Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se, jak musel obří Airbus A380 v Praze opakovat přistání

Přerušené přistání obřího airbusu neuvidíte na vlastní oči každý den. Přestože jde o běžný a z pohledu pilota rutinní manévr, záběry, kdy se letadlo již takřka dotýká přistávací dráhy, ale během několika sekund se od ní zase odlepí, jsou impozantní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J55o16s80e95f 36S23t95r69á85s41k46ý 5652723514598

A přerušil proto, že už byl moc daleko, nebo že netrefil dobře osu dráhy (tzn. byl mimo střed), anebo proto, že neměl letadlo srovnané se směrem dráhy (tedy trup a osa dráhy nebyly rovnoběžné)? Jsem naprostý laik, ale rád bych se něčemu přiučil...

0/0
23.6.2017 21:26

J82i59ř27í 51A74n89d97r29l93e 2526741967602

Nejspíš se bál že by to nedobrzdil, byl by tak zvaně dlouhy, tak si dal ještě jeden okruh. Zbytek co píšete není až takový problem.

0/0
26.6.2017 9:54

M26a56r59t92i26n 76S96l80u23k97a 2171111950736

Spíše bych si myslel, že to je vynikájící pilot, který přesně ví, co má dělat. Na tom videu je jasně vidět, jak byl vzduch nad dráhou přehřátý a jak se z něj utrhávaly bubliny horkého vzduchu. Takže tím nízkým průletem vyfoukal přehřátý vzduch z dráhy, na které pak klidně přistál. ;)

0/0
23.6.2017 12:10

O36n45d16r96e85j 31K24u69r80c 9816872585108

A není to opakované přistání, ale přiblížení... Panebože, to zas psal... novinář...

+2/0
21.6.2017 11:17

L36a21d38a 31N39o62v79a23k 4352473297

to dá rozum, že aby mohl přistát, musel se nejdřív přiblížit...

0/0
23.6.2017 17:55

L87a75d70a 45N84o52v25a54k 4102633627

no i napodruhé to bylo takové nějaké... připlácnuté... asi nemá V. Havla v lásce...

0/−5
20.6.2017 22:45

M22a95r65t52i82n 89R44y74c70h44t26e50r 3846521

Co tim myslite?

0/0
21.6.2017 18:21

D90u68š54a31n 82M47i87c25h27a30l25i85č39k27a 5659361869944

Nie je spomínané touch-go - v článku je go-around.

Lepšie čítať, lepšie čítať....;-)

+1/0
20.6.2017 20:15

V47l23a24s71t78i55m71i44l 48H63n13í13k 6476902281537

"Čím déle letí pilot nad dráhou, tím rychleji se připravuje o možnost využití celé její délky." Tahle nelineární úměra mě mate. Nebo je to jen přebrept?

+8/−1
20.6.2017 19:38

P25a96n 92K71r61a74t46z 8934745490653

Tak za predpokladu, ze rychlost neni konstantni, ale s ubihajici vzdalenosti po draze se zvysuje (zrovna ten pripad opakovani priblizeni), tak bych si dovolil toto tvrzeni prohlasit i za pravdive.

0/0
21.6.2017 13:17

M52a72r78t47i83n 48R77y36c69h79t22e22r 3826851

To je ale nesmysl. Jakmile pridate plyny a zacnete zrychlovat-stoupat, vyuziti (jakekoli) delky drahy zcela pozbyva smyslu.

0/0
21.6.2017 18:24

J44i83ř84í 21A79n39d96r42l24e 2296711647342

Spiš to bylo myšleno tak že se mu zkracuje dráhe při připadném problemu s brzdami atd. Na Ruzyni je idelani bod doteku cirka 450m od začatku drahy no a když to přelitne tak to raději zvedne než riskovat problem. V ty rychlosti 500m přeletět není problem.

0/0
21.6.2017 19:52

P29a10v29e48l 32K22r12a97u65s 2110795639342

Jak se prosím odlepuje od takřka dotkunté přistávací dráhy? :D S důrazem na to takřka.

0/0
20.6.2017 16:42

L20u30k47á40š 12M24a17l36v77i89n34s24k44y 2528334383538

Podle mne to nutný nebylo, pilot si chtěl jen trochu víc manuálně zalítat, ono dneska s těma autopilotama je těch příležitostí je pomálu, zejména na dlouhých letech.

0/0
20.6.2017 16:38

D16a81n58i29e77l 17M30u57n98z19a84r 1299438132306

nekomu se chce zalitat, nekomu neco napsat....

+6/0
20.6.2017 17:43

J85a68k19u58b 11S21ú14k63e37n55í39k 1748140149

Chválím autora za použití celého a správného názvu letiště!

+7/−12
20.6.2017 16:31

I79v87a73n 53P58o28k30o44r56n13ý 7989895418

Myslíte nikomu nic neříkající V.H.?

Vždycky RUZYNĚ.

