Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

S letadlem do výkrutu a pak nám vysadil motor. Nejlepší simulátor umí i víc

Výcvikové středisko CATC (Czech Aviation Training Centre) představilo nejnovější přírůstek – simulátor letounu L410, který spadá do nejvyšší kategorie leteckých simulátorů. Provoz zahájilo začátkem dubna a Technet byl u toho.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J96o81s66e53f 66K73a90r49f56í31k 7212895156810

To chci do garáže;-D

+3/0
11.4.2017 14:25

L65u76k93á82š 62K20u17b62a95l13a 2346328186926

R^Pračka na prachy. Těch letadel lítá tak málo, že tohle na sebe nemůže nikdy vydělat.

+1/0
11.4.2017 11:57

J97i32ř77í 48K19o38c20u27r18e54k 6775954575598

http://rzjets.net/aircraft/?typeid=146

Tady si můžete spočítat, kolik přesně z těch ~1100 vyrobených lítá. Zběžným pohledem hádám tak 1/4, co je pořád víc jak 100 letadel.

+1/0
12.4.2017 22:02

J86a53n 46H19a74v26r86á79n61e84k 9550219236

Úplně si nedokážu představit to "přepínání" mezi L 410 UVP-E20 a L 410 NG. NGčko má totiž dost jiné vybavení a uspořádání kabiny.

Pro nácvik pilotáže v nezvyklých situacích by se to asi dalo přejít. Ale nácvik obsluhy systémů by asi nebyl to pravé ořechové, když ty systémy a ovládání se z velké části liší a co se neliší, má alespoň jiné ukazatele.

0/0
11.4.2017 8:33
Foto

J44i84r63k29a 44M65i97k51š34í53k 4721798762

Já bych tam přihlásil, Lafatu & Co, aby se lépe naučili létat "PENALTY"!8-o

0/0
11.4.2017 8:23

J70i47ř67í 48V15o65l61k56á74n 3520666241

Ad penalty by řešení bylo VIDEO

+1/0
11.4.2017 9:43

M56a90r15t27i70n 92J91e97d24l75i41č53k35a 7429402597

Jo ten simulátor je fakt dobrej, třeba ty žáby nebo krávy nebo dokonce labutě z pouťové atrakce v letové dráze, to už je fakt umění se tomu vyhnout.8-o

+3/0
11.4.2017 7:57

V18l62a98s72t39i97m55i48l 21K22e78c 7898581668687

Škoda, že jste nemysleli i na počítačové nadšence, ale pouze na letecké. Chtělo by to ještě rozhovor s některým z oněch 10 techniků, co to udržují v provozu. Protože článek na čem se dá rozchodit takový profi simulátor jsem ještě neviděl. Např. kolik počítačů to musí rozcházet, jaké to má grafiky, kolik projektorů na všechny ty výhledy z oken, všeobecně konfiguraci, spotřebu. Jaký operační systém byl použit...A foto nezapečetěných částí HW by taky neškodilo...

Jen jednou jsem narazil na krátké info na armádních novinách, že se přechází na nový simulátor a tam krátce aspoň vypsali, na čem jel ty dlouhá leta ten starý co půjde do důchodu (škoda že neodfotili grafiku, myslím že to bylo SGi nebo něco podobně exotického).

+7/0
11.4.2017 0:41

M42i96l15a87n 73V92o33t63a60v80a 5804616931162

začínalo se s jedním projektorem, ale kvůli deformaci se následně skládalo ze tří

0/0
11.4.2017 1:58

M24i23l71a34n 12V48o22t53a92v84a 5574456651152

počítače byly sálové, ale ani ne tak kvůli grafice. To rozlišení zase tolik výkonu nepotřebovalo, spíš ty simulace

0/0
11.4.2017 1:59

M57i23c12h48a57l 16C98h56a29l54u65p65a 6838980489903

Ty "domaci" jsou často postaveny na MS Flight Simulatoru s dokupovanymi modely atd.

0/0
11.4.2017 7:36

P57a46v60e42l 96V98a17n64ě56č28e56k 4884133301391

Predpokladam, ze je to postaveno na Prepar 3D, takze v podstate MS Flight Simulator.

0/0
11.4.2017 10:40

V37l37a28s15t46i78m42i13l 86K16e67c 7928271678457

Njn, ale mně nejde o domácí simulátory, ale dozvědět se co se dává do takového simulátoru za 180 milionů.....to je trošku jiný level. Samozřejmě nevím, jestli to nemají smluvně utajené a nesmí se o tom mluvit, či fotit vnitřnosti. Ale pokud je to povolené, tak by neškodil jeden trochu techničtější rozbor takového moderního simulátoru za velké peníze. OS, hardware (ram, kolik to má procesorů, na čem skladují data) přes co jsou zapojené všecky ty ovládací prvky v kokpitu, jaké grafiky to potřebuje, kolik projektorů, co se na tom dělá za údržbu když to trvá 15 minut....(načítají se nové mapy?). Trošku se tomu kouknout pod povrch, abychom měli představu co to obnáší provozovat něco takového....

Např. u článku o simulátoru L159 jsem se jen dozvěděl že to jede na několika (takový jasný počet) SGI Onyx, nemají full hd projektory a chystají upgrade techniky....taky slabota....Chápu, že letecký nadšenec jen slintá nad tím kokpitem, ale ajťáky zajímají i ty blackboxy co jsou na to potřeba....Protože běžný smrtelník se k tomu nedostane, stejně jako k Veyronu. To ovšem neznamená, že si o tom rád nepočte....

http://www.armadninoviny.cz/lide-kolem-simulatoru-l-159.html

+3/0
11.4.2017 18:33

J63i23ř14í 11K36o21c84u32r18e58k 6165464915398

Byla to mašina od SGI a pro tohle použití nebyla vůbec exotická. Pokud se ptáte na simulátor v Náměšti na základně.

Ale taky by mě zajímalo, na jakém "železe" tohle běhá.

0/0
12.4.2017 21:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.