Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P26e64t25r 54H85a24r25i57p50r27a67s84a11d 43H71a93j33i40č 8353900774317

Tak Tesla, potažmop Elon Musk vyhlásil, že končí předprodukční testování a první sérové kusy se začnou vyrábět od pátku, tj. 7.7. 2017. Je to v červenci? Je. První sériové kusy pro externí uživatele (první kusy jsou určené dle pořadníku pro zaměstnance, kteří měli možnost se hlásit nejdříve) budou opravdu nejspíše už v září. Podaří-li se jim najet na výrobu tak, aby do konce roku vyrobili prvních 80 000 kusů netuším, ale řekl bych, že úspěch bude 30 000-50 000. I tak to bude víc, než kolik vyrobí v GM Chevroletu Bolt za celý rok.

0/0
3.7.2017 23:26

J59a61n 51P90r44i33c43h37y62s23t23a41l 8491888943

Shoda podmetu s prisudkem se zda byti tvrdym oriskem i tady, zvlast kdyz jde o cizi slovo ktere je totozne s ceskym slovem s uplne jinym vyznamem.

Tesla v ceskem vyznamu "Technika Slaboprouda" je rodu zenskeho, ale Tesla v americkem vyznamu "Nikola Tesla" je rodu muzskeho a sklonuje se podle vzoru "predseda" (podobne jako treba Obama, ten taky konci na "a"). Automobilka se jmenuje podle americkeho vynalezce, ne podle ceske elektrotechnicke firmy.

0/−1
28.6.2017 21:27

P68e53t11r 54H54a61r16i72p59r42a35s26a98d 71H65a71j96i18č 8943140634137

Vážený pane, mýlíte se v tom podstatném. Tesla jako firma je neživotného rodu. Nemůže se kloňovat podle vzoru předseda. Může se to skloňovat podle třídy hrad, les nebo stroj. Ani jeden ze vzorů nekončí na samohlásku, potažmo na a. Zkuste si to. Nedává to smysl.

0/0
3.7.2017 23:18

P94e78t90r 24N22e63h53a71s69i93l 4812975634854

Malá drobnost pro autora článku. Když už jste opravili definice slov baterie a akumulátoru, což je dobrá práce, tak by jste je mohli opravit ještě jednou a tentokrát správně co říkáte? Nemůžete přeci věřit všemu co někdo napíše do diskuse a aniž byste si to ověřili? Pan Gajdošík, napsal naprostý nesmysly, snad kromě toho, že baterie je sestava něčeho.Díky té opravě od pana Gajdošíká jste článek vylepšili tak, že je to ještě horší než před tím. Raději jste do toho neměli zasahovat a nechat to tak jak to bylo na začátku.Ale díky "vylepšení" jste tomu nasadili korunu. Musím říct, že mne to od autorů Technetu hodně překvapilo, protože jinak máte jako snad jediný na idnesu, hodně kvalitní články.

Zkuste zabrouzdat po internetu a zjistit si definici baterie a akumulátor. Například zde je to hezky vysvětleno v diskuzi:

http://www.battex.info/elektricke-akumulatory-obecne/definice

Stručně:

- článek je samotný surový článek. Baterie je finální produkt.

- akumulátor je sekundární baterie/článek a dá se několikrát nebíjet a vybíjet

Pak je ještě primární baterie/článek ta se nabíjet nedá, má jen z výroby už dodanou energii a dá se jen vybít.

Baterie se může skládat buď z jednoho článku, nebo z více a nezáleží jak jsou zapojeny jestli do série (jak si myslí p. Gajdošík a převzal jste to bohužel i do článku), nebo paralelně, nebo serioparalelně. Například zde je důkaz serioparalelního zapojení baterie v notebooku:

http://vyvoj.hw.cz/konstrukce-a-moznosti-renovace-modernich-akumulatoru

Z toho všeho vyplývá, že vlastně všechno je baterie, která se skládá z jednotlivých článků.

+1/0
27.6.2017 0:40

J34a45n 33P68š53e88n90i57č18k16a 2430658953502

A co buřt? Mam baterku na tři buřtu.

0/0
27.6.2017 18:58

P25e33t53r 84N41e65h58a31s62i39l 4482515284874

Jo, jo, to už jsem dlouho neslyšel.

