- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A nezačali se kvůli tomuto dávat na konce křídel ty maličká křidélka? Ale nejsem odborník, jen jsem viděl nějaký dokument, kde právě to křidélkové zakončení křídel dost něčemu pomáhá, ale už přesně nevím čemu. :-)
Mate castecne pravdu, ale to je vicemene mistni turbulence a hodne to ovlivnuje vztlak a plynule proudeni vzduchu kolem kridel. Turbulence z clanku se timhle nevyrusi.
Kecají do všeho, mají milion všelijakých spolků, proč nevydají nějaké doporučení?
Článek zajímavý, ale určený spíš pro odborníky v letectví. Tady se to mělo zkrátit o zbytečné technické detaily a doplnit nějakou animací. Taky v těch jednotkách je zmatek.
Tady jsi na Technetu, tedy žádný technický detail není zbytečný.
Jumba, který jsou srovnatelně velký jako A380, lítají už nějakých 40 let a kauza se z toho nedělala.
Tohle spíš jasně ukazuje na to, jak se všichni snaží spoléhat na předpisy a automatizaci.
Kdyby používali vlastní rozum, tak by jim bylo jasný, že za velkým érem budou velký turbulence!
Vyjádření: "museli stroj manuálně uřídit" to jen jasně dokládá
Teď už jen zbývá, aby se úřady pro civilní letectví prosadily, že každý nově vyrobený letoun bude povinně vybaven tlačítkem "Vyvést stroj z průseru"
Což kdysi uměl každý pořádný pilot, ne jako někteří dnešní "hráči s joystickem", kteří jsou vedle jak tak jedle, když se děje něco, co není popsaný v manuálu...
Je vždy super, když se v diskuzi objeví nějaký profík a pěti tisíc hodinami za joystickem, který nám to osvětlí. Díky.
Když už je ten autor takovej odborník v popisování fyziky při chování letadla za letu, způsobem, kterým obyčejný člověk pramálo rozumí, tak by článek aspoň mohl ilustrovat opravdovýma letadlama a ne fakeovýma fotkama. Všude na webu jich je hafo fotek. Pánové odborníci a máte možnost si zase porýpat abych se věnoval čtení Revue nebo Ona dnes
No mezi nami uprimne - Pokud jste danemu popisu nerozumnel pak je pro Vas opravdu lepsi Ona nebo Revue. A to neberte nijak ve zlem, moje manzelka v tom ma taky gulas a stopy ji na metry musim prevadet dodneska, i kdyz pravidelne leta a cumi na obrazovku ze za tu dobu by se to naucil i prumernej simpanz :-)
Ja zas nerozeznam barvy - cervenou od alizarin nebo od maliny. Koukam na to jako puk a proste je to cerveny, takze Vas dobre chapu ze na to tady taky koukate jako puk. Jeste ze jsme kazdy jiny. Hodne stesti na Revue!
Tak to bylo hlavne stupiditou pilota. Kdyz se to vysetrovalo tak vyslo najevo ze uz v minulosti opakovane jednal takhle chybne, a kdyz ho na to upozornovali, tak to ignoroval a priste na truc skubal kormidlem jeste prudceji az ho utrhl. Proste clovek co se radsi zabije nez aby uznal chybu nema v kokpitu co delat.
Na to že byl v úplavu za velkým letadlem to přece nemělo vliv.
Jen poznámka k těm rozestupům (pro upřesnění):
Při letu v letové hladině se udržuje boční horizontální rozestup 3 míle (4 827 metrů) na obě strany a podélný rozestup 5 mil (8 045 metrů) ,samozřejmě dopředu i dozadu.
Vertikální rozestup je určen letovými hladinami, které jsou od sebe vzdáleny minimálně 1000 stop (304 metrů).
to jsou námořní, ne imperiální míle...takže přepočty
Krátce po 11. září. se tuším na obytnou čtvrť NY zřítilo dopravní letadlo. V úplavu se mu ulomila směrovka. Článek jsem nenašel. Jestli to někdo najde sem s tím.
ne, pilot se poplašil a hamtal na pedály tak, že ulomil směrovku...
A to maj z toho, že se maj! A lítaj v takovým prťavým business-jetu. Kdyby to byl póvl, jako my ostatní, tak se mačkají v turistické třídě nějaký velký krávy a tohle se jim nestane ;)