Reklama

Diskuse k článku

Proč UBER tak děsí taxikáře? Jak porušuje zákon, není jasné

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

T40o73m56á61š 86K45u29c27h57a86ř

1. 10. 2017

Řidič Uberu by měl platit vyšší povinné ručení ručení, stejně jako řidič taxi, či jiný provozovatel smluvní přepravy osov. To je logické. Co ale nechápu je, že v případě nehody a pojistného plnění není za toto nezaplacené pojištěni trestán stejným metrem, jako ten, kdo povinné ručení nezaplatil vůbec. Uber by měl pojišťovnám automaticky poskytovat data řidičů, aby ty se mohly odpovídajícího poplatku domáhat. Nevidím důvod, proč by toto měli ostatní řidiči dotovat.

1 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

L68i68b64o24r 84V71a53v98ř72í70k

28. 9. 2017

Hezký článek podněcující přemýšlení.

3 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

A98d63a94m 59F62a70r77i67n77i73c

3. 10. 2017

jo snazi se rozebrat temu ze vsech uhlu ale tam kde je hlavni tema clanku opomneli spomenout problem ze zakon o silnicni doprave 111 zarazuje Uber do taxi sluzby... teda kdyz ji berete uber jako verejnou sluzbu .. tudiz spis polofakty ... ikdyz ten z kooperativy teda prekvapil

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J21a80n 48P55r90o46c91h23a65z18k82a

26. 9. 2017

"Taxikář musí každých 12 měsíců na technickou kontrolu".

To má být něco jako nevýhoda?? Já nejsem taxikář, ale tady v USA musím na technickou kontrolu každých 12 měsíců a před prodloužením ŘP musím absolvovat zdravotní prohlídku..

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

L77u92m56í85r 28V57i75t55h85a

27. 9. 2017

Nejde o to, že taxikář musí, ale že uberista nemusí. Asi jste to tam u vás v USA špatně pochopil.

2 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M62i31c55h26a56e76l 77C96h97a25r67v61á48t

25. 9. 2017

Když člověk vidí tu přehlídku agresivních parazitů, obtěžujících spořádané občany...:-/

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít
Reklama

J82o74s86e30f 18S33u48k

24. 9. 2017

Marná sláva milí (hlavně ti nepoctiví pražští) taxikáři, době vašich snadných výdělků už začíná být (bohudík) odzvoněno - pokrok nezastavíte a raději se poohlédněte po nějakém novém (poctivém) zaměstnání. Mohli jste jíst, ale vy jste při tom ještě chtěli mlaskat ;-D.

3 2
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M78i40c42h63a87l 30K69u48d73l43á22č11e22k

23. 9. 2017

http://a2larm.cz/2017/09/kdo-zdani-uber-airbnb-a-spol/

2 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J91i20t89k35a 31P98o23l67a94k24o49v50a

23. 9. 2017

Neměly by být zaplacené PR články označeny? ;-D;-D;-D

4 3
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M30a39r19t80i97n 97K49a51l16e16n32s87k90ý

4. 10. 2017

Mely. Tohle je ale pomerne objektivni shrnuti stavu a ja se v tom clanku treba docetl spousty novych informaci. Jak jste prisla na to, ze je to reklama? To se jen tak zrodilo ve Vasi hlave?

0 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

D38a35n16i39e32l 64P13r65o49c55h72á84z60k98a

23. 9. 2017

Taxikáři by si také mohli založit svou platformu obcházející pravidla. Třeba takové i-taxi a už by nebyl žádný taxi, ale něco jiného bez pevných pravidel. Leda tak lze přimět stát, aby se rychle probral a začal něco dělat.

2 2
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J18i20r79k83a 26V92a23n66o90u60r66e74k

23. 9. 2017

Stat by mel delat uplne jine veci ;-)

4 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P45a72v59e15l 85R87o11k44y91t73a

23. 9. 2017

Stát by neměl regulovat něco co regulaci vůbec nepotřebuje.

4 3
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J17a38n 71M59i46t83l80e82n46e95r

24. 9. 2017

Ano dá se říci, že taková platforma existuje například http://www.vi3.cz/, kde je cena paušální a samozřejmě garantovaná. Což ovšem autoři článku naprosto ignorovali ...

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J47a98n 40M41i36t31l15e94n77e70r

24. 9. 2017

Což je legální platforma.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V43í54t 71B57r29z39o16b43o69h83a82t26ý

24. 9. 2017

Taxikáři, co jezdí pod dispečinkem nějakou aplikaci většinou mají, dost jich taky používá liftago. Ale těm taxikářům jde spíš o to, že většina řidičů UBERu nedodržuje docela tvrdé zákoné podmínky, tak jako oni.

