Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P17e81t91r 82H16a28r18i62p42r17a95s61a61d 26H89a61j71i93č 8553580804627

Tak Tesla, potažmop Elon Musk vyhlásil, že končí předprodukční testování a první sérové kusy se začnou vyrábět od pátku, tj. 7.7. 2017. Je to v červenci? Je. První sériové kusy pro externí uživatele (první kusy jsou určené dle pořadníku pro zaměstnance, kteří měli možnost se hlásit nejdříve) budou opravdu nejspíše už v září. Podaří-li se jim najet na výrobu tak, aby do konce roku vyrobili prvních 80 000 kusů netuším, ale řekl bych, že úspěch bude 30 000-50 000. I tak to bude víc, než kolik vyrobí v GM Chevroletu Bolt za celý rok.

0/0
3.7.2017 23:26

J51a24n 83P44r44i61c42h36y25s34t60a12l 8291548933

Shoda podmetu s prisudkem se zda byti tvrdym oriskem i tady, zvlast kdyz jde o cizi slovo ktere je totozne s ceskym slovem s uplne jinym vyznamem.

Tesla v ceskem vyznamu "Technika Slaboprouda" je rodu zenskeho, ale Tesla v americkem vyznamu "Nikola Tesla" je rodu muzskeho a sklonuje se podle vzoru "predseda" (podobne jako treba Obama, ten taky konci na "a"). Automobilka se jmenuje podle americkeho vynalezce, ne podle ceske elektrotechnicke firmy.

0/−1
28.6.2017 21:27

P87e47t97r 81H94a18r79i35p40r96a47s52a52d 85H53a56j79i43č 8203720154597

Vážený pane, mýlíte se v tom podstatném. Tesla jako firma je neživotného rodu. Nemůže se kloňovat podle vzoru předseda. Může se to skloňovat podle třídy hrad, les nebo stroj. Ani jeden ze vzorů nekončí na samohlásku, potažmo na a. Zkuste si to. Nedává to smysl.

0/0
3.7.2017 23:18

P68e93t40r 18N12e20h28a43s33i52l 4162965134104

Malá drobnost pro autora článku. Když už jste opravili definice slov baterie a akumulátoru, což je dobrá práce, tak by jste je mohli opravit ještě jednou a tentokrát správně co říkáte? Nemůžete přeci věřit všemu co někdo napíše do diskuse a aniž byste si to ověřili? Pan Gajdošík, napsal naprostý nesmysly, snad kromě toho, že baterie je sestava něčeho.Díky té opravě od pana Gajdošíká jste článek vylepšili tak, že je to ještě horší než před tím. Raději jste do toho neměli zasahovat a nechat to tak jak to bylo na začátku.Ale díky "vylepšení" jste tomu nasadili korunu. Musím říct, že mne to od autorů Technetu hodně překvapilo, protože jinak máte jako snad jediný na idnesu, hodně kvalitní články.

Zkuste zabrouzdat po internetu a zjistit si definici baterie a akumulátor. Například zde je to hezky vysvětleno v diskuzi:

http://www.battex.info/elektricke-akumulatory-obecne/definice

Stručně:

- článek je samotný surový článek. Baterie je finální produkt.

- akumulátor je sekundární baterie/článek a dá se několikrát nebíjet a vybíjet

Pak je ještě primární baterie/článek ta se nabíjet nedá, má jen z výroby už dodanou energii a dá se jen vybít.

Baterie se může skládat buď z jednoho článku, nebo z více a nezáleží jak jsou zapojeny jestli do série (jak si myslí p. Gajdošík a převzal jste to bohužel i do článku), nebo paralelně, nebo serioparalelně. Například zde je důkaz serioparalelního zapojení baterie v notebooku:

http://vyvoj.hw.cz/konstrukce-a-moznosti-renovace-modernich-akumulatoru

Z toho všeho vyplývá, že vlastně všechno je baterie, která se skládá z jednotlivých článků.

+1/0
27.6.2017 0:40

J96a51n 43P43š57e13n47i23č88k83a 2390808133322

A co buřt? Mam baterku na tři buřtu.

0/0
27.6.2017 18:58

P85e43t30r 96N37e24h39a87s64i98l 4762245224624

Jo, jo, to už jsem dlouho neslyšel.

Jeden buřt rovná se jedna baterka. Potom máte vlastně baterku na baterky.

