Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se, jak musel obří Airbus A380 v Praze opakovat přistání

Přerušené přistání obřího airbusu neuvidíte na vlastní oči každý den. Přestože jde o běžný a z pohledu pilota rutinní manévr, záběry, kdy se letadlo již takřka dotýká přistávací dráhy, ale během několika sekund se od ní zase odlepí, jsou impozantní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J25o90s23e83f 37S77t75r36á27s38k60ý 5162283144288

A přerušil proto, že už byl moc daleko, nebo že netrefil dobře osu dráhy (tzn. byl mimo střed), anebo proto, že neměl letadlo srovnané se směrem dráhy (tedy trup a osa dráhy nebyly rovnoběžné)? Jsem naprostý laik, ale rád bych se něčemu přiučil...

0/0
23.6.2017 21:26

J82i79ř51í 76A95n57d15r98l77e 2966491937472

Nejspíš se bál že by to nedobrzdil, byl by tak zvaně dlouhy, tak si dal ještě jeden okruh. Zbytek co píšete není až takový problem.

0/0
26.6.2017 9:54

M57a97r11t22i61n 40S66l65u96k62a 2331261890186

Spíše bych si myslel, že to je vynikájící pilot, který přesně ví, co má dělat. Na tom videu je jasně vidět, jak byl vzduch nad dráhou přehřátý a jak se z něj utrhávaly bubliny horkého vzduchu. Takže tím nízkým průletem vyfoukal přehřátý vzduch z dráhy, na které pak klidně přistál. ;)

0/0
23.6.2017 12:10

O89n72d33r70e95j 28K88u34r74c 7727577810115

A není to opakované přistání, ale přiblížení... Panebože, to zas psal... novinář...

+2/0
21.6.2017 11:17

L19a91d44a 85N87o83v38a77k 4292373487

to dá rozum, že aby mohl přistát, musel se nejdřív přiblížit...

0/0
23.6.2017 17:55

L53a87d47a 62N84o27v27a59k 4152483247

no i napodruhé to bylo takové nějaké... připlácnuté... asi nemá V. Havla v lásce...

0/−5
20.6.2017 22:45

M36a53r36t52i74n 58R33y32c37h63t79e39r 3566721

Co tim myslite?

0/0
21.6.2017 18:21

D62u75š44a42n 61M40i70c44h84a27l18i80č35k49a 5579541979754

Nie je spomínané touch-go - v článku je go-around.

Lepšie čítať, lepšie čítať....;-)

+1/0
20.6.2017 20:15

V61l94a65s89t59i44m18i78l 54H95n98í84k 6726582901887

"Čím déle letí pilot nad dráhou, tím rychleji se připravuje o možnost využití celé její délky." Tahle nelineární úměra mě mate. Nebo je to jen přebrept?

+8/−1
20.6.2017 19:38

P32a51n 82K27r53a18t53z 8904685190443

Tak za predpokladu, ze rychlost neni konstantni, ale s ubihajici vzdalenosti po draze se zvysuje (zrovna ten pripad opakovani priblizeni), tak bych si dovolil toto tvrzeni prohlasit i za pravdive.

0/0
21.6.2017 13:17

M93a32r82t74i81n 65R13y76c61h17t72e25r 3986341

To je ale nesmysl. Jakmile pridate plyny a zacnete zrychlovat-stoupat, vyuziti (jakekoli) delky drahy zcela pozbyva smyslu.

0/0
21.6.2017 18:24

J81i85ř73í 44A10n53d59r89l46e 2266161717792

Spiš to bylo myšleno tak že se mu zkracuje dráhe při připadném problemu s brzdami atd. Na Ruzyni je idelani bod doteku cirka 450m od začatku drahy no a když to přelitne tak to raději zvedne než riskovat problem. V ty rychlosti 500m přeletět není problem.

0/0
21.6.2017 19:52

P32a52v50e73l 30K50r10a23u56s 2700315279282

Jak se prosím odlepuje od takřka dotkunté přistávací dráhy? :D S důrazem na to takřka.

0/0
20.6.2017 16:42

L69u80k38á81š 59M35a82l91v70i32n79s55k68y 2658844143858

Podle mne to nutný nebylo, pilot si chtěl jen trochu víc manuálně zalítat, ono dneska s těma autopilotama je těch příležitostí je pomálu, zejména na dlouhých letech.

0/0
20.6.2017 16:38

D66a67n19i84e80l 34M20u42n51z73a98r 1219358242516

nekomu se chce zalitat, nekomu neco napsat....

+6/0
20.6.2017 17:43

J27a80k83u77b 60S64ú66k79e88n87í60k 1308700289

Chválím autora za použití celého a správného názvu letiště!

+7/−12
20.6.2017 16:31

I61v84a24n 18P69o14k62o17r43n87ý 7569285488

Myslíte nikomu nic neříkající V.H.?

Vždycky RUZYNĚ.

