Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Znovu ve vzduchu. Letadlo, které „zabilo“ Baťu a vyrábí se podle něj kufry

Nedávno jsme se dočkali zajímavé letecké premiéry. Po několikaletém snažení v říjnu vzlétla k nebi krásná replika letounu Junkers F-13, která nese jméno po svém hlavním investorovi a to Rimowa F-13.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M80i74l30a55n 72Š87v37a94g42r32o61v71s87k96ý 9522629965718

Niekedy v cca roku 1965 som si postavil upútaný model s motorom 1 cm3, menoval sa Brouček. Že by po tom pilotovi?

0/0
8.11.2016 8:17

J73a82n 81D20l47o59u25h49ý 7684159700629

Boze to je nadpis!!

+1/0
8.11.2016 7:29

P74e61t97r 19T35y37č33k16a 6135122829732

To, že Brouček s tím letadlem trefil komín tedy čtu poprvé se přiznám. A to sem o Baťovi něco přečetl. Existuje zdroj té informace?

0/0
7.11.2016 16:12

P50e87t73r 29V52e72s21e32l39ý 7894355714708

http://www.zlin.estranky.cz/clanky/tomas-bata--jan-antonin-bata/tomas-bata---prvni-posledni-zprava.html tu je to popsáno celkem podrobně a o žádném komíně tam není zmínka. Navíc o cihelně na Bahňáku nic nevím, celý Bahňák je postavený na naplavené zemině z kopce Trestný a zemina je tam nekvalitní. Pokud vím tak ve směru letu byly snad jen komíny elektrárny. http://www.zlin.estranky.cz/clanky/batovy-zavody/batovy-pomocne-zavody-_bapoz_---otrokovice---batov.html

0/0
7.11.2016 19:27

P70e37t69r 40T32y28č32k33a 6785572989722

Zprávy a doměnky o úmrtí Tomáše Bati se vynořovaly nejrůznější. Až po převratu v listopadu 1989 přišla poslední známá perlička. Agilní novinář Mladé fronty, samozřejmě Pražák, uvedl v roce 1990 seriálu "Kdo byl kdo" následující třešničku (úryvek):

....... Baťova šťastná hvězda zapadla 12. července 1932. Palubní hodinky letadla, do kterého před sedmi minutami usedl na otrokovickém letišti, ukazovaly 5:56. Právě v této minutě narazilo letadlo v husté mlze na tovární komín. V jeho troskách skončil život člověka, díky kterému znal jeho domov celý svět .......

K této přílišné snaze o informování nezbývá nežli politovat Pražany, že mají u nich letiště obklopena samými vysokými komíny. A že má uvedená pitomost tuhý kořínek, dosvědčuje pásmo rozhlasové stanice Vltava "Psáno kursívou" - zopakovala ji (se spoustou dalších nepřesností) dne 29. srpna 2007. Cygnus.

0/0
7.11.2016 21:40

P77e70t25r 38T90y68č71k10a 6185692599852

Takze je to s tim kominem blbost a me tam nesedi ani ta cihelna.

0/0
7.11.2016 21:41

P95e95t94r 93V48e33s83e36l36ý 7474645984628

Jsem otrokovjan a o cihelně nevím (neznamená to, že tu na 100% být nemohla, ale nevím o ní). Navíc většinou se píše o nárazu do země.

0/0
7.11.2016 21:50

P74e79t82r 59T49y70č39k73a 6555732119942

Baťa měl cihelnu v místě dnešního stadionu mládeže. O cihelně v Otrokovicích jsme taky nikdy neslyšel. http://www.zlin.estranky.cz/img/picture/859/cihelna-bata-1935-WEB.jpg

0/0
7.11.2016 22:35
Foto

P92e47t31r 63P70r62o10c76h83á44z35k32a 3382846552734

Úžasný článek až na titulek. Letadlo nikoho nezabilo, havarovalo, proto že pilot trefil komín. Letadlo za nic nemohlo.:-(

+6/0
7.11.2016 13:50

P72e45t40r 16V25e74s26e88l87ý 7494685974308

kdyby pan továrník netlačil na pilu a poslechl pana Broučka tak by se asi nic nestalo. Ty naše otrokovické mlhy jsou celkem pověstné, u nás není viděl na deset metrů a v Malenovicích už svítí slunko.

