Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J39i12ř26í 64M15á45c55a 7638322603958

Povedený článek! R^

+45/0
doporučit
22.8.2017 7:50

M39o26j62m85i48r 44P79e98ř22i93n10a 6418920246

Pamatuji si na přistání ještě na starém letišti v Hong-Kongu, kdy jsme měli pocit, že vidíme lidi v oknech paneláků, kolem kterých jsme přistávali.

Po přečtení článku jsem si změřil vzdálenost od staré přistávací dráhy k domům, která činí více jak 800 m.

A ted zkuste například na sídlišti rozeznat lidi v oknech vedlejších domu, vzdáleném stejně 800 metrů.

Nemožné - ale jak říká autor, strach dělá velké oči.

+25/0
doporučit
22.8.2017 10:36

J35o35s17e17f 63K51a58r19f45í24k 7242745356880

Je mi až trapné zase chválit zdejší rubriku.;-D

Perfektně napsáno, ozdrojováno. Pak Kasík se nebojí vejít do diskuze a dokonce zareagovat na podněty a článek opravit či doplnit.

.

No prostě R^

+16/0
doporučit
22.8.2017 14:03

Z94d18e73n71ě65k 20D86u39f81e83k 2594894768

Rozhodně zajímavé čtení. V televizi koukám na pořad o leteckých katastrofách a spoustu údajů co je v tomto článku napsáno je pravda

+10/−1
doporučit
22.8.2017 11:15

D16r73a75h39o69m33í50r 78S19t47r56o67u19h46a29l 4795478702724

Promítá se tam víc věcí. Zaprvé záklon sedadla. Cestující je sám o sobě zakloněn o nějakých 15° a mozek to započítává taky. Pak je tu samozřejmě náklon letadla. Ten při dvaceti stupních dává v součtu už 35°.

Jenže je tu navíc ještě jedna věc - v uchu nám mozek neměří náklon jako takový. To ani fyzikálně nemůže umět. Měří zrychlení. A letadlo prostě během stoupání i zrychluje. To odsunuje kolmý směr z zemi, který detekujeme pomocí gravitačního zrychlení, ještě více dozadu. Těch 45° jim tedy kompletně vypočítá mozek při složení těchto tří faktorů dohromady.

Jak se tomu špatnému pocitu vyhnout? Je to jednoduché - udělejte to samé, co děláte v tramvaji, a nahněte se mírně dopředu. Stačí položit hlavu na prsa. Jenže to potom nebude takový tobogán :-).

+8/0
doporučit
22.8.2017 8:41

D18a90n14a 14T30e37n75z81l36e95r 5530322575733

R^

+7/−1
doporučit
22.8.2017 6:41

J73o52s45e69f 83C54h51o84d19o85u69n26s14k56ý 4721666589430

aha aha, takže když mi začne letuška leštit boty, je jasné, že padáme ;-D

+5/0
doporučit
23.8.2017 11:59
Foto

J23i85ř80í 85D11v69o54ř11á93k 5505239820658

Jak už tady psalo pár lidí. Sice opěvujeme lidský mozek, ale byl konstruován na max. rychlost asi 10 Km/h. Takže zrychlení při startu zaměňuje za náklon,....... . Mimo jiné u zatáčky, pokud nevidíte čelně horizont, nejste schopni bez přístrojů určit náklon.Pokud budete mít před sebou půlitr piva, hladina bude vůči sklu stále stejná. Pivo se nevylije.

+4/0
doporučit
22.8.2017 17:11

M24a98r93t45i92n 83S20k63á26l30a 2338801284435

Asi docela dobra knizka

+4/0
doporučit
22.8.2017 10:08

J13i33ř28í 18K69o47c19u19r70e91k 6865514745248

Problém vychází z toho, že bifokální vidění funguje zhruba do vzdálenosti 500 metrů. Jak je něco dál, dal mozek nedokáže vyhodnoti vzdálensot bez toho, aby znal velikost předmětu a naopak.

Zkuste si to u chladících věží. Ze vzdálenosti 10 km budete mít pocit, že jsou aspoň 300 metrů vysoké, tedy asi jako 100podlažní dům. Není to pravda, tak vysoké budovy v ČR nestojí, nejvyšší je třetinová.

No a pak jsou tady omyly, že sklon 100 % znamená kolmo dolů. Nikoliv. Znamená 100cm vodorovně a 100 cm dolů. 100 cm vodorovně a 1 cm dolů je sklon 1 %.