Jeden buřt rovná se jedna baterka. Potom máte vlastně baterku na baterky.

A pak se v tom vyznejte :-))))

0/0
27.6.2017 19:27

P72e41t43r 10H17a79r47i60p83r35a59s74a21d 46H69a84j79i56č 8663130554467

No vidíte. Já psal panu Lázňovskému, že Gigafactory 1 má finálně (t.j. někdy kolem roku 2020) produkovat 150GWh baterií/akumulátorů. No, a je tam pořád těch, nevím odkud zjištěných, 35GWh. Je ovšem možné, že to panu Lázňovskému přijde tak neuvěřitelné číslo, že tomu nevěří. Tak je pravdou, že pokud chce Elom Musk produkovat v GF1 150GWh baterek, tak bude muset vyrábět asi 1-1,5 mil vozů ročně, pokud je nebude přeprodávat nebo instalovat do stacionárních úložišť.

0/0
28.6.2017 16:03

J49o96z65e97f 36K13o82s92t30e11l69a13n84s76k71ý 8435572269136

Dúfam, že Elon Musk nečíta takéto "odborné" články, ktoré nepriamo naznačujú, ako Elon Musk neschopný manažér, podnikateľ a skrátka človek. Inak by si už asi musel hodiť mašľu.:-)

Rozdiel medzi Elonom Muskom a pôvodným autorom článku je veľmi jednoduchý: E. Musk vidí a rozmýšľa o svete budúcnosti, autor článku to nedokáže. Ten sa na svet díval len očami súčasnosti. A aj preto autor len píše takéto články a E.Musk posúva svet dopredu. Ako Henry Ford, Steve Jobs či Bill Gates. Je to asi taký rozdiel ako medzi bezvýznamným hudobným kritikom a Elvisom Presleym, resp. skupinou Beatles. :-)

Ono je ale v podstate jedno, či E.Musk v elektromobiloch uspeje alebo ho prevalcuje trh a a/alebo konkurencia. Už mu nikdy nikto nezoberie prvenstvo, že práve jeho snahou sa veci v tejto oblasti pohli výrazne vpred.

+7/0
24.6.2017 16:25

S63t48a27n34i66s53l22a60v 77K59r90e84j25c41a36r 2901468433186

Elon Musk je něco podobného jako byl ve své době Henry Ford , nadčasový snílek jenž dokázal výrazně technicky ovlivnit lidstvo - at se to komu líbí nebo nikoli. Tesla a Musk dokázal výrazně porazit nejen VW, Mercedesa, konkurovat Renaultu i Nissanu. Stejně jako bratři Wraigtové v letectví a Bata v obuvnictví. Jeho šíře záběru a schopnost soustředit kolem sebe schopné vzdělance v oborech je příkladnou.

+11/−3
24.6.2017 11:13

S52t44a77n89i15s58l14a18v 60K92r22e46j97c49a10r 2911968313716

V tomto případě se nikdy nejedná o úspěch jedince, který je všude uváděn ale vždy se jedná o týmovou práci schopných. V Evropě se nenašel jemu konkurující protivník.

+2/−3
24.6.2017 11:16

M98a54r24t51i15n 43B39a26r54t70e58k 5857351981493

To je pravda, ale vždycky musí být nějaký ten motor týmu. Někdo kdo rozhoduje a udává směr a motivuje celý ten tým. A tím je Musk.

+6/0
24.6.2017 11:57

J73a67n 85P58r22i75c62h45y60s67t64a22l 8911448253

Vite vy vubec koho obdivoval a financoval Henry Ford? To vase prirovnani neni vubec lichotive, ba prave naopak. Ja doufam, ze pan Musk neni jako Henry Ford.

0/0
28.6.2017 21:32

P49a38v68e73l 44K63u37t91i72l 9550746413599

A že jsou to parádní sny. Dokonce i v ČR už jich jezdí přes k dvoum stovkám

+4/−2
24.6.2017 9:54

R46i12c16h85a47r58d 75M41i15c47h19a95l46o18w63s83k49i 1301469815396

Bublina brzo praskne a do té doby si to můžou pobláznění fanoušci Tesly koupit na Alze, tam prodávají všelijaké kraviny.

