- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Chápu,že Černé jezero je chráněná oblast, ale čemu by uškodilo, kdyby to tam potápěči pořádně "prošmejdili" ?
tahle clanky jsou nesmirne zajimave ale bohuzel jsen pro znalce a fanousky, neb pro soucasnost nemaji zadny prinos
Hluboká myšlenka, ale na její dno tak nějak nedohlédnu
Rudolfe, Vy jste nepochybně těsně před rozlousknutím problému řízené termojaderné fúze. Těším se na přínos pro lidstvo.
Než se to podaří, bude hrstka znalců a fanoušků číst články, které je zajímají.
Nejvíce informací bych se asi snažil zjistit u obyvatel okolních obcí a měst. Hlavně u těch starších. Taky bych asi zkusil kontaktovat bývalé členy stb nebo policejních složek - potápěči, řidiči a nebo rovnou vojáky PS
Dělníci, kteří v tom období něco našli, určitě řekli něco svým dětem. A alespoň jeden něco může vědět.
tady pak zasílám malou jehlu. Může pomoci. Jsou to seznamy všech útvarů a u některých a dokonce starších se hlásí bývalí vojáci ZVS
http://www.spolubojovnici.armyburza.cz
Myslím si, že psí známku si jistě někdo nechal jako suvenýr. Otázka je, zda už není vyhozená...
Ať se daří a díky za článek.
Ani jsem to nedočet. Umístňuje-li autor Sudety na Šumavu, buď mu lahodí Hitlerovo názvosloví (co asi nejpravděpodobněji), nebo neví, kde se tento morfologický útvar - přibližně vzdušnou čarou vzdálený od Šumavy cca 250 km a velikosti cca 3.000/2 Km nachází........
Šlo by prosím opravit chyby v popisku poslední fotografie?
Nerozumím textu "Motoru Daimler-Benz pocházející z nehody Me 110 jak jej zachytil fotograf StB po vypři akci Neptun v roce 1964".
Děkuji.
Asi tam bude mělo být „...po vylovení při akci...“.
Pro pana Hálu (níže)
Ten štítek patrně není z motoru, ale nějakého "subdodavatelského" dílu. To znamená nejdřív zjistit z čeho to vůbec je, resp. podle kódu "ngg" zjistit, co to bylo za výrobce a co vyráběl, komu ten bazmek z výrobním číslem 499065 dodal, do jakého letadla ho ten další namontoval a co se s tím letadlem dělo dál. A nemluvě o možnosti, že za provozu mohl ten komponent klidně změnit letadlo (kanibalizace, opravy, rekonstrukce...). A hlášení o ztrátách ("verlusty") jsou zvlášť na konci války "děravá jako ústa staré ženy"
Letecká badatelna jsou super stánky, díky za ně, pane Krejčí!
Kód "ngg" je přiřazen firmě Daimler - Benz (výrobce motorů). Pokud jde o hlášení ztrát z konce války, naprostý souhlas. Záznam se vůbec nemusel dochovat. Navíc bývají nepřesnosti v lokalitě. V řadě případů aeroplán prostě zmizel a jeho osud je neznámý...
Mám na redakci, resp. diskutéry, jiný dotaz - vyprávěl mi jeden pamětník, že byl v roce 1954 na vojně ve Vimperku a v rámci cvičení měl rota tanků přejet louku - bylo pod ní ale rašeliniště a hned první tank tam zapadl i s posádkou a zůstali tam všichni. Byl z toho prý tenkrát v ČSLA obrovský malér a střídaly se jim tam šarže jak na běžícím pásu. Ve volně dostupných zdrojích jsem o tom ale nic nenašel, existuje nějaký digitalizovaný archív mimořádek v ČSLA, netuší redakce nebo diskutéři?
Pochybuju, že digitalizovaný. Bohužel málo archivních dokumentů je online.
Z článku jsem úplně nepochopil, zda je werk nummer nečitelné, nebo ho tam celé neuvedli schválně (minimálně na motorech by se mělo zachovat a udivilo by mne, kdyby nešlo dohledat v německých archivech. To samé hlášení o ztrátách. Tolik Bf 110C/F zase nad Šumavou nepopadalo.