Diskuse k článku

Rusko se zmítalo v občanské válce. Bolševici ještě neměli vyhráno

V Rusku proběhl bolševický převrat. V Evropě je stále ještě první světová válka. Je březen 1918 a Lenin se svými soudruhy ještě nemá úplně vyhráno. Proti Bolševikům stojí skoro stejně početná armáda Bělogvardějců. Poslední díl seriálu o VŘSR.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L70u64k44a82s 69M79u15d87r93a 6166176832231

Série článků velmi kvalitní a historicky hodnotná. Ovšem netušil jsem, že už i literatura faktu může v dnešní době přitahovat tolik agentů prokremelské propagandistické "úderky", kteří se jinak snaží oblbovat veřejnost svými bláboly např.: na Aeronetu. Typickým příkladem je přispěvatel pod krycím jménem "Juraj Václavík", opakující zde lži a polopravdy, tzv. "výklady historie", pečlivě předpřipravené už před mnoha lety vzhledem k jejich propracovanosti a mnohovrstevnosti pravděpodobně nějakou sovětskou (později ruskou) státní agenturou. Už krátce po WWII se SSSR jeho velmi nedávná historie přestala hodit do konceptu (přesně po smrti Stalina), a velmi usilovně se tam pracovalo na sestavení tzv. "pravdivé historie". Existují o tom desítky dokumentů i zaznamenaných svědeckých výpovědí.

Nyní se děje ze strany Ruska bohužel naprosto to samé....

+2/0
17.11.2017 18:48

J76u52r75a47j 69V89á63c17l38a95v67í78k 9949360825256

Místo těchto pitomých keců uveďte, kde jsem podle Vás lhal.

0/−2
17.11.2017 22:16

J40i32ř91í 60Ř62e77z40n50í90k 4722482363605

Není pravdou, že Stalin nechal dokonce zavraždit všechny bolševické revolucionáře, protože se obával, že by ho mohli shodit z jeho trůnu.

Prověřoval jsem si životní osudy spolupracovníků Lenina z éry před VŘSR. Z těch, které jsem si prověřil, pouze tak dva měli problémy s NKVD. Ostatní přežili, dělali kariéru a podpořili Stalina v boji s Trockým.

+2/−1
17.11.2017 17:30
Foto

A85l84e61š 40M98e22r75t98a 4162298708567

Autorovo tvrzení, že Rusové mohou za rozpoutání WW2, je absolutně mimo a lze je snad jen dát do souvislosti ze současnou antiputinovskou hysterií. Každý kdo něco přečetl tak ví, že Hitler chtěl rozputáním války uskutečnit revanš za ponižující porážku Německa ve WW1, že chtěl suroviny a "životní prostor" pro nadřazenou Německou rasu. Stalin byl sice pako, ale do expanze se nikdy moc nehnal, viz jeho polemika s Trockým.

+6/−9
16.11.2017 18:27

J89o41s67e75f 13N74o53v31á72k 2622822245324

On se Stalin s Hitlerem nedohodl na rozdělení Polska?

+9/−3
16.11.2017 18:46

J98u21r34a55j 95V51á37c55l52a21v16í47k 9949230165256

Ne. To Velká Británie Německu slíbila, že stáhne garance Polsku a přiměje Francii udělat to samé. Stalin vypálil Britům rybník a ti mu dodnes nemohou přijít na jméno. Krasnorusko (nikoliv Polsko) potom hlasovalo za připojení k SSSR - pro bylo ~90% voličů. Pobaltí se také s radostí připojilo k SSSR, protože to znamenalo prosperitu a navíc SSSR je již před tím vytáhl z louže (pokus Polska vyvolat válku s Litvou).

+2/−9
16.11.2017 18:52

J33o13s31e14f 71N45o72v73á86k 2972942155864

Ne, fakt příloha smlouvy Ribentrop-Molotov neexistovala? Anebo prostě lžete?

Odpovězte prosím: Obsadila VB nějaké území, na které neměla právo?

Obsadilo Rusko a Německo nějaké takové území?

A je zloděj ten, kdo něco neukradne, nebo ten, kdo něco ukradne?

