Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

A je to „oficiální“. Mapy Google začaly Česku říkat Czechia

Google Maps nyní území České republiky označují krátkým názvem Czechia, přestože ještě před měsícem zobrazovaly Czech Republic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K61a64r57e46l 96U14r49b80a44n 2564344751569

Rv

+1/0
1.2.2017 12:16

M54a29r26t95i60n 77P85s49o33t35a 2193311841728

mam z toho vyrazku. Pro Francouze stejne budeme Republique Tcheque

+1/0
31.1.2017 17:29

M87a16r98t53i66n 69P27s97o95t17a 2833221291968

hm, tak stejne pro Francouze budeme stale République tchèque

0/0
31.1.2017 17:27

R77o11b72e26r50t 98S62t16r69n98a86d16e28l 5308359559355

To zas někdo objevil Ameriku. Používám název Czechia od doby co Česko vzniklo při cestách do zahraničí, co je na tom tak světoborného? Němec taky neřekne že je z German Federal Republic, ale prostě z Germany ;-D;-D;-D

0/−1
26.1.2017 9:47

M60i33l25o42š 80Ř89e88h63á57k 8586578217425

Velká Britanie také není "Anglicko"

0/0
30.1.2017 10:27

R82o41b80e17r48t 59S19t67r32n31a65d27e17l 5218479489485

Na SLovensku se říká Anglicko ;-D

0/0
30.1.2017 11:36

M90i51l69o55š 59Ř95e85h26á86k 8216188677915

Slovensko má jinou slovotvorbu. Českým tvarům Anglie,Belgie,Čechy,Francie,Itálie odpovídají slovenské Anglicko,Belgicko,Česko,Francúzsko,Taliansko.

0/0
31.1.2017 14:02

J50i51ř73í 86D66v16o97ř79á69č25e87k 7134386672971

Nebylo by lepší to přejmenovat na Blbákov? Tolik radosti kvůli tomu, že někdo akceptuje oficiální název země, neslýchané. Pro mě naše zemička zůstane Českou Republikou. [>-]R^

+2/0
24.1.2017 8:42

D35a68n52i50e25l 66Č16a87d64a 6812864542633

Zeman má pořád kecy o referendech, ale hlavně že zmení název země a lidu se nezeptá.

Evidentně chce jen referendum, kde se očekává pro nemj příznivý výskedek.

0/−1
24.1.2017 6:34

J30i37ř50í 51K75u80c79h90t40a 6498155489677

Oficielní název země se nezměnil. Jen se doplnil zkrácený který chyběl.

+3/0
24.1.2017 9:11

J77i75ř63í 65E27r90b96e59n 1563434696927

Zeman něco změnil? On je majitelem Googlu?

+1/0
24.1.2017 12:08

H11a84n62a 85P90r98o22k52o77p52o29v73á 8229320583761

Název Česko a jeho hlavní cizojazyčné podoby včetně anglického Czechia byl vybrán už v roce 1993. Udělala to zákonem k tomu zmocněná komise odborníků a vědců mnoha oborů (Názvoslovná komise Českého úřadu zeměměřického a katastrálního). V témže roce byl název kodifikován uvedením v publikaci Jména států a jejich územních částí (Names of States and their Territorial Parts) v edici Geografické názvoslovné seznamy OSN – ČR, Praha, 1993, 3. přepracované vydání.

To znamená, že už 24 let se tak jmenujeme.

(Ovšem Zemanova zásluha je taky nesporná - jemu se totiž podařilo, aby to začala vnímat i ta méně zdatná část našich spoluobčanů - a ta holt teď opět zaplňuje diskuse výkřiky podobnými tomu vašemu. Co dělat... to je život... ;-)

+3/−1
24.1.2017 21:17

D67a85n63i14e81l 46Č90a52d32a 6472894882933

Název Czechia byl sice v publikaci jmen států uveden, ale evidentně ne ve všech indexech tak, aby byl reálně používán. Na zavedení do užíváni přes to, že se mezi lidmi nevžil a drtivá část s ním nesouhlasí má bez referenda Zeman. Když viděl, že se Czechia za 23 let nevžila, tam se měl lidu prostě zeptat.