+4/−10
24.6.2017 8:31

M31a29r26t61i63n 84B45a74r23t12e46k 5447131971583

Jo to už slyším nějaký ten pátek o bublině

+8/−1
24.6.2017 10:18

D60a78n74a 43T67e82n43z89l59e77r 5970542725183

No však už se taky schyluje. Brzo vyprší doba, kterou si dal pro let na Mars. Tak uvidíme. Tipuju, že zbankrotuje dřív, než se bude muset přiznat, že to celé byla jen šou.

+2/−9
24.6.2017 14:14

M32a35r38t59i29n 25B81a88r34t82e73k 5397651911453

Brzo vyprší? Když pominu to, že SpaceX je nejúspěšnější firma v kosmickém průmyslu a nějaký bankrot ji vůbec nehrozí, tak nejbližší očekávaný termín pro let k Marsu bez lidí je 2020 a let s lidmi nejdříve 2024, ale spíše 2028.

A co se týče Tesly, tak zapomínáš, že Tesla nedělá jenom do aut, ale i do energetického průmyslu.

+8/−1
24.6.2017 15:44

J71a60n 43V20á15c32l70a55v12í23k 3552866391669

SpaceX už je bezpečně přisátý na americký rozpočet.

0/−5
25.6.2017 12:55

P82e64t39r 72N65e89h76a18s83i82l 4812755704534

Chtěl jste říct stejně jako ostatní firmy, jako Ford, Chevrolet, GM, Toyota, VW, Nissan, a další. Toto firmy mají od vlády daleko větší dotace a výhody.

A co se NASA týká ta dala zakázky nejen SpaceX, ale i dalším soukromým firmám. Tak fakt nechápu to plyvání jen na SpaceX.

+2/0
25.6.2017 16:06

P90e69t38r 26N51e54h87a26s64i44l 4672855614794

Nehledě na to že NASA není jediný zákazník SpaceX, Jen je nyní nejvýznamější, což se ale v budoucnu změní.

+1/0
25.6.2017 16:07

J35a45n 72V38á52c32l50a27v43í66k 3102116681639

Nevím, že by VW chtěl letět na Mars, ale jistě.

Nevšiml jsem si, že by se tu řešily penězotoky k ULA, Orbital ATK apod. Já říkám, že SpaceX nezbankrotuje, protože v nejhorším by ho podržely NASA nebo letectvo.

0/0
25.6.2017 16:24

P76e59t37r 38N60e26h63a42s84i39l 4452835784664

Sorry, ale já reagoval na tento váš příspěvek cituji: "SpaceX už je bezpečně přisátý na americký rozpočet."

Nikde se tam nezmiňujete, že SpaceX nezbankrotuje, kvůli tomu že by jo NASA podržela. To tam fakt není.

Je tam jen to že je spojen s americkou vládou.

A já jsem chtěl poukázat na to, že SpaceX je jen malá ryba v moři firem které jsou na americkém rozpočtu závislé daleko víc.

Tak proč to plyvání jen na SpaceX?

Nevím ale ani bych neřekl, že je NASA závislá na SpaceX, to spíš obráceně, dokud nezačne pravidelně létat do vesmíru a nezíská více dalších zákazníků. A protože do vesmíru většinou lezou jen velké vládní agentury je jasné, že zákazníci budou vesměs vlády různých zemí.

Co je na tom špatného že se firma účastní vládních výběrových řízení a jako jedna ze 3 firem vyhraje zakázku?

Co proti tomu pořád máte?

+2/0
25.6.2017 19:23

J10a94n 14V79á38c96l81a47v19í53k 3332486121729

Ano je, přisátý. V minulosti kvůli přístupu k lukrativním vládním zakázkám třeba žaloval letectvo. Že není sám kdo "čerpá" je samozřejmě pravda, někteří jsou tam mnohem déle, ale teď je řeč o SpaceX, tak píšu o nich.

NASA je závislá na zásobování ISS. Sice má i další dodavatele, ale v případě výpadku SpaceX by mohli jen doufat, že budou mít Rusové dost Sojuzů a Progressů, které by samozřejmě museli tvrdě zaplatit ... nebo omezit provoz USOS.

Letectvo má požadavek na dva nosiče a vzhledem k tomu, že Delta IV je vyřazována, tak jim zbývají Atlas V a Falcon 9. Letectvo je ochotné pro udržení dvou rodin nosičů udělat mnohé a i SpaceX už dostává zakázky bez výběrového řízení.