Děkuji za nevyhýbavé odpovědi na otázky.

+7/−1
16.11.2017 18:55

J11u46r18a48j 23V63á73c59l33a29v29í44k 9889560695656

Odpovězte prosím, jestli Velká Británie uzavřela dohodu s Německem, kterou umožnila jeho zbrojení?

Odpovězte prosím, jestli nás Velká Británie Německu vydala, nebo ne?

Odpovězte prosím, komu bylo Krasnorusko po 1. sv.v. přiřknuto komisí SM vedenou lordem Curzonem.

Děkuji za nevyhýbavé odpovědi na tyto otázky. Ty Vám odpoví i na Vaše vlastní otázky.

A ano, Německo se SSSR uzavřeli Smlouvu o neútočení, čím vypálili VB rybník.

A jestli VB obsadila nějaké území na které neměla nárok? To si děláte srandu, nebo opravdu neznáte dějiny? A co Britské impérium? Říše, nad kterou nezapadalo slunce? To Stalinovo vypálení britského rybníka bylo vlastně přímou příčinou pádu impéria Albionu. VB tehdy utrpěla od Stalina ohromnou porážku.

+2/−5
16.11.2017 19:26

J78i39ř24í 57Ř39e79z91n28í87k 4622482603685

Přílohy Paktu R.-B. může být pouhou dezinformací, pocházející z dílny ̈Goebellse. od něhož převzal Churchill výraz "železná opona".

+2/0
17.11.2017 17:32

J96u55r32a67j 29V19á68c38l56a98v52í50k 9729780125836

Původní "německá mikrofiše" je nejspíše zhotovena na základě Ribbentropovy zprávy pro německou vládu. Ruský "originál" je potom nejspíše podvrhem zhotoveným okolo roku 1990 někým, pro koho ruština nebyla rodným jazykem. Ale ono je lepší nepoužívat termínu "Pakt R-M", protože se fakticky jedná o dvě (či dokonce tři) smlouvy a každá měla jiný obsah:

- Smlouva o neútočení

- Smlouva o přátelství a společné hranici

(- Obchodní smlouva)

0/−1
17.11.2017 18:07
Foto

A37l56e25š 13M30e29r65t89a 4392928308537

Pane Nováku, dohodli se až po tom, co západ předhodil Československo Němcům. Sověti si to vyložili tak, že západ chce nasměřovat expansi Německa na východ a že dohoda s Němci je jedinou možností jak vzájemnému konfliktu zabránit. Možná pro vás nepochopitelné, ale pro Sověty velmi pragmatické řešení nastálé situace.

+5/−3
16.11.2017 20:38

V89o60j60t25a 23P90a35t72k96o75s 8690468108373

Takže jinými slovy se na tom s Němci dohodli.

+3/−1
17.11.2017 11:51
Foto

A31l40e71š 16M65e11r88t43a 4592168328567

Stejně tak jako se s nimi dohodli Francouzi a Britové v Mnichově.

+4/−1
17.11.2017 12:38

J47u77r89a41j 38V35á87c24l48a95v48í36k 9379810525396

Vy chytráku, ti dva se dohodli pouze na tom, že se na Velkou Británii a její intriky vykašlou a že na sebe nezaútočí. Zbytek podělali Poláci.

Ostatně ten slavný "tajný protokol" je také jenom podvrh, nehledě už na to, že kdybyste znal obsah této ústní dohody, tak by Vám bylo jasné, že účelem bylo zachování Polska, což by VB přinutilo plnit její sliby. Tady prostě Stalin vypekl Albion.

0/−2
17.11.2017 13:58

F86i61l85i77p 12G92a96l35a27š 2327377294648

A nějaký podklad vašeho tvrzení o falzifikátu by jste neměl? Nebo k té "ústní dohodě" třeba její doslovný přepis s doloženou pravostí či alespoň audiozáznam? víte, fabulovat umíme každý, ale podložit svá tvrzení důkazem to už je jiná liga...

