Reklama

Diskuse k článku

Proč UBER tak děsí taxikáře? Jak porušuje zákon, není jasné

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

T59o25m20á15š 77K20u19c79h71a94ř

1. 10. 2017

Řidič Uberu by měl platit vyšší povinné ručení ručení, stejně jako řidič taxi, či jiný provozovatel smluvní přepravy osov. To je logické. Co ale nechápu je, že v případě nehody a pojistného plnění není za toto nezaplacené pojištěni trestán stejným metrem, jako ten, kdo povinné ručení nezaplatil vůbec. Uber by měl pojišťovnám automaticky poskytovat data řidičů, aby ty se mohly odpovídajícího poplatku domáhat. Nevidím důvod, proč by toto měli ostatní řidiči dotovat.

1 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

L42i39b89o70r 97V87a18v72ř64í93k

28. 9. 2017

Hezký článek podněcující přemýšlení.

3 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

A88d35a23m 95F22a26r76i71n23i78c

3. 10. 2017

jo snazi se rozebrat temu ze vsech uhlu ale tam kde je hlavni tema clanku opomneli spomenout problem ze zakon o silnicni doprave 111 zarazuje Uber do taxi sluzby... teda kdyz ji berete uber jako verejnou sluzbu .. tudiz spis polofakty ... ikdyz ten z kooperativy teda prekvapil

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J59a20n 18P79r53o53c89h92a74z50k41a

26. 9. 2017

"Taxikář musí každých 12 měsíců na technickou kontrolu".

To má být něco jako nevýhoda?? Já nejsem taxikář, ale tady v USA musím na technickou kontrolu každých 12 měsíců a před prodloužením ŘP musím absolvovat zdravotní prohlídku..

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

L76u93m83í63r 98V76i32t58h66a

27. 9. 2017

Nejde o to, že taxikář musí, ale že uberista nemusí. Asi jste to tam u vás v USA špatně pochopil.

2 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M52i72c25h29a71e69l 89C96h18a65r92v41á17t

25. 9. 2017

Když člověk vidí tu přehlídku agresivních parazitů, obtěžujících spořádané občany...:-/

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít
Reklama

J58o25s82e29f 80S89u54k

24. 9. 2017

Marná sláva milí (hlavně ti nepoctiví pražští) taxikáři, době vašich snadných výdělků už začíná být (bohudík) odzvoněno - pokrok nezastavíte a raději se poohlédněte po nějakém novém (poctivém) zaměstnání. Mohli jste jíst, ale vy jste při tom ještě chtěli mlaskat ;-D.

3 2
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M43i28c78h89a52l 57K57u28d22l58á27č10e49k

23. 9. 2017

http://a2larm.cz/2017/09/kdo-zdani-uber-airbnb-a-spol/

2 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J63i22t16k47a 92P59o80l83a98k95o65v84a

23. 9. 2017

Neměly by být zaplacené PR články označeny? ;-D;-D;-D

4 3
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M47a44r86t34i48n 25K56a51l68e22n18s54k45ý

4. 10. 2017

Mely. Tohle je ale pomerne objektivni shrnuti stavu a ja se v tom clanku treba docetl spousty novych informaci. Jak jste prisla na to, ze je to reklama? To se jen tak zrodilo ve Vasi hlave?

0 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

D39a29n22i41e77l 94P16r75o41c66h94á13z75k81a

23. 9. 2017

Taxikáři by si také mohli založit svou platformu obcházející pravidla. Třeba takové i-taxi a už by nebyl žádný taxi, ale něco jiného bez pevných pravidel. Leda tak lze přimět stát, aby se rychle probral a začal něco dělat.

2 2
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J86i39r72k59a 28V81a33n66o19u23r41e86k

23. 9. 2017

Stat by mel delat uplne jine veci ;-)

4 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P20a11v52e97l 93R10o97k91y56t30a

23. 9. 2017

Stát by neměl regulovat něco co regulaci vůbec nepotřebuje.

4 3
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J60a71n 67M28i70t77l71e13n29e39r

24. 9. 2017

Ano dá se říci, že taková platforma existuje například http://www.vi3.cz/, kde je cena paušální a samozřejmě garantovaná. Což ovšem autoři článku naprosto ignorovali ...

