Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nečekané důsledky 11. září: více nehod, šmírování a on-line zprávy

Teroristické útoky 11. září šokovaly celý svět. Zabily přes tři tisíce lidí. Měly ale také řadu dopadů, které pociťují lidé i dnes po šestnácti letech. A ne všechny tyto dopady jsou na první pohled zřejmé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T54o45m36á86š 58C12h86r60a28s86t84n42ý 2951384841333

A pak se staci jeste podivat na to, jak se US chovali k zachranarum co pracovali na Ground Zero. Zakon ktery jim zajistil zdravotni peci byl schvalen az devet let pote. Odmitani jejich problemu, nemoci jako rakovina a leukemie, dlouhe roky, nez se uznalo ze je tam poslali na smrt jako zachranare do Cernobylu a ze to co se stovkam lidi ze zachrannych slozek v NY a okoli deje, je spjate s 9/11 a ze se nejedna o "nahodu", ale o pracovni uraz a zamestnavatel to nesmi resit vypovedi, ale o zamestnance se postarat.

https://www.theguardian.com/world/2009/nov/11/cancer-new-york-rescuers

http://nymag.com/nymetro/news/sept11/features/9875/

+2/0
12.9.2017 16:16

M36i80c11h84a32l 46B15u81d14i60n18s48k85ý 8925741380165

V tomto vesmiru jednoduse nemuze padat teleso k zemi pri gravitacnim zrychleni a po ceste jeste vykonavat praci na deformaci nosniku.. jestli si nekdo mysli opak, tak jednoduse nechape jak tento vesmir funguje..

https://youtu.be/OjvCNDF4RYw

+4/−5
12.9.2017 10:33

M88i57c89h66a15l 91B93u91d58i88n26s43k89ý 8985871540725

Oto Jelinku: kdyz mi davas minus, tak mi prosim ukaz aspon jeden experimentalni priklad, ktery by vyvracel moje tvrzeni... dekuji.

0/0
12.9.2017 12:44

O18t34a 25J30e55l18í40n53e82k 8971928480735

Je to jen mínus, tak to tak neprožívej :-P

Pro mne osobně jsou ty konspirační teorie o 11. září prostě z mnoha důvodů naprosto nesmyslné až absurdní, mnohokrát racionálně vyvrácené (mj. i níže v diskusi), nicméně diskuse s konspirátory je pro mne cca stejně plodná jako diskuse s kreacionisty či popírači přistání Armstronga na Měsíci, prostě těžko chodit s racionálními argumenty na víru ;-(Rv

Mínus máš tedy ode mne jednak za to, že konspiracemi tu opakovaně plevelíš diskusi u zajímavého článku, který není o konspiracích, nýbrž o nečekaných důsledcích 11. září, druhák proto, že já osobně fanoušek konspirací opravdu nejsem...

+5/0
12.9.2017 13:16

B34o22h56u35m17i79l 94P66e30t88r17a92s 1733564881482

Pane Jelinek, od kdy jsou fyzikalni zakony o kterych se pan Budinsky zminuje konspiraci?

0/−1
12.9.2017 15:08

O23t60a 29J93e23l84í49n22e85k 8421488590225

Nic takového nepíšu, píšu o plevelení diskuse nesmysly nesouvisejícími s obsahem článku :-P

+2/0
12.9.2017 15:16

M32i93c10h52a83l 64B14u86d64i91n18s58k16ý 8865451170365

Oto.. ty v tom mas gulas.. rikas, ze nejsi fanousek konspiraci, ale to, co dle tebe provedlo 19 islamistu, je z definice teorie spiknuti.. tedy konspiracni teorie. To, ze tebou zmita kognitivni disonance pri cteni mych prispevku, neni muj problem. Ja se opiram o 400 let starou, dosud nijak nezpochybnenou mechaniku teles, ktera primo vyvraci nesmysly oficialni konspirace, a ty tu argumentujes krecionistama a svym ignorantstvim.

