Diskuse k článku

Podívejte se, jak musel obří Airbus A380 v Praze opakovat přistání

Přerušené přistání obřího airbusu neuvidíte na vlastní oči každý den. Přestože jde o běžný a z pohledu pilota rutinní manévr, záběry, kdy se letadlo již takřka dotýká přistávací dráhy, ale během několika sekund se od ní zase odlepí, jsou impozantní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J94o22s96e44f 77S12t15r23á32s78k36ý 5932143604548

A přerušil proto, že už byl moc daleko, nebo že netrefil dobře osu dráhy (tzn. byl mimo střed), anebo proto, že neměl letadlo srovnané se směrem dráhy (tedy trup a osa dráhy nebyly rovnoběžné)? Jsem naprostý laik, ale rád bych se něčemu přiučil...

0/0
23.6.2017 21:26

J22i52ř58í 28A94n84d75r36l45e 2886681187962

Nejspíš se bál že by to nedobrzdil, byl by tak zvaně dlouhy, tak si dal ještě jeden okruh. Zbytek co píšete není až takový problem.

0/0
26.6.2017 9:54

M62a35r20t28i11n 73S73l92u48k25a 2361461890406

Spíše bych si myslel, že to je vynikájící pilot, který přesně ví, co má dělat. Na tom videu je jasně vidět, jak byl vzduch nad dráhou přehřátý a jak se z něj utrhávaly bubliny horkého vzduchu. Takže tím nízkým průletem vyfoukal přehřátý vzduch z dráhy, na které pak klidně přistál. ;)

0/0
23.6.2017 12:10

O35n32d11r55e40j 47K19u26r29c 7217727680445

A není to opakované přistání, ale přiblížení... Panebože, to zas psal... novinář...

+2/0
21.6.2017 11:17

L28a85d60a 54N19o93v18a59k 4952673187

to dá rozum, že aby mohl přistát, musel se nejdřív přiblížit...

0/0
23.6.2017 17:55

L92a39d86a 61N73o37v32a80k 4152533507

no i napodruhé to bylo takové nějaké... připlácnuté... asi nemá V. Havla v lásce...

0/−5
20.6.2017 22:45

M13a44r43t38i69n 86R46y16c98h54t42e38r 3546171

Co tim myslite?

0/0
21.6.2017 18:21

D86u69š26a52n 81M79i38c64h91a62l10i60č57k52a 5909871919634

Nie je spomínané touch-go - v článku je go-around.

Lepšie čítať, lepšie čítať....;-)

+1/0
20.6.2017 20:15

V90l77a81s26t21i80m33i30l 23H88n67í63k 6606102421547

"Čím déle letí pilot nad dráhou, tím rychleji se připravuje o možnost využití celé její délky." Tahle nelineární úměra mě mate. Nebo je to jen přebrept?

+8/−1
20.6.2017 19:38

O85d67s15t37r33a73n21ě48n51ý 80U37ž19i39v92a25t20e61l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
21.6.2017 13:17

M78a47r76t34i70n 57R44y29c60h65t48e95r 3376121

To je ale nesmysl. Jakmile pridate plyny a zacnete zrychlovat-stoupat, vyuziti (jakekoli) delky drahy zcela pozbyva smyslu.

0/0
21.6.2017 18:24

J98i28ř12í 65A32n81d63r39l26e 2656431737402

Spiš to bylo myšleno tak že se mu zkracuje dráhe při připadném problemu s brzdami atd. Na Ruzyni je idelani bod doteku cirka 450m od začatku drahy no a když to přelitne tak to raději zvedne než riskovat problem. V ty rychlosti 500m přeletět není problem.

0/0
21.6.2017 19:52

P52a23v89e30l 73K57r11a81u62s 2640305259192

Jak se prosím odlepuje od takřka dotkunté přistávací dráhy? :D S důrazem na to takřka.

0/0
20.6.2017 16:42

L70u17k71á17š 71M51a23l78v38i90n36s37k91y 2378974483308

Podle mne to nutný nebylo, pilot si chtěl jen trochu víc manuálně zalítat, ono dneska s těma autopilotama je těch příležitostí je pomálu, zejména na dlouhých letech.

0/0
20.6.2017 16:38

D20a90n95i27e91l 16M69u45n74z48a35r 1299468622816

nekomu se chce zalitat, nekomu neco napsat....

+6/0
20.6.2017 17:43

J49a23k21u55b 67S19ú92k90e59n60í24k 1328620919

Chválím autora za použití celého a správného názvu letiště!

+7/−12
20.6.2017 16:31

I80v30a13n 42P41o54k38o29r90n78ý 7119115708

Myslíte nikomu nic neříkající V.H.?

Vždycky RUZYNĚ.

