Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nepřečetli si podmínky bezplatné Wi-Fi, teď mají drhnout veřejné záchody

Potvrdit bez čtení souhlas s podmínkami služby se může snadno vymstít. Své o tom ví 22 tisíc lidí, kteří využili nabídku bezplatné wi-fi sítě. Nad absurdními podmínkami se zarazil jediný uživatel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M33i73c54h97a45l 97C80h22a74l40u41p95a 6158660439833

Nenapadlo vás náhodou, že tam jde vyplnit cokoliv? To jméno a adresa se tam vyplňuje především z toho důvodu, aby bylo zboží jak doručit... Třeba pro osobní odběr je adresa prakticky k ničemu.

0/0
20.7.2017 10:26

M64i30c23h22a17l 98C19h52a10l64u41p62a 6468700879183

to byla odpověď, co se blbě přiřadila...

0/0
20.7.2017 10:29

A53l74e69š 69L67i46s87o78v18s97k64ý 9459918752732

Jak již zde bylo řečeno, ne každý má náladu číst nesrozumitelné mnohastránkové právnické elaboráty.

+1/0
16.7.2017 17:27

F24r77a16n35t87i13š69e34k 32D19r23o45z98e36n 5914133319

Přečtením mého příspěvku souhlasíte s tím, že mě budete utírat prach v domácnosti. Kliknutím na symbol plus nesouhlasíte.R^

+3/0
16.7.2017 8:00

M65i70r36e46k 29T55u15r55e31č57e76k 4243322440382

"Podminky" by mely byt velmi kratke, strucne, jasne hned zkraje a max. 1/4 stranky. Pokud tyto podminky jsou na nekolik stran, je jasne ze je nikdo nebude cist. Nehlede na to ze ten skutecny zadrhel muze byt skryty v nenapadnem sledu slov...

+1/0
16.7.2017 7:53

T32o58m15á74š 42J10a63n85í44r61e33k 8700407536839

Naprosty nesmysl. Je to sice zajimava legrace, ale holy nesmysl. Anonymne na netu samozrejme muzete odsouhlasit cokoliv. A u verejne wifi je mi to jedno timtuplem. Verejna wifi je mozna o neco mene bezpecna, co se tyce zneuziti dat, nez domaci pripojeni .... ale zas o tolik dramaticky nebezpecnejsi to samozrejme neni.

0/0
16.7.2017 2:10

A57l52e36š 38P97l72e30s68k67o55t 9585589728795

Hlemýždi mě rozsekali. :-D

+3/0
15.7.2017 7:23

L35u95d98v59í17k 70G66a36j38d27o85š14í47k 2645163744702

To je zajímavý problém, jestli odkliknutí nějakého tlačítka na internetu lze považovat za „výslovný souhlas spotřebitele“.

+2/−2
15.7.2017 3:40
Foto

F57i13l94i28p 77Š51v12e74h69l76a 1106553118617

Myslim ze lze - ale z jednostranne nevyhodne smlouvy se lze vyvazat

+2/−1
15.7.2017 4:21

V73á66c86l83a53v 62P13o14u25s66t70k48a 3880721912

Odkliknutím tlačítka žádnou smlouvu (ve skutečném smyslu toho slova) neuzavíráte, proto se není z čeho vyvazovat.

+2/−1
15.7.2017 8:03

J96i58ř21í 64G59r39o79m31a77n60n 4363315598616

Veřejně přístupné sítě nemají na nic právo a tudíž nemohou nic vymáhat. Nesmí ani šmírovat ani nic uklátat, jinak by to byl trestný či neopravněného vniknutí do datového nosiče. Pokud něco chtějí, musí se zaheslovat a zašifrovat a musí na to mít placenou licenci.

0/0
15.7.2017 13:09
Foto

F68i14l61i70p 39Š12v59e83h61l12a 1596143868647

Dovolil bych si upresnit - ze provozovatele site, jez umozni verejnosti za urcitych podminek svou sit vyuzivat - mohou evidovat kdo jejich sit vyuziva, a pokud jsou i telekomunikacni operator, zakon jim dokonce UKLADA smirovani. Verejne pristupna sit neni automaticky verejnou siti.