Mimochodem nez si napsal svuj prispevek, si mohl radsi pohledat jeden solidni argument na me mnohokrat racionalne vyvracene tvrzeni..

a pojd.. dej mi minus..

+1/−2
12.9.2017 15:58

O81t61a 50J15e68l46í72n54e59k 8491718430495

Tak jo :-P

0/0
12.9.2017 16:00

M73i40c45h53a96l 94B17u50d88i91n84s60k58ý 8685211440175

a ted zastekej..

+2/−1
12.9.2017 16:30
Foto

P96a14v14e58l 60K86a18s17í63k56, 37T97e33c25h41n52e24t28.76c23z

Takže tu budeme muset zdůvodňovat mínusy a plusy? :-)

0/0
12.9.2017 14:35

B62o89h50u10m85i91l 69P65e53t19r77a60s 1193524511672

Snad tu neni zakazano se toho dozadovat?8-o

+1/0
12.9.2017 15:09
Foto

P38a89v22e53l 36K45a43s47í78k51, 65T75e52c17h43n49e44t31.54c17z

Podle mě je strašně neefektivní a konfrontační. Člověk musí být opravdu hodně nejistý, aby jej vykolejilo, že mu někdo dal v diskuzi mínus. A to říkám jako diskutér, který by si z mínusů mohl postavit hangár.

+2/0
12.9.2017 16:27

M63i13c72h68a27l 51B62u53d78i75n87s79k72ý 8735241340155

Podle me musi byt nekdo opravdu nevyrovnany a nejisty, davat minusy a pritom jasne nevedet proc.. Sam to nedelate.. ja jsem tu otazku panu Jelinkovi polozil, jelikoz jsem od nej dostal ke kazdemu memu prispevku minus, bez jedine vecne pripominky a zajimalo me s kym mam tu cest.. z jeho reakce vyse mam jasnejsi predstavu.

0/0
12.9.2017 16:36
Foto

P33a85v26e56l 12K31a43s36í92k23, 45T75e37c26h87n97e44t14.34c26z

Já mínusy nedávám vůbec (možná jsem se jednou uklikl, když jsem chtěl dát plus). Ale poukazuji na to, že když po lidech nechceme, aby nám vysvětlovali plusy (souhlas), neměli bychom chtít ani vysvětlení mínusu (nesouhlasu). Jinak vlastně říkáte, že souhlasné názory nepotřebují zdůvodnit, zatímco nesouhlasné ano, čímž se zase oklikou dostáváme ke confirmation bias.

+2/0
12.9.2017 17:25

M53i35l83a81n 88V68o12l62e84k 5139783926199

Tak zrovna vám mínusy lidi dost zdůvodňují. Nám ostatním chodí nezdůvodněné mínusy často od stejných lidí, což zavání nějakou organizovaností (což by pro vás v redakci neměl být problém odhalit). Jiná věc je, že politika idnes způsobuje, že začátečníci mohou dávat mínusy, ale ne psát příspěvky.

0/0
12.9.2017 17:51

M44i21c44h37a59l 60B81u39d42i33n38s27k77ý 8505591100815

predpokladam, ze minusy vyjadruji nesouhlas.. kdyz nekdo nesouhlasi s nejakym tvrzenim, tak proto ma snad asi i nejaky duvod ci argument.. proc ho tedy rovnou neprezentuje..

0/0
12.9.2017 15:38
Foto

P38a68v88e17l 61K96a11s43í66k43, 28T79e51c89h43n52e65t92.15c52z

Ano, mínus může vyžadovat nesouhlas. Nebo jen nelibost s vaším vyjadřováním. Nebo cokoli jiného, to si může každý vybrat. Zajímavé je, že nechcete po těch, kdo s vámi souhlasí, aby zdůvodnili, proč s vámi souhlasí ;-D

+2/0
12.9.2017 16:30

M69i83c52h51a86l 21B11u55d64i21n27s52k61ý 8125741190135

Jaky by to melo smysl pane Kasiku?