+1/0
18.11.2017 11:16

J55u10r54a91j 65V52á57c82l64a46v44í58k 9859880355916

Toto jsem původně úplně přešel a teprve dodatečně jsem byl upozorněn, že to je nesmysl. Tento "tajný protokol" studoval jakýsi V. A. Sidak. Podle něj (zkráceně) nenesou tyto ‚tajné protokoly‘ informace o svém vzniku, právní síle, nejsou uvedeny jejich počty, jsou nesprávně založeny v archívech, jedná se o nepřípustné nečíslované kopie, nemluvě už o nečíslování stran (stránku s podpisy lze přiložit k libovolnému textu). Německý ‚vybombardovaný‘ ‚originál‘ byl sepsán na stroji vyrobeném v roce 1943 pro Hitlera, tedy v době, kdy již byl právně nezajímavý, není uveden ve ztracených dokumentech, ani se nepostrádají další dokumenty daného archívního svazku. Ruský text obsahuje elementární jazykové (typické pro neruského autora), písařské i stylistické chyby neodpovídající tomuto typu dokumentu. Navíc uvedené rozhraničení sfér vlivu mělo problém s názvem řek, řešeném jakýmsi dodatkem z 28.8. 1939. Dodatek podepsali v Moskvě Molotov a Ribbentrop – copak se Ribbentrop do Moskvy vrátil? Navíc protokol byl vlastně vzápětí narušen oběma stranami bez reakce druhé strany, když na jiné události druhá strana reagovala. Atd atd.

0/−1
18.11.2017 13:30
Foto

J44i77ř82í 57D59v56o97ř29á53k 5535549800648

Kdo je V.A. Sidak ?

0/0
19.11.2017 9:40

P23e15t96r 68M59u91n95z92a44r 1705381949556

a to až do léta, ze vzdálenosti 128 kilometrů Paříž obřím dalekonosným dělem – známou „Tlustou Bertou“.

To nebyla Tlustá Berta, ta neměla takový dostřel, ale Pařížské dělo https://cs.wikipedia.org/wiki/Pa%C5%99%C3%AD%C5%BEsk%C3%A9_d%C4%9Blo

+1/0
16.11.2017 16:06

J31i24r51i 29T26i14c71h42y 2826549542707

Druhou svetovou valku jednoznacne zpusobilo Nemecko.

+3/0
16.11.2017 16:00

J14u98r11a34j 47V22á97c76l28a50v41í47k 9889350955396

Kdepak, Velká Británie a víc než úspěšně sekundovalo Polsko. Německo sehrálo hejla. Pěkně to popisují Muchin a Martirosjan

+1/−5
16.11.2017 16:44

J97o10s16e53f 61N14o34v83á77k 2342362495184

Nemáte pravdu ani jeden. Druhou světovou způsobilo Německo a Rusko - které se smlouvou Ribentrop-Molotov dohodli zaútočit a rozkrást Polsko, a tak to i provedli.

+4/−2
16.11.2017 17:45

J31u40r60a52j 96V55á92c93l67a95v58í40k 9289370795816

Naprostá do nebe volající pitomost. To bylo dílo Velké Británie, když se snažila vtáhnout do války Německo a SSSR. To přiznal i Churchill. VB chtěla Polsko obětovat stejně, jako zmákla nás. Viz třeba také vyslanec USA ve Francii.

+1/−5
16.11.2017 18:01

J13o40s90e17f 41N44o81v47á10k 2192102735274

I kdyby něco takového Velká Británie chtěla, tak ta na nikoho nezaútočila a nic nikomu neukradla.

SSSR a Německo ano.

Chtít můžete co chcete. Ale když něco ukradnete, jste zločinec a když někoho zabijete, jste vrah.

+3/0
16.11.2017 18:26

J56u23r84a57j 67V96á20c80l94a90v78í13k 9449390145576

Je vidět, že Vám docházejí argumenty a zkoušíte to okolo. Jak je libo.

SSSR si připojil pouze to, co mu patřilo. To přiznal i Halifax - šlo o Curzonovu linii. Zloděj bylo Polsko.