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

F16r44a12n51t22i66š55e39k 85K17š23í70r

25. 9. 2017

To není chyba řidičů UBERU, ale jejich, že na takové podmínky přistoupili.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V37í45t 41B28r77z63o81b16o65h31a39t61ý

25. 9. 2017

Aha takže každý kdo nepřistoupí na placení daní a nebude se řídit zákony, které mu nevyhovují, tak to bude taky v pořádku?

2 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J65a24n 39M17i76t46l23e61n22e31r

25. 9. 2017

Bohužel tyto názory vycházejí, ze zmatečnosti článku, kde nerozlišují mezi firmou UBER a dopravci kteří přepravu sjednanou přes UBER realizují.... To je stejné jako kdyby řidiči, kteří jezdí výhradně na zavolání tvrdili, že jsou alternativní telefonní ústředna, jelikož nestojí na štaflu a předpisy taxislužby se jich tudíž netýkají...

0 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít
Reklama

J92a95n 38M83i19t48l49e48n84e36r

22. 9. 2017

Velký problém je, že kolem této služby koluje spousta mýtů a domněnek a bohužel tento článek spíš působí jako reklama UBERU . Která mimo jiné těží i z obecné averze lidí vůči skupině loupeživých a uřvaných taxikářů. Bylo by však dobré napsat jasná fakta, která mají oporu v zákoně. V právním státě je třeba se přizpůsobit místním zákonům, což také mnoho konkurenčních aplikací jako Liftago, Taxifi ) činní a nikoliv nějakým americkým společnostem, které na místní legislativu kašlou a šíří bludy, že jsou něco zázračného.

1) Aplikace Uber je pouze dispečink s rozšířenými funkcemi , obdobně jako například Liftago . Sám UBER ve svých všeobecných podmínkách tvrdí , že neposkytuje přepravní ani logistické služby.

2) V případě realizace přepravy zprostředkované aplikací, vzniká klasický závazkový vztah dle občanského zákoníku mezi zákazníkem co poptává přepravu a řidičem co službu nabízí.

3) Pravidla pro poskytování této služby jsou jasně definovány v zákoně 111/94 Sb. v aktuálním znění, kde § 2 říká , že : (9) Taxislužba je osobní doprava pro cizí potřeby, kterou se zajišťuje přeprava osob včetně jejich zavazadel vozidly určenými k přepravě nejvýše 9 osob včetně řidiče a která není linkovou osobní dopravou, mezinárodní kyvadlovou dopravou nebo příležitostnou osobní silniční dopravou.Jinou možnost zákon nepřipouští. Co se týče smluvní přepravy ta byla omezena novelou 102/2013 Sb - §2 odst. 10 pouze na dopravu podle písm a) nejvýše 9 osob včetně řidiče, jedná-li se o mezinárodní dopravu, nebo b) více než 9 osob včetně řidiče.

4) Přepravu lze provozovat bez taxametru i žlutého nápisu TAXI, podle §21 odst. 4 . To také prý řidiči UBERU činní. Spor je veden o elektronickém uzavírání přepravních smluv. Vždy se ale jedná o taxislužbu.

7 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P41e11t30r 82S96v87o64b16o11d75a

22. 9. 2017

Zákony se mají přizpůsobovat realitě a nikoliv naopak. Pokud by bylo v zákoně napsáno, že motorové vozidlo musí být vedeno běžcem s praporkem, tak je to argument proti automobilové dopravě, nebo o zastaralosti zákona?

3 3
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J59a83n 14M49i84t97l36e48n61e48r

22. 9. 2017

Ano souhlasím s Vámi, zákon chce novelizovat. Já jen chtěl doplnit fakta o současném stavu, která si autoři zjevně neobtěžovali zjišťovat. Místo toho třeba v článku napsáno třeba toto ( Nejlepší je poslední věta ;-D) :

Podle některých definic totiž Uber není taxi - vozidlo není jako taxi označené, nelze jej mávnutím zastavit na ulici a nemá taxametr. Proto by spíše mohlo odpovídat pojmu „smluvní přepravce“. Ten nemusí mít označené vozidlo, nelze jej zastavit mávnutím na ulici, nemusí mít taxametr - s tím rozdílem, že český zákon počítá s podepsanou smlouvou o přepravě, nikoli s oboustranným souhlasem prostřednictvím aplikace. S takovou variantou není v zákoně počítáno, protože v době jeho vzniku aplikace pro telefony neexistovaly.