0/0
20.7.2017 15:27

J16i54ř85í 53G52r62o15m27a69n75n 4793825238406

A ani oni.do.toho nedokáží nahlédnout. To mohou jen na soudní příkaz kriminalisté vyšetřující trestný čin. Jen tak mimochodem. Zákon nařizuje ukládat pouze logy, nikoliv celou nahrávku.

0/0
23.7.2017 9:37
Foto

F64i34l91i92p 98Š51v53e36h67l87a 1146213888477

Technicky to mozne je - zejmena pokud se do site prihlasujou a komunikuji s jejich serverem - tedy mohou mit zaznam o tom ze jejich podminky byly zobrazeny, odsouhlaseny a tim padem je umoznen pristup do internetu

0/0
23.7.2017 10:09

J54i34ř98í 52E84r92b76e35n 1963304146887

V e-shopech samozřejmě ano, a nejen tam. Ono to "uzavírání smluv distančním způsobem" totiž jinak udělat nejde, pokud si nechcete doporučeně posílat ověřené kopie smluv :-)

+1/0
16.7.2017 20:26

L84u88d30v47í40k 74G76a67j89d61o59š15í76k 2285763124422

Ono jde spíš o formu jak distanční smlouvu uzavřete. Pouhé kliknutí na tlačítko se nepovažuje za "výslovný souhlas". Musí být přítomno nezaškrtnutí zaškrtávací pole, které musí zákazník cíleně zaškrtnout a pak teprve tlačítkem potvrdit.

Distančně navíc nelze uzavřít libovolnou smouvu.

V tomto případě je podle mě smlouva neplatná, protože nelze takto uzavřít pracovní smlouvu.

0/0
20.7.2017 9:04
Foto

F96i16l96i38p 15Š73v84e81h12l57a 1256193608447

V clanku neni nic o pracovni smlouve, je tam ze prijimaji zavazek odpracovat verejne prace na prostranstvi, kde je sit poskytovana, tak jsem to pochopil.

Pokud je stranka na ktere je neco napsano - a pod tim tlacitko "souhlasim" a vy jej odkliknete - tak myslim pomerne neoddiskutovatelne souhlasite. Zaskrtavaci pole je jen zvyk a snaha se vyhnout tomu aby lide mackali tlacitko souhlasu bez rozmyslu.

0/0
20.7.2017 15:32

M16i14c77h13a23l 61T90u29r23e58c39e41k 6773169326501

Takove jednani nema oporu v zakone, aspon teda u nas, takze smolik.

+1/−2
15.7.2017 0:19
Foto

F51i95l69i37p 68Š25v39e14h13l85a 1726313308237

Ma - odkliknuti muze byt uzavrenim smlouvy

+3/−1
15.7.2017 4:21

J41a61r85o83m55í91r 24K36r56á87l 4820669744299

Pokud nelze jednu smluvní stranu identifikovat, pak ta smlouva smysl nemá.

+1/−1
15.7.2017 7:48

J31a81r32o42m84í42r 29K56r93á30l 4400129284149

Marie, napište, jak chcete identifikovat nějakého turistu, připojeného na hotspot. A pokud je známá jen jedna strana, pak se nemůže jednat o smlouvu.

+2/0
15.7.2017 9:08
Foto

F81i91l47i58p 67Š36v73e82h48l62a 1786743618677

ta smluvni strana se identifikuje ID sveho pristroje - mac adresou atd - spis bych se tocil kolem toho ze to jsou podminky pouziti site - a tedy v nich nelze dojednat nic jineho.

0/0
16.7.2017 3:33

L38u93d18v46í42k 16G70a27j52d52o74š35í92k 2115583674792

Přečtěte si obchodní zákoník, jaké údaje MUSÍ smlouva obsahovat, aby byla platná.

MAC adresa to krom toho rozhodně není, protože ta nemá s uzaviratelem smlouvy absolutně nic společného.

0/0
20.7.2017 9:10
Foto

F73i10l75i77p 88Š60v18e83h36l65a 1516173698747

mam cist jenom tu cast kde se pise ze obchodni zakonik je zruseny nebo pokracovat i nekam dale? A ikdybychom pominuli tu casovou zalezitost, tak obchodnim se resily pouze vztahy mezi podnikatelskými subjekty. V pripade vztahu s nepodnikatelskym subjektem muselo byt toto ujednano zvlast.