Ani na nových hasičských speciálech není o majiteli letiště žádná zmínka, jen Prague Airport :-)

+12/−2
20.6.2017 21:18

H91a39n86a 92P74r69o48k54o35p92o32v27á 8489520533121

To je jen otázka zvyku (a pro nás domácí nezvyku), čas udělá své... :-)

0/0
21.6.2017 10:00

I89v12a12n 26P76o21k45o40r70n24ý 7829855388

Tak nevím, jestli Vy osobně si chcete zvyknout či nezvyknout :-)

Můj táta v laických předpovědích co bude se většinou nemýlí a v tomhle směru prohlašuje, že jednou se ty nápisy V.H. budou s velkou slávou strhávat, tak, jako v závěru války se strhávaly obrazy s A.H., vlajky a ty se spolu s knihami pálily.

+4/−4
21.6.2017 12:39

L65i20b67o69r 29J74i76ř44í 80B69e36n59e77š 1852654562146

To, ze Vas tata ma vzdy pravdu, nemusi znamenat, ze ma pravdu i nyni.

Muze to znamenat, ze jste "padli" na hlavu oba dva, Pokorný.

+3/−5
21.6.2017 18:42

I16v73a27n 54P54o10k81o22r29n55ý 7979265778

Nemusí znamenat, ale může! Zatím se v podobných situacích strefil.

Určitě to neznamená, že je padlý na hlavu. Padlý jste možná Vy, hold každý nesympatizuje s... majitelem letiště.

+3/−1
21.6.2017 21:31

J90a83n 19K87a24n34t 9621968738743

Nechutna rodina !

+1/−1
22.6.2017 17:20

M19i31r29o74s52l48a90v 55R88y35š63a50v64ý 9401832646380

Nechutný budete vy, nesnesete pohled pravdě do očí

0/0
22.6.2017 17:40

M54i49c72h75a59l 65T88e85s27a70ř 4638602120581

Tak proto ta ostrá otočka pár metrů nad mojí střechou! Já myslel že kličkuje před bouřkou a těšil se, že sprchne.

0/0
20.6.2017 15:11

R40i41c64h95a34r79d 57T43o31m73e65č71e62k 7376365526341

To by se na Ruzyni stát nemohlo ......:-)

+5/−2
20.6.2017 13:41

M33i85c79h23a33l 96M24a52r41e43k 7567803843395

I ten kus železa a drátů pochopil, že není o co stát a do Prahy se mu nechtělo:-).

0/−4
20.6.2017 13:19

J52a40n 94S32v84a67g16r 5143173937337

A proc?

0/0
20.6.2017 20:06

J74a17n 14S96v38a62g42r 5913473767807

A proc?

0/0
20.6.2017 20:06

P87e34t43r 26Š21e64b89e32s76t58a 7906310357

Opakuji, že pilot situaci nzvládnul a ani se ji nesnažil zvládnout a zachoval se jako amatér a srab !

Všem mínusákům přeji tohoto pilota jako kapitána vašeho letu, až budete přistávat v opravdu komplikovaných podmínkach !!! 

+1/−22
20.6.2017 11:59

P76e40t51r 67H46á30j25e90k 1556482267922

Ano, přistání nebylo dobře zvládnuté, ale to měl jako být odvážný a riskovat, že nedobrzdí na konci dráhy ? To snad ne ? Ale pokud jste již párkrát s Airbusem přistál, tak samořejmě dám na váš názor :-)

+19/0
20.6.2017 12:29

P26a23v77e11l 64R42y17b58á64ř 7152611159730

Jo piloti Aeroflotu byli lepší ;-D. Párkrát jsem s nimi letěl, dokonce hned podruhé v životě, Zuby nám pěkně cvakly, ale Rusové ani nemrkli, asi to bylo normální. Při dalším letu byl start i přistání stejné, jako s ČSA. Přitom to nebyla žádná podřadná letiště. Někdo nám pak říkal, že z letadly tak prásknou vojenští piloti.

0/0
20.6.2017 14:23

J12a25n 80C40r45h41á53n 4802363663

Na youtube jsem narazil na video, kde TU 154 zapíná revers jestě ve vzduchu: https://www.youtube.com/watch?v=Yq5HLtdGeqE

+5/0
20.6.2017 17:10

J86a93r95o71m31i84r 34F49a17r49e98k 4962863887

Byl dlouhý, no......

+1/0
20.6.2017 20:01

I67v43o 50J42a66n29á24č34e77k 8653303481842

Ty máš dost, už to raději neber.

+9/0
20.6.2017 12:36

J54á24n 94K45o65t59ú36č 2836154928216

Od pilota dopravného lietadla očakávam hlavne bezpečnosť, až potom hrdinstvo.

+16/0
20.6.2017 14:21

J32a33n 24C97r21h15á75n 4252363233

Sami piloti o sobě říkají, že jsou dva druhy pilotů 1. srabi 2. mrtví. Předpisy tvrdě vymáhají po pilotech zbabělost v takových případech.