Perfidious Albion ... Mnichov Vám nevadí? Když ne, tak v dubnu 1939 se VB pokusila jednostraně zavázat SSSR podpořit Polsko - to nevyšlo a SSSR navrhl vícestrannou rovnou dohodu. Tu VB odmítla a na tajné poradě MZ byl přijat závěr "nechat Německu možnost rozvíjet agresi na východ". Potom zahájila jednání se SSSR ale s cílem nic nedohodnout a zatlačit SSSR do patové situace, za které by byl ihned zatažen do války s Německem. V červenci slíbila Německu stažení svých garancí východoevropským zemím a obětování francouzských zájmů, stejně jako ukončení rozhovorů se SSSR a rozvázání spojeneckých závazků Francie. Vyslanec USA v Paříži W. C. Bullitt psal domů:

„Britští diplomaté provádějí delikátní přípravu zrady Polska a používají prostředky, které tak úspěšně použili v případě Československa.“

Kromě toho doporučuji Vaší pozornosti britsko-polskou smlouvu ze srpna 1938 a především její tajný protokol. Ten kdyby prasknul, tak by se do války proti Polsku okamžitě zapojily všechny pobaltské státy a Rumunsko by polské představitele neinternovalo, ale rovnou vydalo do německých koncentráků.

Literatura: Мартиросян А. Б.: Сговор диктаторов или мирная передышка?; Taylor A. J. P.: Příčiny druhé světové války; Rybas S.: Stalin – krev a sláva; Starikov N.: Oklamané Polsko; viz www.zvedavec.org/komentare/2015/04/6411-oklamane-polsko-iii.htm; Прудникова Е. А., Чигирин И.: Катынь

+2/−2
16.11.2017 18:48

J23o42s75e53f 11N73o93v44á41k 2752852585234

Mnichov mi vadí. Ale je velký rozdíl se rozhodnout nebránit krádeži (Mnichov), a něco jít sám ukradnout (Ribentrop-Molotov).

Vy tu obhajujete zloděje a házíte vinu na toho, komu se nechtělo toho zloděje chytat.

+2/0
16.11.2017 18:53

J51i87ř55í 28V75a21c82a 7732813607401

Rusko ta svoje území (byla součástí carského Ruska, které jinde tak vehementně obhajujete) připojili až tehdy, když Polská vláda byla v Rumunsku.

+1/0
16.11.2017 19:11

J69u11r18a48j 21V14á96c15l77a89v86í75k 9339290255816

Hloupost. Velká Británie zcela cíleně vmanévrovala Československo do německého chřtánu. Jen Chamberlain měl obavu, aby se SSSR nepodařilo Československu pomoci !!! Ostatně nakonec nás Polsko pomohlo dotlačit do hrobu a Beck poslal svému vyslanci do Berlína tyto instrukce k rozhovoru s Hitlerem:

1. Vláda Polské republiky konstatuje, že s ohledem na pozici, kterou zaujala, paralyzovala v nejširším smyslu možnost intervence Sovětů v české otázce...

2. Polsko považuje vměšování Sovětů do evropských záležitostí za nepřijatelné...

4. V průběhu minulého roku polská vláda čtyřikrát odmítla připojit se k mezinárodnímu vměšování na obranu Československa.

5. Bezprostřední polské nároky se omezují oblastí těšínského Slezska.

To je podle Vás v pořádku?

+1/−1
16.11.2017 19:32

J29u49r26a90j 20V61á67c52l13a33v83í67k 9279310825406

Hlavním zlodějem byla Velká Británie. Chtěla ukrást kaspickou ropu a ruskou Střední Asii. A také přestat se zabývat blbostmi, jako se starat o život vlastního lidu, k čemuž je nutili Sověti.

0/−1
17.11.2017 14:20

K81a45r83e10l 65U55r32b36a78n 2804794321649

Velmi dobrá sérka článků. R^

+2/0
16.11.2017 15:05

J21u32r98a60j 39V62á33c65l69a29v18í43k 9659440875306

Poslední díl, no tady ta demagogie opravdu vrcholí.