A pak se v tom vyznejte :-))))

0/0
27.6.2017 19:27

P23e10t45r 87H50a55r81i90p76r38a56s56a85d 54H14a55j78i31č 8163950574897

No vidíte. Já psal panu Lázňovskému, že Gigafactory 1 má finálně (t.j. někdy kolem roku 2020) produkovat 150GWh baterií/akumulátorů. No, a je tam pořád těch, nevím odkud zjištěných, 35GWh. Je ovšem možné, že to panu Lázňovskému přijde tak neuvěřitelné číslo, že tomu nevěří. Tak je pravdou, že pokud chce Elom Musk produkovat v GF1 150GWh baterek, tak bude muset vyrábět asi 1-1,5 mil vozů ročně, pokud je nebude přeprodávat nebo instalovat do stacionárních úložišť.

0/0
28.6.2017 16:03

J32o19z69e88f 70K18o85s44t66e43l90a83n98s88k48ý 8505402579496

Dúfam, že Elon Musk nečíta takéto "odborné" články, ktoré nepriamo naznačujú, ako Elon Musk neschopný manažér, podnikateľ a skrátka človek. Inak by si už asi musel hodiť mašľu.:-)

Rozdiel medzi Elonom Muskom a pôvodným autorom článku je veľmi jednoduchý: E. Musk vidí a rozmýšľa o svete budúcnosti, autor článku to nedokáže. Ten sa na svet díval len očami súčasnosti. A aj preto autor len píše takéto články a E.Musk posúva svet dopredu. Ako Henry Ford, Steve Jobs či Bill Gates. Je to asi taký rozdiel ako medzi bezvýznamným hudobným kritikom a Elvisom Presleym, resp. skupinou Beatles. :-)

Ono je ale v podstate jedno, či E.Musk v elektromobiloch uspeje alebo ho prevalcuje trh a a/alebo konkurencia. Už mu nikdy nikto nezoberie prvenstvo, že práve jeho snahou sa veci v tejto oblasti pohli výrazne vpred.

+7/0
24.6.2017 16:25

S94t66a90n50i79s38l83a83v 19K29r55e17j25c15a33r 2771368283606

Elon Musk je něco podobného jako byl ve své době Henry Ford , nadčasový snílek jenž dokázal výrazně technicky ovlivnit lidstvo - at se to komu líbí nebo nikoli. Tesla a Musk dokázal výrazně porazit nejen VW, Mercedesa, konkurovat Renaultu i Nissanu. Stejně jako bratři Wraigtové v letectví a Bata v obuvnictví. Jeho šíře záběru a schopnost soustředit kolem sebe schopné vzdělance v oborech je příkladnou.

+11/−3
24.6.2017 11:13

S83t72a14n41i71s23l64a11v 54K24r17e37j90c58a56r 2611328403676

V tomto případě se nikdy nejedná o úspěch jedince, který je všude uváděn ale vždy se jedná o týmovou práci schopných. V Evropě se nenašel jemu konkurující protivník.

+2/−3
24.6.2017 11:16

M88a60r86t34i76n 24B20a35r75t78e74k 5217211321783

To je pravda, ale vždycky musí být nějaký ten motor týmu. Někdo kdo rozhoduje a udává směr a motivuje celý ten tým. A tím je Musk.

+6/0
24.6.2017 11:57

J72a75n 89P34r28i37c25h36y38s68t11a90l 8641588683

Vite vy vubec koho obdivoval a financoval Henry Ford? To vase prirovnani neni vubec lichotive, ba prave naopak. Ja doufam, ze pan Musk neni jako Henry Ford.

0/0
28.6.2017 21:32

P52a10v46e67l 38K10u96t48i36l 9270616863889

A že jsou to parádní sny. Dokonce i v ČR už jich jezdí přes k dvoum stovkám

+4/−2
24.6.2017 9:54

R31i79c12h94a15r22d 85M79i71c97h22a40l73o33w57s65k75i 1321559765176

Bublina brzo praskne a do té doby si to můžou pobláznění fanoušci Tesly koupit na Alze, tam prodávají všelijaké kraviny.

