Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zakladatel Microsoftu má největší letadlo světa. Vyšle rakety do vesmíru

Stratolaunch je největší letadlo současnosti, za jehož vznikem stojí jeden ze zakladatelů Microsoftu Paul Allen. Jeho úkolem je za letu vypustit vesmírnou raketu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J65a32n 88P65a34v40e60l21k51a 3217691574881

MS DOS a Windows víme, ale kde ukradl tohle?

+1/0
3.6.2017 8:48

B16o59h40u65m63i47l 40P11e78t60r73a10s 1143174401602

Zase neco navic k zasvinovani atmosfery.:-(

0/−6
2.6.2017 16:27

J79a19n 75V63á75c33l83a16v14í64k 3722616681909

Příspěvek raket ke znečištění atmosféry je v porovnání s jinými zdroji v podstatě zanedbatelný.

0/0
2.6.2017 20:35

B44o91h26u24m40i76l 43P41e53t20r76a30s 1643284811352

Vsechno se pripocitava.

0/0
3.6.2017 5:15

J73a59n 50V44á87c44l46a73v82í11k 3932676131939

Navrhuji zakázat táboráky.

0/0
3.6.2017 13:49

B56o94h18u62m45i42l 33P69e74t86r49a13s 1883204451932

To ero bude pohaneno biopalivem?

0/0
3.6.2017 15:10

J96a19n 55V63á29c84l26a32v27í61k 3902316561379

Po kolika letech přestává být palivo bio?

0/0
5.6.2017 14:37

J81a86k46u44b 56K41o87s 3416572160484

I vaše prdy?

0/0
3.6.2017 19:44

M34a56r61t33i51n 50P48r63á36š47e74k 8825851710383

myslím, že v tomto případě nabude výraz BSOD úplně jiný význam

0/0
2.6.2017 11:09

J43a27n 41Č88e14k50a82l 7389515914714

Vypadá to, jako by se to mělo každou chvíli rozdvojit... :-)

0/0
2.6.2017 10:47

J11a78n 87M87o58u84c98a 1128947421

Vypadá to na to, že přepážka mezi trupy bude muset odolávat velkému krutu nebo ohybu až se letadlo dostane do turbulencí.

0/0
3.6.2017 9:35

J75a83n 62M34a52c56e72k 3504201572123

Ty tupý nosy to má schválně, nebo je ještě zakryjou?

0/0
2.6.2017 9:24

P26e25t51r 82D89l73o76u95h41ý 3845591542638

Špička letadla je takový "plastový" kryt, pod kterým jsou radary. Takže zakryjou.

+2/0
2.6.2017 11:32

M62i88c78h37a45e78l49a 19V87a75r18c74l84o25v62á 4402354352353

Nezdá se mi, že by ta dvě spojená letadla byla větší než Mirja.

0/0
2.6.2017 9:19

Z76b29y27n87ě23k 20J61a52n23d51a 7503772235931

Vidíte jak zdání klame... Má rozpětí o 20m větší.

0/0
2.6.2017 9:21

J83a96n 16M76a32c40e32k 3814921512403

Rozpětí jo, ale co zbytek?

+1/0
2.6.2017 9:24

M35i30c59h47a50e70l64a 64V42a65r50c52l36o35v23á 4932374712953

To je možné ale v podstatě to vypadá jako když spojíte dva větroně.

Nikterak nechci snižovat něčí snahu o pokrok. Ba co víc. Tyto lidi považuji za vizionáře hodné obdivu. Pouze se mi nezdá ono prohlášení o velikosti.

Máme nejvyšší budovu světa protože jsme na bungalov namontovali 500m vysokou anténu?;-)

+4/0
2.6.2017 9:37

O92n90d21ř67e17j 91P31u17n53d42a 8832468924959

Bungalov s 500metrovou anténou moc smysl nemá, spojením 2 letadel dostanete mezi nimi prostor pro náklad.

0/0
2.6.2017 12:01

J37a74k68u90b 87M57a18t84o37u70š 3665582822223

Pokud jste chudá země a chcete největší budovu na světě tak dává ;-D

0/0
2.6.2017 12:15

O48n60d44ř38e89j 81P82u32n42d97a 8512938184859

A kde to takhle maji?