0/−2
25.6.2017 21:37
Foto

M35i70l26o49s85l33a49v 14D16i38v34i44š 1255926605431

Líbí se mi, jak vy dokážete jen tak volně prohlašovat fakty a dávat jim zcela jiný význam. Letectvo žalovali protože letectvo bez výběrovky zadalo strašlivě předražené zakázky ULA, když SpaceX dokáže dodat to samé za čtvrtinu ceny. Ale to by neznělo tak dobře jako "jsou přisátí. Museli i žalovat letectvo, aby byli přisátí", že?

Mě by jen zajímalo, kde se bere tato nenávist a chuť pošpiňovat dnes už prokazatelně úspěšné lidi, kteří posunuli lidstvo někam kupředu.

+2/0
25.6.2017 22:18

J91a67n 53V83á27c48l61a29v72í71k 3812386501829

Letectvo potřebovalo rakety, Falcon nebyl zdaleka certifikovaný a část misí dodnes nedokážou letět. Mimochodem, opravdu čtvrtinu ceny?

A to ani nevíte, že nemám rád Andreje :-P

0/0
25.6.2017 22:40

A15l22e24š 89A17d23a23m 7950970548279

Space X nabízí služby a kdo je chce, ten si je platí. Mimo to vláda USA nabízí dotační programy týkající se technického vývoje, které čerpá třeba Boing, Spaxe X a další. Běžná praxe.

A zatímco u nás se dotace dávají soukromníkům, aby si stavěli bordeli, v USA je investují do technologií. ;-D;-)

+2/0
25.6.2017 18:19

J94a87n 74V54á92c80l88a86v75í61k 3642936281559

Tak přirovnat SpaceX zrovna k Boeingu je trochu gól do vlastní branky...

0/−1
25.6.2017 21:38
Foto

M85i18l95o75s23l51a21v 63D32i33v21i30š 1355846475301

Jako, že americká vláda prostřednictvím NASA platí americké firmě za vývoj technologií pro lety do vesmíru a neposílá ty prachy jako předtím do Ruska? A navíc mimochodem za to dostává řádově lepší a levnější služby než od rusáků? Co to je za nezodpovědnou vládu?!!

+2/0
25.6.2017 19:10

J95a69n 98V65á31c59l85a73v79í89k 3912506741319

Ne, nevychází to levněji. Vývoj a provoz komerčních letů k ISS stojí podstatně víc než nákup od Rusů. Pochopitelně tady není snaha ušetřit, ale pomoci svým domácím firmám, což je sice fajn pro americké podnikatele, ale doplácí na to primárně Evropa (včetně ČR).

Ale já v tom vlastně Američany chápu, stejně jako chápu jejich touhu zavést cla na evropské zboží, ale jako Evropan z toho prostě nejsem nadšený.

0/−2
25.6.2017 21:47
Foto

M49i27l94o44s30l14a26v 29D83i12v16i41š 1645516425711

Jeden start SpaceX pro NASA (protože má přísnější bezpečnostní a další požadavky vyjde pod 100m USD, komerční starty 56m USD, start s použitou raketou zatím 40m USD, plánuje se dostat to na 20m USD. Pro srovnání ULA si účtuje 422m za start. Rusáci, Čína, či Arianespace si účtují 80-100m za vynesení komerčního satelitu a rusáci 81m USD za jednoho astronauta, SpaceX si za astronauta plánuje účtovat 58m USD (pro NASA). A samozřejmě je důležité zmínit, že většina těch peněz nejen zůstane v USA (a bude tam zdaněna a byla vydělána US residenty), ale SpaceX následně provozuje (a daní) komerční lety pro mnoho zahraničních partnerů, což opět silně podporuje ekonomiku USA. Prohlásit, že SpaceX je přisátý na rozpočet jako nějaká pijavice může jen neinformovanej analfabet.

+1/−1
25.6.2017 22:08

J55a13n 49V54á64c94l94a61v34í36k 3312316941339

Základní Atlas V 401 stojí něco přes 100 milionů. Cena roste se SRB a Delta IV je od začátku příběh sám pro sebe. Mimochodem, právě Musk loboval, aby byl Atlas vyřazený a místo něj letectvo používalo mnohem dražší Delta...