+4/−10
24.6.2017 8:31

M35a73r74t53i92n 77B74a37r62t17e66k 5497351141583

Jo to už slyším nějaký ten pátek o bublině

+8/−1
24.6.2017 10:18

D66a15n85a 51T71e87n80z12l34e36r 5640762485813

No však už se taky schyluje. Brzo vyprší doba, kterou si dal pro let na Mars. Tak uvidíme. Tipuju, že zbankrotuje dřív, než se bude muset přiznat, že to celé byla jen šou.

+2/−9
24.6.2017 14:14

M60a93r16t20i81n 95B15a36r51t21e44k 5217521181893

Brzo vyprší? Když pominu to, že SpaceX je nejúspěšnější firma v kosmickém průmyslu a nějaký bankrot ji vůbec nehrozí, tak nejbližší očekávaný termín pro let k Marsu bez lidí je 2020 a let s lidmi nejdříve 2024, ale spíše 2028.

A co se týče Tesly, tak zapomínáš, že Tesla nedělá jenom do aut, ale i do energetického průmyslu.

+8/−1
24.6.2017 15:44

J54a90n 48V28á98c97l69a46v13í14k 3282546711509

SpaceX už je bezpečně přisátý na americký rozpočet.

0/−5
25.6.2017 12:55

P26e38t10r 35N54e11h22a59s39i52l 4182535394634

Chtěl jste říct stejně jako ostatní firmy, jako Ford, Chevrolet, GM, Toyota, VW, Nissan, a další. Toto firmy mají od vlády daleko větší dotace a výhody.

A co se NASA týká ta dala zakázky nejen SpaceX, ale i dalším soukromým firmám. Tak fakt nechápu to plyvání jen na SpaceX.

+2/0
25.6.2017 16:06

P74e17t60r 44N71e21h78a45s26i57l 4492835904574

Nehledě na to že NASA není jediný zákazník SpaceX, Jen je nyní nejvýznamější, což se ale v budoucnu změní.

+1/0
25.6.2017 16:07

J12a15n 62V50á43c85l34a81v43í84k 3972176771949

Nevím, že by VW chtěl letět na Mars, ale jistě.

Nevšiml jsem si, že by se tu řešily penězotoky k ULA, Orbital ATK apod. Já říkám, že SpaceX nezbankrotuje, protože v nejhorším by ho podržely NASA nebo letectvo.

0/0
25.6.2017 16:24

P60e94t19r 55N67e15h71a94s53i83l 4822595704804

Sorry, ale já reagoval na tento váš příspěvek cituji: "SpaceX už je bezpečně přisátý na americký rozpočet."

Nikde se tam nezmiňujete, že SpaceX nezbankrotuje, kvůli tomu že by jo NASA podržela. To tam fakt není.

Je tam jen to že je spojen s americkou vládou.

A já jsem chtěl poukázat na to, že SpaceX je jen malá ryba v moři firem které jsou na americkém rozpočtu závislé daleko víc.

Tak proč to plyvání jen na SpaceX?

Nevím ale ani bych neřekl, že je NASA závislá na SpaceX, to spíš obráceně, dokud nezačne pravidelně létat do vesmíru a nezíská více dalších zákazníků. A protože do vesmíru většinou lezou jen velké vládní agentury je jasné, že zákazníci budou vesměs vlády různých zemí.

Co je na tom špatného že se firma účastní vládních výběrových řízení a jako jedna ze 3 firem vyhraje zakázku?

Co proti tomu pořád máte?

+2/0
25.6.2017 19:23

J22a52n 85V69á20c64l56a33v88í67k 3192526391919

Ano je, přisátý. V minulosti kvůli přístupu k lukrativním vládním zakázkám třeba žaloval letectvo. Že není sám kdo "čerpá" je samozřejmě pravda, někteří jsou tam mnohem déle, ale teď je řeč o SpaceX, tak píšu o nich.

NASA je závislá na zásobování ISS. Sice má i další dodavatele, ale v případě výpadku SpaceX by mohli jen doufat, že budou mít Rusové dost Sojuzů a Progressů, které by samozřejmě museli tvrdě zaplatit ... nebo omezit provoz USOS.

Letectvo má požadavek na dva nosiče a vzhledem k tomu, že Delta IV je vyřazována, tak jim zbývají Atlas V a Falcon 9. Letectvo je ochotné pro udržení dvou rodin nosičů udělat mnohé a i SpaceX už dostává zakázky bez výběrového řízení.

