Diskuze

V Americe kvůli vedrům rušili lety. Vzduch byl pro letadla moc řídký

Extrémní teploty v americké Arizoně si vyžádaly zrušení či odložení desítek pravidelných letů, především menších linkových letadel. Událost rozproudila debatu o globálním oteplování. Důvody jsou o něco složitější.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

S94e59i71d34l 88P31e29t15r

30. 6. 2017 9:14

Kdyby jste článek otitulkoval nějak takto:

"V USA se kvůli vedrům rušily lety protože teploty přesáhly provozní limity některých typů letadel" pak ok.

Ale takto jste se jen přiřadil k bulvárnímu tónu zbytku tohoto plátku ...:-/

0 1
možnosti

M62i47l24a56n 28V55o76l22e80k

29. 6. 2017 19:04

Když tu byl ten článek poprvé, vyjádřil jsem pochybnost, zda je opravdu u země za horka vzduch řidší. Když za těch podmínek jedete na kole, máte pocit, že vám vzduch klade menší odpor? Já tedy ne. Naopak ten pocit mívám, když se už večer začne ochlazovat.

0 1
možnosti

Jistě, dojmologie. Já říkám, že ten být váží 100 kg! Naco váhy, já to vím!

1 0
možnosti

On je ten rozdíl hustoty fakt docela znát i při takhle relativně malé změně - když jsem s paraglidem startoval ve výšce 2200m nad mořem, chtělo to popoběhnout daleko víc než normálně, abych se dostal do vzduchu.

0 0
možnosti
Foto

To se stalo ale snad před dvěma týdny ne?

0 0
možnosti
Foto

Ano, a přijde mi to pořád stejně zajímavé. Nebo myslíte, že se mezitím fyzikální zákony změnily? :-)

11 0
možnosti

Ten graf je solidní nesmysl - hustota vzduchu při 20*C opravdu není 1.200 kg/m3, to by byl vzduch hustší než voda (998 kg/m3) a to si není, že udo?

0 4
možnosti

J61a94n 35P51a40v98e87l16k94a

29. 6. 2017 10:27

Je tam desetinná tečka.

3 0
možnosti

"Navíc v řidším vzduchu dochází k poklesu výkonu motorů. Ty v horkém řídkém vzduchu (nebo ve vzduchu ve vysoké nadmořské výšce) postupně ztrácejí svou účinnost."

No nevím. Ale tipnul bych si, že motory jsou navrženy hlavně na vysokou účinnost ve velkých výškách. Tam se ostatně pohybují většinu svého času kdy běží. Při startu potřebujete výkon ale účinnost vás až tak netrápí...

0 5
možnosti

? Ale přeci účinnost je spojená s výkonem - nižší účinnost = nižší efektivita a ten motor prostě nedá takovou rychlost letadlu, jaká je potřeba.

0 0
možnosti

Menší vztlak a menší výkon motorů by přece měl jít kompenzovat prostým menším zatížením letadla ?

Vezme se o pár lidí méně nebo se víc omezí váha bagáže......

2 1
možnosti

Pekna teorie, ale pocitate v ni i s promenou jako jsou pneumatiky, brzdy jejich ucinnost s vyssi teplotou klesa.

Navic pokud nema motor tah, tak se ani neodlepite bezpecne z drahy. V soucasnosti jsou delany motory co by meli utahnout takovy start, ale je tu riziko jejich poskozeni.

0 0
možnosti

A nezapomeňte, že vám s klesající hustotou klesá i výkon motoru. Všechno jde proti sobě.

3 0
možnosti
Foto

Ano, v článku to nebylo jasně řečeno, zvýraznil jsem.

0 0
možnosti

Docela vtipné je, že nemohou lítat letadla, která tuto situaci docela dost zavinili.

Od 90 let stoupá letecký provoz v ČR i v celé Evropě.

Od 90 let klesají deštové srážky v ČR i v celé Evropě.

V Sovětském svazu, když chtěli mít hezky na přehlídku na Rudém námestí od rána létaly stihačky aby rozehnali mraky.

A to je asi vše.

2 7
možnosti

J20a78n 29P51a12v83e26l69k72a

29. 6. 2017 10:30

Nemáte pravdu, to zavinily telefony.

Od 90. let stoupá počet telefonů v ČR i celé Evropě.

6 0
možnosti

No tak v clanku je pekny faul. Vztlak je fajn. Ale kdyz diky vysoke teplote dochazi k poklesu vykonu motoru a bez nej narusta vzdalenost potrebna pro odlepeni. Podobne je to ve vysokohorskych oblastech, tam to ma zase na vinne ridky vzduch.

1 9
možnosti
Foto

Nerozumím, kde má být ten "faul". Můžete to vysvětlit, prosím? Zatím mám spíš pocit, že jste si něco vyložil nějak jinak.

6 0
možnosti