0/0
24.1.2017 21:21

H16a85n66a 57P50r89o28k93o98p40o37v61á 8699250583111

Název se stal uvedením v publikaci oficiálně platným. Zaveden nebyl ovšem do databáze členských států OSN (což je něco trochu jiného), a to díky trestuhodné laxnosti a aroganci našich politických špiček i vysokých státních úředníků, kteří celou tu dlouhou dobu ignorovali jak českou legislativu, tak např. rozhodnutí ministerstva zahraničí, školství apod. (viz Sbírka zákonů ČR (1998) - http://files.czechia-cesko.webnode.cz/200087185-79a437a9a5/Z%C3%A1kon-2-m.jpg; Doporučení ministerstva zahraničí (1998) - http://files.czechia-cesko.webnode.cz/200107898-6c9936d913/Czechia-doporu%C4%8Den%C3%AD%20Ministerstva%20zahrani%C4%8D%C3%AD-1998.jpg; Sdělení ministerstva školství (1999) - http://files.czechia-cesko.webnode.cz/200107899-020e404010/Czechia-doporu%C4%8Den%C3%AD%20Ministerstva%20%C5%A1kolstv%C3%AD-1999.jpg).

A promiňte - o názvu státu nemůže rozhodovat lidové referendum, to je fakt úsměvný požadavek... :-)

+3/−1
24.1.2017 21:39

Z50d43e67n24ě39k 73Z92b39o86ž55í20n41e39k 4475101202276

To já spíš znám jiný slogan, hodně používaný začátkem 90.let: "Morava a Slezsko nejsou žádné Česko!"

+1/−1
23.1.2017 20:11

G91e84o70r32g 31K14o63m76b37e57r11e43c 9664861886111

me to ukazuje "Tschechische Republik"

+1/0
23.1.2017 17:43

F88r78a75n59t29i23š55e78k 11K40o58c87o55u97r30e20k 6260773397879

Jako všechno u nás...proč měnit něco, co funguje a lidé už si zvykly? Protože;-D

0/0
23.1.2017 14:15

F78r29a39n14t47i12š26e91k 94K30o67c30o40u50r67e34k 6590963327459

Někteří budou koukat, kde se uprostřed Evropy vzala najednou Chechnya ;-D;-D

0/−2
23.1.2017 14:20

V16á68c90l72a25v 18Š77u17l47i83s65t36a 9984197810588

ten CIA pablb rekl po atentatu v Bostonu tohle: "Also the young brother Dschochar, named afterthe... similar name anyhow.. the president of the Czech Republic, the Islamicrepublic that was formed there..."

Tezkepochopit, ze Cesi tohle pouzivaji coby argument proti slovu Czechia, mne tohlava nebere, no a Sarah Palin je blba jako vagon tupejch brusli

+1/0
23.1.2017 17:38

V74á37c57l13a30v 60Š57u42l19i27s46t87a 9734697230938

nefunguje, zeptejte se nekoho z marketingu. Kostrbate Made in the Czech republic se za 24 let neuchytilo a proto take sie lide stale pamatuji Made in Czechoslovakia. Take nebylo made in Czechoslovak Republic, potazmo Made in Czechoslovak Socialist Republic

+2/−1
23.1.2017 17:37

M42i33c28h86a55e23l 94P68r94i77n17c 7395935670215

Za ušetřená písmenka doporučuji změnit oficiální motto, které propaguje Ministerstvo zahraničí na: "Czechia and Chechnya, Lands of Stories."

+3/−1
22.1.2017 21:52

J57a90n 91K95r12u92p11k84a 9571354812547

Czechlands by byl ten správný výraz. Obdobně jako Netherlands ("nízké země"). Starodávný výraz Bohemia by byl také fajn.

+4/−2
22.1.2017 20:12

J29i14ř47í 34E89r32b12e80n 1323354456797

Bohemia jsou pouze Čechy - bez Moravy a Horního Slezska.

+2/0
23.1.2017 7:58

M68i62l34o23š 30Ř63e74h97á69k 8546948767665

Bohemia je totéž co Czechia.

0/0
30.1.2017 10:29

J29i92ř56í 75M91a15k11o44ň 2745648574530

a kde je Morava? To i strejda Hitler ji respektoval.[>-]

+2/−5
22.1.2017 20:08

J27a16n 91U86l87r32y55c22h 4371497670868

ano, strejda Hitler pochopitelně velmi rád Moravu "respektoval" (že to v praxi nebylo zas moc horký, víme), neboť i taková maličkost jako formální název formálního státoprávního uspořádání byla užitečná při eliminaci nenáviděné Tschechei (nechci tu zabředat do národoveckých diskuzí na téma Morava, chtěl bych jen připomenout holou realitu, tj. jaký smysl mělo uplatnění názvu Böhmen und Mähren - zajisté ne snaha o co nejoptimálnější podmínky pro rozvoj moravského národa...)

+6/0
22.1.2017 20:37

M63i93c60h82a84l 33C34h37a79l14u96p75a 6358880269333

Tam, co v názvu Czech republic. Česká republika vám taky vadí?