Smlouvu muzete uzavrit prikyvnutim hlavy, nastoupenim do taxiku, musi byt jen prokazatelne, ze vite, co delate. Pouze nektere druhy smluv maji predepsanou formu a nalezitosti. Pro identifikaci smluvni strany lze pouzit cokoli s cim smluvni strana souhlasi, tedy napriklad muze byt smluvni strana "majitel pristroje s MAC adresou" nebo "osoba na audio-video zazanamu".

Zarazi me jistota s jakou tvrdite neco, co proste neni pravda a opirate se pri tom o neplatny zakon, ktery by takovou zalezitost ani neresil.

0/0
20.7.2017 15:24

P55e47t21r 19M61a23r69š83o74u61n 5165658546576

Tak zrovna majitel přistroje s MAC adresou nebude asi právně silná identifikace na uzavření smlouvy. Jak chcete jednoznačně identifikovat smluvního partnera, když jediným identifikátorem je jen ona věc, ale ne ten člověk? (pokud se bavíme jen o volné kliknutí kýmkoliv na tlačítko souhlasím s připojením k wifi ;-))

0/0
20.7.2017 21:53

M18i68c93h18a48l 85C11h85a11l58u54p67a 6518940359463

A pres eshop nakupujete jak? Nejdriv se zajdete na pobocku identifikovat?:-)

+1/0
17.7.2017 7:53

L95u71d15v41í64k 73G78a41j73d92o28š66í43k 2315293794912

Nevšiml jste si náhodou, že na každém e-shopu musíte vyplnit své jméno a adresu?

0/0
20.7.2017 9:32

M24i74c87h79a49l 30C68h25a11l78u68p24a 6358760739223

Nenapadlo vás náhodou, že tam jde vyplnit cokoliv? To jméno a adresa se tam vyplňuje především z toho důvodu, aby bylo zboží jak doručit... Třeba pro osobní odběr je adresa prakticky k ničemu. .

0/0
20.7.2017 10:28

V68á29c51l90a74v 25P43o75u75s51t14k64a 3800151192

To samozřejmě není pravda.

+2/0
15.7.2017 8:01

M44a79r79k71é54t14a 76V79í69t35o71v49á 4478120675616

O to přece vůbec nejde a v tom "experimentu" o to také nešlo. Jde o to, že lidé podepisují naprosto v klidu dokumenty, které si nepřečtou. Na pokyn "Tady to podepište" prostě připojí podpis. Naposledy, když jsem v bance podepisovala smlouvu, dívala se na mne pracovnice naprosto nechápavě, proč všechno pročítám, s poznámkou "to jsou jen všeobecné obchodní podmínky, to ani nemusíte číst".

+4/0
15.7.2017 8:48

J33a97r25o51m55í13r 46K25r47á33l 4820249684249

Jenomže ono nejde o podpis, ale o odkliknutí blábolu, který není vymahatelný.

+1/0
15.7.2017 9:09

M59a80r30k98é95t69a 31V98í92t52o43v56á 4118530725576

Pozor na to, ono i to "pouhé odkliknutí" už v dnešní době může mít právní následky.

+1/0
15.7.2017 13:03

J81i52ř77í 35G62r18o76m68a92n95n 4563965578846

Ano, samozřejmě s Vámi paní souhlasí. Začal OT ohledně podpisu a tam má pravdu. Mi to dělají všechny úřednice. Na rozdíl od nesmyslného klikání na úřadech čtu, škrtám a dopisuji komentáře. Málokdo ví, že to lze. Jednou mi úřednice řekla, ať nečtu, že to dávají podepsat každému, že spěchá a ve frontě jsou lidé. Já ji okřikl hodně hlasitě "Neruš, čtu" a četl jsem opravdu důkladně. Pak jsem jí v klidu vysvětlil svůj postoj, že jsem na řadě já, ať mne nazatěžuje ničím, co se netýká mne a ptal jsem se podrobně na každou byť jen trochu podezřelou formulaci. nakonec jsempřed svůj podpis napsal větu o tom, že mne jmenovitě úřednice žádala o podpis bez seznámení se smlouvou. Já vždy do smlovy připisuji vše, co bylo nahlas vyřčeno. To.doporučuji obzvlášť u realitek. Ale číst něco, co nemusím a co je nevymáhatelné , jako je případ v článku, to nedělám. Smlova musí obsahovat jméno, příjmení, datum, místo a čas. To v odklikávacím check boxu není.