Ani na nových hasičských speciálech není o majiteli letiště žádná zmínka, jen Prague Airport :-)

+12/−2
20.6.2017 21:18

H96a13n86a 58P91r37o54k86o78p25o51v80á 8219260983451

To je jen otázka zvyku (a pro nás domácí nezvyku), čas udělá své... :-)

0/0
21.6.2017 10:00

I65v76a82n 16P53o92k28o32r86n14ý 7189525308

Tak nevím, jestli Vy osobně si chcete zvyknout či nezvyknout :-)

Můj táta v laických předpovědích co bude se většinou nemýlí a v tomhle směru prohlašuje, že jednou se ty nápisy V.H. budou s velkou slávou strhávat, tak, jako v závěru války se strhávaly obrazy s A.H., vlajky a ty se spolu s knihami pálily.

+4/−4
21.6.2017 12:39

L31i42b53o65r 48J95i87ř71í 12B32e94n18e15š 1112144612616

To, ze Vas tata ma vzdy pravdu, nemusi znamenat, ze ma pravdu i nyni.

Muze to znamenat, ze jste "padli" na hlavu oba dva, Pokorný.

+3/−5
21.6.2017 18:42

I30v37a39n 82P34o11k28o93r27n13ý 7839645708

Nemusí znamenat, ale může! Zatím se v podobných situacích strefil.

Určitě to neznamená, že je padlý na hlavu. Padlý jste možná Vy, hold každý nesympatizuje s... majitelem letiště.

+3/−1
21.6.2017 21:31

J86a29n 11K66a57n81t 9961248718303

Nechutna rodina !

+1/−1
22.6.2017 17:20

M20i73r63o54s87l97a47v 90R23y69š35a83v79ý 9231472956410

Nechutný budete vy, nesnesete pohled pravdě do očí

0/0
22.6.2017 17:40

M35i70c30h91a13l 16T40e44s74a17ř 4478532310641

Tak proto ta ostrá otočka pár metrů nad mojí střechou! Já myslel že kličkuje před bouřkou a těšil se, že sprchne.

0/0
20.6.2017 15:11

R46i57c16h28a19r70d 56T40o95m78e22č70e94k 7456135486861

To by se na Ruzyni stát nemohlo ......:-)

+5/−2
20.6.2017 13:41

M28i61c50h70a53l 51M38a17r66e32k 7207223903105

I ten kus železa a drátů pochopil, že není o co stát a do Prahy se mu nechtělo:-).

0/−4
20.6.2017 13:19

J47a91n 14S87v35a73g94r 5383353847947

A proc?

0/0
20.6.2017 20:06

J73a51n 79S42v21a93g40r 5363293297917

A proc?

0/0
20.6.2017 20:06

P80e92t91r 16Š76e21b52e47s45t27a 7156780737

Opakuji, že pilot situaci nzvládnul a ani se ji nesnažil zvládnout a zachoval se jako amatér a srab !

Všem mínusákům přeji tohoto pilota jako kapitána vašeho letu, až budete přistávat v opravdu komplikovaných podmínkach !!! 

+1/−22
20.6.2017 11:59

P77e89t57r 77H73á91j89e36k 1656752787102

Ano, přistání nebylo dobře zvládnuté, ale to měl jako být odvážný a riskovat, že nedobrzdí na konci dráhy ? To snad ne ? Ale pokud jste již párkrát s Airbusem přistál, tak samořejmě dám na váš názor :-)

+19/0
20.6.2017 12:29

P58a73v54e37l 78R85y70b79á55ř 7202201959290

Jo piloti Aeroflotu byli lepší ;-D. Párkrát jsem s nimi letěl, dokonce hned podruhé v životě, Zuby nám pěkně cvakly, ale Rusové ani nemrkli, asi to bylo normální. Při dalším letu byl start i přistání stejné, jako s ČSA. Přitom to nebyla žádná podřadná letiště. Někdo nám pak říkal, že z letadly tak prásknou vojenští piloti.

0/0
20.6.2017 14:23

J95a82n 84C86r48h76á68n 4712153633

Na youtube jsem narazil na video, kde TU 154 zapíná revers jestě ve vzduchu: https://www.youtube.com/watch?v=Yq5HLtdGeqE

+5/0
20.6.2017 17:10

J30a46r62o61m36i38r 65F25a27r22e16k 4282473967

Byl dlouhý, no......

+1/0
20.6.2017 20:01

I66v41o 43J97a28n67á78č61e57k 8773193141482

Ty máš dost, už to raději neber.

+9/0
20.6.2017 12:36

J26á97n 20K37o53t19ú34č 2896254338446

Od pilota dopravného lietadla očakávam hlavne bezpečnosť, až potom hrdinstvo.

+16/0
20.6.2017 14:21

J51a89n 94C92r82h22á77n 4452873763

Sami piloti o sobě říkají, že jsou dva druhy pilotů 1. srabi 2. mrtví. Předpisy tvrdě vymáhají po pilotech zbabělost v takových případech.

