Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česko má po 21 letech funkční družici. Poslechněte si, jak pípá

Pro Slovensko to byla premiéra, pro Českou republiku reparát po 14 letech. Poslední plně funkční družici vypustila naše země na oběžnou dráhu v roce 1996. Byl to MAGION 5. Na něj teď „navázala“ družice VZLUSAT-1 následovaná slovenskou skCUBE.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M54a86r81t46i42n 26N30e72č65a80s 8293303323659

Víte, co to znamená? Zase jsme o krok před nima !!R^

+2/0
28.6.2017 19:52

M72i64r29o29s98l24a98v 18B97e77n27d41a 4983970948198

Už nevím, kdo řekl, že rozdíl mezi družicí a manželkou je ten, že družice dělá pí pí a manželka nepí nepí.

+2/0
28.6.2017 18:42

T73o81m75á93š 36T61a84t39í71č66e75k 5150532600918

Konečně se ti Čečenci taky na něco zmohli! R^

+3/−2
28.6.2017 13:15

J62i11ř98í 66K17r89u81t47i62l 8988463875131

Nepípal i Sputnik?

+2/0
28.6.2017 9:38

R28o10b26e32r77t 56M17á47s54l38o 1391211787887

Situace kdy se místo jedné větší družice udělá 20 malých mi nepřijde zrovna moc praktická.

1. Musí se 20x řešit komunikace se zemí, napájení, atd...

2. Až přestane fungovat, tak jedna družice se dá ještě usledovat, ale sledovat 20 takovýhle mrňousů (z hlediska kolizí) mi přijde jako dost problém.

0/−2
28.6.2017 1:14

Ř57e42h48o92ř 63K47r84á64l39í98č40e87k 5287911449238

Za chvilku jsou prázdniny a hromada lidí zas vyrazí do Chorvatska k moři a taky mi přijde nepraktické, že vyrazí tolik aut místo jednoho vlaku či několika autobusů. Kdyby se dvacet rodin dohodlo a místo dvaceti aut vyrazili v jednom velkém autobusu, tak by nemuseli řešit 20x tankování, jídlo a vaření, plánování výletů atd... ;-)

Tyto mini satelity jsou tím nejmenším problémem, poněvadž se nevynášejí vysoko, dlouho tam nebudou, snadno shoří v atmosféře a jejich dráhy jsou od vypuštění známé. Byste se divil, jaký poletující odpad se už teď sleduje a katalogizuje, od upadlých šroubků až po vyhořelé stupně nosných raket.

+7/0
28.6.2017 4:12

R93o88b72e80r21t 70M49á53s37l96o 1531541177727

Ok hezké přirovnání.

+1/0
28.6.2017 11:43

S69t55a37n11i33s14l23a16v 81K49r27e62j70c26a90r 2881378243126

Nejde o velikost, ale o úspěch a návrat do hry. Československo se podílelo na projektu Interkosmos, v rámci RVHP. Měly jsme prvního nesovětského kosmonauta. Takže nás v budoucnu bude čekat evropský Vladimír Remek 21.století, jen bude otázkou s kým poletí? Dnes je jiná pokročilá oba, kdy kosmický program nemá pouze USA a Rusko. Ten náš kosmonaut může letět s Indy, Čínany, Izraelci nebo Američany a Rusy! Budiž mu to přáno!

0/0
28.6.2017 18:38

J41a44n 49V47á96c77l85a92v94í65k 3652936401569

S Izraelci? 8-o To už bych spíš dával šanci Japoncům.

Jinak ČR je členskou zemí ESA, takže pokud je tu někdo šikovný a nemá pár desítek milionů dolarů, může zkusit štěstí tam...

0/0
28.6.2017 19:16

A65d39o84l60f 27J67e39r98s86á16k 3331635579983

to jako letět s Auto Esa?

;-D;-D;-D

0/0
29.6.2017 8:38

J32a61n 48V69á38c51l75a37v29í17k 3392336461219

Má to své výhody i nevýhody. Malé družice se dají flexibilně přesouvat mezi nosiči podle vytíženosti, část experimentů vyžaduje vlastní satelit, pokud selže třeba právě komunikace nebo napájení na jedné, může dalších 19 v pořádku fungovat atd.

Ale můžete přistoupit k obrácenému extrému a experiment poslat na ISS, byť tam je zatím méně příležitostí.

+1/0
28.6.2017 9:21

P27e50t26r 55C85h15v14á86t15a38l 4192552710414

No, čtení CW provozu nic moc ... ale v pohodě..;-D..takže jen pro info jednotlivé relace.

1. VZLUSAT1 nečitelné

2. VZLUSAT1 RX0

3. VZLUSAT1 TX6

4. VZLUSAT1 PA16C

5. VZLUSAT1 PCB14C

6. VZLUSAT1 8,35V

0/0
28.6.2017 0:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.