Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zakladatel Microsoftu má největší letadlo světa. Vyšle rakety do vesmíru

Stratolaunch je největší letadlo současnosti, za jehož vznikem stojí jeden ze zakladatelů Microsoftu Paul Allen. Jeho úkolem je za letu vypustit vesmírnou raketu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J94a88n 75P83a70v67e47l54k96a 3477461274571

MS DOS a Windows víme, ale kde ukradl tohle?

+1/0
3.6.2017 8:48

B15o76h93u93m56i92l 12P66e67t84r54a53s 1643314721372

Zase neco navic k zasvinovani atmosfery.:-(

0/−6
2.6.2017 16:27

J15a29n 59V87á85c60l83a63v90í42k 3912526611139

Příspěvek raket ke znečištění atmosféry je v porovnání s jinými zdroji v podstatě zanedbatelný.

0/0
2.6.2017 20:35

B65o72h97u32m46i85l 42P97e51t28r29a35s 1373144311392

Vsechno se pripocitava.

0/0
3.6.2017 5:15

J16a46n 74V26á90c27l85a39v71í54k 3912406121239

Navrhuji zakázat táboráky.

0/0
3.6.2017 13:49

B10o58h14u64m28i81l 55P41e83t85r94a17s 1773414671592

To ero bude pohaneno biopalivem?

0/0
3.6.2017 15:10

J32a79n 42V61á35c55l77a45v21í47k 3852686591919

Po kolika letech přestává být palivo bio?

0/0
5.6.2017 14:37

J93a11k94u37b 27K70o31s 3716842490824

I vaše prdy?

0/0
3.6.2017 19:44

M73a61r87t30i83n 49P54r70á22š31e21k 8975501860543

myslím, že v tomto případě nabude výraz BSOD úplně jiný význam

0/0
2.6.2017 11:09

J79a68n 52Č79e94k86a80l 7919905924214

Vypadá to, jako by se to mělo každou chvíli rozdvojit... :-)

0/0
2.6.2017 10:47

J49a24n 96M37o60u94c92a 1778607931

Vypadá to na to, že přepážka mezi trupy bude muset odolávat velkému krutu nebo ohybu až se letadlo dostane do turbulencí.

0/0
3.6.2017 9:35

J88a24n 37M97a41c96e47k 3694821132543

Ty tupý nosy to má schválně, nebo je ještě zakryjou?

0/0
2.6.2017 9:24

P49e71t89r 61D29l14o53u95h91ý 3685961372718

Špička letadla je takový "plastový" kryt, pod kterým jsou radary. Takže zakryjou.

+2/0
2.6.2017 11:32

M98i40c73h83a70e25l15a 72V35a60r89c54l25o80v62á 4882434322183

Nezdá se mi, že by ta dvě spojená letadla byla větší než Mirja.

0/0
2.6.2017 9:19

Z89b66y10n51ě16k 75J40a90n48d81a 7683342915861

Vidíte jak zdání klame... Má rozpětí o 20m větší.

0/0
2.6.2017 9:21

J65a98n 11M33a62c98e66k 3974811232203

Rozpětí jo, ale co zbytek?

+1/0
2.6.2017 9:24

M98i17c13h32a90e16l58a 46V87a46r14c97l87o66v18á 4392344662893

To je možné ale v podstatě to vypadá jako když spojíte dva větroně.

Nikterak nechci snižovat něčí snahu o pokrok. Ba co víc. Tyto lidi považuji za vizionáře hodné obdivu. Pouze se mi nezdá ono prohlášení o velikosti.

Máme nejvyšší budovu světa protože jsme na bungalov namontovali 500m vysokou anténu?;-)

+4/0
2.6.2017 9:37

O66n36d97ř67e59j 81P61u65n80d32a 8502918844859

Bungalov s 500metrovou anténou moc smysl nemá, spojením 2 letadel dostanete mezi nimi prostor pro náklad.

0/0
2.6.2017 12:01

J40a16k68u37b 68M56a74t19o86u13š 3495602112223

Pokud jste chudá země a chcete největší budovu na světě tak dává ;-D

0/0
2.6.2017 12:15

O66n53d68ř42e41j 90P55u83n11d49a 8532508384509

A kde to takhle maji?