"Kolik vlastně bolševici dostali od Německa peněz? Sice o tom nevíme nic, ale muselo to být hodně." Toto je čistokrevná pomluva. Jen drobná informace, že eseři a menševici spoustu peněz opravdu přijali, ale hnůj sypeme na bolševiky. A samozřejmě ani slovo o Trockém a hromadě peněz, které si z USA vezl v kapse a který během té doby udržoval styky s britskou tajnou službou. Ani slovo o Sverdlovovi, jehož jeden bratr byl poradcem Kolčaka a druhý pracoval u J. Schiffa a Warburgů. Znovu opakuji, že Lenin prokazatelně odmítl peníze R-U i Japonska a Parvusovi, o kterém věděl, že je německým agentem, se vyhýbal.

Co se týče té Leninovy "světové revoluce" - již nejpozději na 1. Sjezdu sovětů Lenin evidentně o světovou revoluci nestál. To bylo výhradní dílo Trockého a doporučuji se zamyslet, proč agent největších bankéřů protlačoval "světovou revoluci". Šlo o to, že jen někde - například v Německu - které i po válce zůstalo hospodářsky v dobrém stavu, nebo v Iránu - kde čirou náhodou byla ropa. V Německu to nevyšlo, tam to Tuchačevskij zvoslil, ale můžete se poohlédnout po minulosti British Petroleum.

Co se týče příčiny porážky bílých, hysterik Krejčí píše pitomosti. Hlavním viníkem byla Velká Británie, která si vítězství bílých nepřála a bránila sjednocení protibolševické fronty (ani rudí velitelé nebyli zrovna kompetentní a dokud Lenin nezačal instruovat komisaře, aby bránili teroru, ani v tomto směru to nebylo lepší). Autor také ani nepípl o tom, že většina důstojnického sboru carské armády (šlechta) bojovala na straně rudých.

Bolševici uvrhli Rusko na celé století do bídy... Přečtěte si toho Thurstona. Do bídy uvrhli Rusko Romanovci.

"nevzdělaný a surový Gruzínec Josef Stalin..." Tento "neználek" měl denní normu 300 stran textu - státnické dokumenty, technická skripta, beletrie. Jeho knihovny čítaly desetitisíce knih a tisíce s nich opatřené poznámkami. Nevím kdo ho nejen ve 20 století překonává.

+4/−9
16.11.2017 11:17

J38o86s56e16f 55N93o86v45á25k 2262732265884

Do bídy uvrhli romanovci? Tak si něco zjistěte o industrializaci, která problíhala na přelomu 19. a 20. století. Probíhala podobným tempem, jako za Stalina, jen přitom neumírali miliony lidí hladem.

+5/−1
16.11.2017 14:24

J21i38ř80í 44V87a90c11a 7832173867671

30% ročně ???? To by muselo být Rusko již tehdy velmocí.

Takže lžete, nebo vydáváte jeden či dva kraje za celé Rusko.

+1/−4
16.11.2017 14:56

J58o74s21e25f 74N65o10v20á44k 2162502935334

Např. produkce uhlí v letech 60-90 stoupla 12x. A to byl teprv začátek průmyslové revoluce v Rusku.

Naopak za Stalina to takovej zázrak zas nebyl, viz např. růst HDP:

https://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_the_Soviet_Union#/media/File:Soviet_Union_USSR_GDP_per_capita.png

Na to, že bylo Rusko zaostalé a tedy mělo podstatně větší rozvojový potenciál, tak nerostlo nijak výjimečně. (a to do toho nezapočítávám řízené hladomory, které GDP per capita uměle navýšilli snížením "capita").

Naopak za cara, čistě mezi léty 1890-1914, zvýšilo Rusko svůj podíl na světovém HDP dvojnásobně. (zdroj

Russia in the Nineteenth Century: Autocracy, Reform, and Social Change, 1814 -1914)

Na předválečná čísla, co se týče přepravy osob na železnici se dostalo SSSR až v třicátých letech:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/89/RailPassUSAvsUSSR.svg/600px-RailPassUSAvsUSSR.svg.png

Pýcha Ruska, a zároveň nutnost pro rozvoj průmyslu: transsibiřská magistrála, byla vybudována za Cara, nikoli za Stalina.

atd....

