- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pekny clanek a fotky. Jedna vec mi ale trochu nesedi a tyka se oznaceni rotacniho motoru...v clanku se pise, ze se jedna o motor Oberursel, ackoliv se motory vyrabely v Oberursel Taunus, spravne oznaceni motoru je GNOM Ur. II /Geht Nicht Ohne Mechaniker/.
A já myslel že Rudého barona sestřelil kapitán Jakub Biglesworth, pro přátele Bigles, který létal na velbloudí stíhačce.
Na prvnim snimku je zmineno museum v Daytonu, byl jsem tam minuly tyden a pro vsechny co maji aspon trochu radi letadla mohu jen a jen doporucit. Nekolik hal tematicky rozdelenych (2 svetova, korea a vietnam, studena valka atd.) a navic vstup zdarma !
Koncept trojplošníku byl velký krok špatným směrem a trochu se divím, že je tohle letadlo dnes tak ikonické pro 1. světovou válku.
Postavilo se jich pár a na prakticky současníka Fokker D.VII nestačil ani náhodou
Fokker D.VII byl záležitostí posledního půlroku Velké války (významem ji rozhodně přesáhl). V té době Dreidecker na frontě pomalu dosluhoval, takže o současníka tak docela nešlo. Vývoj šel rychle.
Pokud jde o "ikonické postavení" trojplošníku není se čemu divit. Na Fokkerech Dr.I Dreidecker létala docela dlouhá řada německých leteckých es - Manfred von Richthofen, Lothar von Richthofen (bratr), Ernst Udet, Werner Voss, Herman Göring, Adolf Ritter von Tutschek a spousta dalších.
přiznám se, že jsem neměl tušení, že existovaly konstrukce motorů, které rotovaly celé společně s vrtulí. Na první pohled u tak relativně velkého motoru by se mi takový "nápad" jevil jako naprostý nesmysl.
Mám takový pocit, že v době 1. světové války to byl dominantní typ motoru. Ačkoliv to zní divně, tak byl jednodušší na konstrukci
co jsem se v těch rachotinách v red baronu nalítal