetekla.

A to nemluvím o různých FUPech třeba na na mobilních sítích, které reklamy brutálně spotřebovávají a zpomalují načítání stránek a úplně zbytečně zatěžují procesor - tedy výdrž baterie.

+21/0
27.10.2016 9:00

M44i42r19o78s91l81a21v 62B71u11d38a 9462432397722

Přesně tak, rozdíl s a bez reklam na pomalém nebo datově omezeném připojení je obrovský. Nepřiměřená agresivita reklam mi také hodně vadí, jak na internetu tak v TV.

Vím, že reklamy jsou nutné, ale trochu soudnosti by neuškodilo.

+5/0
27.10.2016 10:51

M62a54r33t48i18n 59N28e76r50m74u69t 9237367398589

Je a bude to stále horší a agresivnější, protože účinnost reklam klesá.

+3/0
27.10.2016 14:26

L78e35o92š 16M48a20r93š26a94l 5982244202698

Já se přepínám do anonymního režimu.:-)

+4/0
27.10.2016 7:46

J98o73s45e56f 34K89r15a66l 3617173784467

Nejvíc do anonymity tě dostane Tor, anonym režim je tak schovat činnost v domácím počítači, tam venku ví jak zjistit inkognito uživatele třeba přes canvas browseru

+1/0
27.10.2016 8:14

L26e64o68š 14M31a68r84š32a23l 5322124522368

Proti reklamám mi to stačí a před USA nemám co skrývat.:-)

0/0
27.10.2016 8:20
Foto

P90a61v67e37l 38K49a93s49í57k77, 75T39e23c87h45n33e90t26.27c23z

A pak máte reklamy třeba v norštině :-)

0/0
27.10.2016 13:28

P69e31t54r 35F22a72f39e39j86t 4564754717915

Jednoduše doma používám Add-Block a mám od idiotských reklam pokoj.

+4/−2
27.10.2016 7:33

M30a43r37t47i39n 32M67a84i96k67s85n92a73r 3184803488982

Coz je super, protoze pak autori nemaji finance z reklam z vaseho prohlizeni. Pokud by byl kazdy jako vy, tak by zmizelo dost webu do propadliste dejin.

+1/−3
27.10.2016 11:08

P31e15t83r 38F66a68f16e42j24t 4654194637615

Jestliže jsou závislí pouze na příjmu z těch debilních reklam, tak jich žádná škoda nebude.

+1/0
27.10.2016 11:57
Foto

P11a11v13e46l 92K53a17s85í61k92, 58T38e71c63h67n41e47t64.58c90z

Na příjmu z reklam je závislý například Google, Facebook, naprostá většina tištěných médií a prakticky všechny online média. Takže zatím to na webu bez těch reklam moc nejde.

0/0
27.10.2016 13:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.