- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V překladu tedy styl Alzaboxů, akorát je nezáváží týpek, ale přijede tam tenhle robot.
Chápu, že se to pár lidem líbí, ale mě přijde ta užitečnost velmi malá... Třeba když objednám plenky pro dítě a výživu, tak už se to na tenhle stroj nevejde...
Tak asi to vychytaný mít budou. Třeba přijede do doručovacího okresu náklaďák, vypustí roboty a přes online terminál bude komunikovat se zákazníky. O to, jestli je někdo "internetově" zdatný bych sev případě Estonska nebál...
Na tohle jsem opravdu zvědavý. Nějaký čas jsem jako kurýr jezdil, takže jsem zvědavý, jak si robot poradí se zákazníky a) odmítnou sejít pro balík na ulici, protože jsou s dítětem na mateřské nebo je to starý člověk, který prostě nemůže
b) zákazník nebude komunikoval, takže jej například v rozlehlé kancelářské budově nebude možné najít
Dnes jsou kurýři placení z části na základě úspěšnosti doručení, takže se (mimo České pošty) snaží zákazníka chytnout. Možná bude mít doručování pomocí robotů nějaké zvláštní podmínky.
Ty zvláštní podmínky se mohou skládat především z nižší ceny a prakticky libovolného času doručení.
První, co mě při pohledu na robota napadlo, je lehký nosič nálože Goliáš, co používal Wehrmacht.
Ale jako taková pěkná poslušná taška na nákup by se mi to líbilo. Bych mu řekl mazej domů a šel zatím na procházku nebo na pivo
jo, takže už se balíku nedočkáte vůbec, stačí ho na pěší zóně obklopit lidmi, a nebo si stoupat stále před něj. Bude se jen točit, až se vybije Mezitím konkurence s lidským faktorem už bude u dveří
Což ovšem můžete udělat i s pošťákem nebo kurýrem;-)
"Jaké přesně to má výhody proti študákovi na brigádě s malým autem?": Kde jen začít? Za prvé se dá předpokládat, že to bude výrazně levnější než "študák s malým autem". Pravděpodobně to nebude mít problém s tím, když si zákazník bude přát doručit zásilku ve 2:30 v noci. Když bude potřeba doručovat více zásilek, prostě se nakoupí více robotů a nebudete složitě muset shánět (a zaučovat) nové "študáky s malými auty". A jestli se Vám 6 km/h zdá málo. Do nákladního auta (nebo dodávky) se takových robotů vejde určitě dost (ty se dříve nebo později také obejdou bez řidiče).
Fajn, takže robot se pohybuje rychlostí svižnější chůze. Kolik toho ta pokroková věc dokáže za den doručit? Moc toho neuveze, ale budiž, na sídláku by za den mohl vyřídit ca 15 objednávek (pokud je uveze).
Pokud by se ale měl po každém doručení vrátit na základnu pro další zásilku, tak v tom nevidím žádný pokrok.
To u nas nepujde. Tady by ho brzo nekdo ukradl.
No budou ho muset ještě naučit klást odpor, aby to nebyla pouhá krádež, ale přímo loupež. A až do toho zabudují umělou inteligenci, tak by z toho mohlo být i ublížení na zdraví či přímo vražda.
Problém není ani tak v tom, KDO mi zboží doručí, ale JAK. Jestli i nadále bude zboží skladem k mání až za několik týdnů, doručení mi oznámí ráno "mezi 10. a 14.", nebo až náhlým "za chvilku jsem u vás", tak je mi vzhled doručovatele zcela ukradený.