+6/0
20.6.2017 17:08

P81e45t34r 73M86i95c50h84a14l 2820274331262

Kolik máš nalítáno, že jsi tu chytrý jak rádio?

+2/0
21.6.2017 3:06

O97n29d11ř77e74j 37Č72a29p50k17a 6981551383714

Ony v tom rozhodování pilota budou hrát roli i takové nepodstatné detaily, jako to, jestli mu zbývá palivo tak na jedno kolečko kolem letiště, nebo má v nádržích dost kerosinu na zpáteční cestu do Dubaje i s rezervou (což asi v tomhle případě mít bude, pokud se vejde pod maximální přistávací hmotnost)... jestli mu cestou i dobře foukalo a byl tu dřív, je pro něj lepší dát si druhý pokus a šetřit letadlo i pasažéry.

0/0
21.6.2017 23:15

R85o77b45e10r72t 26F71ü44r61s85t 9634655224822

No, je hezké, že jak jste seděl v kokpitu, tak jste to dokázal odborně posoudit...R^ Takhle chytrej a evidentně erudovanej nebyl ani Ferda mravenec...;-D

0/0
22.6.2017 21:32

P21e49t27r 28Ř72i96h73á80k 9434126177258

tohle bylo preruseni pristavani a znovu vzlet. pokud se nepletu touch-go je neco jineho. pri touch-ggo dojde koly k dotyku s drahou.

+5/0
20.6.2017 11:11

M57a40r37t35i27n 58D34o64č16k68a82l 9539167538625

Co je na tom nekonsistentního? Obě informace si přece vůbec neodporují.

Na letištích běžný jev se jeví pro laika jako poměrně neobvyklý.

+3/0
20.6.2017 10:55

H66o25n24z18a 25B89o23b39u67l81a 9376649743229

Pokud je na letištích obvyklý, tak vzhledem k tomu, že v těch letadlech sedí řádově více laiků, než profesionálů, je to jev obvyklý i pro ty laiky.

0/−1
20.6.2017 12:06

J96á11n 96K64o11t24ú14č 2346604468176

Tak ja vám to skúsim vysvetliť. Áno, na letiskách je vždy výrazne viac laikov než profesionálov, ale zároveň typický laik letí párkrát za rok, alebo možno len párkrát za život. Takých je väčšina a pre nich musí byť takéto opakované pristávanie neobvyklé.

Keby nejaký laik lietal desiatky až stovkykrát do roka, tak síce stále zostane laikom, ale už to pre neho nie je neobvyklé. V tom prípade máte pravdu, ale takých ľudí je málo.

Omnoho viac je takých, ktorí letia len sporadicky, a pre nich je opakovanie pristávania nevšedný zážitok. Ja som už napríklad letel za život asi 20x, ale opakované pristávanie som ešte nezažil. Verím, že to pochopíte, a nechcete sa za každú cenu hádať.

+4/0
20.6.2017 14:17

T87o28m97á51š 66T72a21t29í43č16e64k 5290932910348

To je nevyvratitelné. :-)

0/0
20.6.2017 14:48

P43e10t69r 52M88i92c59h51a19l 2660844881152

Souhlas. Jsem na tom podobně, akorát to opakované přistání už jsem zažil. Letos v Kolombu jsme po klesnutí pod spodní základnu mraků byli cost mimo osu dráhy, tak dělal pilot průlet a vyčkávali jsme asi 15 minut na opakované přistání.

0/0
21.6.2017 2:56

P39e58t42r 63M77i10c36h70a25l 2860104181252

*dost mi osu dráhy ...

A když už opravuji, tak to i dokončím. Opakované přistání bylo bez problémů.

0/0
21.6.2017 3:01

P45e40t15r 41M81i13c71h75a79l 2130634171562

**mimo osu ...

Oprava opravy, to je děs. ... No co, byly tři hodiny ráno. :-)

0/0
21.6.2017 18:10

P23e37t75r 88Ž84á80k 1828162885839

neřekl bych, že to opakoval kvůli pozdnímu dosednutí, ale trochu vítr a hlavně bych řekl, že to byla chyba pilota, jak s tím manévroval.

Mimochodem něco podobného se stalo vloni v Dubaji jejich 777, tam pilot zatáhnul podvozek dříve než stačil znova stoupat a dosedl na břicho.

0/0
20.6.2017 10:39

P73e11t50r 92Ž65á62k 1288232685439

no a teď jsem dokoukal i to opakované přistání a taky žádná sláva.

+1/0
20.6.2017 10:43

I73v57o 28J45a76n84á80č26e38k 8583553771562

No tam hlavně chtěli stoupat, ale jaksi zapomněli zmáčknout TOGA a tím pádem na volnoběh motorů to letadlo fakt moc neletí a hlavně nestoupá.

0/0
20.6.2017 12:37

Najdete na iDNES.cz