0/0
12.9.2017 16:37
Foto

P12a81v23e42l 93K92a27s63í58k90, 43T93e74c21h56n54e57t21.53c26z

Chtít po někom vysvětlení plusek a chtít po někom vysvětlení mínusek dává podle mého stejný smysl.

Pokud někdo dal plus, aniž zanechal komentář, udělal to úmyslně. Pokud někdo dal mínus, aniž zanechal komentář, udělal to úmyslně.

V obou případech se vědomě rozhodl pro to nezanechat komentář.

+2/0
12.9.2017 17:27

M47i29l49a94n 55V77o55l25e74k 5279483256349

Co chcete vysvětlovat na "myslím si totéž"?

+2/0
12.9.2017 19:36

P48a63v20e90l 19M75u90s34i87l 1377306670602

Michale, Michale i ty jeden staviteli a architekte mrakodrapů ve vesmíru, to video je fakt úchvatné až úsměvné (rozbíjet sklo u bazénu, to je fakt kvazivědec skoro až z Nasa), nicméně nechápu jakou souvislost to má se skeletovou konstrukcí. Že ty nám tuto píšeš do diskuze ze čtrnáctého patra poctivého železobetonu?

0/0
13.9.2017 0:04

M89i98c70h97a14l 90B30u91d65i81n42s28k86ý 8255461120885

Pavle, ja nejsem zadny stavitel ani architekt.. a ani si nemyslim, ze toto je stavarsky problem. Jde o jednoduchy fyzikalni princip co pisu vyse, tedy ze padajici teleso, jakekoliv (ve videu napr. 12ti librova bowlingova koule), nemuze zrychlovat smerem k zemi, pri vykonavani nejake prace (ve videu lamani sklenenych tabuli)...

Kdyby se ti ucastnici ridili zavery NIST, tak by "logicky" napsali, ze po uvolneni bowlinove koule bylo kompletni zniceni vsech tabuli nevyhnutelne - coz kupodivu nepredpokladal ani jeden z nich.

0/0
13.9.2017 7:22
Foto

J41i51ř28í 68D35v56o45ř62á47k 5445619900598

Pokud provádím nějaký pokus, je dobré přesně simulovat vstupní podmínky.

Odpovídající měřítko rozměrů, hmotností,... .

Kdo ovládá fyziku základní školy, ten se tomu blábolu musí dlouho smát.

Proto je užitečné.Veselá mysl, půl zdraví.

0/0
13.9.2017 20:53

B90o29h37u94m87i55l 54P76e22t56r93a41s 1823814771722

Proc by mely platit fyzikalni zakony pouze pri nejakych pokusech a v praxi ne?

0/0
13.9.2017 21:41
Foto

J32i60ř53í 32D97v95o77ř48á90k 5635529340458

Právě že platí. Ale ten pokus nemá nic společnéhu s chováním mrakodrapu. Asi složité ?

0/0
14.9.2017 6:00

B65o56h68u11m15i89l 22P89e90t36r90a57s 1223284941342

Ale ma. Fyzikalni zakony plati naprosto stejne u obojich.

0/0
14.9.2017 14:19

A37l52e73š 67A88d24a82m 7170680608949

Nejmilejší památka nám pochoduje evropou a znásilňuje a zabíjí naše lidi.

0/−3
12.9.2017 0:49

M50i87r13o33s12l29a40v 55H10r35u40š76k90a 2655818409343

Jen dodám, že zákaz tekutin, není důsledek 11.9. Ale zmařeného útoku v Londýně tuším v roce 2005.

+2/0
11.9.2017 23:03
Foto

P62a73v85e77l 82K24a63s21í77k65, 55T50e72c60h41n54e94t70.12c87z

Správná připomínka. Uvádím to, co TSA nasbírala postupně, ne všechno bylo od začátku.

0/0
12.9.2017 11:41

B12o87h37u80m71i93l 97P95e74t82r12a17s 1833584531932

Proc je ten kdo pro znalost fyzikalnich zakonu na miste utlucen slovem "konspirator? Jen ten kdo tyto zakony ignoruje muze verit tomu, ze budovy mohou padat symetricky cestou nejvetsiho odporu, bez znatelneho zpomaleni, naopak az k dosazeni rychlosti volneho padu, bez pomoci vybusnin, jak je tvrzeno v oficialni verzi ohledne te udalosti.. Jen az mi toto bude objasneno, mohu se zacit bavit o dopadech teto teroristicke akce.

