Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se, jak musel obří Airbus A380 v Praze opakovat přistání

Přerušené přistání obřího airbusu neuvidíte na vlastní oči každý den. Přestože jde o běžný a z pohledu pilota rutinní manévr, záběry, kdy se letadlo již takřka dotýká přistávací dráhy, ale během několika sekund se od ní zase odlepí, jsou impozantní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J47o62s85e94f 20S58t60r25á38s82k48ý 5812903204108

A přerušil proto, že už byl moc daleko, nebo že netrefil dobře osu dráhy (tzn. byl mimo střed), anebo proto, že neměl letadlo srovnané se směrem dráhy (tedy trup a osa dráhy nebyly rovnoběžné)? Jsem naprostý laik, ale rád bych se něčemu přiučil...

0/0
23.6.2017 21:26

J90i45ř46í 20A21n46d77r82l94e 2116691497342

Nejspíš se bál že by to nedobrzdil, byl by tak zvaně dlouhy, tak si dal ještě jeden okruh. Zbytek co píšete není až takový problem.

0/0
26.6.2017 9:54

M13a79r81t79i14n 74S16l43u60k80a 2931841380536

Spíše bych si myslel, že to je vynikájící pilot, který přesně ví, co má dělat. Na tom videu je jasně vidět, jak byl vzduch nad dráhou přehřátý a jak se z něj utrhávaly bubliny horkého vzduchu. Takže tím nízkým průletem vyfoukal přehřátý vzduch z dráhy, na které pak klidně přistál. ;)

0/0
23.6.2017 12:10

O32n59d36r32e45j 12K43u25r38c 9306952455678

A není to opakované přistání, ale přiblížení... Panebože, to zas psal... novinář...

+2/0
21.6.2017 11:17

L68a79d89a 93N50o18v36a22k 4582103687

to dá rozum, že aby mohl přistát, musel se nejdřív přiblížit...

0/0
23.6.2017 17:55

L77a25d14a 65N39o64v51a34k 4812923557

no i napodruhé to bylo takové nějaké... připlácnuté... asi nemá V. Havla v lásce...

0/−5
20.6.2017 22:45

M33a68r77t33i47n 90R86y50c61h82t67e17r 3466631

Co tim myslite?

0/0
21.6.2017 18:21

D70u86š53a75n 12M40i73c58h67a54l29i97č76k84a 5729771719624

Nie je spomínané touch-go - v článku je go-around.

Lepšie čítať, lepšie čítať....;-)

+1/0
20.6.2017 20:15

V74l23a56s31t25i26m70i44l 35H17n48í84k 6196182661127

"Čím déle letí pilot nad dráhou, tím rychleji se připravuje o možnost využití celé její délky." Tahle nelineární úměra mě mate. Nebo je to jen přebrept?

+8/−1
20.6.2017 19:38

P68a76n 97K58r79a61t80z 8734105320133

Tak za predpokladu, ze rychlost neni konstantni, ale s ubihajici vzdalenosti po draze se zvysuje (zrovna ten pripad opakovani priblizeni), tak bych si dovolil toto tvrzeni prohlasit i za pravdive.

0/0
21.6.2017 13:17

M48a24r11t76i82n 21R15y42c33h17t48e70r 3366141

To je ale nesmysl. Jakmile pridate plyny a zacnete zrychlovat-stoupat, vyuziti (jakekoli) delky drahy zcela pozbyva smyslu.

0/0
21.6.2017 18:24

J67i15ř66í 20A81n45d21r40l74e 2256951787222

Spiš to bylo myšleno tak že se mu zkracuje dráhe při připadném problemu s brzdami atd. Na Ruzyni je idelani bod doteku cirka 450m od začatku drahy no a když to přelitne tak to raději zvedne než riskovat problem. V ty rychlosti 500m přeletět není problem.

0/0
21.6.2017 19:52

P82a23v41e81l 30K91r22a32u30s 2330395649732

Jak se prosím odlepuje od takřka dotkunté přistávací dráhy? :D S důrazem na to takřka.

0/0
20.6.2017 16:42

L13u75k43á94š 29M16a71l53v21i55n24s63k28y 2868914183498

Podle mne to nutný nebylo, pilot si chtěl jen trochu víc manuálně zalítat, ono dneska s těma autopilotama je těch příležitostí je pomálu, zejména na dlouhých letech.

0/0
20.6.2017 16:38

D84a80n14i97e31l 29M90u34n28z78a24r 1819468802366

nekomu se chce zalitat, nekomu neco napsat....

+6/0
20.6.2017 17:43

J54a17k41u45b 95S78ú95k88e17n67í70k 1668260289

Chválím autora za použití celého a správného názvu letiště!

+7/−12
20.6.2017 16:31

I12v15a29n 24P80o48k58o60r74n81ý 7559525708

Myslíte nikomu nic neříkající V.H.?

Vždycky RUZYNĚ.