0/0
3.6.2017 7:00
Foto

J28i71ř46í 37R74o82h45a47n 5654858527445

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_large_aircraft

AN-225 má mohutnější trup, ale co se týká rozpětí křídel je až na třetím místě.

+1/0
2.6.2017 14:43

A35n35t42o38n55í67n 41Z86e78l62e59n11ý 2234593971846

Šéfkonstruktér ing. Zababa.

+4/0
2.6.2017 8:20

A80l59e14š 68J85í71l56e62k 7861312206278

R^;-D

Ten večerníček jsem miloval:-)

+2/0
2.6.2017 9:01
Foto

J35i95ř26í 18H13a57v52e36l63k11a 3219723410574

Tak nějak začíná technet klesat na úroveň celého idnesu. Škoda.

+2/−4
2.6.2017 8:02

P84e14t21r 48J52a92r32o40š 8777785249

13 popisků k fotkám, 10x slovo stroj.. Úroveň dopisu z tábora sedmiletého kluka..

+10/0
2.6.2017 4:51

M95i81r48e14k 31G21a29j71e25r 5781746159170

SpaceX vyřešil stejný problém levněji a elegantněji. Vrací se první raketový stupeň, který dělá stejnou práci jako tohle letadlo a vývoj měl SpaceX rychlejší.

0/−2
2.6.2017 0:42

M73i59r58e85k 22G49a12j28e64r 5741336149680

Mimochodem, SpaceX odložil kvůli počasí dnešní start s použitým prvním stupněm rakety na sobotu, takže se na to podívejte po jedenácté hodině večer.

+1/0
2.6.2017 0:49

J64a89r42o47m21i98r 44F69a98r35e41k 4162903847

No nesouhlasim, elegantnejsi mi prijde tohle reseni a co se tyce ceny, tak by na tom nakonec taky mohlo byt lip. Preci jen priprava toho vraceneho raketoveho stupne bude na urovni generalky, tady jen dotankujete, pripevnite dalsi naklad a frcite. Navic by mel dokazat vynest az 3 rakety naraz, ale tady samozrjme zalezi na hmotnosti nakladu.

Ale uvidime.

+7/0
2.6.2017 8:13

P42e96t35r 50M20u53n61z61a40r 1535301219226

Tak kdyby měli dělat generálku těch prvních stupňů, tak by se to asi SpaceX nevyplatilo. Podle mě doufají, že bude stačit jen běžná údržba, skoro jak u letadel.

0/0
2.6.2017 10:00

J14a89n 91V22á83c23l87a72v18í71k 3802196751789

Dal byste náklad za stovky milionů na raketu, pokud by nebyla důkladně zkontrolována? a pojistil byste ho?

+2/0
2.6.2017 10:15

P75e67t67r 72M53u24n23z60a17r 1205221709736

Tak zkontrolována nebo generálka? Podle mě znamená každá něco jiného.

0/0
2.6.2017 16:53

J25a43n 77V29á43c31l17a31v84í84k 3472676971299

Tak kontrola "světla svítí, stěrače stírají" to asi nebude, spíš bych to viděl na něco jako D-check.

0/0
2.6.2017 17:03

J14a33r31o56m74i52r 84F87a17r25e39k 4692143127

Jasny, s tou generalkou jsem to mozna prehnal, ale preci jen, tohle je temer standardni letoun. Nasobky zatizeni se daji nahravat za letu a jen monitorovat, palivo bude standardni, motory jsou standardni..... Proste ta udrzba mezi lety bude vyrazne nizsi, intervaly mezi lety muzou byt taky vyrazne nizsi.

+1/0
2.6.2017 10:32

J90a28n 28V96á49c44l68a39v86í63k 3592336891419

Hlavně je to jiné řešení, i tady může první stupeň přistát, pokud k tomu bude navržený. Navíc to dává možnost z jedné lokality startovat prakticky na všechny oběžné dráhy.

Pro Pegasus nejspíš Orbital ani nemá tři zakázky.

+2/0
2.6.2017 10:15

J17a69n 48K68o30t92a65s 9859640342336

SpaceX měl původně dodávat raketu pro Stratolaunch - prý došli k závěru, že by úprava existující rakety byla moc drahá, tak spolupráci ukončili. A SpaceX se vydali jinou, možná lepší cestou znovupoužití prvních stupňů. Elon Musk dokonce mluvil i proti projektu Stratolaunch - měl spočítané, že přínos celého obrovského letadla Stratolaunch pro vypuštění orbitální rakety se dá nahradit zvětšením klasické rakety o 5%. A těch 5% vážně není nic světoborného - výška 9km kterou Stratolaunch s raketou dosáhne i udělená rychlost (podzvuková) zas tak moc raketě v dosažení orbitu nepomohou.

