- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
casina použití hráči sice zakazují, ale je otázkou času, kdy tyto boty samy nasadí. pár umělých hráčů jim hezky zvedne zisky nad rámec vybírání rakes
Jak definují autoři Nash equilibrium (NE) v pokeru obecně a jak definují NE specificky v HUNL Hold'em?
Mám chápat aproximaci NE tak, že používají neurální sítě k naučení výsledků zpětné indukce? Sice nejsou schopni vypočítat přesně NE ke každému stavu, ale spokojí se s nejlepší přesností, kterou omezí další vrstvou neurální sítě? Klidně mne opravte, rád s dozvím víc.
Nevím, kolik toho víte o samotném NE, tak aspoň napíšu základy, které znám já. NE pracuje s diskrétními strategiemi -- "když se hrálo takto a teď je hra v tomto stavu, zahraju za všech okolností tento tah" -- a jejich pravděpodobnostními kombinacemi. Například ve hrách s úplnou informací jako jsou šachy je neprohrávající rovnou nějaká diskrétní strategie, jen ji neznáme. Zato v "kámen, nůžky, papír" máme tři možné diskrétní strategie -- dát kámen, dát nůžky a dát papír -- ale optimální (neprohrávající) strategie je vybrat si náhodně jednu z těchto tří.
Tvrzení o NE říká, že je možné v každé hře několika hráčů rozdat hráčům strategie (pravděpodobnostně navážené), aby žádnému jednotlivému hráči nepomohlo svoji strategii změnit, což se dá ekvivalentně formulovat tak, že se žádnému hráči nevyplatí změnit svou strategii na diskrétní. Obecně to pro hry dvou hráčů znamená, že pro oba hráče existuje optimální strategie, protože když hráčům dáme strategie podle NE, tak je strategie hráče 1 optimální, ať hráč 2 svou strategii jakkoli změní (tedy ať hraje jakkoli).
Pro větší počet hráčů je to problém, protože nepomůže, aby jeden hráč hrál podle NE, musí podle NE hrát všichni až na jednoho hráče. A lidsky řečeno je problém v tom, že se obecně může několik hráčů spiknout proti jednomu. Nevím, ale nakolik tohle může nastat v Pokeru.
Počítat s diskrétními strategiemi přes celou hru by bylo neúnosné, ale neúplná informace je v Pokeru vždy chvliková -- po dobu jednoho "kola" (neznám odborný název), takže stačí hrát v každém kole optimální strategii zvlášť. Takové zjednodušení vyžaduje, aby byly předpočítané optimální šance na výhru na základě množství žetonů, ale odhadnout to nějakou statistikou by nemusel být problém.
V každém kole pak je třeba vyzkoušet všechny diskrétní strategie, kterých je stále příliš. Tady se nějak nasadí předem naučená neuronka odhadující, podobně jako třeba u Go, které možnosti se vyplatí zkoumat, a jak asi vyjdou ty ostatní. Podrobněji do toho nevidím.
Je pravda, že co jsem se loni bavil s nějakým IBM náborářem, tak říkal, že Poker brzo padne.
Já stále čekám na matematiku -- až počítač porazí lidi v IMO, tak to na mne obzvlášť zapůsobí. Dokonce jsem se do toho výzkumu taky trochu zapojil a zkusil postavit nějakou neuronku. Ale to až tak hned nebude, zatím jsou počítače fakt marní.
Jestli jste se bavil s IBM naborarem zde v Praze, tak je velmi mozne ze mel informace z prvni ruky. Oba prvni autori studie pracuji v Prazskem IBM Watson labu a na rok odjeli do Kanady pracovat na DeepStacku :)
Není pravda, že šachy jsou vyřešené. Dokonce se tam také velmi výrazně pracuje s pravděpodobností.
Naopak považuji za ukázku nedokonalosti technologií, jaký obrovský výpočetní výkon musel být použit, aby porazil člověka. A to tomu programu pomohli ještě tím, že do něho nabouchali tuny partií. Tedy zdroj rozhodování pro člověka.
Člověk má neuronů řádově více, také se to musí naučit a stejně mu to nejde tak dobře jako té technologii. Myslím, že to spíš svědčí pro tu technologii ;-)
Když slyším neuronová síť, tak ztrácím pozornost. Každý algoritmus lze napsat efektivněji bez neuronové sítě. Jen to pak tak nezní.
Pokud je k dispozici ten algoritmus. Je stále mnoho problémů, kde algoritmus znám není...
Az pocitacove programy prekonaji v hrani pokeru lidi a je to jen otazka casu, bude to konec online hrani pokeru.
Pro sedmdesátiletého dědka jako jsem já, který svůj první laptop s programem T 602 začal používat někdy v polovině 90.let, jsou všechny podobné články něco jako science fiction.
Na druhou stranu jste i jako "sedmdesátiletý dědek" udržel krok a čtete zprávy na technetu. To může znít jako sci-fi mnoha Vašim vrstevníkům!
Chtělo by to trochu doplnit a opravit. Programátoři nepokořili poker, ale jen jednu jeho variantu, která se jmenuje heads-up.
Sami píší, že více hráčů neobehrají. Zajímavé to přesto je.
Texas Hold'em No Limit je jedna z nejtěžších variant (z pohledu AI), do titulku je to podle mého snesitelná zkratka.
Pokud nepokoří administrativu všeho druhu , tak posunuli poznání nepatrně .
Jen se prizpusobi agresivni hre. Kdyz bude nekdo posilat All iny do malych potu, tak neni potreba ani zadny program, aby clovek byl dost plusovy. Tomu neni tezke se prizpusobit. Stovka her neni zadny vzorek, tam muze byt v plusu i nekdo kdo prakticky ani nezna pravidla i proti top hracum.