+3/0
15.7.2017 13:25
Foto

F88i26l98i48p 36Š75v78e26h12l73a 1196893508237

Pletete se. Kazda smlouva to nemusi obsahovat - a odkliknuti check boxu lze brat jako projev vule.

0/0
20.7.2017 15:38
Foto

F97i81l55i63p 72Š69v96e30h15l90a 1556663838737

Je vymahatelny - dam vam tisic korun kdyz se za mnou stavite a odkliknete mi nejaky blabol, co vy na to :)

0/0
20.7.2017 15:35

P12a48v83e41l 82D93r13o16t80á31r 7363704829724

Chtělo by to, aby nějaká centrální autorita stanovila sadu "standardních licenčních podmínek" - Jednu pro software zdarma, jednu pro placenou hru, jednu pro antivirus atd. (čekal bych cca 20 základních typů), které by byly veřejně odkomunikovány, a výrobci software by pak měli dvě možnosti:

1. Buď napíšou "Používání tohoto softwaru se řídí standardní licencí *Antivirus 2017*" (letopočet by označoval verzi, protože samozřejmě by to čas od času chtělo aktualizovat),

2. nebo napíšou "Používání tohoto softwaru se řídí naším vlastním ujednáním, které si musíte přečíst a ze kterého musíte do následujícího políčka obsat 20. písmeno 30. věty na straně 19"

Myslím, že HODNĚ RYCHLE by všechny firmy zjistily, že vlastně nepotřebují nějaká speciální privilegia na zříkání se odpovědnosti nebo šikanování uživatelů.

+1/−3
14.7.2017 23:50

L61u36d21v63í35k 31G14a29j36d58o76š51í93k 2435593254732

Licenční smlouva je standardní obchodní dohoda mezi poskytovatelem a konzumentem služby a je svobodné rozhodnutí obo stran, na čem se dohodnou. Neexistují žádné „standardní licenční podmínky“ a je naprosto nežádoucá, aby vůbec něco takového vznikalo. Svobodná vůle je podel vás co?

Tyhle bolševické fantasmagorie o tom, že nějaký úředník nařídí, jak se mají lidé mezi sebou dohodnout, a všichni pak budou šťastní, mě vysloveně děsí.

To skutečně lidé nejsou schopni udržet ani 30 let ve své paměti, jaké mohou mít podobné nápady konce?

+1/−1
15.7.2017 3:07
Foto

F34i37l94i84p 29Š79v15e82h69l91a 1706213718907

ano standardizovane smlouvy by pomohly - rozhodne v konkurencim boji - kdo by mel slozite podminky byl by mene vyuzivany nez nekdo kde staci precist jednu vetu a vim na cem jsem

+2/0
15.7.2017 4:23

L20u43d84v65í79k 68G51a46j56d25o34š96í89k 2965323774382

NESMYSL

V praxi by měl každý obchod dodatky ke "standardní smlouvě" a výsledek by byl naprosto stejný jako teď.

Roli těch vašich "standardizovaných smluv", respektive právní rámec zastává obchodní zákoník, který je samozřejmě v každé smlouvě citován.

Vše ostatní jsou individuální ustanovení každého obchodníka, která standardizovat prakticky nelze.

0/0
20.7.2017 9:43
Foto

F81i53l36i51p 50Š13v66e78h66l29a 1916233598237

Nu ti obchodnici, kteri by to dokazali, by ziskali vyhodu. Myslim ze to zas takovy nesmysl nebude - tusim ze jsem vam jiz nekde psal, ze obchodni zakonik uz neni - a smlouvy se spotrebitelem ani v dobe sve platnosti vetsinou neresil.

Zkuste se prosim nejak zamyslet nez vynesete absolutni soud, neoddiskutovatelny vyklad a zverejnite jej na internetu. Nekdo by si to mohl precist, jednat podle toho a vymahat na vas nahradu skody.