+2/−5
11.9.2017 21:48
Foto

P73a26v67e73l 49K21a33s63í84k14, 37T73e98c31h95n93e79t52.31c74z

Já myslím, že o dopadech se můžeme bavit paralelně.

+5/0
11.9.2017 22:31

B46o15h15u87m25i67l 46P94e63t47r66a23s 1163474801772

Ja teda nechci, obzvlaste kdyz se pritom dava duraz na oficialni verzi te udalosti.

+1/−3
11.9.2017 22:54

I13v37a 48V90a63l73č94í66k66o33v96á 3520869189

Konspirátoři zcela ignorují vědecký přístup k dané věci. Víru s nechte do kostela.

+1/−1
12.9.2017 10:00

M36a40t37ú78š 57B67e21n78a57k 9808744382983

Od mnoho statikov som počul, že tie budovy proste nemohli padnúť tak ako je oficiálne tvrdené... a to väčšina z nich má pri mene zbierku titulov.

0/0
16.9.2017 0:44

M36i88l22a66n 33V79o66l25e35k 5749573296529

Jedním z prostředků manipulace je samozřejmě také žvatlání o podružných věcech, aby se nedostalo na ty podstatné. Např. se vynechá zdůvodnění, s jakým USA napadly Afghánistán. Bylo divné už tenkrát, po 16 letech okupace už není ani směšné. Tak se vynechá. A kdyby do toho chtěl někdo šťourat, tak to označíme za konspiraci a jeho za kremlobota ...

+6/−5
11.9.2017 18:10
Foto

P65a45v11e68l 27K83a35s96í68k84, 57T72e57c64h20n81e29t52.35c20z

Věci, o kterých v článku píšu, mi nepřijdou podružné. Pokud vám ano, pořád to neznamená, že jste odhalil nějakou manipulaci. Prostě jste si jen přečetl článek od někoho, kdo s vámi nesouhlasí. To je nějaká obranná strategie, označovat vše, s čím nesouhlasíte (nebo dokonce to jen považujete za podružné), za manipulaci? :-)

+8/0
11.9.2017 19:14

M38i40l70a38n 60V66o70l47e24k 5849963616289

Vojenské napadení jiného státu a šestnáctiletá dále pokračující okupace je zcela jistě závažnější než nárůst automobilového provozu a tím zvýšení mrtvých na silnicích. Minimálně už proto, že v jednom případě je to úmysl s cílem zabíjet a ve druhém je to vedlejší důsledek lidské nedokonalosti. Bagatelizování úmyslného zabíjení za rozdílné názory nepovažuju.

+1/−3
11.9.2017 19:31
Foto

P78a35v34e90l 49K38a36s10í86k67, 14T63e93c74h24n55e43t16.31c31z

Ale tam přece není disjunktivní vztah. To, že je válka "velká věc", snad nikdo nezpochybňuje. Tohle jsou "nečekané" dopady 11. září. Vy vlastně říkáte, že psát o čemkoli jiném "bagatelizuje" tu věc, která je podle vás nejdůležitější. To je debatní klam: falešná dichotomie.

+6/−1
11.9.2017 20:12

M18i23l35a73n 72V18o60l22e87k 5829823866949

'Termity' máte nastudované a umíte je používat ve svůj prospěch. Gratuluji. Asi by vám připadalo i normální psát v době druhé světové války o vších a štěnicích v koncentračních táborech. To nic nemění na tom, že i tak vypadá manipulace. Uznal byste, že s koncentračními tábory jsou spojené nějaké problémy, které si ale společnost uvědomuje. Zároveň byste prostou zmínkou o táborech přispíval k jejich vnímání jako běžné součásti života společnosti.