0/−2
25.6.2017 21:37
Foto

M74i46l64o43s83l83a30v 48D93i25v84i84š 1175616785661

Líbí se mi, jak vy dokážete jen tak volně prohlašovat fakty a dávat jim zcela jiný význam. Letectvo žalovali protože letectvo bez výběrovky zadalo strašlivě předražené zakázky ULA, když SpaceX dokáže dodat to samé za čtvrtinu ceny. Ale to by neznělo tak dobře jako "jsou přisátí. Museli i žalovat letectvo, aby byli přisátí", že?

Mě by jen zajímalo, kde se bere tato nenávist a chuť pošpiňovat dnes už prokazatelně úspěšné lidi, kteří posunuli lidstvo někam kupředu.

+2/0
25.6.2017 22:18

J83a25n 53V68á90c98l37a95v22í47k 3372156511459

Letectvo potřebovalo rakety, Falcon nebyl zdaleka certifikovaný a část misí dodnes nedokážou letět. Mimochodem, opravdu čtvrtinu ceny?

A to ani nevíte, že nemám rád Andreje :-P

0/0
25.6.2017 22:40

A24l75e78š 30A77d47a28m 7250860958919

Space X nabízí služby a kdo je chce, ten si je platí. Mimo to vláda USA nabízí dotační programy týkající se technického vývoje, které čerpá třeba Boing, Spaxe X a další. Běžná praxe.

A zatímco u nás se dotace dávají soukromníkům, aby si stavěli bordeli, v USA je investují do technologií. ;-D;-)

+2/0
25.6.2017 18:19

J13a90n 54V35á78c49l71a20v11í35k 3372856321829

Tak přirovnat SpaceX zrovna k Boeingu je trochu gól do vlastní branky...

0/−1
25.6.2017 21:38
Foto

M75i19l67o31s46l56a25v 96D57i10v18i16š 1855826415471

Jako, že americká vláda prostřednictvím NASA platí americké firmě za vývoj technologií pro lety do vesmíru a neposílá ty prachy jako předtím do Ruska? A navíc mimochodem za to dostává řádově lepší a levnější služby než od rusáků? Co to je za nezodpovědnou vládu?!!

+2/0
25.6.2017 19:10

J67a37n 56V76á86c17l81a69v42í96k 3642936491199

Ne, nevychází to levněji. Vývoj a provoz komerčních letů k ISS stojí podstatně víc než nákup od Rusů. Pochopitelně tady není snaha ušetřit, ale pomoci svým domácím firmám, což je sice fajn pro americké podnikatele, ale doplácí na to primárně Evropa (včetně ČR).

Ale já v tom vlastně Američany chápu, stejně jako chápu jejich touhu zavést cla na evropské zboží, ale jako Evropan z toho prostě nejsem nadšený.

0/−2
25.6.2017 21:47
Foto

M86i89l55o46s12l37a59v 93D50i49v75i16š 1435536265721

Jeden start SpaceX pro NASA (protože má přísnější bezpečnostní a další požadavky vyjde pod 100m USD, komerční starty 56m USD, start s použitou raketou zatím 40m USD, plánuje se dostat to na 20m USD. Pro srovnání ULA si účtuje 422m za start. Rusáci, Čína, či Arianespace si účtují 80-100m za vynesení komerčního satelitu a rusáci 81m USD za jednoho astronauta, SpaceX si za astronauta plánuje účtovat 58m USD (pro NASA). A samozřejmě je důležité zmínit, že většina těch peněz nejen zůstane v USA (a bude tam zdaněna a byla vydělána US residenty), ale SpaceX následně provozuje (a daní) komerční lety pro mnoho zahraničních partnerů, což opět silně podporuje ekonomiku USA. Prohlásit, že SpaceX je přisátý na rozpočet jako nějaká pijavice může jen neinformovanej analfabet.

+1/−1
25.6.2017 22:08

J62a87n 78V62á67c98l38a55v95í67k 3362966871489

Základní Atlas V 401 stojí něco přes 100 milionů. Cena roste se SRB a Delta IV je od začátku příběh sám pro sebe. Mimochodem, právě Musk loboval, aby byl Atlas vyřazený a místo něj letectvo používalo mnohem dražší Delta...