Ani na nových hasičských speciálech není o majiteli letiště žádná zmínka, jen Prague Airport :-)

+12/−2
20.6.2017 21:18

H11a36n56a 71P74r74o87k18o20p54o55v21á 8699880903951

To je jen otázka zvyku (a pro nás domácí nezvyku), čas udělá své... :-)

0/0
21.6.2017 10:00

I39v59a62n 73P15o26k73o93r67n65ý 7429775938

Tak nevím, jestli Vy osobně si chcete zvyknout či nezvyknout :-)

Můj táta v laických předpovědích co bude se většinou nemýlí a v tomhle směru prohlašuje, že jednou se ty nápisy V.H. budou s velkou slávou strhávat, tak, jako v závěru války se strhávaly obrazy s A.H., vlajky a ty se spolu s knihami pálily.

+4/−4
21.6.2017 12:39

L41i59b88o53r 18J93i62ř59í 95B95e90n38e20š 1902594732126

To, ze Vas tata ma vzdy pravdu, nemusi znamenat, ze ma pravdu i nyni.

Muze to znamenat, ze jste "padli" na hlavu oba dva, Pokorný.

+3/−5
21.6.2017 18:42

I20v58a66n 63P45o32k92o78r64n84ý 7629625148

Nemusí znamenat, ale může! Zatím se v podobných situacích strefil.

Určitě to neznamená, že je padlý na hlavu. Padlý jste možná Vy, hold každý nesympatizuje s... majitelem letiště.

+3/−1
21.6.2017 21:31

J18a42n 20K23a77n94t 9661668608933

Nechutna rodina !

+1/−1
22.6.2017 17:20

M38i45r43o62s70l45a93v 34R23y30š64a54v82ý 9201392956370

Nechutný budete vy, nesnesete pohled pravdě do očí

0/0
22.6.2017 17:40

M95i74c53h19a98l 96T91e87s58a28ř 4958232630161

Tak proto ta ostrá otočka pár metrů nad mojí střechou! Já myslel že kličkuje před bouřkou a těšil se, že sprchne.

0/0
20.6.2017 15:11

R45i59c63h37a28r11d 68T32o43m69e59č48e41k 7486635596981

To by se na Ruzyni stát nemohlo ......:-)

+5/−2
20.6.2017 13:41

M82i80c67h69a91l 17M84a38r47e51k 7747223273975

I ten kus železa a drátů pochopil, že není o co stát a do Prahy se mu nechtělo:-).

0/−4
20.6.2017 13:19

J21a58n 23S29v94a28g81r 5213943677737

A proc?

0/0
20.6.2017 20:06

J41a82n 58S59v65a52g33r 5983283237417

A proc?

0/0
20.6.2017 20:06

P95e46t52r 51Š78e97b79e59s92t19a 7266710487

Opakuji, že pilot situaci nzvládnul a ani se ji nesnažil zvládnout a zachoval se jako amatér a srab !

Všem mínusákům přeji tohoto pilota jako kapitána vašeho letu, až budete přistávat v opravdu komplikovaných podmínkach !!! 

+1/−22
20.6.2017 11:59

P88e27t29r 67H40á26j71e85k 1986952607342

Ano, přistání nebylo dobře zvládnuté, ale to měl jako být odvážný a riskovat, že nedobrzdí na konci dráhy ? To snad ne ? Ale pokud jste již párkrát s Airbusem přistál, tak samořejmě dám na váš názor :-)

+19/0
20.6.2017 12:29

P35a78v81e97l 50R23y97b83á79ř 7622761759520

Jo piloti Aeroflotu byli lepší ;-D. Párkrát jsem s nimi letěl, dokonce hned podruhé v životě, Zuby nám pěkně cvakly, ale Rusové ani nemrkli, asi to bylo normální. Při dalším letu byl start i přistání stejné, jako s ČSA. Přitom to nebyla žádná podřadná letiště. Někdo nám pak říkal, že z letadly tak prásknou vojenští piloti.

0/0
20.6.2017 14:23

J49a83n 41C45r74h63á25n 4202203693

Na youtube jsem narazil na video, kde TU 154 zapíná revers jestě ve vzduchu: https://www.youtube.com/watch?v=Yq5HLtdGeqE

+5/0
20.6.2017 17:10

J47a33r65o67m11i50r 54F95a49r91e27k 4522293967

Byl dlouhý, no......

+1/0
20.6.2017 20:01

I60v52o 95J27a86n68á36č50e52k 8253903421392

Ty máš dost, už to raději neber.

+9/0
20.6.2017 12:36

J50á34n 42K44o23t25ú18č 2446744848546

Od pilota dopravného lietadla očakávam hlavne bezpečnosť, až potom hrdinstvo.

+16/0
20.6.2017 14:21

J95a43n 34C66r36h83á35n 4952633433

Sami piloti o sobě říkají, že jsou dva druhy pilotů 1. srabi 2. mrtví. Předpisy tvrdě vymáhají po pilotech zbabělost v takových případech.