0/−6
11.9.2017 20:48

T53o78m39á85š 89B79r24a98b20e51c 2718666735656

Už nevíš kudy kam, co?

+6/0
11.9.2017 21:41
Foto

P90a56v90e80l 78K75a39s20í64k10, 60T28e40c77h23n21e14t83.27c68z

Ani to dlouhou netrvalo a udělal jste ze mě posluhovače Hitlera... Godwin by měl radost. Gratuluji, ukázal jste, že vám skutečně jde o rozumnou a racionální debatu :-)

+6/−1
11.9.2017 22:35

M50i95l84a69n 52V35o17l32e97k 5719623176979

Příklad ukazuje princip manipulace, v příkladu nejde o její předmět.

Tak jinak. USA napadly Afghánistán, že zisky z jeho makových polí proudily špatným směrem. Jste vy ochoten přijmout odpovědnost za to, kam proudí zisky vlastníka vašeho zaměstnavatele?

0/−2
12.9.2017 5:53

D51r68a65h96o11m14í21r 65S42t23r39o34u70h48a45l 4845978462864

No, je nepochybné, že válka v Afgánistánu přispěla dočasně ke zbohatnutí některých vrstev Afgánských zemědělců, protože Talibán předtím tvrdě postihoval pěstování makovic na opium. Jak se ale později ukázalo, nabídka silně převyšovala poptávku. Opiová cesta do EU je totiž plná rizik a cena stoupla tak, že nebyla schopná cenově konkurovat novým syntetickým drogám z Číny.

Určitou dobu tedy Afgánští vůdcové syslili zásoby, ale cena stejně nakonec klesla tak, že se spousta zemědělců vrátila zase k tradičnímu zemědělství. Jakmile skončí válka s IS, tak se situace asi změní, ale do té doby to s makovicemi na neúrodných svazích Afgánistánu vypadá bledě.

0/0
12.9.2017 9:17

M48i15l25a94n 70V30o37l52e67k 5169213926469

http://zpravy.idnes.cz/afghanistan-taliban-usa-bombardovani-dsv-/zahranicni.aspx?c=A170722_091302_zahranicni_aha

Jak si můžete přečíst, i důvěryhodná média uvádějí, že cíl války splněn nebyl (akorát už neříkají, že to cíl byl).

0/0
12.9.2017 17:56
Foto

J52i30ř87í 18D56v24o12ř78á16k 5135179810548

A že nanapadli Kolumbii, Mexiko ??

0/0
13.9.2017 21:12

M44a80r86e70k 47H10r34u75b67y 6917362731948

Predevsim Bush dosahl odvraceni pozornosti od zpusobu sveho zvoleni a zaroven bezprecedentni rozsireni pravomoci governmentu. Srovnani s Pearl Harborem z toho krici dodnes.

+2/−4
11.9.2017 16:50

F75r72a61n52t58i31š29e92k 81O50s59t37r37ý 4825441177423

Útok především dal velký impuls islámu, který od té doby prudce nabírá na síle.

Ukázal, že lze Západ zasáhnout.

+5/0
11.9.2017 14:59
Foto

J12i18ř22í 25H84a56v64e95l68k21a 3689703830374

Skutečně v bodě 6 na tom vědci pracovali jen dva dny po 11. září. To tedy kýho výra.

0/0
11.9.2017 14:48
Foto

P61a43v61e47l 38K27a62s53í84k61, 61T62e39c36h43n19e26t89.67c35z

Díky za opravu, má být "dva měsíce", samozřejmě. Chyba bohužel proklouzla i přes několikanásobnou korekturu. Omlouvám se.

+2/0
11.9.2017 16:33

O89t27a 60J78e89l26í95n56e88k 8201608310965

Zajímavý článek, důsledky teroristického útoku z 11. září také podle mého názoru pociťujeme opravdu stále velmi citelně (stačí porovnat atmosféru bezpečí a optimismu v devadesátých letech se současnou situací), autor má u mne osobně za dobré zpracování tématu a snahu o nestrannost R^

+18/−1
11.9.2017 13:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.