0/0
3.6.2017 7:00
Foto

J76i23ř46í 54R28o21h57a59n 5494128647195

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_large_aircraft

AN-225 má mohutnější trup, ale co se týká rozpětí křídel je až na třetím místě.

+1/0
2.6.2017 14:43

A57n48t93o27n97í79n 48Z97e36l63e18n59ý 2934403551156

Šéfkonstruktér ing. Zababa.

+4/0
2.6.2017 8:20

A28l82e28š 28J34í42l73e65k 7931412886648

R^;-D

Ten večerníček jsem miloval:-)

+2/0
2.6.2017 9:01
Foto

J17i14ř66í 76H32a75v97e45l17k31a 3559693890514

Tak nějak začíná technet klesat na úroveň celého idnesu. Škoda.

+2/−4
2.6.2017 8:02

P50e59t38r 94J34a80r11o53š 8307285469

13 popisků k fotkám, 10x slovo stroj.. Úroveň dopisu z tábora sedmiletého kluka..

+10/0
2.6.2017 4:51

M89i89r24e74k 37G33a65j90e83r 5901316969400

SpaceX vyřešil stejný problém levněji a elegantněji. Vrací se první raketový stupeň, který dělá stejnou práci jako tohle letadlo a vývoj měl SpaceX rychlejší.

0/−2
2.6.2017 0:42

M37i27r41e20k 96G96a37j57e38r 5821916239370

Mimochodem, SpaceX odložil kvůli počasí dnešní start s použitým prvním stupněm rakety na sobotu, takže se na to podívejte po jedenácté hodině večer.

+1/0
2.6.2017 0:49

J98a17r17o62m62i83r 47F40a41r85e82k 4702783977

No nesouhlasim, elegantnejsi mi prijde tohle reseni a co se tyce ceny, tak by na tom nakonec taky mohlo byt lip. Preci jen priprava toho vraceneho raketoveho stupne bude na urovni generalky, tady jen dotankujete, pripevnite dalsi naklad a frcite. Navic by mel dokazat vynest az 3 rakety naraz, ale tady samozrjme zalezi na hmotnosti nakladu.

Ale uvidime.

+7/0
2.6.2017 8:13

P88e77t15r 59M28u61n97z66a16r 1495901569336

Tak kdyby měli dělat generálku těch prvních stupňů, tak by se to asi SpaceX nevyplatilo. Podle mě doufají, že bude stačit jen běžná údržba, skoro jak u letadel.

0/0
2.6.2017 10:00

J89a87n 61V17á32c60l10a34v58í82k 3302386471589

Dal byste náklad za stovky milionů na raketu, pokud by nebyla důkladně zkontrolována? a pojistil byste ho?

+2/0
2.6.2017 10:15

P10e95t41r 57M49u27n98z48a79r 1325321739616

Tak zkontrolována nebo generálka? Podle mě znamená každá něco jiného.

0/0
2.6.2017 16:53

J39a41n 10V67á71c16l60a56v51í78k 3772606201789

Tak kontrola "světla svítí, stěrače stírají" to asi nebude, spíš bych to viděl na něco jako D-check.

0/0
2.6.2017 17:03

J72a39r93o84m31i79r 12F96a69r74e90k 4512383337

Jasny, s tou generalkou jsem to mozna prehnal, ale preci jen, tohle je temer standardni letoun. Nasobky zatizeni se daji nahravat za letu a jen monitorovat, palivo bude standardni, motory jsou standardni..... Proste ta udrzba mezi lety bude vyrazne nizsi, intervaly mezi lety muzou byt taky vyrazne nizsi.

+1/0
2.6.2017 10:32

J51a18n 39V83á58c98l70a91v58í25k 3572326861129

Hlavně je to jiné řešení, i tady může první stupeň přistát, pokud k tomu bude navržený. Navíc to dává možnost z jedné lokality startovat prakticky na všechny oběžné dráhy.

Pro Pegasus nejspíš Orbital ani nemá tři zakázky.

+2/0
2.6.2017 10:15

J58a27n 62K95o38t48a35s 9189840462106

SpaceX měl původně dodávat raketu pro Stratolaunch - prý došli k závěru, že by úprava existující rakety byla moc drahá, tak spolupráci ukončili. A SpaceX se vydali jinou, možná lepší cestou znovupoužití prvních stupňů. Elon Musk dokonce mluvil i proti projektu Stratolaunch - měl spočítané, že přínos celého obrovského letadla Stratolaunch pro vypuštění orbitální rakety se dá nahradit zvětšením klasické rakety o 5%. A těch 5% vážně není nic světoborného - výška 9km kterou Stratolaunch s raketou dosáhne i udělená rychlost (podzvuková) zas tak moc raketě v dosažení orbitu nepomohou.