S tím příliš nesouhlasí redakcí oslovený právník, který ve vztahu s touto kauzou nechce být jmenován

Zdroj: https://technet.idnes.cz/uber-taxi-zakony-budoucnost-dgd-/tec_technika.aspx?c=A170919_111119_tec_technika_nyv

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P93a60v57e15l 52K45a88s93í54k43, 66T27e46c13h30n64e92t56.19c88z

22. 9. 2017

Jinými slovy, v článku je uvedeno více výkladů. Proč je to podle vás špatně?

3 2
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V80í17t 60B45r70z18o90b88o98h20a22t11ý

22. 9. 2017

Nepřesností v článku máte víc, viz můj příspěvek o něco niž o tom, že je řidič taxi povinen mít zkoušku z právních předpisů a místopisu, což zákon nijak nezohledňuje a mít to nemusí. Naopak toto pouze v některých městech stanovují vyhláškou.

Dále píšete o tom, že řidič UBERu musí mít ze zákona jakousi cituji: "koncesi pro silniční přepravu osob vozidly do 3,5 tuny". Nic takového ale neexistuje. Zákon jasně stanovuje, že všechna osobní vozidla do 3,5t s nimiž je podnikáno v osobní, vnitrostátní dopravě s méně než 9 místy k sezení jsou považována za vozidla taxislužby. Řidiči UBERu bezesporu takovými auty podnikají jsou tedy taxikáři a musí tedy splňovat podmínky pro taxislužbu dle zákona 111/1994 Sb. stejně jako oni "klasičtí" taxikáři. Dle stejného zákona ovšem vozidlo taxislužby nemusí mít taxametr a v takovém případě dokonce nesmí být označeano a vizulně zaměnitelné jako vozidlo "klasické" taxislužby, byť o vozidlo taxislužby dle zákona jde. - Toto máte zkrátka v článku nepřesně, přičemž žádný jiný výklad zákona v tomto ani existovat nemůže.

3 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

E85d45u42a79r52d 24D39r61á97b70e60k

23. 9. 2017

takže smluvní dopravce (jak říkáte smluvní taxikář) který vozí třeba pro firmu zaměstnance do fabriky, nebo klienty hotelu z letiště do hotelu) musí dělat např. ty zkoušky z místopisu? To je docela přísný 8-o

0 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J67a19n 41M47i11t29l30e14n78e38r

24. 9. 2017

to co popisujete je takzvaná doprava pro "vlastní potřebu" - do toho spadá mimo jiné, když například provozovatel parkoviště vozí zdarma klienty na letiště ...

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J71a66n 85M10i21t44l44e53n10e93r

24. 9. 2017

Zkoušky z místopisu jsou v kompetenci města či obce, zákon 111/94 je neukládá, ale umožňuje obcím je stanovit vyhláškou. Jen doplním předchozí, pokud se jedná o smluvního nezávislého dopravce, tak opravdu musí být taxislužba ...

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V43í31t 65B40r10z69o50b22o78h26a56t89ý

24. 9. 2017

ne zkoušky z místopisu mít nemusí, pokud to nestanoví vyhláška města

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V20í55t 91B36r38z70o89b68o77h16a42t71ý

24. 9. 2017

jinak jak píše pan Mitlener, pokud by zaměstnanec "fabriky" nebo zaměstnanec hotelu vozil zákazníky do fabriky či klienty do hotelu služebním vozem, tak se to není případ taxikaření, pokud si ale hotel či fabrika na stejnou činnost objednají smluvního přepravce, tak to už taxislužba je

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J24a78n 55M78i40t78l94e17n97e75r

23. 9. 2017

Bohužel dezinformací je i samotný argument, že existuje více výkladů (pokud vyloučím výklady typu „jedna paní povídala“ ). Znění zákona je jednoznačné. Osobní doprava pro cizí potřeby, kterou se zajišťuje přeprava osob po ČR vozidly do 9 osob, která není linkovou osobní dopravou je vždy taxislužbou. Zákon rozlišuje dva typy vozidel taxislužby. „Klasické“ vozidlo taxislužby, jak jej známe, a pak vozidlo taxislužby, kterým budou poskytovány pouze a výhradně přepravy na základě předchozích uzavřených písemných smluv ( to můžete nazývat vozidlo „smluvní“ taxislužby). Doporučuji Vám nastudovat :

https://www.mdcr.cz/Dokumenty/Verejna-doprava/Taxisluzba/FAQ-casto-kladene-otazky?returl=/Dokumenty/Verejna-doprava/Taxisluzba

a

https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokumenty/Verejna-doprava/Taxisluzba/Metodika,-stanoviska,-doporuceni/Metodicke-stanovisko-Ministerstva-dopravy.doc.aspx

Co se týká sporu, který je veden u Evropského soudu, jedná se o to, zda UBER je informační společnost ( jak o sobě tvrdí ) či poskytovatel přepravních a logistických služeb (jak tvrdí španělská asociace taxi)... Pokud budeme akceptovat právní názor UBERu ( že jsou pouze informační společnost a přepravní služby neposkytují) , tak podle české legislativy jsou zákonem 111/94 vázáni řidiči kteří „pro Uber jezdí“ a jsou tedy taxislužbou. Uber pak působí obdobně jako telefonní operátor,přes který si dva subjekty prostřednictvím jeho služeb dohodnou závazkový vztah dle OZ.

