Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované
Čekáme na více doporučených příspěvků
Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J67i18ř16í 85D16v73o92ř70á82k 5615939520378

" Článek " je takový......... obsáhlý.

Na video jsem se nedíval (mám alergii na reklamy).

Počátkem dvacátého století neměly letecké rekordy dlouhý život.

+2/0
doporučit
5.8.2017 18:18

P63e80t69r 61L29u25k30e88š 6823691

Jirko, souhlasím. Velmi obsáhlý:-)

Pokud jde o dostup, ten byl v té době nadprůměrný. Většina aeroplánů se do 7000 m nedostala a čas potřebný k dosažení výšky ani není s čím srovnávat. Označení rekord je trochu problematické - rekordy schvalovala FAI a za "Velké války" byly jiné starosti.

Následující model SSW D.III měl operační dostup 8000 m. Jenže tam už se letec bez dýchacího přístroje pohyboval v zóně smrti, takže to bylo prakticky k ničemu.

Možná by stály za zmínku rotační hvězdicové motory, které firma SSW postavila. Na rozdíl od konkurenčních rotačních hvězdicových motorů se podařilo potlačit gyroskopický moment - skříň s válci rotovala na jednu stranu, vrtule na druhou...

+2/0
doporučit
5.8.2017 21:48

R35i96c88h43a43r78d 17A28u35b93r30e55c87h17t 1572511726190

Ono to video je takové divné. O D.II se mluví až na konci, že byl objednán, jinak je to o D.I. A to zase vyznívá jako že vzniklo jen v pár kusech, přitom jich bylo 95. A naopak D.II byly jen prototypy pro D.III.

Rekordní let 5. srpna 1917 podnikl Ltn. Hans Müller, eso s 12 vítězstvími a zkušební pilot Siemens Schuckertwerke, na prototypu D.IIb 3502/16 s experimentálním přeplňovaným motorem Sh.III o 160 koních.

0/0
doporučit
6.8.2017 15:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.