Ani na nových hasičských speciálech není o majiteli letiště žádná zmínka, jen Prague Airport :-)

+12/−2
20.6.2017 21:18

H17a60n82a 80P45r17o37k37o86p80o16v53á 8319980873301

To je jen otázka zvyku (a pro nás domácí nezvyku), čas udělá své... :-)

0/0
21.6.2017 10:00

I95v30a13n 48P24o89k88o83r12n64ý 7209875208

Tak nevím, jestli Vy osobně si chcete zvyknout či nezvyknout :-)

Můj táta v laických předpovědích co bude se většinou nemýlí a v tomhle směru prohlašuje, že jednou se ty nápisy V.H. budou s velkou slávou strhávat, tak, jako v závěru války se strhávaly obrazy s A.H., vlajky a ty se spolu s knihami pálily.

+4/−4
21.6.2017 12:39

L47i94b31o42r 25J59i28ř15í 17B25e22n43e89š 1732134182646

To, ze Vas tata ma vzdy pravdu, nemusi znamenat, ze ma pravdu i nyni.

Muze to znamenat, ze jste "padli" na hlavu oba dva, Pokorný.

+3/−5
21.6.2017 18:42

I48v14a74n 85P46o67k52o78r34n27ý 7719975778

Nemusí znamenat, ale může! Zatím se v podobných situacích strefil.

Určitě to neznamená, že je padlý na hlavu. Padlý jste možná Vy, hold každý nesympatizuje s... majitelem letiště.

+3/−1
21.6.2017 21:31

J79a96n 48K27a49n85t 9841218158493

Nechutna rodina !

+1/−1
22.6.2017 17:20

M68i24r88o14s90l15a33v 25R84y75š46a25v15ý 9221332116370

Nechutný budete vy, nesnesete pohled pravdě do očí

0/0
22.6.2017 17:40

M77i62c90h42a56l 16T38e44s24a93ř 4718342270321

Tak proto ta ostrá otočka pár metrů nad mojí střechou! Já myslel že kličkuje před bouřkou a těšil se, že sprchne.

0/0
20.6.2017 15:11

R53i43c64h16a70r56d 62T61o72m10e11č85e32k 7416645906351

To by se na Ruzyni stát nemohlo ......:-)

+5/−2
20.6.2017 13:41

M93i48c58h16a57l 23M17a21r17e60k 7697753213615

I ten kus železa a drátů pochopil, že není o co stát a do Prahy se mu nechtělo:-).

0/−4
20.6.2017 13:19

J90a67n 53S92v81a50g16r 5613533737267

A proc?

0/0
20.6.2017 20:06

J89a90n 40S70v83a95g79r 5333673777857

A proc?

0/0
20.6.2017 20:06

P68e25t95r 29Š57e94b62e94s92t84a 7616480207

Opakuji, že pilot situaci nzvládnul a ani se ji nesnažil zvládnout a zachoval se jako amatér a srab !

Všem mínusákům přeji tohoto pilota jako kapitána vašeho letu, až budete přistávat v opravdu komplikovaných podmínkach !!! 

+1/−22
20.6.2017 11:59

P28e77t47r 81H50á29j41e93k 1836892667322

Ano, přistání nebylo dobře zvládnuté, ale to měl jako být odvážný a riskovat, že nedobrzdí na konci dráhy ? To snad ne ? Ale pokud jste již párkrát s Airbusem přistál, tak samořejmě dám na váš názor :-)

+19/0
20.6.2017 12:29

P75a50v33e63l 89R52y52b82á14ř 7982371959620

Jo piloti Aeroflotu byli lepší ;-D. Párkrát jsem s nimi letěl, dokonce hned podruhé v životě, Zuby nám pěkně cvakly, ale Rusové ani nemrkli, asi to bylo normální. Při dalším letu byl start i přistání stejné, jako s ČSA. Přitom to nebyla žádná podřadná letiště. Někdo nám pak říkal, že z letadly tak prásknou vojenští piloti.

0/0
20.6.2017 14:23

J91a21n 98C57r80h41á37n 4522293513

Na youtube jsem narazil na video, kde TU 154 zapíná revers jestě ve vzduchu: https://www.youtube.com/watch?v=Yq5HLtdGeqE

+5/0
20.6.2017 17:10

J16a58r96o81m48i46r 90F83a35r38e95k 4802533397

Byl dlouhý, no......

+1/0
20.6.2017 20:01

I41v13o 42J18a64n15á28č50e51k 8293573181422

Ty máš dost, už to raději neber.

+9/0
20.6.2017 12:36

J45á13n 57K38o79t55ú97č 2266154918696

Od pilota dopravného lietadla očakávam hlavne bezpečnosť, až potom hrdinstvo.

+16/0
20.6.2017 14:21

J14a45n 23C24r11h67á65n 4202663683

Sami piloti o sobě říkají, že jsou dva druhy pilotů 1. srabi 2. mrtví. Předpisy tvrdě vymáhají po pilotech zbabělost v takových případech.

