- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mam doma.kvalitni stary gramec s audiem a taky kvalintni moderni aparaturu na Flac hudbu. I kdyz mate ten nejlepsi digital, tak tomu oproti analogu bude porad neco chybet. Kdo zazil stare casy na digital si nezyvkne. V praci si sice poustim MP3, ale kdyz si doma pustim starou kazetu nebo desku, tak se nestacim divit jak muze byt muzika kvalitni.....
Ani tak to nemusí být o tom, co v digitálu chybí, jako o tom, co je v analogu navíc a je to "teplota" zvuku (hudebníci vědí, co to je) a nejde jen o subjektivní záležtost spojenou s nostalgií. Digitál zprostředkovává věrný přenos ať z CD nebo z unipolárních tranzistorů s plovoucími hradly - to plechové z diskrétních hodnot vzorkování už není tak markantní jako v začátcích a výsledkem je skutečně spojité zvukové "spektrum" i v tom neslyšitelném pásmu, ale tak jak lidé navštěvují divadla pro jeho atmosféru a pěkně barevně nasvícenou scénu, podobně rádi poslouchají hudbu z analogového záznamu ze stejného požitkářství. Dalším souvisejícím je film - digitální renovace filmů jim navrátla ostrost a barvy, ale některé snímky odrážely umělecký záměr, jako např. namodralý sníh, blankytně modrá hladina vody atd. a po zpracování, tj posunutí do reálných "šedivých" barev to navodilo pocit, že bylo natáčeno dokumentární videokamerou a atmosféra onoho zaznamenaného příběhu se prostě vypařila.
Desky si kupuje 10 procent audiofilů a zbytek je módní vlna. Kamarád se zbláznil do hifi ze 70, 80 let s kotoučáky, které neumí ani pustit
No vidíte, a můj známý nemá doma ani jedno CD, vše má na velmi dobře udržovaných vinilech a nedávno si k nim pořídil nový gramofon za asi 120.000,-
Ale je ravdou, že ten gramofon netahá na zádech v batohu a poslouchá tu muziku doma ve chvílích, kdy má na ni čas a chuť a ne všude možně s njakými špunty v uších z mobilu. Každý to má jinak
Před třiceti léty byl vinyl možná dobrá cesta jak se za rozumné peníze dostat k velmi kvalitnímu zdroji zvuku pro domácí poslech. Dnes už ale nemá co nabídnout. Videoklip na LP člověk neuloží ani tu hudbu na LP nejde nikam poslat.
Poslouchat hudbu bez kvalitního vizuálního doprovodu sice jde, ale je to jako masturbace.
Tak někomu jde o hudbu a někomu o "vobrázky"...
Ďábelská diskuze. Jak samplovací frekvence posouvá zvuk šlapáku? Opět pitomosti o předražených kabelech - i TV a nahrávací studia používají naprosto "normální" kabely. viz. http://www.sommercable.com/ jsem rád, že v článku je poznámka o masterech pro CD jen vylisovaných na vinyl. To je teprve marketing. Dynamika nahrávky se zlikviduje především masteringem a pak tomu dávají na zadek ještě rádia. Většina velkých studií požívá Protools, nahrává do 24bit/96kHz - 192kHz, dynamický rozsah, který je možný zaznamenat na 24bit, na analog nejde, ale jinak je vše OK.
Nejlepší jsou zvuky jehlickove tiskárny, staršího modemu a diskety
Ty by se měly naučit dodržovat průběžně kvalitu lisovaných desek. Některé tituly hrají výborně, bez praskotu, u některých mám obavu, že mi k nim přibalili málem táborák. Tohle by se u nových výlisků stávat nemělo.
Říkám tomu retrotechnologie. Jsou to věci , které prakticky zemřely a byly plně nahrazeny lepšími technologiemi, ale pak se vrátily, protože byly svým způsobem krásné. Kromě vinylových desek, jsou to třeba svíčky, horkovzdušné balóny, černobílé fotografie nebo 8mm film. Je to zvláštní fenomén a takový milý. Kdoví, kterým současným technologiím se téhle cti dostane, že nebudou zavrženy, když přijde jejich 100x lepší náhrada. Myslím, že takto nezahynou třeba knížky nebo grafitová tužka či propiska.
Při digitalizaci signálů dochází ke zkreslení, když se znovu převádí na analogový signál, je to další zkreslení, záleží na frekvenci vzorkování, ale stále se zanáší chyby. Elektronka má také výhody proti tranzistoru, vše se dohání v zesilovačích s polovodiči uměle, náhražky jsou levnější na výrobu
Pokud se dobře pamatuji, při zavádění hudebních CD disků se argumentovalo mezi jiným i tím, že se zvýší dynamika, protože analogový záznam je komprimovaný i proto, že by mohly vyskakovat přenosky z drážky. Zastánci vinylu argumentují především údajně lepší kvalitou zvuku oproti CD. Slyšel jsem bezpočet vinylových desek od dobrých vydavatelů i zvukově kvalitních CD, vydaných např. firmou NAIM, a to v prostředí několika HiFi klubů majících velmi dobrou aparaturu. A tvrdím (za sebe), že dobré CD od dobrého vinylu nelze prakticky rozeznat až na to, že vinyl se obehraje a často se nezbavíme praskotu. Navíc manipulace je nepohodlná a odpovídající gramo se u nás nepořídí pod cca 15 000 Kč. Ale co, je to hezká technika i zábava, nicméně jedná se trochu i o módní záležitost.
Taky to tak vidím. Kvalita LP může prý být teoreticky lepší v jedné věci a tou je frázování. Při digitalizaci může být úder na buben časově posunutý až 1/44000s a prý je na to ucho citlivé. Dnes digitální nahrávky dokáží zohlednit i toto ale pro přehrání je potřeba speciální hardware. Já osobně jsem rozdíl neslyšela.
Naprosto výborný nápad v době před druhou světovou válkou a pár let po ní.
Sony už dávno nejsou nositeli pokroku a nejsou ani vizionáři.