0/0
23.1.2017 20:14

R10a14d14k15a 80V95i23s70n86a19k46o98v81a 9482262604153

Nemyslim si, ze Google zacal pouzivat nazev Czechia 19.ledna. Pouzivam Google maps temer kazdy den a vsimla jsem si uz drive, ze na mape je Czechia. Mozna zmena s novym rokem? Ale rozhodne ne 3 dny dozadu!!! ;-O

0/0
22.1.2017 19:12

T92o81m40á32š 26V21a50l36d76e48r 7293400659

Nejvíce se mi líbilo Českoslovenko. Ale dějiny jdou dál. Tak Česká republika neboli Czech Republic mi vůbec nevadil. Ale nějak si dlouho nemohu zvyknout na Česko a už vůbec ne na slůvko Czechia. Vždy budu hrdě prohlašovat, že jsem z Czech Republic. Taky se mi líbilo, když naše letadla nosila OK JET. Jasně bylo vidět odkud letoun pochází i s vtipným logem. Dnes je vlaječka schovaná někde na ocase v mini provedením.

0/−1
22.1.2017 18:54

J96i70ř97í 54E18r33b44e86n 1903504326727

Ach jo.

Němci jsou z Bundesrepublik, nebo z Deutschlandu?

OK JET byla značka jen pro proudová letadla. Vrtulová měla samotné OK. A navíc je to státní imatrikulace přidělená Československu už před sto lety...

+1/0
23.1.2017 8:01

T72o47m33á51š 88V63a52l90d81e53r 7573930179

Ano OK je imatrikulace přidělená původně Československu a spolu se slovem JET byla vtipná. To že letoun měl vlastní imatrikulační značku na zadní části trupu je samozřejmostí. Bundesrepublik je spolková republika druhé pak Německo, dle našeho vzoru by se mohli vrátit k pojmenování Germania :-)

0/0
24.1.2017 16:21

J87i62ř76í 37E42r75b82e14n 1893484486537

Germania je latinské pojmenování, dodnes platné. Německy to je prostě Deutschland a anglicky Germany - stejně jako ČR je česky Česko, německy Tschechien, anglicky Czechia a v esperantu Ĉeĥio.

+1/0
24.1.2017 20:39

M73i24l80o73š 23Ř52e59h66á58k 8776868977475

I my budeme zanedlouho z Deutschlandu (a následně z Číny).reagovat

0/0
30.1.2017 10:30

V22á94c37l57a22v 49Š76u89l65i54s56t16a 9544247670278

co se Vam libi nebo ne je uplne jedno, protoze si na to casem zvyknete, a kdyz ne, muzete nadale republikovat :-)

0/0
23.1.2017 17:33

T82o34m98á79š 77V73a81l78d77e39r 7923890459

máte pravdu. Jde jen o soukromý názor a republikovat budu i nadále.VCo se mi nelíbí, na to si nezvykám. Radši budu ignorovat. Pokrok či jiné zviditelnění vidím jinde. Ne v názvech. Ale jak píši jde pouze o názor.:-)

0/0
24.1.2017 16:09

P39e11t64r 38B25i46e47l34i91k 9507704572861

no konečně [>-]R^

+1/−1
22.1.2017 18:49

E28d67a 73D29r98á84b41e83k 7349772173297

Někteří se mylně domnívají, že jsem negramot co neví, z jakých oblastí sestává Česká republika nebo Spojené království. Není tomu tak, proto prosím o vysvětlení, proč "Czech Republic" potřebuje mít jednoslovný název a "United Kingdom" jej nepotřebuje, jak jest z map vidno, přičemž upozorňuji na zajímavaost, že oba názvy obsahují státní uspořádání.Těším se na funované argumetny obahujícící neobhajitelné ;-)

+2/−2
22.1.2017 18:29

V73á40c26l59a27v 28Š58u41l60i64s89t27a 9904177760428

zkuste si neco precist www.goczechia.cz tady to mate vse shrnute. United Kingdom pro Vasi informaci je zkraceny politicky nazev United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, New Zealand nebo South Africa jsou zase dvouslovne zemepisne nazvy. Nejdriv is prosim ujasnete zasadni pojmy, dekuji!

+2/0
23.1.2017 17:35

M35i42c62h51a91l 59C16h17a58l78u54p60a 6168200609923

Předpokládám, že Britové to stejně zkracují na UK nebo Britain.