Samozřejmě, americká vláda pomůže firmě vybudovat vysokou frekvenci letů pomocí drahých vládních zakázek, díky čemuž může srazit cenu pro komerční zákazníky a lépe konkurovat na mezinárodním trhu.

0/−2
25.6.2017 22:57

A90l30e56š 47A23d28a59m 7490800138879

Podle vašich příspěvků jste čistý hater Elona Muska. Vaše názory jsou tak zcela irelevantní.

0/0
27.6.2017 11:16

J73a86n 17V10á79c73l38a52v69í44k 3762256861519

Však v pořádku, je poměrně normální, že mnozí diskutéři považují nesouhlasné názory za irelevantní.

A u Muskovy sekty je to zcela běžné :-P

0/0
27.6.2017 12:24

O86n60d10ř50e43j 11Š62i16m11e57k 5553592957408

Brzo? Myslite ten termin, ktery predstavil tento rok? Zatim plni vse, jak slibil... A ten termin neni zas az tak brzo!!! Pro vice informaci navstivte kosmonautix, nebudete pak psat hloupisti. Dekuji

+2/0
25.6.2017 13:51

R97i22c23h16a74r74d 92M21i31c54h26a93l97o53w27s14k24i 1141689945356

Mám tu 4 mínus body, tak to budou asi ty objednávky na Alze.

0/−2
25.6.2017 7:28

J66a59n 97V47á12c35l67a85v58í54k 3292766971549

Voni to fakt prodávají v Alze 8-o

Přitom mám pocit, že tam měli v prodejně vystavený e-Golf.

0/−1
25.6.2017 8:35

K56r30y69š50t22o57f 74H39l54a34v48á13č 9182879968432

určitě, je to společné spiknutí Alzy a Elona Muska :-P

0/0
25.6.2017 22:40
Foto

P50r90e10m14y41s62l 24K68y72s49e35l35a72k 5105953264109

Alfou a omegou komerčního úspěchu je lidovost. Což se v současné době o ceně elektromobilů říct nedá, což jim značně ubírá na zajímavosti. A pokud se něco nestane, tak současné baterie jsou na hranici svých možností, takže ta technologie ani zajímavá nebude co se dojezdu týká.

0/−2
24.6.2017 0:02

P98e69t82r 53N63e55h46a60s37i14l 4732975974264

Zkuste si to přečíst ještě jednou. Vše co jste napsal Treska právě řeší.

Lidovost - za pár se začne vyrábět a prodávat "lidový" TM3. Lidový ve smyslu že si ho každý v Americe může koupit. ČR do toho netahejte, to je rozvojová země. Půl milionů rezervací svědčí o všem.

Baterie na hranici svých možností? A na to jste přišel jak? Baterie se každým rokem zlepšují. Nejde o revoluci ale o evoluci. Stejně jako platí Moorův záhon vu výroby čipů tak podobně to platí o čemkoli co člověk dělá. Baterie před 10 lety měla poloviční kapacity pro stejné hmotnosti. A díky lidem jako Musk lidstvo není stále v pravěku.

A co se dojezdu týká ta technologie je už dávno zajímavá. 300 až 500 km dojezdu už přesvědčí každého. Chevrolet Bolt se už začal vyrábět a prodávat. Ujde dálniční rychlosti přes 300 km! A stojí skoro stejně jako spalovák.

Odpůrci elektromobilů na jednu stranu je kritizují na druhou, by chtěli aby tu elektromobily s dojezdem 1000 km a nabíjením za 10 minut a cenou Kovaná byly přes noc.

Ale nic nejde tak rychle. Několik let si na to počkáme ale už je to za humny.

Stejně jako LED žárovky. Když začínaly před pár lety byly málo výkonné, nepěkné a drahé.

A dnes? 10W LED stojí 30 Kč! Tedy stejně jako odporová žárovka.

+2/−1
25.6.2017 10:21

J78a87n 24V13á38c76l92a22v93í15k 3112766721329

"každý v Americe" ... no mám pocit, že máte o Američanech trochu zkreslené představy.

0/−1
25.6.2017 11:36

P48e65t53r 38N31e13h18a27s23i88l 4862455624524

Narozdíl od vás si nic nepředstavuji, ale podívám se na fakta.

Průměrná cena nového auta je v USA asi $34000 dolarů. TM3 na stát v základu $35000. Chevrolet Bolt take podobně.

