Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Znovu ve vzduchu. Letadlo, které „zabilo“ Baťu a vyrábí se podle něj kufry

Nedávno jsme se dočkali zajímavé letecké premiéry. Po několikaletém snažení v říjnu vzlétla k nebi krásná replika letounu Junkers F-13, která nese jméno po svém hlavním investorovi a to Rimowa F-13.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M43i95l65a13n 89Š42v37a76g31r69o59v76s44k68ý 9462599485938

Niekedy v cca roku 1965 som si postavil upútaný model s motorom 1 cm3, menoval sa Brouček. Že by po tom pilotovi?

0/0
8.11.2016 8:17

J47a31n 94D63l15o29u79h40ý 7654469560319

Boze to je nadpis!!

+1/0
8.11.2016 7:29

P24e85t84r 52T27y62č87k24a 6655492919212

To, že Brouček s tím letadlem trefil komín tedy čtu poprvé se přiznám. A to sem o Baťovi něco přečetl. Existuje zdroj té informace?

0/0
7.11.2016 16:12

P84e12t76r 81V97e45s90e61l71ý 7174515304798

http://www.zlin.estranky.cz/clanky/tomas-bata--jan-antonin-bata/tomas-bata---prvni-posledni-zprava.html tu je to popsáno celkem podrobně a o žádném komíně tam není zmínka. Navíc o cihelně na Bahňáku nic nevím, celý Bahňák je postavený na naplavené zemině z kopce Trestný a zemina je tam nekvalitní. Pokud vím tak ve směru letu byly snad jen komíny elektrárny. http://www.zlin.estranky.cz/clanky/batovy-zavody/batovy-pomocne-zavody-_bapoz_---otrokovice---batov.html

0/0
7.11.2016 19:27

P79e90t46r 32T58y75č90k30a 6105542739902

Zprávy a doměnky o úmrtí Tomáše Bati se vynořovaly nejrůznější. Až po převratu v listopadu 1989 přišla poslední známá perlička. Agilní novinář Mladé fronty, samozřejmě Pražák, uvedl v roce 1990 seriálu "Kdo byl kdo" následující třešničku (úryvek):

....... Baťova šťastná hvězda zapadla 12. července 1932. Palubní hodinky letadla, do kterého před sedmi minutami usedl na otrokovickém letišti, ukazovaly 5:56. Právě v této minutě narazilo letadlo v husté mlze na tovární komín. V jeho troskách skončil život člověka, díky kterému znal jeho domov celý svět .......

K této přílišné snaze o informování nezbývá nežli politovat Pražany, že mají u nich letiště obklopena samými vysokými komíny. A že má uvedená pitomost tuhý kořínek, dosvědčuje pásmo rozhlasové stanice Vltava "Psáno kursívou" - zopakovala ji (se spoustou dalších nepřesností) dne 29. srpna 2007. Cygnus.

0/0
7.11.2016 21:40

P90e51t83r 71T33y37č96k38a 6825772139512

Takze je to s tim kominem blbost a me tam nesedi ani ta cihelna.

0/0
7.11.2016 21:41

P97e41t30r 55V93e58s17e44l64ý 7714475714518

Jsem otrokovjan a o cihelně nevím (neznamená to, že tu na 100% být nemohla, ale nevím o ní). Navíc většinou se píše o nárazu do země.

0/0
7.11.2016 21:50

P90e16t73r 11T90y83č56k13a 6905172939172

Baťa měl cihelnu v místě dnešního stadionu mládeže. O cihelně v Otrokovicích jsme taky nikdy neslyšel. http://www.zlin.estranky.cz/img/picture/859/cihelna-bata-1935-WEB.jpg

0/0
7.11.2016 22:35
Foto

P89e48t78r 53P90r96o11c86h94á34z27k55a 3452356512474

Úžasný článek až na titulek. Letadlo nikoho nezabilo, havarovalo, proto že pilot trefil komín. Letadlo za nic nemohlo.:-(

+6/0
7.11.2016 13:50

P39e35t29r 14V21e29s41e31l33ý 7364905934558

kdyby pan továrník netlačil na pilu a poslechl pana Broučka tak by se asi nic nestalo. Ty naše otrokovické mlhy jsou celkem pověstné, u nás není viděl na deset metrů a v Malenovicích už svítí slunko.