Samozřejmě, americká vláda pomůže firmě vybudovat vysokou frekvenci letů pomocí drahých vládních zakázek, díky čemuž může srazit cenu pro komerční zákazníky a lépe konkurovat na mezinárodním trhu.

0/−2
25.6.2017 22:57

A58l69e88š 11A82d93a35m 7890640428139

Podle vašich příspěvků jste čistý hater Elona Muska. Vaše názory jsou tak zcela irelevantní.

0/0
27.6.2017 11:16

J84a95n 59V88á94c44l40a17v44í88k 3112296661549

Však v pořádku, je poměrně normální, že mnozí diskutéři považují nesouhlasné názory za irelevantní.

A u Muskovy sekty je to zcela běžné :-P

0/0
27.6.2017 12:24

O32n42d20ř93e82j 93Š33i60m52e46k 5523632687488

Brzo? Myslite ten termin, ktery predstavil tento rok? Zatim plni vse, jak slibil... A ten termin neni zas az tak brzo!!! Pro vice informaci navstivte kosmonautix, nebudete pak psat hloupisti. Dekuji

+2/0
25.6.2017 13:51

R46i64c48h16a50r87d 19M97i12c44h41a86l90o87w87s69k67i 1681439375706

Mám tu 4 mínus body, tak to budou asi ty objednávky na Alze.

0/−2
25.6.2017 7:28

J91a79n 69V59á19c52l34a53v23í46k 3402756901699

Voni to fakt prodávají v Alze 8-o

Přitom mám pocit, že tam měli v prodejně vystavený e-Golf.

0/−1
25.6.2017 8:35

K78r50y94š77t77o44f 33H39l74a62v94á13č 9452719828772

určitě, je to společné spiknutí Alzy a Elona Muska :-P

0/0
25.6.2017 22:40
Foto

P82r29e40m77y54s83l 77K56y41s45e84l54a88k 5975103214989

Alfou a omegou komerčního úspěchu je lidovost. Což se v současné době o ceně elektromobilů říct nedá, což jim značně ubírá na zajímavosti. A pokud se něco nestane, tak současné baterie jsou na hranici svých možností, takže ta technologie ani zajímavá nebude co se dojezdu týká.

0/−2
24.6.2017 0:02

P27e18t29r 72N90e65h92a47s61i15l 4172635164164

Zkuste si to přečíst ještě jednou. Vše co jste napsal Treska právě řeší.

Lidovost - za pár se začne vyrábět a prodávat "lidový" TM3. Lidový ve smyslu že si ho každý v Americe může koupit. ČR do toho netahejte, to je rozvojová země. Půl milionů rezervací svědčí o všem.

Baterie na hranici svých možností? A na to jste přišel jak? Baterie se každým rokem zlepšují. Nejde o revoluci ale o evoluci. Stejně jako platí Moorův záhon vu výroby čipů tak podobně to platí o čemkoli co člověk dělá. Baterie před 10 lety měla poloviční kapacity pro stejné hmotnosti. A díky lidem jako Musk lidstvo není stále v pravěku.

A co se dojezdu týká ta technologie je už dávno zajímavá. 300 až 500 km dojezdu už přesvědčí každého. Chevrolet Bolt se už začal vyrábět a prodávat. Ujde dálniční rychlosti přes 300 km! A stojí skoro stejně jako spalovák.

Odpůrci elektromobilů na jednu stranu je kritizují na druhou, by chtěli aby tu elektromobily s dojezdem 1000 km a nabíjením za 10 minut a cenou Kovaná byly přes noc.

Ale nic nejde tak rychle. Několik let si na to počkáme ale už je to za humny.

Stejně jako LED žárovky. Když začínaly před pár lety byly málo výkonné, nepěkné a drahé.

A dnes? 10W LED stojí 30 Kč! Tedy stejně jako odporová žárovka.

+2/−1
25.6.2017 10:21

J62a70n 44V62á20c44l23a25v94í72k 3472466421599

"každý v Americe" ... no mám pocit, že máte o Američanech trochu zkreslené představy.

0/−1
25.6.2017 11:36

P78e50t76r 61N83e14h27a62s63i15l 4912635474404

Narozdíl od vás si nic nepředstavuji, ale podívám se na fakta.

Průměrná cena nového auta je v USA asi $34000 dolarů. TM3 na stát v základu $35000. Chevrolet Bolt take podobně.

