Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak pilot Nováček vypnul v Africe proud. Příběh legendárních sokolů

Prvním československým poválečným letadlem se stal sportovní dolnoplošník M-1 Sokol. Díky svým kvalitám si našel spokojené uživatele i v západních zemích. V roce 1947 podnikly dva sokoly propagační let po Africe. Jeden z nich při tom havaroval. Posádka neštěstí vyvázla bez větší újmy na zdraví, o poznání hůře dopadl samotný letoun a tamní elektrická síť.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P65a14v36e50l 55H72a84n81č10a68r 1260262166916

Druhý pilot v článku zmíněný, František Mlejnecký, se narodil v Rožďalovicích. Místní muzeum vydalo jeho životopis od Jiřího Poura s ilustracemi dr. Helmicha v roce 2009. Kniha, která je plná dobových fotek (včetně podání ruky mezi Mlejneckým a ještě ne královnou Alžbětou), je stále k dostání, viz www.rajman.cz.

Právě tato cesta Sokolů do Afriky je v knize podrobně popsána včetně fotek.

+3/0
2.4.2017 11:02
Foto

J68i35ř19í 57D25v69o23ř50á53k 5745469210378

Pěkný článek. A věta: " továrníkem v oboru chladírenských zařízení Jaroslavem Mrázem " zpříjemnila krásné nedělní dopoledne.

+5/0
2.4.2017 9:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.