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J44a49n 74M63i39t48l57e35n62e15r

24. 9. 2017

Což je legální platforma.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V61í13t 28B46r17z95o73b87o68h10a12t77ý

24. 9. 2017

Taxikáři, co jezdí pod dispečinkem nějakou aplikaci většinou mají, dost jich taky používá liftago. Ale těm taxikářům jde spíš o to, že většina řidičů UBERu nedodržuje docela tvrdé zákoné podmínky, tak jako oni.

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

F88r40a18n21t87i60š63e62k 87K46š19í21r

25. 9. 2017

To není chyba řidičů UBERU, ale jejich, že na takové podmínky přistoupili.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V56í74t 61B77r44z64o61b49o66h93a25t98ý

25. 9. 2017

Aha takže každý kdo nepřistoupí na placení daní a nebude se řídit zákony, které mu nevyhovují, tak to bude taky v pořádku?

2 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J68a48n 80M62i80t97l24e59n39e42r

25. 9. 2017

Bohužel tyto názory vycházejí, ze zmatečnosti článku, kde nerozlišují mezi firmou UBER a dopravci kteří přepravu sjednanou přes UBER realizují.... To je stejné jako kdyby řidiči, kteří jezdí výhradně na zavolání tvrdili, že jsou alternativní telefonní ústředna, jelikož nestojí na štaflu a předpisy taxislužby se jich tudíž netýkají...

0 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít
Reklama

J70a84n 33M30i36t69l74e97n52e72r

22. 9. 2017

Velký problém je, že kolem této služby koluje spousta mýtů a domněnek a bohužel tento článek spíš působí jako reklama UBERU . Která mimo jiné těží i z obecné averze lidí vůči skupině loupeživých a uřvaných taxikářů. Bylo by však dobré napsat jasná fakta, která mají oporu v zákoně. V právním státě je třeba se přizpůsobit místním zákonům, což také mnoho konkurenčních aplikací jako Liftago, Taxifi ) činní a nikoliv nějakým americkým společnostem, které na místní legislativu kašlou a šíří bludy, že jsou něco zázračného.

1) Aplikace Uber je pouze dispečink s rozšířenými funkcemi , obdobně jako například Liftago . Sám UBER ve svých všeobecných podmínkách tvrdí , že neposkytuje přepravní ani logistické služby.

2) V případě realizace přepravy zprostředkované aplikací, vzniká klasický závazkový vztah dle občanského zákoníku mezi zákazníkem co poptává přepravu a řidičem co službu nabízí.

3) Pravidla pro poskytování této služby jsou jasně definovány v zákoně 111/94 Sb. v aktuálním znění, kde § 2 říká , že : (9) Taxislužba je osobní doprava pro cizí potřeby, kterou se zajišťuje přeprava osob včetně jejich zavazadel vozidly určenými k přepravě nejvýše 9 osob včetně řidiče a která není linkovou osobní dopravou, mezinárodní kyvadlovou dopravou nebo příležitostnou osobní silniční dopravou.Jinou možnost zákon nepřipouští. Co se týče smluvní přepravy ta byla omezena novelou 102/2013 Sb - §2 odst. 10 pouze na dopravu podle písm a) nejvýše 9 osob včetně řidiče, jedná-li se o mezinárodní dopravu, nebo b) více než 9 osob včetně řidiče.

4) Přepravu lze provozovat bez taxametru i žlutého nápisu TAXI, podle §21 odst. 4 . To také prý řidiči UBERU činní. Spor je veden o elektronickém uzavírání přepravních smluv. Vždy se ale jedná o taxislužbu.

7 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P65e19t34r 59S31v21o20b34o44d50a

22. 9. 2017

Zákony se mají přizpůsobovat realitě a nikoliv naopak. Pokud by bylo v zákoně napsáno, že motorové vozidlo musí být vedeno běžcem s praporkem, tak je to argument proti automobilové dopravě, nebo o zastaralosti zákona?

