Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česko má po 21 letech funkční družici. Poslechněte si, jak pípá

Pro Slovensko to byla premiéra, pro Českou republiku reparát po 14 letech. Poslední plně funkční družici vypustila naše země na oběžnou dráhu v roce 1996. Byl to MAGION 5. Na něj teď „navázala“ družice VZLUSAT-1 následovaná slovenskou skCUBE.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M46a74r26t25i97n 45N52e55č88a61s 8583503843149

Víte, co to znamená? Zase jsme o krok před nima !!R^

+2/0
28.6.2017 19:52

M29i56r35o94s20l67a54v 57B85e75n29d36a 4433580848138

Už nevím, kdo řekl, že rozdíl mezi družicí a manželkou je ten, že družice dělá pí pí a manželka nepí nepí.

+2/0
28.6.2017 18:42

T18o20m57á48š 61T65a93t13í64č34e12k 5320152280498

Konečně se ti Čečenci taky na něco zmohli! R^

+3/−2
28.6.2017 13:15

J49i75ř56í 59K50r92u30t38i78l 8128593975951

Nepípal i Sputnik?

+2/0
28.6.2017 9:38

R88o64b86e66r52t 79M50á10s12l32o 1471341537697

Situace kdy se místo jedné větší družice udělá 20 malých mi nepřijde zrovna moc praktická.

1. Musí se 20x řešit komunikace se zemí, napájení, atd...

2. Až přestane fungovat, tak jedna družice se dá ještě usledovat, ale sledovat 20 takovýhle mrňousů (z hlediska kolizí) mi přijde jako dost problém.

0/−2
28.6.2017 1:14

Ř70e18h44o49ř 39K46r36á53l78í82č17e91k 5827781419558

Za chvilku jsou prázdniny a hromada lidí zas vyrazí do Chorvatska k moři a taky mi přijde nepraktické, že vyrazí tolik aut místo jednoho vlaku či několika autobusů. Kdyby se dvacet rodin dohodlo a místo dvaceti aut vyrazili v jednom velkém autobusu, tak by nemuseli řešit 20x tankování, jídlo a vaření, plánování výletů atd... ;-)

Tyto mini satelity jsou tím nejmenším problémem, poněvadž se nevynášejí vysoko, dlouho tam nebudou, snadno shoří v atmosféře a jejich dráhy jsou od vypuštění známé. Byste se divil, jaký poletující odpad se už teď sleduje a katalogizuje, od upadlých šroubků až po vyhořelé stupně nosných raket.

+7/0
28.6.2017 4:12

R87o63b68e15r48t 76M66á58s51l63o 1271461267377

Ok hezké přirovnání.

+1/0
28.6.2017 11:43

S31t16a79n31i22s92l39a72v 23K71r52e19j80c78a74r 2691118193546

Nejde o velikost, ale o úspěch a návrat do hry. Československo se podílelo na projektu Interkosmos, v rámci RVHP. Měly jsme prvního nesovětského kosmonauta. Takže nás v budoucnu bude čekat evropský Vladimír Remek 21.století, jen bude otázkou s kým poletí? Dnes je jiná pokročilá oba, kdy kosmický program nemá pouze USA a Rusko. Ten náš kosmonaut může letět s Indy, Čínany, Izraelci nebo Američany a Rusy! Budiž mu to přáno!

0/0
28.6.2017 18:38

J23a68n 77V29á14c91l13a58v91í84k 3212986191269

S Izraelci? 8-o To už bych spíš dával šanci Japoncům.

Jinak ČR je členskou zemí ESA, takže pokud je tu někdo šikovný a nemá pár desítek milionů dolarů, může zkusit štěstí tam...

0/0
28.6.2017 19:16

A56d75o37l69f 69J84e11r82s74á91k 3261945669973

to jako letět s Auto Esa?

;-D;-D;-D

0/0
29.6.2017 8:38

J90a88n 50V54á71c32l57a58v12í11k 3862286621119

Má to své výhody i nevýhody. Malé družice se dají flexibilně přesouvat mezi nosiči podle vytíženosti, část experimentů vyžaduje vlastní satelit, pokud selže třeba právě komunikace nebo napájení na jedné, může dalších 19 v pořádku fungovat atd.

Ale můžete přistoupit k obrácenému extrému a experiment poslat na ISS, byť tam je zatím méně příležitostí.

+1/0
28.6.2017 9:21

P54e60t23r 61C35h61v14á51t15a98l 4252172710484

No, čtení CW provozu nic moc ... ale v pohodě..;-D..takže jen pro info jednotlivé relace.

1. VZLUSAT1 nečitelné

2. VZLUSAT1 RX0

3. VZLUSAT1 TX6

4. VZLUSAT1 PA16C

5. VZLUSAT1 PCB14C

6. VZLUSAT1 8,35V

0/0
28.6.2017 0:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.