+6/0
20.6.2017 17:08

P26e76t98r 29M86i24c33h64a16l 2760334391142

Kolik máš nalítáno, že jsi tu chytrý jak rádio?

+2/0
21.6.2017 3:06

O54n80d76ř98e26j 34Č54a22p35k20a 6711141293914

Ony v tom rozhodování pilota budou hrát roli i takové nepodstatné detaily, jako to, jestli mu zbývá palivo tak na jedno kolečko kolem letiště, nebo má v nádržích dost kerosinu na zpáteční cestu do Dubaje i s rezervou (což asi v tomhle případě mít bude, pokud se vejde pod maximální přistávací hmotnost)... jestli mu cestou i dobře foukalo a byl tu dřív, je pro něj lepší dát si druhý pokus a šetřit letadlo i pasažéry.

0/0
21.6.2017 23:15

R14o49b82e63r46t 50F72ü28r35s58t 9194925414742

No, je hezké, že jak jste seděl v kokpitu, tak jste to dokázal odborně posoudit...R^ Takhle chytrej a evidentně erudovanej nebyl ani Ferda mravenec...;-D

0/0
22.6.2017 21:32

P61e97t25r 45Ř73i41h67á43k 9334676487848

tohle bylo preruseni pristavani a znovu vzlet. pokud se nepletu touch-go je neco jineho. pri touch-ggo dojde koly k dotyku s drahou.

+5/0
20.6.2017 11:11

M21a55r90t66i36n 24D66o32č29k25a33l 9239867878405

Co je na tom nekonsistentního? Obě informace si přece vůbec neodporují.

Na letištích běžný jev se jeví pro laika jako poměrně neobvyklý.

+3/0
20.6.2017 10:55

H35o54n28z89a 33B92o79b60u36l94a 9356399863339

Pokud je na letištích obvyklý, tak vzhledem k tomu, že v těch letadlech sedí řádově více laiků, než profesionálů, je to jev obvyklý i pro ty laiky.

0/−1
20.6.2017 12:06

J69á25n 25K24o60t38ú26č 2376674318946

Tak ja vám to skúsim vysvetliť. Áno, na letiskách je vždy výrazne viac laikov než profesionálov, ale zároveň typický laik letí párkrát za rok, alebo možno len párkrát za život. Takých je väčšina a pre nich musí byť takéto opakované pristávanie neobvyklé.

Keby nejaký laik lietal desiatky až stovkykrát do roka, tak síce stále zostane laikom, ale už to pre neho nie je neobvyklé. V tom prípade máte pravdu, ale takých ľudí je málo.

Omnoho viac je takých, ktorí letia len sporadicky, a pre nich je opakovanie pristávania nevšedný zážitok. Ja som už napríklad letel za život asi 20x, ale opakované pristávanie som ešte nezažil. Verím, že to pochopíte, a nechcete sa za každú cenu hádať.

+4/0
20.6.2017 14:17

T19o55m46á74š 12T58a85t10í42č87e15k 5770252910418

To je nevyvratitelné. :-)

0/0
20.6.2017 14:48

P94e64t71r 11M83i79c97h58a98l 2170974351592

Souhlas. Jsem na tom podobně, akorát to opakované přistání už jsem zažil. Letos v Kolombu jsme po klesnutí pod spodní základnu mraků byli cost mimo osu dráhy, tak dělal pilot průlet a vyčkávali jsme asi 15 minut na opakované přistání.

0/0
21.6.2017 2:56

P23e97t86r 95M93i97c83h33a23l 2600914751532

*dost mi osu dráhy ...

A když už opravuji, tak to i dokončím. Opakované přistání bylo bez problémů.

0/0
21.6.2017 3:01

P86e90t81r 20M47i98c68h96a31l 2720954301202

**mimo osu ...

Oprava opravy, to je děs. ... No co, byly tři hodiny ráno. :-)

0/0
21.6.2017 18:10

P55e20t96r 46Ž66á13k 1338352855439

neřekl bych, že to opakoval kvůli pozdnímu dosednutí, ale trochu vítr a hlavně bych řekl, že to byla chyba pilota, jak s tím manévroval.

Mimochodem něco podobného se stalo vloni v Dubaji jejich 777, tam pilot zatáhnul podvozek dříve než stačil znova stoupat a dosedl na břicho.

0/0
20.6.2017 10:39

P11e19t82r 27Ž18á17k 1808132785349

no a teď jsem dokoukal i to opakované přistání a taky žádná sláva.

+1/0
20.6.2017 10:43

I40v92o 17J76a88n69á97č65e61k 8913353901742

No tam hlavně chtěli stoupat, ale jaksi zapomněli zmáčknout TOGA a tím pádem na volnoběh motorů to letadlo fakt moc neletí a hlavně nestoupá.

0/0
20.6.2017 12:37







Najdete na iDNES.cz