+6/0
20.6.2017 17:08

P84e32t66r 96M33i51c43h95a80l 2490764681202

Kolik máš nalítáno, že jsi tu chytrý jak rádio?

+2/0
21.6.2017 3:06

O14n70d17ř56e14j 37Č21a62p84k66a 6511301533434

Ony v tom rozhodování pilota budou hrát roli i takové nepodstatné detaily, jako to, jestli mu zbývá palivo tak na jedno kolečko kolem letiště, nebo má v nádržích dost kerosinu na zpáteční cestu do Dubaje i s rezervou (což asi v tomhle případě mít bude, pokud se vejde pod maximální přistávací hmotnost)... jestli mu cestou i dobře foukalo a byl tu dřív, je pro něj lepší dát si druhý pokus a šetřit letadlo i pasažéry.

0/0
21.6.2017 23:15

R68o23b68e88r93t 78F95ü65r12s74t 9464895734732

No, je hezké, že jak jste seděl v kokpitu, tak jste to dokázal odborně posoudit...R^ Takhle chytrej a evidentně erudovanej nebyl ani Ferda mravenec...;-D

0/0
22.6.2017 21:32

P47e93t44r 76Ř37i32h29á94k 9294366317688

tohle bylo preruseni pristavani a znovu vzlet. pokud se nepletu touch-go je neco jineho. pri touch-ggo dojde koly k dotyku s drahou.

+5/0
20.6.2017 11:11

M51a79r98t64i25n 76D78o17č74k82a21l 9609817898245

Co je na tom nekonsistentního? Obě informace si přece vůbec neodporují.

Na letištích běžný jev se jeví pro laika jako poměrně neobvyklý.

+3/0
20.6.2017 10:55

H48o68n41z20a 23B62o47b25u90l31a 9736929313249

Pokud je na letištích obvyklý, tak vzhledem k tomu, že v těch letadlech sedí řádově více laiků, než profesionálů, je to jev obvyklý i pro ty laiky.

0/−1
20.6.2017 12:06

J73á93n 41K67o35t36ú25č 2666474598696

Tak ja vám to skúsim vysvetliť. Áno, na letiskách je vždy výrazne viac laikov než profesionálov, ale zároveň typický laik letí párkrát za rok, alebo možno len párkrát za život. Takých je väčšina a pre nich musí byť takéto opakované pristávanie neobvyklé.

Keby nejaký laik lietal desiatky až stovkykrát do roka, tak síce stále zostane laikom, ale už to pre neho nie je neobvyklé. V tom prípade máte pravdu, ale takých ľudí je málo.

Omnoho viac je takých, ktorí letia len sporadicky, a pre nich je opakovanie pristávania nevšedný zážitok. Ja som už napríklad letel za život asi 20x, ale opakované pristávanie som ešte nezažil. Verím, že to pochopíte, a nechcete sa za každú cenu hádať.

+4/0
20.6.2017 14:17

T20o66m98á64š 81T83a94t47í18č80e36k 5860262170158

To je nevyvratitelné. :-)

0/0
20.6.2017 14:48

P14e64t17r 42M50i82c57h92a10l 2870784911562

Souhlas. Jsem na tom podobně, akorát to opakované přistání už jsem zažil. Letos v Kolombu jsme po klesnutí pod spodní základnu mraků byli cost mimo osu dráhy, tak dělal pilot průlet a vyčkávali jsme asi 15 minut na opakované přistání.

0/0
21.6.2017 2:56

P62e97t81r 30M81i49c13h95a47l 2590194461782

*dost mi osu dráhy ...

A když už opravuji, tak to i dokončím. Opakované přistání bylo bez problémů.

0/0
21.6.2017 3:01

P55e23t42r 46M16i25c59h29a31l 2590584141182

**mimo osu ...

Oprava opravy, to je děs. ... No co, byly tři hodiny ráno. :-)

0/0
21.6.2017 18:10

P85e61t73r 97Ž75á12k 1908482835199

neřekl bych, že to opakoval kvůli pozdnímu dosednutí, ale trochu vítr a hlavně bych řekl, že to byla chyba pilota, jak s tím manévroval.

Mimochodem něco podobného se stalo vloni v Dubaji jejich 777, tam pilot zatáhnul podvozek dříve než stačil znova stoupat a dosedl na břicho.

0/0
20.6.2017 10:39

P98e15t14r 75Ž13á18k 1658142975959

no a teď jsem dokoukal i to opakované přistání a taky žádná sláva.

+1/0
20.6.2017 10:43

I71v37o 44J59a63n81á63č41e36k 8413473321262

No tam hlavně chtěli stoupat, ale jaksi zapomněli zmáčknout TOGA a tím pádem na volnoběh motorů to letadlo fakt moc neletí a hlavně nestoupá.

0/0
20.6.2017 12:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.