3 3
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J38a32n 45M92i22t29l21e82n98e17r

22. 9. 2017

Ano souhlasím s Vámi, zákon chce novelizovat. Já jen chtěl doplnit fakta o současném stavu, která si autoři zjevně neobtěžovali zjišťovat. Místo toho třeba v článku napsáno třeba toto ( Nejlepší je poslední věta ;-D) :

Podle některých definic totiž Uber není taxi - vozidlo není jako taxi označené, nelze jej mávnutím zastavit na ulici a nemá taxametr. Proto by spíše mohlo odpovídat pojmu „smluvní přepravce“. Ten nemusí mít označené vozidlo, nelze jej zastavit mávnutím na ulici, nemusí mít taxametr - s tím rozdílem, že český zákon počítá s podepsanou smlouvou o přepravě, nikoli s oboustranným souhlasem prostřednictvím aplikace. S takovou variantou není v zákoně počítáno, protože v době jeho vzniku aplikace pro telefony neexistovaly.

S tím příliš nesouhlasí redakcí oslovený právník, který ve vztahu s touto kauzou nechce být jmenován

Zdroj: https://technet.idnes.cz/uber-taxi-zakony-budoucnost-dgd-/tec_technika.aspx?c=A170919_111119_tec_technika_nyv

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P47a93v61e27l 41K90a91s21í44k34, 78T90e94c71h36n12e39t56.12c59z

22. 9. 2017

Jinými slovy, v článku je uvedeno více výkladů. Proč je to podle vás špatně?

3 2
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V85í13t 35B93r91z41o62b86o36h24a50t63ý

22. 9. 2017

Nepřesností v článku máte víc, viz můj příspěvek o něco niž o tom, že je řidič taxi povinen mít zkoušku z právních předpisů a místopisu, což zákon nijak nezohledňuje a mít to nemusí. Naopak toto pouze v některých městech stanovují vyhláškou.

Dále píšete o tom, že řidič UBERu musí mít ze zákona jakousi cituji: "koncesi pro silniční přepravu osob vozidly do 3,5 tuny". Nic takového ale neexistuje. Zákon jasně stanovuje, že všechna osobní vozidla do 3,5t s nimiž je podnikáno v osobní, vnitrostátní dopravě s méně než 9 místy k sezení jsou považována za vozidla taxislužby. Řidiči UBERu bezesporu takovými auty podnikají jsou tedy taxikáři a musí tedy splňovat podmínky pro taxislužbu dle zákona 111/1994 Sb. stejně jako oni "klasičtí" taxikáři. Dle stejného zákona ovšem vozidlo taxislužby nemusí mít taxametr a v takovém případě dokonce nesmí být označeano a vizulně zaměnitelné jako vozidlo "klasické" taxislužby, byť o vozidlo taxislužby dle zákona jde. - Toto máte zkrátka v článku nepřesně, přičemž žádný jiný výklad zákona v tomto ani existovat nemůže.

3 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

E25d53u65a27r24d 72D42r89á30b28e23k

23. 9. 2017

takže smluvní dopravce (jak říkáte smluvní taxikář) který vozí třeba pro firmu zaměstnance do fabriky, nebo klienty hotelu z letiště do hotelu) musí dělat např. ty zkoušky z místopisu? To je docela přísný 8-o

0 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J10a25n 59M40i50t31l85e26n80e35r

24. 9. 2017

to co popisujete je takzvaná doprava pro "vlastní potřebu" - do toho spadá mimo jiné, když například provozovatel parkoviště vozí zdarma klienty na letiště ...

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J95a56n 60M89i35t32l49e58n38e34r

24. 9. 2017

Zkoušky z místopisu jsou v kompetenci města či obce, zákon 111/94 je neukládá, ale umožňuje obcím je stanovit vyhláškou. Jen doplním předchozí, pokud se jedná o smluvního nezávislého dopravce, tak opravdu musí být taxislužba ...

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V37í37t 78B28r69z83o25b83o69h69a65t84ý

24. 9. 2017

ne zkoušky z místopisu mít nemusí, pokud to nestanoví vyhláška města

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V93í75t 81B31r45z15o37b33o81h89a56t18ý

24. 9. 2017

jinak jak píše pan Mitlener, pokud by zaměstnanec "fabriky" nebo zaměstnanec hotelu vozil zákazníky do fabriky či klienty do hotelu služebním vozem, tak se to není případ taxikaření, pokud si ale hotel či fabrika na stejnou činnost objednají smluvního přepravce, tak to už taxislužba je

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J65a33n 46M20i49t71l88e88n92e14r

