Diskuse k článku

Rekordní výška v rekordním čase. To umělo letadlo SSW D.II

5. srpna 1917 stanovil tovární pilot firmy Siemens Schuckert Werke rekord ve stoupavosti. Se strojem SSW D.II se mu podařilo vystoupat za 35 minut a 30 sekund do výšky 7000 metrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J35i28ř88í 16D18v73o39ř82á49k 5955169850988

" Článek " je takový......... obsáhlý.

Na video jsem se nedíval (mám alergii na reklamy).

Počátkem dvacátého století neměly letecké rekordy dlouhý život.

+2/0
5.8.2017 18:18

P36e59t85r 81L10u90k67e58š 6483231

Jirko, souhlasím. Velmi obsáhlý:-)

Pokud jde o dostup, ten byl v té době nadprůměrný. Většina aeroplánů se do 7000 m nedostala a čas potřebný k dosažení výšky ani není s čím srovnávat. Označení rekord je trochu problematické - rekordy schvalovala FAI a za "Velké války" byly jiné starosti.

Následující model SSW D.III měl operační dostup 8000 m. Jenže tam už se letec bez dýchacího přístroje pohyboval v zóně smrti, takže to bylo prakticky k ničemu.

Možná by stály za zmínku rotační hvězdicové motory, které firma SSW postavila. Na rozdíl od konkurenčních rotačních hvězdicových motorů se podařilo potlačit gyroskopický moment - skříň s válci rotovala na jednu stranu, vrtule na druhou...

+2/0
5.8.2017 21:48

R49i43c41h91a36r19d 71A47u88b80r20e77c61h74t 1902211286550

Ono to video je takové divné. O D.II se mluví až na konci, že byl objednán, jinak je to o D.I. A to zase vyznívá jako že vzniklo jen v pár kusech, přitom jich bylo 95. A naopak D.II byly jen prototypy pro D.III.

Rekordní let 5. srpna 1917 podnikl Ltn. Hans Müller, eso s 12 vítězstvími a zkušební pilot Siemens Schuckertwerke, na prototypu D.IIb 3502/16 s experimentálním přeplňovaným motorem Sh.III o 160 koních.

0/0
6.8.2017 15:12



Najdete na iDNES.cz