Diskuze

OBRAZEM: MiG-23 vzlétl před 50 lety. Ve výzbroji ho má dodnes i KLDR

Před 50 lety, 10. června 1967, vzlétl prototyp sovětské stíhačky MiG-23. Byť třiadvacítka není v povědomí široké veřejnosti tak pevně zakotvena jako legendární Migy-15 a 21, je její historie neméně zajímavá a konstrukční řešení ještě zajímavější. Připomeňme si dnes tedy MiG-23 prostřednictvím zajímavých fotografií.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MB

Trochu smutné, že letecká kancelář MiG končí, byť jeto pochopitelné. Jejich stroje nedokázaly konkurovat Suchojům. Mig měl vyrábět levné lehké stroje, které neměly možnosti jako velké Suchoje. Nakonec to dopadlo tak, že možnosti měly výrazně menší, ale cena a údržba zase o tolik levnější nebyla.

MiG se tak stane pouhou dceřinou společností Suchoje, starající se už pouze o dokončení objednaných dodávek a zajišťujících údržbu stávajícím klientům. S vývojem jako takovým končí.

2 0
možnosti
AK

V Zatci jsem si jich pri letani uzil. KSK, odchyt paliva, kliny, padak... Holt byla to zajimava prace a doba.

1 0
možnosti
MU

Já v Českých Budějovicích. Tam s nimi lítal i plk. Štefan Gombík, který je později jako velitel letectva SR nechtěl.

0 0
možnosti
PK

Dobry napad tento fotkopribeh, jen casteji :)

2 0
možnosti
Foto

Jen pro zajímavost, mig27 je ruska verze A10, co se tyce hlavnove výzbroje.

1 0
možnosti
JB

Ruská verzia A10 je skôr Su25. Oba podzvukové stroje s veľmi podobným, ak nie totožným určením.

0 0
možnosti
IP

Tento typ má na kontě velmi bizarní incident z konce osmdesátých let. Tehdy sovětskému pilotovi startujícímu ze základny v polském Kolobřehu klesly krátce po vzletu otáčky motoru, takže letoun rychle opustil na vystřelovací sedačce. Opuštěný MiG-23MLD se však vzpamatoval, přeletěl na druhou stranu železné opony a po vyčerpání paliva spadl na rodinný dům v Belgii, kde bohužel zabil jednoho člověka.

A ještě jedna zajímavost. U nás byl pro budějovické MiG-23 vypracován metodický postup pro záchyt a sestřelení průzkumného letounu SR-71, který dost často létal u našich hranic. Pravděpodobnost úspěšného sestřelu byla diskutabilní, ale manévr se intenzivně nacvičoval.

6 0
možnosti
Foto

Doplním, že bez pilota preletel cca 900 km a príčinou pádu bolo vyčerpanie paliva..

3 0
možnosti
Foto

P91e91t87e75r 90G72r33o56s

10. 6. 2017 12:31

Ta fotka s izraelskym znakom a vpozadi izraelska zastava je Mig co uletel zo Syrie a pristal vIzraeli

1 0
možnosti
MJ

Pěkný článek, Technet prostě umí.

0 0
možnosti
JV

Kde ten clanek je? . . Ja jsem nasel pouze fotky !

3 0
možnosti
LA

MIG-23 bylo sále je velice solidní letadlo, své parametry dokázalo v jedné z největších bitev proudových stíhacích letadel historie . V červnu 1982 narušila Izraelská letadla vzdušný prostor Libanonu a postupně to vygradovalo v jednu z největších leteckých bitev do které Izrael nasadil před 90 stíhaček, převážně v té době nejmodernější F-15 a F-16. Sýrie nasadila co měla ,převážně MiGy-23MF s ne zcela vycvičenými piloty a MIGy-21, výcvik pilotů MIG-23v té době probíhal a v Syrií byla řada sovětských instruktorů, kteří syrské letce přeškolovali. Výsledkem letecké bitvy nad údolím Bikáa sice byla ztráta 47 letadel Syrie ,ale také 27 sestřelů letadel Izraelských což byl vzhledem k početní převaze Izraele solidní výsledek. Například kpt. Mírzá se svou MiG-23MF 8.6.1982 sundal první F-16 pomocí rakety středního doletu R-23R a následně další F-16 pomocí rakety R-60 načež byl sám sestřelen dvojicí dalších F-16 , katapultoval se , a o den později se vrátil do bitvy v novém Migu.

Situace následně došla do latentní fáze, ale ještě 4. října 1982 dvě letky tj. 6ks MIG-23MF v střetu sundali 3x F-15 a 1x F4E. Což jim v polovině listopadu izrael vrátil sestřelením dvou Mig-23.

4 22
možnosti

Důkazy pro svá tvrzení(pohádku) máte kde? V 1. libanonské válce totiž Israel ztratil pouze 1 letoun. Opakuji: JEDEN letoun! Takže mi chcete říct, že máte jiné zdroje? A nebo tady vyprávíte pohádku? Sýrie ztratila přes 80 strojů!!!

19 2
možnosti
Foto

rychla akcelerace a a ostrý náklon při vzletu, dynamický letoun. V Žatci poničil při startu letištní plochu žhavými výfukovými plyny, nový asfaltový povrch kvůli tomu dělali Dánové z NATO.

1 13
možnosti
Foto

... výfukovými plynmi... ;-D

Môžete ukázať výfuk na MiGu? Ktoromkoľvek prúdovom. :-)

0 0
možnosti
DK

Tak hlavně mi tam chybí fotka čerta, jeden z nejvýraznějších počinu na bednach.. Mam snad pocit, že byl realizovany v té samé době, kdy oblékli delfína do tygriho.. A co jsem slyšel ja, tak bedna se mu říkalo proto, že je to výhra čisté síly nad fyzikou.. Ze jak to nebylo dostatečně pod plynem, tak šla k zemi jak cihla..

9 0
možnosti

Tady v Budějovicích říkali piloti že to je vítězství lidské vůle nad zákony aerodynamiky

0 0
možnosti