To, že poté, co během revoluce komunisti tak zdecimovali Ruský průmysl natolik, že pár let rychle rost, aby se vůbec vrátil na předválečnou úroveň, na tom nic nemění.

+2/−1
16.11.2017 15:32

J26i18ř27í 44V63a44c23a 7882173767581

za cara dvojnásobně a to ještě s otazníkem, protože by to znamenalo, že na začátku jeho vlády mělo Rusko podíl 2% ... za Stalina každopádně pětinásobně.

Kdyby se za cara měli lidi tak dobře, tak žádná revoluce není.

+2/−2
16.11.2017 15:42

J90o37s98e76f 53N86o45v30á98k 2882572805824

Kdo říká, že se měli dobře? Startovací pozice Ruského carství byla špatná, takže se nijak dobře neměli. Ale furt se měli lépe, než za Stalia, kdy jich miliony pomřeli hladem.....

0/−3
16.11.2017 17:46

J70i69ř59í 25V62a81c81a 7692443567271

Že se měli za cara lépe prostě není pravda ... Tečka.

+1/−3
16.11.2017 18:29

J78o73s65e30f 72N73o77v51á97k 2622342465664

Když se kouknete na vývoj GDP v rusku na hlavu během třeba 1918-1938 a na vývoj za Cara, tak je jasně vidět, že za Cara byl růst hospodářství větší.

Když sečtete počty mrtvých hladem za 1890-1910 a 1920-1940, opět vyjde Carské období výrazně lépe.

+1/0
16.11.2017 18:31

J32i66ř56í 69V30a93c44a 7682363447731

K hladomoru vedla revoluční situace a válka, kterou vyvolal svou neschopností carismus. ....ale věřte si čemu chcete.

0/−3
16.11.2017 18:35

J92o84s96e35f 35N93o87v55á79k 2802962785314

Vzhledem k tomu, že je prokázáno, že v době hladomoru Ukrajina produkovala dostatek úrody, ovšem to bylo násilně z Ukrajiny odváženo, tak je Vaše tvrzení bohužel nepravdivé.

Zkuste si o tom něco přečíst. Doporučuji např. knihu od Tymothy Snydera: Krvavé země, kde detailně popisuje dění v té době na ukrajině, jednak statistiky, ale především svědecví jednotlivých lidí.

+1/−1
16.11.2017 18:49

J25i56ř35í 20V15a82c29a 7462323917921

Tak jistěže obilnice Evropy krmila celé Rusko.

Odvezeno bylo to co měli naplánované - jako v jiné roky (tady byl problém ve vedení okresů, které nebylo ochotno na situaci reagovat a následně za to dostali trest smrti).

Málo jim zbylo kvůli neúrodě a protože vekou část úrody na radu diverzantů zakopali do země, kde většinou schnila.

0/−1
16.11.2017 19:16

J95u34r21a49j 50V22á58c52l39a91v36í87k 9759510265136

Vy snad patříte k tomu slavnému Ústavu Státních TRafik. Jak ten strejda ze Saturnina. Donbas skutečně vznikl se stavbou magistrály - ale to tady nikdo nezpochybňuje. A ohromně rostla výroba. Jenomže

1) po její dostavbě k těžké depresi opravdu došlo, navíc její vliv zesílila reakce po roce 1907, kdy se masivně snižovaly platy a prodlužovala pracovní doba (viz dále)

2) problém byl v tom, že se jednalo o zahraniční investice, které v Rusku negenerovaly žádné peníze - vše šlo ven a platy dělníků byly ořezané až na kost (ještě více). Navíc, s výjimkou magistrály, ani výroba neznamenala žádný přínos pro ruské hospodářství. Traktory ... napsal jste hloupost, ani žádné stroje, do Stalina se v Rusku oralo dřevěným pluhem.

3) V Rusku, vlastně v SSSR, se zděné stavby začaly ve velkém stavět v roce 1934. Do té doby většina lidí žila v dřevěných domech, nebo zemljankách. Proč toto nepřipomenete? Nebo průměrná délka života v Rusku se od roku 1860 do roku 1914 snížila - proč asi? A proč se začala prodlužovat hned zkraje té zlé bolševické vlády?

