Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mazačka se proměnila na speciální tramvaj. Maže a hlídá smog v Praze

Tramvaj s evidenčním číslem 5572, známá jako mazací tramvaj nebo Mazačka, po rekonstrukci znovu vyrazila do ulic Prahy. Nově je vybavena čidly prachových částic a okolní teploty. Jak je na tom Praha se smogem, si teď můžete v přímém přenosu kontrolovat sami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22i34ř57í 12P10r18a54ž17á39k 9920682151262

Je pozitivní, že budeme znát hodnoty částic PM 2,5, ALE: je to hodně zavádějící. Limity prachových částic jsou stanoveny pro velikost PM 2,5 a PM 10.

Nešlo by doplnit ještě senzor pro PM 10 a

ZEJMÉNA zpřístupnit ARCHIV HODNOT.

0/0
13.5.2017 14:09

J38a85n 27P53r11i34c96h54y80s68t27a20l 8251738573

"Vedle přímého přenosu z paluby tramvaje tak můžete na ukazateli pod videem sledovat i počet prachových částic v jednotkovém objemu vzduchu (m³)."

Prestoze ta tramvaj ma celou radu funkci, tak palubu zatim nema. Snad mozna az bude jednou vyrazena a nekdo si ji predela na hausbot. To slovo klidne muzete vypustit, bez nej ta veta bude davat smysl.

0/−1
13.5.2017 12:50

O78n48d95ř80e72j 39K74l76u36b43a48l 9775233196189

Nikde jsem nenašel jaké je vlastně použito čidlo pro měření PM částic. Vzhledem k uvedenému rozsahu bych očekával něco z PMS3003/PMS5003/PMS7003.

http://aqicn.org/sensor/pms3003/

0/0
12.5.2017 21:40

B93o16h31u78m58i26l 93M46á80c50a 5551502666533

"Snímač používá teorii rozptylu světla na paprsku laseru"

a autorovi článku zřejmě přeskočilo.

0/0
12.5.2017 20:54

J87i83ř89í 91P80r59a59ž53á72k 9330522971212

Je měřidlo prachových částic certifikované, nebo je to jen hrubé, orientační měření? Mohla by to redakce doplnit?

0/0
12.5.2017 19:52
Foto

Z50d27e67n85e29k 41F70u60t32o 6130922938988

Kolik maziva to denně vyplácá na koleje? V autobazarech musí mít pod autem lavor, aby neukáplo trochu oleje..

0/0
12.5.2017 19:17

O62n53d58ř10e31j 82Č34a19p81k55a 6631871303374

Olej je dělaný na to, aby vydržel. Tohle je nějaké biologicky odbouratelné mazivo tuším z Německa, které v přírodě dlouho nevydrží (stejně jako oleje do motorových pil a podobně). Navíc to tady může maximálně spláchnout voda do kanalizace a odtud do čističky.

0/0
14.5.2017 21:24

Z57d44e61n58ě55k 15D27u82b95e62c82k69ý 3307354810378

Nemohla by ještě rozvážet pivo ? :-)

+6/0
12.5.2017 15:09

M61i86r98e86k 60G96a98j23e33r 5311246869400

Titulek je opet nepravdivy. Nejde o "hlidani" smogu, ale jen o jeho monitorovani. Hlidanim by se to dalo oznacit pouze kdyby ta tramvaj mela schopnost vysi smogu ovlivnit a redukovat.

+1/−3
12.5.2017 15:02

B44o21h31u41m21i42l 12S87t50e44j47s92k44a70l 5623464481233

Pravdivý či nebulvární titulek na iDnes?;-D

0/−1
12.5.2017 15:46

J13i83ř98í 28K11o11c30u50r96e46k 6615444315838

Šetření inkoustem? Že jsou na těch cifernících uvedeny jen krajní hodnoty.

+1/−1
12.5.2017 14:54

B12o94h64u28m70i47l 88S23t49e34j73s45k64a48l 5673624381593

Aktuální číslo dole uprostřed vám přijde málo přesné?

+1/0
12.5.2017 15:45

J86i81ř11í 83K56o44c92u30r39e89k 6915154505878

Je dobrým zvykem stupnici číslovat. A "budíkové" ukazatele mají tu vlastnost, že jsou lépe čitelné a pro rychlou kontrolu mnohem lepší než přesné číslo.

Představte si na rychloměru v autě máte jenom 0 a 260, aktuální rychlost se zobrazuje jako číslo. Chvíli to trvá, než ho přečtete.

Ale co, proč dělat zařízení pro obusluhu pohodlné. Proč se držet přežitých konceptů! Třínohý stůl!

0/0
12.5.2017 18:08

J98i26ř19í 42P75r96a27ž76á75k 9230692591922

A proč není konkrétní číslo u měření prachových částic?

0/0
12.5.2017 23:34

J36i64ř65í 11P39r83a33ž84á44k 9110112201182

Už se tam objevilo, nebo jsem ho předtím přehlédl.

0/0
12.5.2017 23:36

M83a77r27t58i33n 56K29r33á56l64í32č57e30k 4613613685155

Zajimavejsi mi pride, ze teplotni stupnizce zacina az na 0C

0/0
12.5.2017 17:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.