Diskuze

Létající vejce bránící bombardéry. Nenaplněný příběh parazitní stíhačky

Létající vejce, takovou přezdívku získala pro tvary svého trupu připravovaná americká parazitní stíhačka pro mezikontinentální bombardéry B-36. Stroj si také drží primát nejmenšího pilotovaného vojenského letounu s proudovým motorem, jaký se kdy dostal do vzduchu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

H87y36n69e46k 76M52r35t31v85ý

20. 4. 2017 16:44

letadélko je moc roztomilé :-)

0 0
možnosti

Opäť zaujímavé čítanie!R^

Koľkážejeto už "slepá" ulička vo vývoji? Našťastie bez ľudských obetí...Peniaze vždy boli a budú...:-P aj na väčšie blbosti.

2 0
možnosti

Kdo se chce pokochat B-36, doporučuji americký film "Strategic Air Command" s Jamesem Stewartem v hlavní roli.

0 0
možnosti

L65a48d41a 82N58o39v54a36k

17. 4. 2017 19:01

nejmenší pilotovaný proudový letoun je bezesporu letoun Yvese Rossyho... Pro ty co nemají rádi prznění mateřského jazyka přechylováním a skloňováním cizích jmen s jedná o Yves Rossy samokřídlo s proudovými motory..

0 2
možnosti

Takže přechylování už není jenom o ženských, ale i o tom, komu co patří, pan zásadní neprznitel? To kdyby vědět, hned by vás milovat shora, vy samokřídlo.

1 0
možnosti

Bylo by dobré doplnit, že myšlenka "parazitního" letounu není nijak nová. Zkoušela se už na vzducholodích, mimo jiné i na amerických, a v SSSR postavili i letoun s nesenenými stíhačkami. Ale to byly všechno pokusy před II.sv.

1 0
možnosti

Těch sovětských nosičů letadel bylo víc - více např. zde: https://en.wikipedia.org/wiki/Zveno_project

a byly použity i bojově, kdy letoun TB-3 nesl 2 stroje I-16 z nichž každý nesl 2 250kg bomby... Tyto I-16 pak sloužily jako střemhlavé bombardéry - musely se ale vrátit zpět na základnu samy...

2 0
možnosti

Zajímavý článek. Chtělo by to více článků o amerických experimentálních letadlech. Je jich spousta.

16 0
možnosti
Foto

I65v73a67n 14M91a16r48e62k

17. 4. 2017 10:12

Tedy sedět při obsluze tohoto aparátu na motoru, no nevím jak to tehdy ten pilot mohl vydržet ?

0 0
možnosti

Samozřejmě seděl na sedačce. Spojení "seděl téměř na motoru" znamená následující: zatímco u klasické proudové stíhačky byl motor v trupu daleko za pilotem a pod ním proudil pouze studený vzduch do motoru, tak u XF-85 bylo těžiště motoru před těžištěm pilota (a samozřejmě i pod).

2 0
možnosti

Tohle je myslím velmi zajímavý námět na další článek. Na ty odkazy jsem letecky "mrknul" a myslím, že by to stálo za to :-)

Co na to Technet?

0 0
možnosti

Dlužno dodat, že o něco později to přistávání pod B36 vyřešili (použitím jinak pojaté hrazdy). To bylo při testech s velkým F84, kdy už nešlo o ochranu bombardéru, ale o rychlý průzkum (vypuštění stíhače blízko chráněného prostoru, kam pak už pronikal jen ten, zatímco nosič zůstal v bezpečném odstupu). Tahle varianta se také nedostala do běžného nasazení, ale z hlediska přistávání už problém nebyl žádný.

Takže technicky to schůdné a smysluplné bylo a celkem nepochybuji, že by to zvládli i s XF85, důvodem ukončení bylo skutečně spíš celkové přehodnocení smysluplnosti programu a změny strategických plánů.

5 0
možnosti

Také připojovali dvě f84 na konce křídel, jak na b36, tak b29.

0 0
možnosti