Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mazačka se proměnila na speciální tramvaj. Maže a hlídá smog v Praze

Tramvaj s evidenčním číslem 5572, známá jako mazací tramvaj nebo Mazačka, po rekonstrukci znovu vyrazila do ulic Prahy. Nově je vybavena čidly prachových částic a okolní teploty. Jak je na tom Praha se smogem, si teď můžete v přímém přenosu kontrolovat sami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J56i70ř22í 56P91r52a14ž34á64k 9150442281742

Je pozitivní, že budeme znát hodnoty částic PM 2,5, ALE: je to hodně zavádějící. Limity prachových částic jsou stanoveny pro velikost PM 2,5 a PM 10.

Nešlo by doplnit ještě senzor pro PM 10 a

ZEJMÉNA zpřístupnit ARCHIV HODNOT.

0/0
13.5.2017 14:09

J55a15n 82P37r44i59c52h69y65s48t86a55l 8321968323

"Vedle přímého přenosu z paluby tramvaje tak můžete na ukazateli pod videem sledovat i počet prachových částic v jednotkovém objemu vzduchu (m³)."

Prestoze ta tramvaj ma celou radu funkci, tak palubu zatim nema. Snad mozna az bude jednou vyrazena a nekdo si ji predela na hausbot. To slovo klidne muzete vypustit, bez nej ta veta bude davat smysl.

0/−1
13.5.2017 12:50

O36n10d81ř19e75j 30K97l93u32b65a59l 9915103146539

Nikde jsem nenašel jaké je vlastně použito čidlo pro měření PM částic. Vzhledem k uvedenému rozsahu bych očekával něco z PMS3003/PMS5003/PMS7003.

http://aqicn.org/sensor/pms3003/

0/0
12.5.2017 21:40

B72o37h24u65m79i55l 11M75á14c28a 5371352906313

"Snímač používá teorii rozptylu světla na paprsku laseru"

a autorovi článku zřejmě přeskočilo.

0/0
12.5.2017 20:54

J34i10ř69í 55P80r97a64ž32á34k 9510542561202

Je měřidlo prachových částic certifikované, nebo je to jen hrubé, orientační měření? Mohla by to redakce doplnit?

0/0
12.5.2017 19:52
Foto

Z59d71e83n66e52k 65F22u75t58o 6410652278768

Kolik maziva to denně vyplácá na koleje? V autobazarech musí mít pod autem lavor, aby neukáplo trochu oleje..

0/0
12.5.2017 19:17

O34n33d76ř90e48j 93Č17a71p97k65a 6891461283154

Olej je dělaný na to, aby vydržel. Tohle je nějaké biologicky odbouratelné mazivo tuším z Německa, které v přírodě dlouho nevydrží (stejně jako oleje do motorových pil a podobně). Navíc to tady může maximálně spláchnout voda do kanalizace a odtud do čističky.

0/0
14.5.2017 21:24

Z87d49e13n71ě21k 32D44u51b14e29c60k83ý 3697774550748

Nemohla by ještě rozvážet pivo ? :-)

+6/0
12.5.2017 15:09

M68i13r37e14k 72G40a55j42e13r 5591486479600

Titulek je opet nepravdivy. Nejde o "hlidani" smogu, ale jen o jeho monitorovani. Hlidanim by se to dalo oznacit pouze kdyby ta tramvaj mela schopnost vysi smogu ovlivnit a redukovat.

+1/−3
12.5.2017 15:02

B15o93h30u33m59i33l 36S55t69e54j93s41k82a28l 5563404641333

Pravdivý či nebulvární titulek na iDnes?;-D

0/−1
12.5.2017 15:46

J39i26ř33í 95K86o18c24u42r57e92k 6695684605838

Šetření inkoustem? Že jsou na těch cifernících uvedeny jen krajní hodnoty.

+1/−1
12.5.2017 14:54

B95o89h97u35m40i59l 20S53t29e28j98s57k43a71l 5883214971123

Aktuální číslo dole uprostřed vám přijde málo přesné?

+1/0
12.5.2017 15:45

J48i36ř18í 31K37o18c16u21r19e27k 6755424845108

Je dobrým zvykem stupnici číslovat. A "budíkové" ukazatele mají tu vlastnost, že jsou lépe čitelné a pro rychlou kontrolu mnohem lepší než přesné číslo.

Představte si na rychloměru v autě máte jenom 0 a 260, aktuální rychlost se zobrazuje jako číslo. Chvíli to trvá, než ho přečtete.

Ale co, proč dělat zařízení pro obusluhu pohodlné. Proč se držet přežitých konceptů! Třínohý stůl!

0/0
12.5.2017 18:08

J93i20ř45í 92P29r31a98ž14á23k 9840952141962

A proč není konkrétní číslo u měření prachových částic?

0/0
12.5.2017 23:34

J39i74ř52í 52P45r93a67ž30á34k 9740742611892

Už se tam objevilo, nebo jsem ho předtím přehlédl.

0/0
12.5.2017 23:36

M28a29r50t92i76n 85K43r97á62l32í36č95e90k 4763133435225

Zajimavejsi mi pride, ze teplotni stupnizce zacina az na 0C

0/0
12.5.2017 17:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.