+1/0
7.11.2016 14:59
Foto

P22e49t32r 93P97r54o84c62h72á65z83k63a 3322786392534

Docela dobře to tam u vás znám, tak že vám věřím.

+1/0
7.11.2016 17:01

T59o31m64á25š 64R10o19m42a93n79č27í31k 2422749303938

To dělá ta Morava (řeka)

0/0
7.11.2016 18:09

M12a56r70t93i13n 38H39o39l69c21a10t 7795551528929

Nadhera R^R^R^

+3/0
7.11.2016 12:01

V95á85c44l38a28v 14P82c64h21á39l88e10k 8286372631292

Ten otevřený kokpit, to muselo být fakt něco, hlavně v těch polárních oblastech. Vlnitý plech je prostě klasika R^ A přesto že jich asi většina létala s řadovým motorem, myslím že hvězdicový mu sluší daleko víc. Akorát ta zkosená dvířka pro nástup cestujících, to muselo být maso :-)

Nádherný pták a skvělá práce R^R^

+3/0
7.11.2016 11:53

Š96t44ě89p60á74n 17V45a50n31ě91k 3343549537107

Díky moc za zajímavý článek. Stále platí, že Technet je nejkvalitnější sekce z iDnesu :)

+17/0
7.11.2016 10:51

V39á86c50l85a31v 45P96c46h12á89l28e91k 8596642231372

Škoda že nejde dát víc plusů, napsal bych to totiž naprosto stejně :-)

+4/0
7.11.2016 11:47

M21a12r16i90a13n 44K65a90r27a88b50a 4933161360782

Nádhera, klasika. Netušil som že lietadlo ktoré prepravuje cestujúcich nemá poriadne krytú kabínu pilota. V lete asi úžasný pocit, ale ako sa s tým lieta v zime, či daždi to si neviem predstaviť. Každopádne palec hore za znovuzrodenie legendy! R^

+3/0
7.11.2016 9:02

R38i20c21h10a12r58d 41A16u28b32r60e41c10h41t 1822561796360

Ve dvacátých letech to tak byl standard - krytá kabina pro pasažéry a otevřený kokpit pro pilota. Oni se sami piloti zakrytým kabinám zprvu bránili. A to ji má F.13 v porovnání s jinými skoro luxusní, takové Farmany Goliath či

Aero A-23

měly kokpit úplně otevřený.

0/0
7.11.2016 22:00

R92i79c32h47a62r96d 93M30r59a68z41e93k 8138390759201

Diky za zajimavy clanek.

Akorat: " 1 937 čtverečních stop plechu" - to jsem netusil ze Nemci pouzivaji imperial I system...

+2/0
7.11.2016 8:55

T89o80m48á63š 20K78u79c95h87a67ř 3527121648581

Nádhera. Je to 1:1? Přijde mi smutné, když se některé repliky staví zmenšené a pilot v nich vypadá jak v letadélku z dětského kolotoče.

+8/−1
7.11.2016 7:40

P44a41v69e66l 23V55a55n90ě57č24e15k 4804983721731

Repliky se staví zmenšené kvůli tomu, aby se vešly do hmotnosti 450kg a patřily tedy do kategorie ultralight. To nebude ale tento případ.

+9/0
7.11.2016 9:53

Š33t29ě30p65á88n 51V12a18n25ě26k 3243109367587

Přesně tak, holt není to jen tak si postavit letadlo, ale u ultralightu tu možnost ještě jakž takž máme :)

+2/0
7.11.2016 10:50

S93t54a90n65i10s33l10a34v 45K26r30e64j98c32a33r 6587386783164

Je škoda, že se v ČR nenajdou podobní nadšenci a nerozhodnou se postavit repliku jednoplošníku Ludvíka Očenáška, sice by se se svojí tehdy udávanou vahou 600 kilo nevešel do kolonky ultra, Ale byla by to česká replika českého letadla z počátku dvacátého století.

+2/0
7.11.2016 12:54

P31a64v48e31l 46V75a17n41ě32č53e50k 4974543281411

No to by me zajimalo, zdali by na nej ziskali typovou certifikaci.

0/0
7.11.2016 14:00

T63o69m24á25š 98K48u72c97h83a14ř 3457331518791

To jsem nevěděl. Právěže se mi nechtělo věřit, že by jim ta úspora za to stála.

0/0
7.11.2016 11:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.