Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česko má po 21 letech funkční družici. Poslechněte si, jak pípá

Pro Slovensko to byla premiéra, pro Českou republiku reparát po 14 letech. Poslední plně funkční družici vypustila naše země na oběžnou dráhu v roce 1996. Byl to MAGION 5. Na něj teď „navázala“ družice VZLUSAT-1 následovaná slovenskou skCUBE.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M74a73r96t12i29n 29N83e12č92a95s 8183223723699

Víte, co to znamená? Zase jsme o krok před nima !!R^

+2/0
28.6.2017 19:52

M90i12r60o19s80l70a11v 63B94e44n72d73a 4823310248278

Už nevím, kdo řekl, že rozdíl mezi družicí a manželkou je ten, že družice dělá pí pí a manželka nepí nepí.

+2/0
28.6.2017 18:42

T69o42m52á47š 35T50a68t68í55č10e59k 5220102220958

Konečně se ti Čečenci taky na něco zmohli! R^

+3/−2
28.6.2017 13:15

J17i30ř17í 37K90r75u77t94i84l 8108203775621

Nepípal i Sputnik?

+2/0
28.6.2017 9:38

R39o55b45e61r86t 75M36á74s69l34o 1441501437917

Situace kdy se místo jedné větší družice udělá 20 malých mi nepřijde zrovna moc praktická.

1. Musí se 20x řešit komunikace se zemí, napájení, atd...

2. Až přestane fungovat, tak jedna družice se dá ještě usledovat, ale sledovat 20 takovýhle mrňousů (z hlediska kolizí) mi přijde jako dost problém.

0/−2
28.6.2017 1:14

Ř62e80h21o88ř 63K82r47á64l52í74č93e32k 5507901479668

Za chvilku jsou prázdniny a hromada lidí zas vyrazí do Chorvatska k moři a taky mi přijde nepraktické, že vyrazí tolik aut místo jednoho vlaku či několika autobusů. Kdyby se dvacet rodin dohodlo a místo dvaceti aut vyrazili v jednom velkém autobusu, tak by nemuseli řešit 20x tankování, jídlo a vaření, plánování výletů atd... ;-)

Tyto mini satelity jsou tím nejmenším problémem, poněvadž se nevynášejí vysoko, dlouho tam nebudou, snadno shoří v atmosféře a jejich dráhy jsou od vypuštění známé. Byste se divil, jaký poletující odpad se už teď sleduje a katalogizuje, od upadlých šroubků až po vyhořelé stupně nosných raket.

+7/0
28.6.2017 4:12

R47o25b72e16r39t 10M63á96s34l33o 1841311477947

Ok hezké přirovnání.

+1/0
28.6.2017 11:43

S72t86a57n83i24s24l72a20v 55K94r24e73j12c70a67r 2631358453376

Nejde o velikost, ale o úspěch a návrat do hry. Československo se podílelo na projektu Interkosmos, v rámci RVHP. Měly jsme prvního nesovětského kosmonauta. Takže nás v budoucnu bude čekat evropský Vladimír Remek 21.století, jen bude otázkou s kým poletí? Dnes je jiná pokročilá oba, kdy kosmický program nemá pouze USA a Rusko. Ten náš kosmonaut může letět s Indy, Čínany, Izraelci nebo Američany a Rusy! Budiž mu to přáno!

0/0
28.6.2017 18:38

J86a29n 76V37á62c62l26a23v63í40k 3962266271569

S Izraelci? 8-o To už bych spíš dával šanci Japoncům.

Jinak ČR je členskou zemí ESA, takže pokud je tu někdo šikovný a nemá pár desítek milionů dolarů, může zkusit štěstí tam...

0/0
28.6.2017 19:16

A11d16o74l66f 75J32e93r36s68á77k 3901645979913

to jako letět s Auto Esa?

;-D;-D;-D

0/0
29.6.2017 8:38

J39a70n 97V49á92c44l18a53v19í30k 3302616961589

Má to své výhody i nevýhody. Malé družice se dají flexibilně přesouvat mezi nosiči podle vytíženosti, část experimentů vyžaduje vlastní satelit, pokud selže třeba právě komunikace nebo napájení na jedné, může dalších 19 v pořádku fungovat atd.

Ale můžete přistoupit k obrácenému extrému a experiment poslat na ISS, byť tam je zatím méně příležitostí.

+1/0
28.6.2017 9:21

P56e25t96r 97C55h54v68á60t88a67l 4682142180594

No, čtení CW provozu nic moc ... ale v pohodě..;-D..takže jen pro info jednotlivé relace.

1. VZLUSAT1 nečitelné

2. VZLUSAT1 RX0

3. VZLUSAT1 TX6

4. VZLUSAT1 PA16C

5. VZLUSAT1 PCB14C

6. VZLUSAT1 8,35V

0/0
28.6.2017 0:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.