- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A jak mají vyřešeno, aby se dvě kapsle v tubusu nepotkaly a nedošlo k čelní srážce? Já osobně bych teda trubkou neposílal ani vokurku.
Dokumentární vědecký pořad Futurama prokázal, že v roce 3000 bude osobní trubková doprava naprosto běžná
Nač stavět tunely? Podle mě bude stačit, když se naskenujete, dematerializujete a odešlete emailem do místa, kam si přejete odcestovat.
Slavit rekordy při rychlostech hluboko pod možnostmi konvenčních dopravních prostředků mi připadá stupidní, počkal bych s oslavami na nějaký generační posun.
Jo a někdo by měl Muskovi říct, že metodu slepých uliček už má patentovanou Jára Cimrman
TO je studentský projekt. Sice vysokoškolský,ale stále jenom studentský s velmi omezenými zdroji. Slouží hlavně kevzdělávání a ne k lámání světových rekordů.
Jak už tu hodně lidí podotklo, vyřešení bezpečnosti je kardinální problém tohoto projektu. Koukněme jak prodraží bezpečnost jen železniční tunely. Tady to musí být ještě dražší....
No, nezapominejte, ze cast bezpecnosti je kvuli tomu kdyz nekdo vejde do tunelu a pohybuje se pobliz kolejiste, do temer vakua vam nikdo nevleze. Tim ze eliminujete celou tu vec okolo, ze clovek muze zkrizit drahu, nachazet se v draze, pohybovat se v draze... tim docela snizite potreba zabezpeceni. Co jsem pochopil, bude se jedna o jednosmerne tubusy, takze nic protijedouciho tam nebude, takze dalsi vec kterou narozdil od zeleznice nemusite resit. Krizeni aut - fuc, zver - fuc. Poruseni tubusu? Ztrati se vam vakuum a nepojedete. Takze co se musi vyresit je unikova cesta v pripade zaseku, nehody. Coz ocekavam ze bude reseno poklopama s led navigaci.
To bude zase mrtvých lidí... Pak příjdou na to, že vymysleli nebezpečnou blbost.
Hrozná blbost, tolik věci nedořešených, komerčně to nikdy fungovat nebude. Kdyby to šlo bez problémů zavést a mělo pozitivní dopad, tak by asi vědci na celém světě museli být idioti, že to už dávno není. A potřebovali by k tomu tzv. "vizionáře".
Naprosto každá revoluční myšlenka byla zpočátku odmítána a vysmívána - auta, letadla, vlaky... Včetně těch věhlasných vědců, kteří tvrdili, že to nejde.První lokomotivy byly pomalé, slabé a byla to taková velká show, když se někde prezentovaly. Automobily byly vysmívané, že jsou hlučné, nespolehlivé a šíleně nedořešené, proti koni samé nevýhody. A letadla? Darmo mluvit - koníček bláznů, kteří jen vyhazovali peníze.
Tím netvrdím, že hyperloop je super, slepých uliček je historie také plná. Jen bych si netroufl vizionáře shazovat, a to tím spíš, pokud to technicky realizovatelné je. U hyperloopu totiž nemám problém s technologickou stránku, ta je funkční, je to čistě otázka inženýrská, není tam nic, co by vyžadovalo nějaký převratný objev, všechno to jsou jen čistě inženýrské postupy, jak danou věc dořešit (a možností je mnoho).
Výhoda přepravy v trubce rychlostí 1300km/h je také ta, že v případě havárie se ušetří za pohřby :)
Vyhoda prepravy v 10km nad zemi je take ta, ze v pripade havarie se usetri za nemocnice, moc lidi to vetsinou nepreziva.
Celkove, ohledne rychlosti jestli se srazite se zdi v 300km/h nebo 1300km/h, uz takovej rozdil neni.
Až na neučesanost jazyka, anglickou gramatiku a asi deset chyb je to docela hezky přeloženej článek, pročež není uvedeno jméno autora... Ono je těžké si to po sobě přečíst...
Bylo by to zranitelnější než letecká doprava. Ty úplně detailní osobní prohlídky by brzo odradily většinu cestujících (kromě těch sebevražedných).
Stačilo, aby to měli arabáči zakázané, ale to si nikdy nikdo nedovolí. Raději budou buzerovat rodiny s dětmi, že mají vodu.