+1/0
7.11.2016 14:59
Foto

P48e17t34r 36P47r14o20c37h89á72z73k45a 3832566662874

Docela dobře to tam u vás znám, tak že vám věřím.

+1/0
7.11.2016 17:01

T27o65m64á42š 19R73o64m87a89n94č69í16k 2572309643158

To dělá ta Morava (řeka)

0/0
7.11.2016 18:09

M17a41r56t27i92n 29H96o30l40c19a48t 7625541678379

Nadhera R^R^R^

+3/0
7.11.2016 12:01

V72á74c42l15a69v 36P60c46h73á51l46e46k 8526442141792

Ten otevřený kokpit, to muselo být fakt něco, hlavně v těch polárních oblastech. Vlnitý plech je prostě klasika R^ A přesto že jich asi většina létala s řadovým motorem, myslím že hvězdicový mu sluší daleko víc. Akorát ta zkosená dvířka pro nástup cestujících, to muselo být maso :-)

Nádherný pták a skvělá práce R^R^

+3/0
7.11.2016 11:53

Š68t18ě68p38á52n 10V48a94n97ě68k 3433129987347

Díky moc za zajímavý článek. Stále platí, že Technet je nejkvalitnější sekce z iDnesu :)

+17/0
7.11.2016 10:51

V12á42c31l67a96v 40P24c25h93á78l56e93k 8816742561812

Škoda že nejde dát víc plusů, napsal bych to totiž naprosto stejně :-)

+4/0
7.11.2016 11:47

M53a85r36i39a79n 54K84a38r83a72b35a 4473161110912

Nádhera, klasika. Netušil som že lietadlo ktoré prepravuje cestujúcich nemá poriadne krytú kabínu pilota. V lete asi úžasný pocit, ale ako sa s tým lieta v zime, či daždi to si neviem predstaviť. Každopádne palec hore za znovuzrodenie legendy! R^

+3/0
7.11.2016 9:02

R57i47c48h49a13r24d 84A46u72b64r53e23c88h81t 1572271736480

Ve dvacátých letech to tak byl standard - krytá kabina pro pasažéry a otevřený kokpit pro pilota. Oni se sami piloti zakrytým kabinám zprvu bránili. A to ji má F.13 v porovnání s jinými skoro luxusní, takové Farmany Goliath či

Aero A-23

měly kokpit úplně otevřený.

0/0
7.11.2016 22:00

R26i25c57h74a68r54d 57M56r91a82z34e14k 8758180929861

Diky za zajimavy clanek.

Akorat: " 1 937 čtverečních stop plechu" - to jsem netusil ze Nemci pouzivaji imperial I system...

+2/0
7.11.2016 8:55

T97o56m42á34š 52K67u67c48h62a73ř 3357411958561

Nádhera. Je to 1:1? Přijde mi smutné, když se některé repliky staví zmenšené a pilot v nich vypadá jak v letadélku z dětského kolotoče.

+8/−1
7.11.2016 7:40
Foto

P36a54v61e98l 89V84a44n82ě77č93e91k 4554313121221

Repliky se staví zmenšené kvůli tomu, aby se vešly do hmotnosti 450kg a patřily tedy do kategorie ultralight. To nebude ale tento případ.

+9/0
7.11.2016 9:53

Š68t88ě44p29á12n 83V11a84n48ě94k 3573569187227

Přesně tak, holt není to jen tak si postavit letadlo, ale u ultralightu tu možnost ještě jakž takž máme :)

+2/0
7.11.2016 10:50

S93t28a26n60i45s56l78a52v 76K28r17e51j25c77a48r 6427966453654

Je škoda, že se v ČR nenajdou podobní nadšenci a nerozhodnou se postavit repliku jednoplošníku Ludvíka Očenáška, sice by se se svojí tehdy udávanou vahou 600 kilo nevešel do kolonky ultra, Ale byla by to česká replika českého letadla z počátku dvacátého století.

+2/0
7.11.2016 12:54
Foto

P36a93v84e90l 21V92a72n34ě68č22e14k 4414383351691

No to by me zajimalo, zdali by na nej ziskali typovou certifikaci.

0/0
7.11.2016 14:00

T82o75m75á93š 85K55u42c26h21a26ř 3217591688321

To jsem nevěděl. Právěže se mi nechtělo věřit, že by jim ta úspora za to stála.

0/0
7.11.2016 11:39







Najdete na iDNES.cz