+3/0
doporučit
23.8.2017 13:05

L81e59o10š 71M35a29r54š27a19l 5202784812478

No posledně se tady psalo, že 100km od francouzského ledadla proletěla Kimova raketa a bylo to prý o fous.;-D;-D;-D

+3/−2
doporučit
22.8.2017 16:44

M79a95r64t56i15n 82N35e51r77m74u42t 4529450568154

Fascinuje mě, jak jsou přibližné hodnoty cca 30t stop a až 100mil přesně přepočteny na jednotky metrů

+1/0
doporučit
24.8.2017 13:25

P38e12t58r 51Š18k95o80d66a 5307610544970

Díky za převod jednotek. Odpověd p. Smitha ohledně přiblížení letadel bych malinko upravil - podle mě někdo takové zrakové schopnosti mít může. Umím si představit, že v 10 km nad zemí, při určitém úhlu, osvětlení a patřičnému šoku v hlavě cestujícího, dokáže mozek vyprodukovat takový obraz, že člověk skutečně vidí hlavy cestujících v letadle, které je několik set metrů daleko, zatímco např. na letišti už při pouhých 100 metrech nerozezná nic. Určitě to ale není běžné ;-)

+1/0
doporučit
22.8.2017 17:10

J88a85r23o18s38l87a98v 38M22r15k44v80i67č49k71a 9141838674280

Pán kecá, letěl jsem v červenci do Bulharska a proti nám to mydlil nějaký Learjet nebo co. Zrovna jsem čučel z okénka a frnk, proletělo to kolem nás. Rozhodně to nebylo deklarovaných 5 km, ale podstatně méně. A fakt to byla rychlost blesková, protože něž jsem si to uvědomil, tak byl pryč. To bylo to horizontální míjení. Na fligtradaru jsem sledoval cestu své dcery a nad Slovenskem, někde u Piešťan proti nim letělo letadlo. Dle ukazatelů flightradaru se míjeli v odstupu 100 m. To ale nedokážu posoudit, protože jsem tam nebyl. To je to vertikální míjení.

+1/−6
doporučit
24.8.2017 12:16

L72u49k88á17š 61H37a72r51t98m39a44n94n 7594832453643

"...ale poměr vzdálenosti, kterou urazí, a ztráty výšky je téměř dvojnásobný – blíží se hodnotě dvacet ku jedné." Prosím o vysvětlení...možná jen schází údaj k čemu se údaje vztahují a jak je na tom opačná strana...děkuji

+1/−8
doporučit
22.8.2017 2:05

M64a66r13t64i45n 27N91e32p66l 4764832686338

Koukám, že stačí když vyjde jedna knížka a redakce z toho vyžije půl roku :-)

+1/−13
doporučit
22.8.2017 12:27

L75a81d61i43s63l35a49v 96A15n55d11r24l57e 8396821696499

Když se letadlo,které vidíte z okýnka dostane do správného úhlu tak,aby skrze něj prosvítalo světlo tak ty lidi uvidíte. Oni nejsou zase tak úplně maličcí.

0/−1
doporučit
22.8.2017 13:24

J31a83k13u17b 49P26e64t63r53i54c56e65k 4508844525141

Jedna míle je přes 1800 metrů? Měl jsem za to, že je to 1608 metrů.

0/−18
doporučit
22.8.2017 10:38

M27i32r56o82s61l94a58v 95P67a58v21l11í49č87e87k 9189617272553

No nevím, před časem zpráva NASA konstatovala, že bezpečné (předepsané) vzdálenosti mezi letadly opravdu často dodržovány nejsou. Ale nakonec - jde přece o zlaťáčky, ne?; to platí v silniční a jistě i letecké deprave :-)

0/−14
doporučit
22.8.2017 9:35
Foto

J98i64ř26í 36D64v95o78ř20á79k 5915409640708

I když při sesřelu MH17 , asi v 10 km ,údajný svědek slyšel zvuk střelby a viděl stihačku .

Pravdou je, že nad mím barákem léta spousta letadel i v menší letové hladině, motory nejsou slyšet, a nedokáži pochopit, jak někdo může vidět stihačku na 10 km.

Ale pokud má někdo absolutní hudební sluch, může mít někdo absolutní letecký zrak.

(ironie )

0/−2
doporučit
22.8.2017 18:08

L57u20k39á16š 35H86a86r35t35m17a48n89n 7154622233653

co je to za míli? já měl za to, že míle má 1609 m...a už nemá? Je to nějaká speciální letecká míle?

0/−11
doporučit
22.8.2017 2:01

I66v47o 14N32o39v53á49k 3111948916856

Pocity cestujiciho jsou v letadle zkreslené. Co mne opravdu vysloveně nedělá dobře je vliv okolí na vestibulární systém. To si tak sebou vezmete reklamní předmět s malou vodováhou a během start, letu i přistávání jí dorovnáváte na rovinu vůči područce sedadla. A pocity, že je to jinak než "cítíte a vidíte" jsou až nepříjemné. Náklony při startu, při lehkých změnách směru, to chce vyzkoušet a pak vás prejde zájem to vícekrát opakovat, nebo na to myslet i bez vodováhy. Smysly klamou. Bublina i při klesání vam ukazuje, že se to letadlo naklání úplně jinak než vy "víte". Takže tu knihu si NEKOUPÍM :-D

0/−20
doporučit
22.8.2017 7:27

J81a84n 77S13m36e93j50k53a38l 6584818822

Chemtrails na úvodní fotce jsou dost děsivý. Ty nám způsobu ještě mnoho problémů... Tolik ze se nebudem stačit ničit :-/

0/−10
doporučit
22.8.2017 17:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.