Mlžíte tady ve velkém.

+1/−3
16.11.2017 16:32

J73o77s66e84f 34N86o35v54á72k 2682332625534

Donbas nevznikl stavbou magistrály. Magistrála s Donbasem nesouvisí - Magistrála propojovala dálný východ s Ruskem, nikoli Ukrajinu. Donbas vznikl díky přirozené potřebě uhlí pro nově vznikající průmysl, a daleko dříve, než se začalo se stavbou magistrály.

1) Ano, v roce 1907 došlo ke krátkodobému poklesu. Ale to jednak vůbec nesouviselo s magistrálou, ale s RuskoJaponskou válkou, která vyčerpala hospodářství - a následnou vlnou nepokojů. I přes to začlo Rusko v podstatě okamžitě růst, což naopak ukazuje sílu jeho průmyslu.

2a) Žádný přínos pro hospodářství? To jako tisíce kilometrů železnice, nově vybudované továrny, doly, atd. atd... není přínos k hospodářství? Odkud máte takové blbiny?

2b) Přínos rozvoje průmyslu pro dělníky v městech, kde bujel průmysl, byl srovnatelný s jinými Evropskými zeměmi. Viz např.

http://www.ehs.org.uk/dotAsset/62d8a367-8beb-4dd0-b21f-d98b425c6ef3.pdf

Proti platům v jiných zemích byly jejich platy, cituji "překvapivě vysoké". Reálná mzda celé mnou citované období rostla. Což se rozhodně nedá říci o následujícím období stalinismu, které zahájila hluboká krize, z které se dostalo SSSR až na počátku třicátých let (kdy se GDP per capita vrátila alespoň na předválečnou úroveň).

2c) Vzhledem k tomu, že za prvních X let Stalinovy vlády poklesla zemědělská produkce Ruska (a to nejen kvůli válce, ale i kvůli kolektivizaci), a zatímco Carské Rusko potraviny exportovalo, za Stalina byly hladomory, tak opravdu zemědělství nebylo to, co by se za Stalina zlepšilo. Fakt ne. I když dodával zemědělcům ty Vaše vysněné železné pluhy.

3) Máte špatné informace - z dostuných dat vyplývá, že se v daném období se průměrná délka života zvýšila. Např.

http://www.demogr.mpg.de/books/drm/009/part1.pdf

+3/0
16.11.2017 18:25

J24u36r70a91j 14V39á10c81l48a15v67í32k 9549490395886

V letech 1867-1881 dětská úmrtnost dosahovala 65%. V letech 1908-1910 67%. Рашин А.Г.: Население России за 100 лет (1811-1913 гг.) Průměrná délka života se v té době pohé vaší ybovala těsně na 30 let.

Překvapivě vysoké platy ... Ano, platilo se hodně, ale výplatní termíny byly jen dva: před vánocemi a před velikonocemi. A pokud někoho vyhodili, tak plat mu propadl. Pracovní doba v jednosměnných provozech 14-16 hodin, v nepřetržitých denní 14 a noční 10 hodin. Ženy to samé, jen dostávaly 2/3 a děti ještě méně. Vzhledem k tomu, že průměrná délka života ve městech byla asi o rok kratší, než na venkově, tak to moc dlouho nevydrželi.

Exoport ruského obilí ... zkuste se podívat po Višněgradském a jeho slavném prohlášení "nesníme, ale vyvezem!" Ruský venkov se pohyboval mezi hladem a neúrodou. Teprve Lenin se Stalinem toto staré romanovské prokletí dokázali zlomit.

A k tomu vašemu tvrzení o tom, jak se za cara dařilo a délka života rostla - laskavě si všimněte, že v tom grafu chybí mezilehlá data a body jsou propojeny tečkovaně (pochází nejspíše od toho Rašina). Tento graf jednoznačně ukazuje, že délka života začala růst až za bolševiků.