2 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M27i46c53h11a46l 41K77u18d34l62á81č81e56k

23. 9. 2017

Chcete říci, že se zákony evropských zemí mají přizpůsobit imigrantům ? Úplně stejná predátorská invaze. Demokracie naštěstí funguje mnoho let jinak, a ne tak jak si ji představují lidé jako vy a manažeři ubru. Co když za rok přijde jiná firma a taky nebude dodržovat zákony, a bude tvrdit, že jsou špatné, tak to znova budeme měnit, a potom znova a znova, jak si ta která firma pískne ? Zákony jsou většinou na ochranu spotřebitele a ne firem. Pokud chce uber měnit zákony, nechť postupuje jako každý jiný, tzn legislativní cestou, nejsou nadlidi. Jinak je musí dodržovat jako každý jiný. Celý národ nekouří v hospodách, ale v uber hospodě by to šlo a ještě by byli hrdinové, to je logika jak řemen. A lidé a podnikatelé co zákony dodržují jsou hlupáci.

1 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P40e18t84r 15K72o63u40k26a36l

24. 9. 2017

Pokud chceme nějaký vývoj a nezamrznout, tak se musí přizpůsobovat zákony. Ale nikde přece není psáno, že se přizpůsobí jak si některá firma pískne. Od toho máme zástupce voličů, tedy parlament, tam rozhodnou zdali a jak ty zákony změníme, můžou i dojít k závěru, že je měnit nechceme a pak se bude muset firma přizpůsobit nebo odejít z trhu.

2 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M87a92r26t30i24n 71K81a98l30e49n90s43k38ý

4. 10. 2017

Vy take ty imigranty narvete koukam vsude.......... cely Vas prispevek je hrozny blabol, ve kterem davate jasne najevo, ze nechapete jak jadro tohoto problemu tak problematiku tvorby zakonů. A evidentne ani problematiku migrace.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V55í81t 37B33r58z89o69b80o78h89a41t32ý

22. 9. 2017

Článek je plný nepřesností, mimo jiné taky tvrdí, že řidič taxislužby musí mít zkoušku z právních předpisů a místopisu. Přitom toto není podmínkou pro získání průkazu řidiče taxislužby, zákon tohle nevyžaduje, ale některá města (zdaleka ne všechny) tohle stanovují vyhláškou.

2 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M25a70r54c73e32l 52P67o59k89o57r59n83ý

21. 9. 2017

V Barceloně jsme se nechali odvézt taxíkem a po vystoupení jsme si chtěli domluvit ranní odvoz z cargo přístavu v 7 hodin. Taxikář se pokřižoval,rozhlédl se jestli to někdo nezaslechl a že si to máme domluvit na dispu. Jinak by prý přišel o koncesi. To u nás nejde :-(

3 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T25o26m16á36š 34M41u41r89ň23á12k

21. 9. 2017

Není to náhodou tak, že když řidič zaviní tu nehodu tak pojišťovna nezaplatí nic ani spolujezdci a ten to musí sám vymáhat po řidiči?

0 3
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P61a13v76e49l 15F49l55a54j19š13h83a97n98s

21. 9. 2017

Není. Pojišťovna bude plnit, i kdyby to auto nebylo pojištěné vůbec. Je to jejich povinnost.

2 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T10o36m35á97š 95M33u82r47ň96á31k

21. 9. 2017

Musi snad plnit vuci vozidlu co to nezavinilo, ale pokud ridic UBER to zavini tak jemu ani jeho posadce nic platit nemusi ne?

0 2
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P53a17v41e82l 43F56l47a57j51š19h22a18n51s

21. 9. 2017

Pojišťovna plní všem. Tečka. Nebo jste snad někdy četl o tom, že když se srazila dvě auta, tak spolujezdce viníka-řidiče nechali umřít, protože nemocnici by nikdo neproplatil léčbu? Spolujezdec řidiče-viníka je na tom stejně nevinně jako kterýkoliv jiný účastník nehody.

