Diskuze

Před 80 lety zahájilo provoz letiště Ruzyně. Bylo bez smogu a vojáků

Pátého dubna 1937 přistála na ploše právě dokončeného ruzyňského letiště první dopravní letadla. Nové letiště vzniklo i proto, že vojákům a civilním letcům se už společné fungování v Kbelích zajídalo a nebe nad nimi začínalo být hodně plné.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jen na okraj: Na konci války Němci používali ruzyňské letiště - díky betonovým drahám - jako základnu moderních proudových stíhaček Messerschmitt Me 262.

0 0
možnosti

S36e14i65d30l 59P34e84t34r

5. 4. 2017 0:14

Volba na Ruzyň padla především proto aby "díky" převažujícímu západnímu proudění starty i přistání vedly mimo aglomeraci.

Což Kbely byly ( a dodnes jsou) případ přesně opačný ..:-)

0 0
možnosti
Foto

J24a31n 72M71r16á98z

4. 4. 2017 17:01

Nezaměňoval bych Iasi v Rumunsku a Jasiňu na Podkarpatské Rusi...

0 0
možnosti

P47e91t30r 88L15u10k37e35š

4. 4. 2017 16:55

Čtivý článek.

Pokud jde o potřebu nového letiště jako náhrady za Kbely (viz text článku), tak snad jako zajímavost a doplněk: smíšený vojenský/civilní provoz vnímaly státní orgány jako velký problém už rok po vzniku kbelského letiště - na počátku roku 1920 - tedy v době, kdy ještě nebyla zahájena pravidelná mezinárodní letecká doprava (CFRNA - Franko - rumunská letecká společnost) a neexistovaly domácí aerolinie (ČSA, ČLS).

0 0
možnosti

Díky za článek i fotky. R^

0 0
možnosti

Super článek, dobrá práce R^

0 0
možnosti

Článek výborný, jen druhá věta v nadpisu zbytečná.JinakR^

0 0
možnosti

Líbí se mi ten zákaz mechanizace. Přesně tak bych využíval různé skupiny obyvatel i dnes - jednak ty, o kterých se píše jen za dukáty a pak třeba odsouzené. Myslím, že stát potřebuje prací na infrastruktuře hodně - od stavby metra, železničních koridorů, dálnic...

5 2
možnosti

Ten nápad má jedinou vadu na kráse: Kdo pracovat nehce, tak prostě nepřijde. Krom toho ti "za dukát" mají povětšinou invalidní důchod. Jediné práce, ketré může na železnici vykonávat nekvalifikovaný dělník je čištění odvodnění.

Nošení pražců (300 kg) ručně a vožení stovek tun štěrku v kolečkách bude 10x pomalejší. Pepin Mařena nemá na hlavě odrazný hranol a ikdyž mu ho dáte, tak stejně štěrk nesrovná do roviny tak dobře jako grader.

0 0
možnosti

Perfektní odborně zpracovaný článek. R^

Moc děkuji autorovi.

Jak by se asi letiště řešilo dnes. Kam se hrabeme na dobu před osmdesáti lety...

1 0
možnosti

no, myslím, že válku koncem 30. let očekávali všichni ...

1 0
možnosti