Blbiny máte Vy. Ruský průmysl nesnižoval přelidnění venkova (nebyl nedostatek dělníků, který by doplňovali rolníci). Venkov nebyl schopen kupovat průmyslové výrobky (skrz obročí, otřezky a další platby poměščikům neměl peníze). Průmysl proto to málo, co vyráběl, vyvážel. Doma nezůstávala ani hodnota ve zboží, ani ve mzdách (byly jen na přežití) a ani v kapitálu (vše teklo pryč).

0/−1
16.11.2017 19:16

J67u58r68a88j 78V55á67c65l17a67v18í98k 9669750805876

Máte a nemáte pravdu. Jakási industrializace probíhala, ale

1) zdaleka nedosahovala tempa a komplexity Stalinovy. Za 12 let jen investice ~9000 tun zlata.

2) Její problém byl, že neřešila problémy Ruska. Tedy neodebírala lidi z venkova a nedodávala na venkov zemědělskou techniku. Žila jen z Transibiřské magistrály a s dostavbou nastala deprese, kterou ukončila až zbrojní konjunktura.

A ty milióny lidí hladem - to je na delší vyprávění a jediným výsledkem je to, že především Stalin dokázal ty ohromné problémy vyvolané domácími i západními liberály překonat.

+1/−5
16.11.2017 15:01

J95o98s24e64f 65N95o71v22á25k 2312352715974

1) Nedosahovala. Převyšovala. Čísla viz odpověď výše.

2) Transsibiřská magistrála byla postavena během devíti let, industrializace probíhala celé 19. století, cca od 1860 dosti intenzivně. Takže Vaše tvrzení, že se točila jen kolem magistrály, je nesmysl. A žádná deprese po její dostavbě nenastala - naopak stavba magistrály a její zprovoznění se příliš na okamžitém rozvoji ruska neprojevila

2b) Ano, kupodivu industrializace v letech 1860-1910 nedostala traktory na pole. Oni tehdy totiž jaksi žádné traktory nebyly, víte?

2c) To je jako Stalinovo plus, že poté, co dva roky okrádal ukrajince o jídlo, až jich miliony pomřely, že je pak okrádat přestal? Ukrajina - v době, kdy tam byl největší hladomor, byla potravinově soběstačná. A to, že odtamtud Stalin kradl jídlo, fakt není vina liberálů, ale Stalina.

+2/0
16.11.2017 15:39

J62u79r47a95j 65V14á19c64l72a73v68í68k 9149830455306

Chtít po Vás studium je asi moc. Vám k tomu stačily noviny a Česká televize. Pokud by Vaše tvrzení byla pravdivá, bylo by Rusko před první světovou válkou nejrozvinutější zemí světa a za války by převálcovalo jak Trojspolek, tak i zrádnou Velkou Británii.

0/−3
16.11.2017 16:42

J11o24s72e34f 79N36o55v34á74k 2322712865564

Děkuji, že ukazujete, že nemáte argumenty, a tak musíte sahat k argumentům ad Hominem.

Víte - jedna věc je, jak daný průmysl roste a druhá z jakého základu. To Vám musím vysvětlovat takové základní věci?

+1/0
16.11.2017 18:00

J72o57s29e94f 67N53o87v70á13k 2112702705334

PS: A pokud své informace čerpáte z novin a televize, tak to lecos vysvětluje...

0/0
16.11.2017 18:00

J32u34r55a94j 60V21á35c90l24a16v62í47k 9279360345226

Chytrej. Trochu si protiřečíte. Ale máte pravdu, že magistrála velké hospodářské přínosy zkraje neznamenala. Právě proto s její dostavbou došlo k depresi - to vím od jedné větve svých předků, kterých se to dotklo a vím, že to nebylo na rok. Ale zase klíčové bylo, že ten carský průmysl prostě žádný hospodářský přínos pro zemi nepředstavoval.

0/−2
16.11.2017 20:54

J30i42ř42í 32K17o98c26u48r73e46k 6405574585978

Takže když někdo hodně čte, tak u toho může i hajlovat? ;-D

+1/0
16.11.2017 14:51

Najdete na iDNES.cz