Diskuze

První srážka dopravních letadel a pravidlo pravé ruky

Všech sedm zúčastněných se stalo oběťmi historicky první srážky komerčních letadel ve vzduchu. Tato nehoda měla velký vliv na další rozvoj letecké dopravy po stránce bezpečnosti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A co na to "Letecké katastrofy"? ;-) Srazila se letadla kvůli špatnému úhybu (jeden své vlevo, druhý své vpravo), nebo protože letěla po stejné trase, stejné výšce a kvůli počasí se neviděla (takže uhnout ani nikdo nestačil)?

0 0
možnosti

K88a40r44e95l 48L35a33n22g19r

29. 12. 2016 15:43

Clanek pekny. Ale k dnesnimu dni by sluselo neco jineho co se tyka primo Republiky.

0 1
možnosti

Děkuji za zajímavý článek, zase jsem o něco chytřejší. :-)

0 0
možnosti

Akorát o srážce kazašského letadla říkali, že napřed si mysleli to o špatné angličtině, ale nakonec to byla chyba dispečera, Kazaši ho poslechli, protože tak byli zvyklí, i když jim TCAS říkal opak, piloti DHL TCAS naopak poslechli a srazili se. Tak nevím. Samozřejmě se to napřed snažili "hodit" na východní, "zaostalý" národ...

0 1
možnosti

Pletete si dvě rozdílné události. Srážka uvedená v infoboxu se stala v Indii. Vámi uvedená událost se stala v Evropě a letadlo nebylo Kazašské, ale Baškirské (nebo chcete-li Ruské).

2 0
možnosti

Pěkný článek. DíkyR^

6 0
možnosti
Foto

Zajímavý článek . Děkuji .

P.S. Nosnost 1 000 kg , 12 cestujících ( Dobře oblečených. Pochybuji , že byla kabina vytápěna .) . Plus zavazadla . Asi nebyli lidé tak " rozežraní ", jako dnes .

10 0
možnosti
Foto

J72i92ř85í 27R12o52h22a80n

29. 12. 2016 9:36

Máte pravdu, nebyli tak rozežraní. 8. ledna 2003 se na letišti v americkém městě Charlotte zřítilo krátce po startu malé dopravní letadlo přímo na jeden z hangárů.Vyšetřování ukázalo, že hlavní příčinou byla nadváha nákladu. Hmotnost nákladu totiž počítali podle tabulek z třicátých let, kdy průměrný pasažér vážil 79kg a jeho zavazadlo 10kg, takže podle tabulek byli těsně v limitu. Od té doby se ale průměrná váha cestujících a jejich zavazadel výrazně zvýšila, a maximální nosnost letounu tak překročili asi o 260kg (šlo o malé letadlo, asi pro 20 pasažérů). Následkem této nehody se mimo jiné přepočítaly tabulky pro výpočet zatížení tak, aby odpovídaly dnešním rozměrům američanů a jejich zavazadel.

6 0
možnosti

R^

K ranní kávičce ideální. Přečteno jedním dechem:-)

5 0
možnosti

Pekne pocteni takhle po ranu ;) diky

11 0
možnosti

Let do Austrálie mohlo být takové hodně velké dobrodružství. ;-)

13 0
možnosti

J70a52n 47Č54e84k98a60l

29. 12. 2016 11:04

Taky asi za cenu domu... ;-D

Četl jsem takhle o PanAm a jejich hydroplánech napříč Pacifikem, kdy si navíc museli na atolech typu Midway vybudovat zázemí z ničeho (narozdíl od už existujících měst na cestě z Evropy do Austrálie). :-) Každopádně cena byla na konci 30.let 827 dolarů, což je na dnešní peníze astronomická částka... :-)

0 0
možnosti

D74a40v61i10d 52K62e22c

29. 12. 2016 0:46

Mirku,jako vždy velmi profesionální. pamatuji si skoro všechny lety s tebou přes atlantik s A310, už tehdy jsi mi byl velmi podezřele chytrý a to dnes jen potvrzuješ . Jen tak dál DK

16 0
možnosti