0/0
2.6.2017 12:23

J92a58n 41P71r34i75c30h76y36s14t42a48l 8931128213

Opravte si popisek u 7 fotky. Neni to plavidlo, ale letadlo.

+1/0
1.6.2017 23:29

J18a80k80u78b 37M98a91t10o48u52š 3215932222893

Pokud neselže oddělení od rakety pak se z letadla stane vesmírné plavidlo. ;-D

0/0
2.6.2017 9:45

J97a43r33o91s83l64a49v 38K29o33r49u36b 7542608962

no uvidime ci neskrachuje skor ako zacne,

0/0
1.6.2017 22:28

L25u77d68v93í27k 39G53a36j15d19o11š11í57k 2925283234802

Trochu mimo téma - IDnes odhalil další své dno.

K článku připojit video sestavené ze sekvence těch samých fotek z galerie, to už chce i jistou dávku drzosti.

+20/−1
1.6.2017 22:04

M18a86r38t70i18n 55J20u46r70e79č60k57a 2393104541411

Jak se tak na letadlo koukám, tak mne hned trklo do očí, že prostřední křídlo (spojení dvou trupů) bude muset vydržet extrémní zatížení v krutu, protože ocasy má každý trup svůj, čímž jediné co drží tento kolos pohromadě je spojení přes prostředek křídla. Tak si říkám, zda by nepomohlo konstrukci projení ocasních křidélek... Odborník na letectví určitě nejsem, design mi připadá však zkutečně extrémní.

+13/0
1.6.2017 21:49

L12u32d73v52í10k 93G59a53j16d27o82š81í63k 2915443114202

Zřejmě by ovšem pak vznikl problém se startující raketou, která by křidélka krapet opekla.

0/0
1.6.2017 22:01

J67i28ř66í 32K36o17d32ý58d56e56k 7590910786753

Tak raketovy motor je zazehnut po par sekundach po odhozeni. Bezna praxe.

+8/0
1.6.2017 22:12

J19a55k69u54b 70M54a70t80o24u37š 3835632902723

Materiály na křídlech raketoplánu museli vydržet horší podmínky.

0/0
2.6.2017 9:48

L37u82d77v44í59k 46G70a81j86d18o75š24í51k 2925523464102

Akorát je to asi trochu dražší, než udělat robustnější konstrukci křídla. :-)

0/0
2.6.2017 13:27

J60a37n 50V73á36c92l46a72v55í49k 3852136391479

Scaled Composites už dva ocasy v minulosti použilo a nejsou zdaleka jediní. Na druhou stranu člověk je zvyklý na Lightning, Twin Mustang atd.

0/0
1.6.2017 22:24

M72a26r58t31i72n 77J24u41r41e14č36k67a 2603784551121

no právě... takto když si představím nějakou turbulenci, tak prostředek křídla musí být opravu hodně pevný

+2/0
2.6.2017 7:08

P76e38t76r 36N32o35v49o98t11ň88á41k 4700138963840

nebo pružný :-)

0/0
2.6.2017 23:38

J77a57n 70M12o97u91c71a 1788687851

To prostřední křídlo bych udělal typu dvouplošník s lankovým zavětrováním;-O

0/0
3.6.2017 9:59

J29a94n 46M46o67u42c66a 1278537711

Tam byly na ocasu trupy spojené křídlem a to celou konstrukci zpevňovalo.

0/0
3.6.2017 9:45

J57a36r12o24m46i76r 59F29a82r46e52k 4372443297

https://en.wikipedia.org/wiki/Virgin_Atlantic_GlobalFlyer

https://en.wikipedia.org/wiki/Scaled_Composites_White_Knight

pro srovnání Voyager (jiná konstrukce)

https://en.wikipedia.org/wiki/Rutan_Voyager

Takže konstrukce to až tak neobvyklá není, nicméně všechny výše uvedené stroje jsou o parník hezčí, než tohleto :)

0/0
3.6.2017 12:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.