Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co se stane, když do letadla uhodí blesk? Křídlo Boeingu 707 vybuchlo

Otázky. Samé otázky. Někteří lidé si před nástupem do letadla kladou tolik otázek, že do něj nakonec nikdy nevkročí. Nyní vychází kniha, která tyto otázky jednu po druhé odpovídá. Máme pro vás malou ukázku, ze které se dozvíte i to, že blesku už se skutečně bát nemusíte.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J32o33s26e72f 53P19o71l32í90v32k34a 1872507476289

Doufám, že v knížce i stojí, že hlavní funkcí vrtule je chlazení pilota ;-) Důkaz je jednoduchý: Když se vrtule přestane točit, pilot se začne potit ;-D

+4/0
16.8.2017 19:16

F63r42a57n17t42i87š77e21k 21N29o38v63á46č92e73k 1224253980921

Hezký článek, ale připojil bych se k názoru, že jednotka "koňské síly" by mohla už konečně zůstat jen jako historický výraz...

0/0
16.8.2017 14:18

T64o38m39á71š 31T39a97t74í14č70e10k 5860642350538

Minimálně mně, ale tuším že i Markovi, se nejednalo o to, že se HP aneb PS používá jako jednotka už tak leda v závorkách za kW, ale o to, že on to uvedl v jednotném čísle, jako by se nejednalo o jednotku, ale o skutečnou sílu ržajícího oře.

0/0
16.8.2017 16:25

T86o97m65á58š 64T45a20t14í86č19e17k 5260972190748

Na přečtení ukázky jsem se těšil od rána, ale teď mám největší srandu z překladatele: Na celé pasáži, kde se popisuje technika lítání vzhůru nohama, je vidět určitá nejistota na tom, jak se překladatel pevně drží odborných slovníků. Ale když na úvod té statě napsal, že "letadlo potřebuje [...] přebytek koňské síly", he made my day! ;-D;-D;-D

0/0
15.8.2017 23:17

K33a40r32e22l 18T56o42u13š58k41a 1376276760

Zazili jsme to pred dvema roky v A320. Nic prijemneho to nebylo, rana, zvuk i otres asi jako kdyz narazite do neceho autem. Cestujici vzdechli a do konce letu vsichni zticha jal putky.

0/0
15.8.2017 15:01

R33a56d92e84k 76S48v37o25b56o79d87a 5886770291317

Ono těch tragických ztrát letounu po zásahu bleskem bylo podstatně více a to i po uvedeném roce 1963 - https://aviation-safety.net/database/events/dblist.php?Event=WXL

0/0
15.8.2017 14:30

J54i33ř29í 33M51a72c48e87k 3785185924491

Co je to za podivný ilustrační snímek? Že by mezi teplotou trupu a motoru byl menší rozdíl než mezi jednotlivými stupni oblačnosti?

+5/0
15.8.2017 13:35

O37n65d37ř41e86j 21Z63e20m12a41n 5680884818629

Ten snímek je v pořádku, není na něm nic špatně.

0/0
15.8.2017 16:52

J94i44ř51í 54K92o85c11u18r83e35k 6895644775888

Sání motoru nebude asi moc horké, když nasává okolní studený vzduch. A vidět spaliny utíkat z motoru před letící letadlo asi není zrovna způsob práce motoru, který by byl šťastným.

0/0
15.8.2017 19:43

H54o47n10z44a 49T81a98r 3829692684342

I tak "dokonalý" stroj jako je velkokapacitní Boeing s velmi propracovaným systémem eliminujícím nehody někdy havaruje.

https://www.youtube.com/results?search_query=leteck%C3%A9+katastrofy+

0/0
15.8.2017 9:45

J77i74ř86í 62K65o50c65u38r17e30k 6935944915168

Bezpečnost = kolikrát se to musí zkusit, aby to nevyšlo.

+2/0
15.8.2017 12:26

M83a65r11e74k 72N62e97t65o25l20i67c91k85ý 6884980928

Přebytek koňské síly?

+3/0
15.8.2017 9:36

M35i20c73h78a15l 33F45r67ý27d96a 1822439833932

Stará jednotka výkonu?

0/0
15.8.2017 10:08

T62o40m25á77š 47M17a36t29ě70j 9135188673172

Otrocký překlad.

+5/0
15.8.2017 10:32

M93a75r75e51k 72N12e95t56o24l88i67c70k25ý 6474130918

Dejme tomu. To bych tam asi ale použil koňských sil.

+2/0
15.8.2017 13:21

M38i78l13a12n 83N93ě88m53e78c 1625780316326

Jenže proudové motory nikdy koňskou sílu neměly - ani v jednotném, ani v množném čísle :)

0/0
17.8.2017 12:51

T11o16m71á20š 57M68a26t53ě94j 9855858683142

Trochu otrocký překlad z angličtiny.

Zvláště v americké angličtině - je slovo "horsepower" téměř synomem pro "engine power" - výkon motoru.

+5/0
15.8.2017 10:31

J94i69ř98í 39K43o24c96u50r67e10k 6335724275508

Jo, tady by se lépe hodilo použít termín "tažné síly" nebo rovnou "tahu".

+2/0
15.8.2017 12:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.