- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pokud někdo podniká a je dokonce plátce DPH, pak potřebuje přeci jenom kapánek víc, než fakturaci. Potřebuje mít přehled o příjmech a výdajích, sestavit daňové přiznání, hlášení DPH, kontrolní hlášení, mít přehled o pohledávkách, závazcích, exportoat údaje z bankovního systému, mít přehled o majetku, odepisovat atd. K tomu potřebuje aby se promítaly změny dané změnou zákonů. A progarma tohle umož\ńující se dá sehnat za cca 2 tisíce ročně.
Celé je to o "product lock on" přístupu. Nenechat se užíváním free verze donutit přistoupit na nevýhodné podmínky placené verze. Raději si rovnou vybrat systém, který mi umožní dle potřeby migrovat na placenou verzi a zpět bez potřeby exportu a importu dat. Proto využíváme iDoklad s 50% slevou pro neziskovky.
Já používám Fakturoid a měl bych jednu poznámku k tomu, co je napsáno v článku, protože to není až tak úplně přesné. Lze fakturovat maximálně 5 klientům uloženým v adresáři kontaktů. Nicméně lze donekonečna tyto kontakty přepisovat na jiné, takže prakticky lze fakturovat neomezenému množství odběratelů. :)
Ten free tarif má asi smysl spíš pro živnostníka typu "schwarz", někde v IT, který vystaví 12 stejných faktur ročně pro stejného odběratele :)
Většina živnostníků si ale asi zaplatí spíš vyšší tarif, třeba Solo, který je za 160,- Kč bez daně měsíčně, kde je počet kontaktů neomezený a přibudou další funkce jako párování plateb s bankou, exporty pro DPFO, přístup pro účetní, různé statistiky, evidence nákladů apod. což za ty peníze stačí většině OSVČ si myslím přebohatě.
Než se prát s nějakým přecpaným, drahým a nepřívětivým klientem typu pohoda atd.
raději bych volil nějaký profesionální produkt v lite verzi, pokud nejsem hračička. Kdo vydá 15 faktur, tak to odlehčené verze zvládnou zdarma. Když budu potřebovat daňovou evidenci, jen dokoupím vyšší verzi programu