- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To připomíná ten známý vtip...
Pozor, letí agrostroj...
Že by soudruzi v NDR záviděli soudruhům s USA, že se jim podařilo ve Vietnamu rozprášit 20 mil litrů herbicidů ?
To by asi chudák čmeláček nedal ani v turbu.
Překlep je hned ve druhém slově článku. Šel by opravit, prosím?
V protipovstaleckých misích by to možná šlo, i když Tuccano to není, ale když člověk uváží, že by to letadlo mohla lehce sundat dávka i z útočné pušky, tak lítat s tím v podmínkách protiletadlovými systémy přesyceného evropského bojiště by byla sebevražda.
Ptáte-li se, proč měl M601Z snížený výkon, tak to bylo pro dosažení jeho větší životnosti při náročném zemědělském nasazení, které se vyznačuje nekonečnou sérií vzletů a přistání proložených krátkými lety v malé výšce.
Zdroj: http://technet.idnes.cz/bojovy-turbocmelak-z-37tm-0x7-/vojenstvi.aspx?c=A170621_150738_vojenstvi_erp
______
Krásný nesmysl. Životnost byla stejná jako u M601D hodinový nálet se neobcházel, jen byly zvýšeny cykly. Navíc kolikrát motor byl i tak vycyklován dříve než překročil hodiny náletu a motor šel do GO.
Tu informaci jsem si nevymyslel, myslím, že to říkal i V. Němeček v knize Československá letadla. Nemám ji, ale kdysi jsem ji četl a toto zdůvodnění si pamatuji a neměl jsem důvod tomu nevěřit. Zkrátka se mi zdálo logické, že stejný motor se sníženým výkonem nebude při náročném nasazení (desítky startů denně - tedy startů letadla, ne motoru) tak namáhán. Nepřímo by to podporovala i otázka, proč potom nepoužili tu výkonnější verzi, aby by se dalo vozit více chemikálií a turbočmelák by po této stránce nebyl deklasován polským PZL M-18, který toho uvezl dvakrát tolik (ale tedy v případě, že by větší kotel na ty chemikálie bylo možné do turbočmeláka namontovat). Ještě mě napadá zdůvodnění, že byl motor upraven kvůli snížení spotřeby, ale v takovém případě nechápu, proč by se o tom pan Němeček v té knize nezmínil (bylo to vydání někdy z poloviny 80. let).
Neni to uplne mimo misu.. viz. http://www.thedrive.com/the-war-zone/11689/blackwater-founder-erik-princes-armed-crop-duster-is-at-the-paris-air-show
Díky za zajímavý článek. Do muzea se na "Military" zajedu podívat osobně :-)
Nevím co se tu komu na tom zdá bizardního...možnost letu v nízké výšce (neviditelnost radary), obětování poměrně nedůležitého pilota. Prostě jednorázové kamikaze.
Postrach všech kapitalistů...bojový turbočmelák