Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První srážka dopravních letadel a pravidlo pravé ruky

Všech sedm zúčastněných se stalo oběťmi historicky první srážky komerčních letadel ve vzduchu. Tato nehoda měla velký vliv na další rozvoj letecké dopravy po stránce bezpečnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P58e34t53r 90M71a39r69š82o11u49n 5895348116686

A co na to "Letecké katastrofy"? ;-) Srazila se letadla kvůli špatnému úhybu (jeden své vlevo, druhý své vpravo), nebo protože letěla po stejné trase, stejné výšce a kvůli počasí se neviděla (takže uhnout ani nikdo nestačil)?

0/0
30.12.2016 23:57

K32a17r74e13l 28L65a11n63g89r 2322637980488

Clanek pekny. Ale k dnesnimu dni by sluselo neco jineho co se tyka primo Republiky.

0/−1
29.12.2016 15:43

J83a86n 81M90a95c79e93k 3784581512863

A proč?

+2/0
29.12.2016 17:33

P66e63t49r 40L38u44k61e74š 6193111

Co by se slušelo k dnešnímu dni také nevím:-), ale když jsme u té Republiky, až srazím teplotu, skočím do knihkupectví a sáhnu po novém vydání knihy Ikarové bez legend a bájí, kterou v roce 1988 uveřejnili prvorepublikovému pilotovi Oldřichu Doubkovi. Už tenkrát to byla jedna z nejlepších leteckých knih. Autor článku ji doplnil o věci, které tenkrát vyjít nemohly...

+1/0
29.12.2016 18:42

M72a49r33t67i23n67a 20M49a35t17ě81j93k65o19v88á 5115802336586

Protože dnes je Mezinárodní den epilepsie.... ;-)

0/0
13.2.2017 10:01

T96o91m67á49š 81K42o98c22o86u31r60e77k 3961834480836

Děkuji za zajímavý článek, zase jsem o něco chytřejší. :-)

0/0
29.12.2016 15:13

P30a39v10e93l 71Š21e58d87l59b26a43u64e64r 7628561512915

Akorát o srážce kazašského letadla říkali, že napřed si mysleli to o špatné angličtině, ale nakonec to byla chyba dispečera, Kazaši ho poslechli, protože tak byli zvyklí, i když jim TCAS říkal opak, piloti DHL TCAS naopak poslechli a srazili se. Tak nevím. Samozřejmě se to napřed snažili "hodit" na východní, "zaostalý" národ...

0/−1
29.12.2016 15:01

J49a44r75o56s65l28a40v 35H20o36r47á84k 8312254675349

Pletete si dvě rozdílné události. Srážka uvedená v infoboxu se stala v Indii. Vámi uvedená událost se stala v Evropě a letadlo nebylo Kazašské, ale Baškirské (nebo chcete-li Ruské).

+2/0
29.12.2016 17:26

M50i27c59h92a58e22l 34K80o18n60e32č26n65ý 6572313679139

Pěkný článek. DíkyR^

+6/0
29.12.2016 11:33
Foto

J36i15ř44í 14D18v73o72ř81á62k 5465109320498

Zajímavý článek . Děkuji .

P.S. Nosnost 1 000 kg , 12 cestujících ( Dobře oblečených. Pochybuji , že byla kabina vytápěna .) . Plus zavazadla . Asi nebyli lidé tak " rozežraní ", jako dnes .

+10/0
29.12.2016 9:16
Foto

J74i94ř28í 95R39o22h39a90n 5974908317505

Máte pravdu, nebyli tak rozežraní. 8. ledna 2003 se na letišti v americkém městě Charlotte zřítilo krátce po startu malé dopravní letadlo přímo na jeden z hangárů.Vyšetřování ukázalo, že hlavní příčinou byla nadváha nákladu. Hmotnost nákladu totiž počítali podle tabulek z třicátých let, kdy průměrný pasažér vážil 79kg a jeho zavazadlo 10kg, takže podle tabulek byli těsně v limitu. Od té doby se ale průměrná váha cestujících a jejich zavazadel výrazně zvýšila, a maximální nosnost letounu tak překročili asi o 260kg (šlo o malé letadlo, asi pro 20 pasažérů). Následkem této nehody se mimo jiné přepočítaly tabulky pro výpočet zatížení tak, aby odpovídaly dnešním rozměrům američanů a jejich zavazadel.