+1/0
23.1.2017 20:17

V44í64t84ě30z87s16l72a91v 39J96a31n38á49č82e22k 9311518163518

Již od starozákonních dob lidé měli v sobě vědomí ochranné bytosti či anděla národa, která se v případě Čechů jmenovala "zlatinštěle" Čechie. Tento symbol identity českého národa byl hojně používám v době národního obrození. Název převzala také firma vyrábějící nejdelší české motorky Čechie (1924-39), jejíž německý název byl Böhmerland (Země Čechů). Nejde tedy o nějaký nesmyslný novotvar, ale naopak o tvar historicky původní. České přípony -sko přidané k základu, který tvoří název příslušníka národa či skupiny, vytváří pojem oblasti umístění této skupiny (země, land) a v latině používané evropskými intelektuály odpovídá příponě -ia, která se zpětně do češtiny přechyluje na -ie. V latině je tato úprava koncovky umělá, provádí se tedy jednotně a při samotném "zlatinštění" nepodléhá specifikům toho kterého jazyka. Zpětně si pak ale daný jazyk zase tuto koncovku upraví do svého jazyka a tak pro každý národ v daném jazyce existují obvykle dva - vlastní tradiční a učebnicový. (Německo - Germania). Rozpor spočívá v tom, že angličtina některé názvy převzala úplně (ty méně historicky zajímavé) a některé si hovorově přizpůsobila z "-ia" na "-y" (Germania - Germany, Hungaria - Hungary), takže název Czechy (čeky) by byl v pořádku a vůči nám Čechům vstřícnější, nicméně název Czechia (Čechie) je rovněž správný.

+4/0
22.1.2017 12:59

M71i36l25o69š 67Ř32e66h80á72k 8676518307985

Pane Janáčku,

nejsu Čech, nemohu mluvit za vás Čechy. Jen poznamenám:

deutsch-boehmisch=německo-český,

deutsch-tschechisch=německo-český. Komentáře netřeba.

0/0
30.1.2017 10:35

J71a55n 61B16l86a88n36i61c50k32ý 2536696315652

Konečně ! Je to přirozené, neb se jedná o název nezávislý na politickém zřízení. Byli jsme jediná kontinentální země, která používala politický název (a ten se u nás za poslední století změnil 8x), takový komunistický relikt ČSSR - ČSR - ČR.. Czechia je anglický překlad zeměpisného názvu Česko. Překlad existuje ve všech jazycích (Tchéquie, Chequia, Cechia, Tschechien, Tjeckien, Tjekkiet, Tsekkia, atd., atd., které se běžně užívají).Č esko je tu minimálně od r.1704, Czechia, původem z latiny min.od r.1585. Na politickém názvu se nic nemění, ale na mapy a do běžné řeči nepatří, patří do ústavy a mezinárodních smluv. Tak, jak je to ve všech civilizovaných zemích. Kolem nás jsou samé republiky a vidíte, že by trpěly nutností to v běžné řeči zmiňovat ? Pánové Drábek a Máca by potřebovali základní vzdělání

+9/−3
21.1.2017 17:04

R34a46d56e13k 53U64r48b34a77n 4739960614627

Nemáte pravdu, Czechia je modernější název pro Čechy. Pro Česko se od Karla IV používal název Czech lands, česky oficiálně Země koruny české.

+2/−1
21.1.2017 22:18

J16i43ř15í 49E19r97b59e82n 1873754346427

Máte v to hokej. Země koruny české = České království, tedy opět politický a ne zeměpisný útvar. Navíc zahrnoval i Dolní Slezsko, Lužici, Braniboří a část Bavorska. Za takovou reminiscenci by nám sousedé moc nepoděkovali :-)

+1/0
22.1.2017 11:39

M24i53l10o48š 81Ř54e48h11á96k 8306348687235

Já moc nepoděkuji ani za "Czechia" obsahující Moravu a jižní část Slezska.

0/0
30.1.2017 10:39

E86d81a 73D93r80á63b53e34k 7819922563107

Tak, a teď už tam zbývá jen to neštěstné dvouslovné "United Kingdom", navrhuji podle vzoru Czechia název "Anglia".

+1/−4
21.1.2017 16:19

V22á55c20l47a76v 57Š21u23l87i98s63t98a 9524327340948

Vy jste vůbec nepochopil o co jde

+1/−2
21.1.2017 17:26

E64d41a 80D73r90á62b37e33k 7659112333317

Ale pochopil

0/0
22.1.2017 18:21

K10a60r31e96l 10F36i35n44g10r 9348489194214

"United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland" nejsou zrovna dvě slova...

za další UK se rozprostírá na více územích než-li jen Anglie, jak už samotný název napovídá

+4/−1
21.1.2017 18:17

E79d23a 32D81r31á70b55e67k 7889912103297

Na mapách Google je jasně napsáno "United Kingdom" tedy dvouslovný zázev zahrnující "Kingdom" jako státní uspořádání, račte se na ně v článku podívat. Ostatní státy mají název jednoslovný. Tedy jde o zcela stejnýá problém jako u Česká republika (dvojslnovný název zahrnující "republiku" jako statní uspořádání)

0/0
22.1.2017 18:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.