Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První srážka dopravních letadel a pravidlo pravé ruky

Všech sedm zúčastněných se stalo oběťmi historicky první srážky komerčních letadel ve vzduchu. Tato nehoda měla velký vliv na další rozvoj letecké dopravy po stránce bezpečnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P85e54t19r 40M68a28r88š88o22u51n 5985728296496

A co na to "Letecké katastrofy"? ;-) Srazila se letadla kvůli špatnému úhybu (jeden své vlevo, druhý své vpravo), nebo protože letěla po stejné trase, stejné výšce a kvůli počasí se neviděla (takže uhnout ani nikdo nestačil)?

0/0
30.12.2016 23:57

K31a81r79e78l 59L49a48n22g78r 2812117480598

Clanek pekny. Ale k dnesnimu dni by sluselo neco jineho co se tyka primo Republiky.

0/−1
29.12.2016 15:43

J20a98n 84M91a14c43e76k 3734881872373

A proč?

+2/0
29.12.2016 17:33

P73e56t46r 81L84u64k10e94š 6643841

Co by se slušelo k dnešnímu dni také nevím:-), ale když jsme u té Republiky, až srazím teplotu, skočím do knihkupectví a sáhnu po novém vydání knihy Ikarové bez legend a bájí, kterou v roce 1988 uveřejnili prvorepublikovému pilotovi Oldřichu Doubkovi. Už tenkrát to byla jedna z nejlepších leteckých knih. Autor článku ji doplnil o věci, které tenkrát vyjít nemohly...

+1/0
29.12.2016 18:42

M18a10r89t44i41n23a 35M73a74t36ě38j29k68o77v88á 5375582936386

Protože dnes je Mezinárodní den epilepsie.... ;-)

0/0
13.2.2017 10:01

T52o74m42á92š 52K14o13c12o66u36r24e81k 3151834730116

Děkuji za zajímavý článek, zase jsem o něco chytřejší. :-)

0/0
29.12.2016 15:13

P98a93v57e72l 30Š51e98d23l61b97a54u87e67r 7918571152155

Akorát o srážce kazašského letadla říkali, že napřed si mysleli to o špatné angličtině, ale nakonec to byla chyba dispečera, Kazaši ho poslechli, protože tak byli zvyklí, i když jim TCAS říkal opak, piloti DHL TCAS naopak poslechli a srazili se. Tak nevím. Samozřejmě se to napřed snažili "hodit" na východní, "zaostalý" národ...

0/−1
29.12.2016 15:01

J66a22r20o74s17l47a39v 38H20o67r46á60k 8542334455939

Pletete si dvě rozdílné události. Srážka uvedená v infoboxu se stala v Indii. Vámi uvedená událost se stala v Evropě a letadlo nebylo Kazašské, ale Baškirské (nebo chcete-li Ruské).

+2/0
29.12.2016 17:26

M76i88c42h11a31e18l 11K75o28n40e53č59n24ý 6442733779189

Pěkný článek. DíkyR^

+6/0
29.12.2016 11:33
Foto

J75i48ř70í 63D35v91o56ř27á43k 5205829610628

Zajímavý článek . Děkuji .

P.S. Nosnost 1 000 kg , 12 cestujících ( Dobře oblečených. Pochybuji , že byla kabina vytápěna .) . Plus zavazadla . Asi nebyli lidé tak " rozežraní ", jako dnes .

+10/0
29.12.2016 9:16
Foto

J17i74ř18í 92R90o13h24a14n 5834578207445

Máte pravdu, nebyli tak rozežraní. 8. ledna 2003 se na letišti v americkém městě Charlotte zřítilo krátce po startu malé dopravní letadlo přímo na jeden z hangárů.Vyšetřování ukázalo, že hlavní příčinou byla nadváha nákladu. Hmotnost nákladu totiž počítali podle tabulek z třicátých let, kdy průměrný pasažér vážil 79kg a jeho zavazadlo 10kg, takže podle tabulek byli těsně v limitu. Od té doby se ale průměrná váha cestujících a jejich zavazadel výrazně zvýšila, a maximální nosnost letounu tak překročili asi o 260kg (šlo o malé letadlo, asi pro 20 pasažérů). Následkem této nehody se mimo jiné přepočítaly tabulky pro výpočet zatížení tak, aby odpovídaly dnešním rozměrům američanů a jejich zavazadel.