+6/0
20.6.2017 17:08

P95e94t98r 86M61i21c41h19a38l 2740324451392

Kolik máš nalítáno, že jsi tu chytrý jak rádio?

+2/0
21.6.2017 3:06

O20n54d71ř83e49j 70Č12a83p74k31a 6281181513314

Ony v tom rozhodování pilota budou hrát roli i takové nepodstatné detaily, jako to, jestli mu zbývá palivo tak na jedno kolečko kolem letiště, nebo má v nádržích dost kerosinu na zpáteční cestu do Dubaje i s rezervou (což asi v tomhle případě mít bude, pokud se vejde pod maximální přistávací hmotnost)... jestli mu cestou i dobře foukalo a byl tu dřív, je pro něj lepší dát si druhý pokus a šetřit letadlo i pasažéry.

0/0
21.6.2017 23:15

R13o29b12e49r93t 35F87ü59r24s17t 9834535274272

No, je hezké, že jak jste seděl v kokpitu, tak jste to dokázal odborně posoudit...R^ Takhle chytrej a evidentně erudovanej nebyl ani Ferda mravenec...;-D

0/0
22.6.2017 21:32

P55e39t69r 74Ř91i22h69á35k 9364656147238

tohle bylo preruseni pristavani a znovu vzlet. pokud se nepletu touch-go je neco jineho. pri touch-ggo dojde koly k dotyku s drahou.

+5/0
20.6.2017 11:11

M52a48r74t76i89n 44D39o18č22k16a88l 9809967578795

Co je na tom nekonsistentního? Obě informace si přece vůbec neodporují.

Na letištích běžný jev se jeví pro laika jako poměrně neobvyklý.

+3/0
20.6.2017 10:55

H95o46n87z40a 32B52o56b53u14l56a 9366959813949

Pokud je na letištích obvyklý, tak vzhledem k tomu, že v těch letadlech sedí řádově více laiků, než profesionálů, je to jev obvyklý i pro ty laiky.

0/−1
20.6.2017 12:06

J75á63n 96K36o51t85ú23č 2816344728536

Tak ja vám to skúsim vysvetliť. Áno, na letiskách je vždy výrazne viac laikov než profesionálov, ale zároveň typický laik letí párkrát za rok, alebo možno len párkrát za život. Takých je väčšina a pre nich musí byť takéto opakované pristávanie neobvyklé.

Keby nejaký laik lietal desiatky až stovkykrát do roka, tak síce stále zostane laikom, ale už to pre neho nie je neobvyklé. V tom prípade máte pravdu, ale takých ľudí je málo.

Omnoho viac je takých, ktorí letia len sporadicky, a pre nich je opakovanie pristávania nevšedný zážitok. Ja som už napríklad letel za život asi 20x, ale opakované pristávanie som ešte nezažil. Verím, že to pochopíte, a nechcete sa za každú cenu hádať.

+4/0
20.6.2017 14:17

T44o14m20á65š 58T72a27t21í26č32e47k 5940422610658

To je nevyvratitelné. :-)

0/0
20.6.2017 14:48

P97e44t27r 50M93i62c43h41a58l 2190624381202

Souhlas. Jsem na tom podobně, akorát to opakované přistání už jsem zažil. Letos v Kolombu jsme po klesnutí pod spodní základnu mraků byli cost mimo osu dráhy, tak dělal pilot průlet a vyčkávali jsme asi 15 minut na opakované přistání.

0/0
21.6.2017 2:56

P43e96t70r 73M43i94c27h41a89l 2940404391242

*dost mi osu dráhy ...

A když už opravuji, tak to i dokončím. Opakované přistání bylo bez problémů.

0/0
21.6.2017 3:01

P78e59t57r 80M30i45c69h53a50l 2950414401192

**mimo osu ...

Oprava opravy, to je děs. ... No co, byly tři hodiny ráno. :-)

0/0
21.6.2017 18:10

P19e13t55r 11Ž13á29k 1628832235549

neřekl bych, že to opakoval kvůli pozdnímu dosednutí, ale trochu vítr a hlavně bych řekl, že to byla chyba pilota, jak s tím manévroval.

Mimochodem něco podobného se stalo vloni v Dubaji jejich 777, tam pilot zatáhnul podvozek dříve než stačil znova stoupat a dosedl na břicho.

0/0
20.6.2017 10:39

P57e13t10r 25Ž29á74k 1128142875359

no a teď jsem dokoukal i to opakované přistání a taky žádná sláva.

+1/0
20.6.2017 10:43

I24v12o 85J60a38n73á91č84e68k 8463643401632

No tam hlavně chtěli stoupat, ale jaksi zapomněli zmáčknout TOGA a tím pádem na volnoběh motorů to letadlo fakt moc neletí a hlavně nestoupá.

0/0
20.6.2017 12:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.