Tak mi vysvětlete proč když si průměrný Američan kupuje nové auto za $34000, proč by si nemohl dovolit koupit elektromobil za podobnou cenu?

Nebo mi napište kolik že to vlastně stojí v průměru nové auto v USA podle vás?

0/0
25.6.2017 16:00

J91a78n 69V91á34c38l31a82v53í44k 3882756841119

Takže vycházíte z průměrné ceny nového auta ... jenže medián bývá nižší, část lidí kupuje nové vozy pod mediánem a část je závislá na ojetinách.

Nebo jinak. Průměrná cena nového auta v EU je nějakých 30 tisíc Euro - troufnul byste si napsat, že si každý v Evropě může koupit auto za 30 tisíc Euro?

0/−1
25.6.2017 16:16

P23e55t34r 53N32e42h67a20s37i55l 4792125874984

Sorry ale to už jen okecáváte a hledáte v tom kde mi chybí čárka.

Mluví se tu v průměru o průměru obecně.

Je jasné i malému dítěti, že průměr znamená průměr a že jsou lidi co na to mají a čo na to nemají.

S EU se to nedá srovnávat, protože v USA jsou auta jako jedna z nejlevnějších věci. A zatímco u nás si nové auto člověk koupí minimálně z 10 plastu v USA mu stačí 1 až 2 platy, ale to už únavné úplně jinam.

Shrnuto podtrženo. Je fakt že v USA od tohoto roku si nový elektromobil může dovolit každý kdo si může dovolit nové spalovací auto. Tečka.

Můžete v tom hledat chybějící čárky, ohánět se výrazy jako medián, ale jinak s tím nic nenaděláte.

0/0
25.6.2017 16:27
Foto

J17i38ř70í 56D96v82o33ř25á12k 5555219140378

Možná se trochu ztrácím v číslech :

Průměrná cena nového auta je v USA asi $34000 dolarů.

A zatímco u nás si nové auto člověk koupí minimálně z 10 plastu v USA mu stačí 1 až 2 platy,

Průměrný plat v USA je 17 - 34 000 $ ?

+2/0
25.6.2017 20:10

J94i95ř42í 71Š17t28ě26d48r17a 5790472401157

Z čeho počítáte průměrnou cenu nového vozu?

Jde o průměr cen nabízených vozů napříč kategoriemi 1x Rolls Royce + 1x Chevrolet Sonic / 2,

nebo průměrná částka utracená za nákup vozu 1xRolls + 99xChevy / 100?

Pokud se podívám na žebříček 20 nejprodávanějších vozů (s vynecháním pickupů jako ford F, které Tesle konkurovat nebudou), pak nejprodávanější auta začínají se starting msrp kolem 20000 USD.

Tesla udává cenu od 35000 USD. Konkurenceschopná cena by to být mohla, ale jen kvůli dotační politice jednotlivých států.

0/0
26.6.2017 10:59

M71a80r50t24i21n 32K49a32r75á25s72e42k 9778113778978

No nevim, Model 3 miri velikosti a parametry proti třeba BMW 3 a podobne a ty zacinaji taky na 35 000 USD

0/0
27.6.2017 11:13

J53i78ř42í 28Š14t72ě24d94r82a 5710822711597

Netvrdím, že bude Tesla bude neprodejná, ale rozhodně to není auto které si "každý v Americe může koupit".

0/0
28.6.2017 9:44

J10a57n 33D26v91o21ř51á73k 4873432873637

Půl milionu rezervací? Pokud vím, tak podobný počet lidí složil vratnou zálohu 1 000 USD. Takže spíš bych řekl, že půl milionu lidí má zájem o letáček a pak se uvidí...

0/−1
25.6.2017 15:55

P15e28t80r 68N39e39h27a48s50i62l 4112145214104

Nechápu proč píšete takový lži?

To si to nemůžete ani dohledat?

Jeto vratná záloha s rezervací pořadí objednávky.

Kdo je na ní dřív dostane auto dřív.

+2/0
25.6.2017 16:11
Foto

M97i66l55o40s49l49a76v 71D75i66v49i26š 1845886355331

Až budete mít firmu, kde vám zájemci o letáček složí 1000 USD několik let dopředu, tak dejte vědět. O druhé takové jsem totiž neslyšel...

+3/0
25.6.2017 22:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.