+6/0
29.12.2016 9:36
Foto

J74i57ř66í 18D18v53o78ř26á26k 5275879620898

Tak tam to vychází na asi 83 kg včetně zavazadel . Plus minimálně 5 - 10 kg na oblečení . Termoprádlo , dutá vlákna asi nebyly .Takže asi těžké kožichy. Možná byla civilní verze trochu odlehčená proti původnímu bombardéru .

0/0
29.12.2016 10:09

K45a19r84e30l 75V58o86h80n84o21u57t 4308479600917

Taky civilní verze asi nepotřebovala sebou tolik paliva. Tankovat se dalo i v cíli, což se u bombardéru realizuje obtížně.

Kromě toho mi není úplně jasné, jaké motory ta civilní verze měla. Je možné, že létala se silnějšími.

+1/0
29.12.2016 10:39

O55l73d45ř17i52c81h 66Ř98e25z25n54í38k 7555532334578

střelce a kulomety tak u civilního letadla nepotřebujete...

+6/0
29.12.2016 11:37
Foto

J77i39ř43í 48D75v30o15ř77á25k 5715629930718

Jde i o předpokládaný dolet . Tady může být velký rozdíl , mezi 1. světovou , zákopovou , válkou a komerčním využitím .

0/0
29.12.2016 12:40

F55r60a86n16t27i33š70e52k 52M55a47t63ě51j85č14e60k 7143582343411

Kulomety, náboje, dva kulometníci.

+1/0
29.12.2016 13:59

J86o98s52e17f 26K52a78r53f39í38k 7362195136150

R^

K ranní kávičce ideální. Přečteno jedním dechem:-)

+5/0
29.12.2016 9:03

L52u69b92o50š 49O35b98r86u34č85a 6871114226771

Pekne pocteni takhle po ranu ;) diky

+11/0
29.12.2016 8:22
Foto

T29o72m64á67š 14D69v39o67ř60á43k 3985103806906

Let do Austrálie mohlo být takové hodně velké dobrodružství. ;-)

+13/0
29.12.2016 7:57

J97a23n 26Č20e53k47a80l 7609905204184

Taky asi za cenu domu... ;-D

Četl jsem takhle o PanAm a jejich hydroplánech napříč Pacifikem, kdy si navíc museli na atolech typu Midway vybudovat zázemí z ničeho (narozdíl od už existujících měst na cestě z Evropy do Austrálie). :-) Každopádně cena byla na konci 30.let 827 dolarů, což je na dnešní peníze astronomická částka... :-)

0/0
29.12.2016 11:04

P84e15t86r 22L28u30k38e50š 6653751

No, za cenu domu. Hrdina dálkového přeletu by spíš nějakou vypsanou cenu získal. Po Velké válce byla takových pokusů celá řada. Občas se to i povedlo.

Třicátá léta a linkové lety, to už je jiná káva (hodně drahá - souhlas).

0/0
29.12.2016 17:51
Foto

J20i65ř71í 51D98v44o23ř11á42k 5165499350288

V té době asi každý let .Proto měli na palubě mechanika . Občas přistáli mimo letiště , mechanik letadlo opravil , místní lidé ho otočili " proti větru " a pokračovalo se dál .

0/0
29.12.2016 11:59

D94a35v72i71d 90K68e39c 5478212721563

Mirku,jako vždy velmi profesionální. pamatuji si skoro všechny lety s tebou přes atlantik s A310, už tehdy jsi mi byl velmi podezřele chytrý a to dnes jen potvrzuješ . Jen tak dál DK

+16/0
29.12.2016 0:46

L94i84b34o79r 48S25e77d71l39á35k 4322125606479

Jako vždy Míro R^

+18/0
29.12.2016 0:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.