3 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T95o82m47á27š 13M44u48r55ň98á27k

21. 9. 2017

Nemyslim zdravotni osetreni, ale odskodneni za uraz nebo za smrt.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P27a16v98e98l 43F44l65a39j63š63h80a33n41s

21. 9. 2017

Je to to samé. Spolujezdec řidiče uberu je ve stejném postavení jako řidič a spolujezdci druhého vozidla či třeba chodci.

3 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P73e66t22r 97H70á55j42e88k

22. 9. 2017

z finančního odškodnění za újmu plněnou z povinného ručení jsou vyjmuti rodinní příslušníci viníka.

0 3
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

E74d53u89a23r76d 43D56r14á22b85e78k

23. 9. 2017

aha, tak proto na dovolenou s přáteli jezdí spolujezdci zásadně ve voze přátel, nikoliv s vlastní rodinou ;-D;-D

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R57o53l69a71n50d72o 60A89r45i76a10s

22. 9. 2017

bez problémů lze pojistit na ten typ škodní události ostatní cestující (nikoli příslušníky rodiny) zela běžné u firemních vozidel.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M66i37r41o23s24l69a27v 85H58u59b60á15č15e78k

21. 9. 2017

25 procent z tržeb je podle mne zlodějna, to ať se na mne Uber nezlobí. Protože je to vlastně ZA NIC. Aplikace se musí koupit, jako například Windows a Microsoft taky nemůže chtít 25 % za každé spuštění Windows....

3 6
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P50a60v88e78l 51F66l42a55j20š37h47a24n66s

21. 9. 2017

Však také s nima jezdit nemusíte (jako řidič). Nijak vás nenutí. Apple si také bere 30% z ceny aplikace pro iPhone (Google je na tom podobně) a přesto je hromada vývojářů, kteří pro iPhone i Android vyvíjejí. Pokud poplatek 25% z tržby neodpovídá realitě, kolik by to opravdu mělo být, tak se zajisté objeví konkurenční platforma, která to bude dělat za méně peněz...

5 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J73a84n 55K87r66p81e74c

21. 9. 2017

da se jit nekolika ruznymi cestami. bud jako v praze, kde diky jiste sorte taxikaru (ne nepodobne perosnam drive zvanym vekslaci) lidem jzdeni taxikem natolik zprotivi, ze radsi vuziji jine sluzby. anebo jako npr. v olomouci, kde ma vetsina taxi stanovenou pevnou sazbu jizdneho (npr. 79 Kc za jizdu z A do B v ramci mesta). me to prijde, ze prazsti taxikari zamrzli v 90tych letech a odmitaji se probrat z hybernace. ostatne utoky na ridice uberu toto jen podtrhuji. a po tomto, panove taxikari z prahy, si s vami uz do vozu nikdy nesednu. to radsi pojedu mastnou tyci (autobusem). a to jsem i pres vnitrni sebezapreni cas od casu s vami prave na a z ruzynskeho letiste jezdil. po tom, co jste na ruzyni predvedli, jste se u me zdiskretitovali uplne vsichni. a za to vam, panove, nas...

3 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

E85d62u80a62r29d 86D85r36á36b28e96k

23. 9. 2017

je to mafie, maj i svého bosse (kmotra), to jen tak nerozmrzne, jsou v tom velký prachy

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

A48l64e91x10a22n70d21r 93Š19í66r

21. 9. 2017

To neuvěřitelně hloupý článek, plácání o ničem, údajné právní nejasnosti, souhrnem (záměrné?) zatemňování skutečnosti. Jsou autoři placeni od UBER?? Věc je přitom naprosto jasná, na jeden řádek - UBER a jeho řidiči ze svého podnikání NEPLATÍ DANĚ Z PŘÍJMU. Aspoň jsem nikde neviděl, že by se bránili tím, že daně poctivě odvádějí. Brání se nesmyslem, že se jedná o "sdílenou ekonomiku", tzn. "spolujízdu", a z toho, co cestující přispěje řidiči na náklady, se přeci daň neplatí. Že je to pitomost, UBER moc dobře ví, jen to zkouší a hraje na to, že spoustě omezených lidí to prostě nedojde (a budou se hloupě handrkovat o taxametru, nápisu Taxi, atd. atd. - vis diskuse). Jestli je to taxi, nebo smluvní přeprava, je naprosto lhostejné. Až někde uvidím informaci, že UBER svezl za rok tolik a tolik lidí,vybral od nich tolik a tolik peněz a odvedl z toho daň, tak jim napíšu omluvný dopis, nasypu si popel na hlavu a 3 dny budu klečet na hrachu.

5 18
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít
Reklama