- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Až se to rozšíří a piloti přestanou potřebovat komunikovat hlasově, tak leckterým z nich začne zakrňovat angličtina. K tomu útoky hekrů.
No bude na nebi ještě veselo. Ale je to asi krok správným směrem.
moc pekny argument z kategorie ad absurdum. kazdopadne ano i temito aspekty je treba se vazne zajimat.
SMS pilot: "Letím..."
SMS řídící letového provozu: "Víc doleva, voe!"
Holt pokrok nezastavíš.
Až na ten nesmysl o "SMS" v titulku (vím , nadpis článku zpravidla autor neovlivní)dobrý článek.
Je tato nová komunikace nějak archivována? Mám tím na mysli toto: nyní má jedna z tzv. černých skříněk funkci Voice-Recorder a zaznamenává hovory v kabině a hovory s řízením letového provozu. Zajímalo by mne, jestli budou mít z té nové DLS komunikace v případě nehody také zpětně vyšetřovatelé k disposici nějaká data.
To v Londýně jdou ještě dál. Řídící věž London City Airport bude 145 km daleko od letiště: https://youtu.be/YImFg_nqaio
Tak by mě zajímalo jestli je ta komunikace šifrovaná nebo ne...
Kupříkladu ovory šifrované nesjou. Stačí si zakoupit příslušný radiopřijmač a můžete poslouchat povídání věže s letadly, stačí když si na netu najdete frekvenci příslušného letiště
Ale ty "SMS" budou asi určitě adresné konkrétnímu letadlu...
A chodí ty zprávy v angličtině či je Googlem translator překládá do národních jazyku?
Tak ono je i sporné, jestli pilot během toho šoférování letadla může čučet do mobilu :D Může přehlídnout ptáka z prava, nebo nedobrzdit před ufo...