Diskuse k článku

Jak pilot Nováček vypnul v Africe proud. Příběh legendárních sokolů

Prvním československým poválečným letadlem se stal sportovní dolnoplošník M-1 Sokol. Díky svým kvalitám si našel spokojené uživatele i v západních zemích. V roce 1947 podnikly dva sokoly propagační let po Africe. Jeden z nich při tom havaroval. Posádka neštěstí vyvázla bez větší újmy na zdraví, o poznání hůře dopadl samotný letoun a tamní elektrická síť.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P70a93v93e82l 74H16a41n64č88a93r 1170502956356

Druhý pilot v článku zmíněný, František Mlejnecký, se narodil v Rožďalovicích. Místní muzeum vydalo jeho životopis od Jiřího Poura s ilustracemi dr. Helmicha v roce 2009. Kniha, která je plná dobových fotek (včetně podání ruky mezi Mlejneckým a ještě ne královnou Alžbětou), je stále k dostání, viz www.rajman.cz.

Právě tato cesta Sokolů do Afriky je v knize podrobně popsána včetně fotek.

+3/0
2.4.2017 11:02
Foto

J34i60ř81í 39D78v62o20ř21á50k 5655719740698

Pěkný článek. A věta: " továrníkem v oboru chladírenských zařízení Jaroslavem Mrázem " zpříjemnila krásné nedělní dopoledne.

+5/0
2.4.2017 9:49



Najdete na iDNES.cz