0/0
2.6.2017 12:23

J62a57n 84P73r73i27c52h12y88s34t45a50l 8781378203

Opravte si popisek u 7 fotky. Neni to plavidlo, ale letadlo.

+1/0
1.6.2017 23:29

J64a54k10u40b 25M66a81t46o29u86š 3325722822483

Pokud neselže oddělení od rakety pak se z letadla stane vesmírné plavidlo. ;-D

0/0
2.6.2017 9:45

J77a66r64o69s21l75a69v 50K86o84r74u34b 7862498622

no uvidime ci neskrachuje skor ako zacne,

0/0
1.6.2017 22:28

L79u58d83v24í29k 61G50a28j81d87o14š75í34k 2215893354492

Trochu mimo téma - IDnes odhalil další své dno.

K článku připojit video sestavené ze sekvence těch samých fotek z galerie, to už chce i jistou dávku drzosti.

+20/−1
1.6.2017 22:04

M84a46r28t22i69n 80J37u50r35e89č29k22a 2893624861331

Jak se tak na letadlo koukám, tak mne hned trklo do očí, že prostřední křídlo (spojení dvou trupů) bude muset vydržet extrémní zatížení v krutu, protože ocasy má každý trup svůj, čímž jediné co drží tento kolos pohromadě je spojení přes prostředek křídla. Tak si říkám, zda by nepomohlo konstrukci projení ocasních křidélek... Odborník na letectví určitě nejsem, design mi připadá však zkutečně extrémní.

+13/0
1.6.2017 21:49

L61u14d66v69í32k 64G66a88j61d88o45š98í84k 2445113114472

Zřejmě by ovšem pak vznikl problém se startující raketou, která by křidélka krapet opekla.

0/0
1.6.2017 22:01

J55i21ř27í 67K35o38d32ý93d94e17k 7700870416583

Tak raketovy motor je zazehnut po par sekundach po odhozeni. Bezna praxe.

+8/0
1.6.2017 22:12

J35a10k18u63b 88M35a68t59o33u56š 3825232832463

Materiály na křídlech raketoplánu museli vydržet horší podmínky.

0/0
2.6.2017 9:48

L35u49d86v43í17k 94G32a37j57d10o67š19í59k 2975443324182

Akorát je to asi trochu dražší, než udělat robustnější konstrukci křídla. :-)

0/0
2.6.2017 13:27

J63a61n 80V80á20c58l74a51v77í90k 3712976421319

Scaled Composites už dva ocasy v minulosti použilo a nejsou zdaleka jediní. Na druhou stranu člověk je zvyklý na Lightning, Twin Mustang atd.

0/0
1.6.2017 22:24

M98a88r44t59i86n 22J48u59r82e57č66k89a 2573654541121

no právě... takto když si představím nějakou turbulenci, tak prostředek křídla musí být opravu hodně pevný

+2/0
2.6.2017 7:08

P60e94t70r 74N12o12v34o70t82ň70á95k 4700198613100

nebo pružný :-)

0/0
2.6.2017 23:38

J37a68n 65M18o32u47c58a 1838497591

To prostřední křídlo bych udělal typu dvouplošník s lankovým zavětrováním;-O

0/0
3.6.2017 9:59

J95a70n 32M25o64u55c24a 1558167251

Tam byly na ocasu trupy spojené křídlem a to celou konstrukci zpevňovalo.

0/0
3.6.2017 9:45

J69a94r17o60m25i27r 48F87a77r59e48k 4322243917

https://en.wikipedia.org/wiki/Virgin_Atlantic_GlobalFlyer

https://en.wikipedia.org/wiki/Scaled_Composites_White_Knight

pro srovnání Voyager (jiná konstrukce)

https://en.wikipedia.org/wiki/Rutan_Voyager

Takže konstrukce to až tak neobvyklá není, nicméně všechny výše uvedené stroje jsou o parník hezčí, než tohleto :)

0/0
3.6.2017 12:41







Najdete na iDNES.cz