- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Představte si, že by váš smartphone vydržel na jedno nabití celý týden. Elektrické auto by na jedno nabití dojelo z Říma do Osla. Nabíjení by trvalo minuty, nikoli hodiny. Bezpilotní letouny by ve vzduchu vydržely půl dne.
Všechny tyto představy jsou nyní z říše snů, a to kvůli limitům dnes dostupných akumulátorů.
No me to sen nepripada, drive mi telefon vydrzel nabity pres tri tydny, baterie jako takove v pristrojich take nasobne dele nez nyni... Vubec si nemyslim, ze by byl problem (hlavne u telefonu a elektroniky) s kapacitou baterii, ale se spotrebou a narocnosti dnesni elektroniky.
Poznamka: V te kratke pasazi uprostred clanku, kde se popisuje, jak funguje klasicka Li-ion baterie, je chyba: je to tam presne obracene (nabijeni a vybijeni je prohozene), obrazek hned vedle (znazornuje vybijeni) je v poradku.
Opravdu? Při nabíjení sůl vzniká (je potřeba dodat elektron), při vybíjení se sůl mění na oxid kobaltu a lithium. Podle mne tam chyba není.
Jj, dokud ji nebudu mit na stole, neuverim. Pamatuji pred par lety takto ohlasovali superkondenzator Eestor. Napeti v radech kilovoltu, kapacita ve Faradech.
Dokonce i GM v Americe do toho nacpala penize. A dnes? Ticho po pesine...
Boostcap 3000F, 2.7VDC za cca 70Eur. Je nutné k tomu připojit malý měnič...Na superkondenzátory pracující s VN jsem ještě nenarazil.
Pokud by tyhle baterie fungovaly, nebude je čím nabíjet. Není možné postavit dost rychle tolik jaderných elektráren ani zaplavit svět zrcadly.
Safra!
To by mohlo ČSSD připravit o to lithiobaronství!
To nemůže( nesmí!) fungovat!
V době kdy létali ptáci tvrdila Francouzská akademie věd že stroje těžší vzduchu nemohou létat!!! Akademici nemusí mít vždy pravdu!
Máte pravdu, někteří tvrdili, ovšem ne Francouzská akademie, ale astronom Newcomb, který se tímto výrokem zapsal do historie. Přesto, že věděl o kluzácích a jejich úspěšných letech, nevěděl o lehkých spalovacích motorech už tehdy poskytujících potřebný výkon po náležité úpravě, díky kterému mohli bratři Wrightové v době výroku uskutečnit svůj let. Francouzská akademie neměla problém s létáním strojů těžších vzduchu, ale s Einsteinem. Skepticismus ke vědě patří a má zamezit průniku okultismu, pavědy a náboženství do seriozní disciplíny byť se občas stane, že něco kritikou neprojde po absenci relevantních důkazů, takže to není o tom, zda má někdo pravdu či ne. Kouzelné baterie rovněž musí projít kritikou a ověŕováním a pokud skeptici shledají funkčnost, máte zaručené, že to opravdu bude fungovat tak, jak bylo proklamováno.
Před cca rokem jste zde psali,že budou nové baterie,které vydrží několikanásobně delší dobu a samozřejmě s několikanásobnou kapacitou.Od té doby nic,a najednou tenhle článek.Tak nevím.
Já tomu věřím! A proč ne? Mě to dává smysl. Jednoho dne vědci budou muset přijmout, že je toho mnoha, co ještě neví.
V histórii vedy či skôr "vedy" sa už veľmi veľa krát stalo, že vedecké kapacity odmietali akceptovať niečo nové len preto, že to odporovalo vtedajším vedeckým poznatkom. Svoje by o tom mohol rozprávať napr. Daniel Šechtman, ktorý dostal v roku 2011 Nobelovku za objav kvázikryštálov. Ale kým sa dopracoval k uznaniu svojho objavu, tak si musel pretrpieť doslova galeje. Dlhé roky ho vedecké "kapacity" zosmiešňovali, že hovorí veci, ktoré odporujú fyzikálnym zákonom. Hrozilo mu, že príde o miesto profesora ako aj o vedecké granty. A pritom sa tým "kapacitám" stačilo len pozrieť do mikroskopu. Ale kdeže!
Mimochodom ten nadpis článku, že slávny vynálezca má nápad, je totálna blbosť. Keby hovoril, že vyvíja prototyp, tak by to bolo ok. Medzi "mať nápad" a "vyvíjať prototyp" je obrovský rozdiel.