+6/0
29.12.2016 9:36
Foto

J55i75ř92í 78D23v75o93ř67á51k 5775839730408

Tak tam to vychází na asi 83 kg včetně zavazadel . Plus minimálně 5 - 10 kg na oblečení . Termoprádlo , dutá vlákna asi nebyly .Takže asi těžké kožichy. Možná byla civilní verze trochu odlehčená proti původnímu bombardéru .

0/0
29.12.2016 10:09

K50a95r85e82l 86V97o28h23n65o33u78t 4508319520697

Taky civilní verze asi nepotřebovala sebou tolik paliva. Tankovat se dalo i v cíli, což se u bombardéru realizuje obtížně.

Kromě toho mi není úplně jasné, jaké motory ta civilní verze měla. Je možné, že létala se silnějšími.

+1/0
29.12.2016 10:39

O63l14d91ř89i60c29h 78Ř26e62z48n30í43k 7875932204388

střelce a kulomety tak u civilního letadla nepotřebujete...

+6/0
29.12.2016 11:37
Foto

J89i44ř62í 50D16v38o31ř95á59k 5915319890518

Jde i o předpokládaný dolet . Tady může být velký rozdíl , mezi 1. světovou , zákopovou , válkou a komerčním využitím .

0/0
29.12.2016 12:40

F23r37a90n32t34i14š46e85k 93M23a21t70ě79j33č44e66k 7633392293541

Kulomety, náboje, dva kulometníci.

+1/0
29.12.2016 13:59

J94o88s16e68f 12K63a34r82f94í39k 7672975886730

R^

K ranní kávičce ideální. Přečteno jedním dechem:-)

+5/0
29.12.2016 9:03

L48u20b38o21š 63O88b73r51u94č30a 6511784356151

Pekne pocteni takhle po ranu ;) diky

+11/0
29.12.2016 8:22

T85o39m95á61š 12D44v56o34ř31á32k 3295693796636

Let do Austrálie mohlo být takové hodně velké dobrodružství. ;-)

+13/0
29.12.2016 7:57

J90a63n 54Č22e80k16a83l 7349375514754

Taky asi za cenu domu... ;-D

Četl jsem takhle o PanAm a jejich hydroplánech napříč Pacifikem, kdy si navíc museli na atolech typu Midway vybudovat zázemí z ničeho (narozdíl od už existujících měst na cestě z Evropy do Austrálie). :-) Každopádně cena byla na konci 30.let 827 dolarů, což je na dnešní peníze astronomická částka... :-)

0/0
29.12.2016 11:04

P39e80t52r 92L84u26k32e37š 6293951

No, za cenu domu. Hrdina dálkového přeletu by spíš nějakou vypsanou cenu získal. Po Velké válce byla takových pokusů celá řada. Občas se to i povedlo.

Třicátá léta a linkové lety, to už je jiná káva (hodně drahá - souhlas).

0/0
29.12.2016 17:51
Foto

J65i43ř16í 95D54v26o23ř88á15k 5915929190198

V té době asi každý let .Proto měli na palubě mechanika . Občas přistáli mimo letiště , mechanik letadlo opravil , místní lidé ho otočili " proti větru " a pokračovalo se dál .

0/0
29.12.2016 11:59

D60a40v75i38d 97K29e30c 5618112531853

Mirku,jako vždy velmi profesionální. pamatuji si skoro všechny lety s tebou přes atlantik s A310, už tehdy jsi mi byl velmi podezřele chytrý a to dnes jen potvrzuješ . Jen tak dál DK

+16/0
29.12.2016 0:46

L71i62b13o41r 45S15e95d42l59á67k 4342305486269

Jako vždy Míro R^

+18/0
29.12.2016 0:08







Najdete na iDNES.cz