0/0
20.7.2017 15:41

P18a91v72e21l 71D35r91o22t67á58r 7983394159864

Myslíte jako když odporný bolševický úředník nařídil, aby na každém balení potravin byla tabulka nutričních hodnot, nebo to, aby tam bylo složení výrobku? Ach ano, to skutečně vedlo k totalitě a prvomájovým průvodům... :-)

Můj návrh nijak nebrání tomu, aby když vytvoříte něco vskutku jedinečného, tak abyste sepsal X stránkové licenční ujednání, podle kterého musí každý uživatel obětovat ledvinu nebo tři panny při úplňku.

Ale dnešní situace je naprosto šílená - běžný člověk má na počítači 30 - 300 aplikací, které každá mají licenční ujednání, jsou aktualizovány průměrně jednou za měsíc, a abyste se skutečně seznámil s licenčními ujednáními při každé aktualizaci, tak byste potřeboval měsíčně 10 hodin na četbu a analýzu obsahu.

Pokud Creative Commons mohli přijít se svými "CC" licencemi - aniž by to nařizoval úředník, prostě přišli s návrhem - tak by to samé mělo fungovat i s jiným software.

+1/0
15.7.2017 20:18

L95u11d76v10í25k 64G29a70j67d33o41š76í64k 2725653194382

Já o voze, vy o koze. :-)

CC je trochu něco jiného, protože to řeší autorský zákon a nikoliv obchodní. Já vím, hodinky nebo holinky. Vždyť to není skoro žádný rozdíl, že?

0/0
20.7.2017 9:49
Foto

F38i63l51i23p 35Š64v15e19h20l78a 1826233318637

Vuz nebo koza - oboji muze byt bile. Pan Dotar pouze rika, ze takova vec nemusi byt narizena, muze byt dobrovolna. Obchodnik se muze rozhodnout pro standardni licenci - a tim ziskat vyhodu nad temi, kdo maji slozity blabol - ve spolecnosti ktera smluvni podminky cte.

0/0
20.7.2017 15:44

T53a11d89e78a50s 64P72i52s90t88a 6769252181477

Evidentne se bud nejednalo o cesky pripad. A pokud jednalo, pak evidentne provozovatel ani redaktor neznaji novy obcansky zakkonik. Takovato smlouva by byla samozrejme neplatna nejspise v plnem zneni, ale zcela jiste v neprimerenych a necekanych ustanovenich.... nehlede na slozity postup autentizace protistran tech odsouhlasujicich.

+3/−1
14.7.2017 22:57
Foto

F15i25l62i83p 13Š16v84e14h49l80a 1866903968277

Byla by brana jako jednostrane nevyhodna a zasahujici do prav ktera se netykaji ucelu. Nektera jeji ustanoveni by pri soudnim vymahani nejspise zrusena byla. Popravde by me zajimalo to ujednani jak znelo - i vysledek takoveho soudu.

0/0
20.7.2017 15:46

J43a65r26d66a 43P62r35o10c10h22á27z48k60a 5483433740299

I kdyby toto vyzadovaly soudy nizsich instaci, tak ustavni soud by to smetl ze stolu ze tri duvodu, a to primerenost, ze je to proti dobrym mravum a duch zakona toto nepredpoklada.

0/−1
14.7.2017 22:55

P48e51t35r 17S71o96u18k80u81p 6669209915609

Ale ono je to stejně nevymahatelný nesmysl.

+2/0
14.7.2017 22:54

M47i31c16h36a33l 54J24u88r17s47a 1926971246331

Primárně by museli oni dokázat, že jsem ten souhlas odeslal já a na tom by to celé končilo. Ano, podmínky a smlouvy je dobré číst, ale jen tam, kde o něco fakt jde...

+4/−1
14.7.2017 22:17

M64i72c20h84a11l 38M60r83a34z29i93k 6617827584560

No tady jde celkem o hodne - o vaše data a soukromi. Pokud to ale pro vas nic neznamena, pak mate zajiste pravdu.

+3/0
15.7.2017 6:59
Foto

I51v11a87n 78K92o85p92t92a 5467582351367

Myslím ze MAC vašeho přístroje by bohatě stačilo.

0/−1
15.7.2017 7:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.