Tak mi vysvětlete proč když si průměrný Američan kupuje nové auto za $34000, proč by si nemohl dovolit koupit elektromobil za podobnou cenu?

Nebo mi napište kolik že to vlastně stojí v průměru nové auto v USA podle vás?

0/0
25.6.2017 16:00

J14a57n 50V69á73c32l56a47v57í95k 3672496161869

Takže vycházíte z průměrné ceny nového auta ... jenže medián bývá nižší, část lidí kupuje nové vozy pod mediánem a část je závislá na ojetinách.

Nebo jinak. Průměrná cena nového auta v EU je nějakých 30 tisíc Euro - troufnul byste si napsat, že si každý v Evropě může koupit auto za 30 tisíc Euro?

0/−1
25.6.2017 16:16

P75e76t52r 85N81e24h21a70s60i45l 4762945184604

Sorry ale to už jen okecáváte a hledáte v tom kde mi chybí čárka.

Mluví se tu v průměru o průměru obecně.

Je jasné i malému dítěti, že průměr znamená průměr a že jsou lidi co na to mají a čo na to nemají.

S EU se to nedá srovnávat, protože v USA jsou auta jako jedna z nejlevnějších věci. A zatímco u nás si nové auto člověk koupí minimálně z 10 plastu v USA mu stačí 1 až 2 platy, ale to už únavné úplně jinam.

Shrnuto podtrženo. Je fakt že v USA od tohoto roku si nový elektromobil může dovolit každý kdo si může dovolit nové spalovací auto. Tečka.

Můžete v tom hledat chybějící čárky, ohánět se výrazy jako medián, ale jinak s tím nic nenaděláte.

0/0
25.6.2017 16:27
Foto

J73i35ř26í 91D24v50o18ř45á63k 5405129500758

Možná se trochu ztrácím v číslech :

Průměrná cena nového auta je v USA asi $34000 dolarů.

A zatímco u nás si nové auto člověk koupí minimálně z 10 plastu v USA mu stačí 1 až 2 platy,

Průměrný plat v USA je 17 - 34 000 $ ?

+2/0
25.6.2017 20:10

J11i18ř56í 69Š81t96ě31d50r46a 5450102621487

Z čeho počítáte průměrnou cenu nového vozu?

Jde o průměr cen nabízených vozů napříč kategoriemi 1x Rolls Royce + 1x Chevrolet Sonic / 2,

nebo průměrná částka utracená za nákup vozu 1xRolls + 99xChevy / 100?

Pokud se podívám na žebříček 20 nejprodávanějších vozů (s vynecháním pickupů jako ford F, které Tesle konkurovat nebudou), pak nejprodávanější auta začínají se starting msrp kolem 20000 USD.

Tesla udává cenu od 35000 USD. Konkurenceschopná cena by to být mohla, ale jen kvůli dotační politice jednotlivých států.

0/0
26.6.2017 10:59

M41a43r96t15i92n 78K23a94r72á32s79e74k 9358643778408

No nevim, Model 3 miri velikosti a parametry proti třeba BMW 3 a podobne a ty zacinaji taky na 35 000 USD

0/0
27.6.2017 11:13

J22i21ř83í 40Š48t19ě61d13r74a 5930972851207

Netvrdím, že bude Tesla bude neprodejná, ale rozhodně to není auto které si "každý v Americe může koupit".

0/0
28.6.2017 9:44

J37a88n 26D39v74o18ř74á48k 4583472333367

Půl milionu rezervací? Pokud vím, tak podobný počet lidí složil vratnou zálohu 1 000 USD. Takže spíš bych řekl, že půl milionu lidí má zájem o letáček a pak se uvidí...

0/−1
25.6.2017 15:55

P80e37t85r 76N94e56h41a52s20i33l 4332265314984

Nechápu proč píšete takový lži?

To si to nemůžete ani dohledat?

Jeto vratná záloha s rezervací pořadí objednávky.

Kdo je na ní dřív dostane auto dřív.

+2/0
25.6.2017 16:11
Foto

M31i80l93o40s97l79a36v 84D44i42v63i45š 1595566135901

Až budete mít firmu, kde vám zájemci o letáček složí 1000 USD několik let dopředu, tak dejte vědět. O druhé takové jsem totiž neslyšel...

+3/0
25.6.2017 22:20







Najdete na iDNES.cz