23. 9. 2017

Bohužel dezinformací je i samotný argument, že existuje více výkladů (pokud vyloučím výklady typu „jedna paní povídala“ ). Znění zákona je jednoznačné. Osobní doprava pro cizí potřeby, kterou se zajišťuje přeprava osob po ČR vozidly do 9 osob, která není linkovou osobní dopravou je vždy taxislužbou. Zákon rozlišuje dva typy vozidel taxislužby. „Klasické“ vozidlo taxislužby, jak jej známe, a pak vozidlo taxislužby, kterým budou poskytovány pouze a výhradně přepravy na základě předchozích uzavřených písemných smluv ( to můžete nazývat vozidlo „smluvní“ taxislužby). Doporučuji Vám nastudovat :

https://www.mdcr.cz/Dokumenty/Verejna-doprava/Taxisluzba/FAQ-casto-kladene-otazky?returl=/Dokumenty/Verejna-doprava/Taxisluzba

a

https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokumenty/Verejna-doprava/Taxisluzba/Metodika,-stanoviska,-doporuceni/Metodicke-stanovisko-Ministerstva-dopravy.doc.aspx

Co se týká sporu, který je veden u Evropského soudu, jedná se o to, zda UBER je informační společnost ( jak o sobě tvrdí ) či poskytovatel přepravních a logistických služeb (jak tvrdí španělská asociace taxi)... Pokud budeme akceptovat právní názor UBERu ( že jsou pouze informační společnost a přepravní služby neposkytují) , tak podle české legislativy jsou zákonem 111/94 vázáni řidiči kteří „pro Uber jezdí“ a jsou tedy taxislužbou. Uber pak působí obdobně jako telefonní operátor,přes který si dva subjekty prostřednictvím jeho služeb dohodnou závazkový vztah dle OZ.

2 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M31i12c70h12a25l 42K65u51d36l86á94č15e23k

23. 9. 2017

Chcete říci, že se zákony evropských zemí mají přizpůsobit imigrantům ? Úplně stejná predátorská invaze. Demokracie naštěstí funguje mnoho let jinak, a ne tak jak si ji představují lidé jako vy a manažeři ubru. Co když za rok přijde jiná firma a taky nebude dodržovat zákony, a bude tvrdit, že jsou špatné, tak to znova budeme měnit, a potom znova a znova, jak si ta která firma pískne ? Zákony jsou většinou na ochranu spotřebitele a ne firem. Pokud chce uber měnit zákony, nechť postupuje jako každý jiný, tzn legislativní cestou, nejsou nadlidi. Jinak je musí dodržovat jako každý jiný. Celý národ nekouří v hospodách, ale v uber hospodě by to šlo a ještě by byli hrdinové, to je logika jak řemen. A lidé a podnikatelé co zákony dodržují jsou hlupáci.

1 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P37e72t75r 17K87o11u81k14a55l

24. 9. 2017

Pokud chceme nějaký vývoj a nezamrznout, tak se musí přizpůsobovat zákony. Ale nikde přece není psáno, že se přizpůsobí jak si některá firma pískne. Od toho máme zástupce voličů, tedy parlament, tam rozhodnou zdali a jak ty zákony změníme, můžou i dojít k závěru, že je měnit nechceme a pak se bude muset firma přizpůsobit nebo odejít z trhu.

2 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M88a71r60t27i91n 46K58a29l93e94n33s10k71ý

4. 10. 2017

Vy take ty imigranty narvete koukam vsude.......... cely Vas prispevek je hrozny blabol, ve kterem davate jasne najevo, ze nechapete jak jadro tohoto problemu tak problematiku tvorby zakonů. A evidentne ani problematiku migrace.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V60í28t 73B13r22z90o25b48o29h30a70t27ý

22. 9. 2017

Článek je plný nepřesností, mimo jiné taky tvrdí, že řidič taxislužby musí mít zkoušku z právních předpisů a místopisu. Přitom toto není podmínkou pro získání průkazu řidiče taxislužby, zákon tohle nevyžaduje, ale některá města (zdaleka ne všechny) tohle stanovují vyhláškou.

2 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M96a69r22c39e50l 51P40o56k73o22r75n53ý

21. 9. 2017

V Barceloně jsme se nechali odvézt taxíkem a po vystoupení jsme si chtěli domluvit ranní odvoz z cargo přístavu v 7 hodin. Taxikář se pokřižoval,rozhlédl se jestli to někdo nezaslechl a že si to máme domluvit na dispu. Jinak by prý přišel o koncesi. To u nás nejde :-(

3 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T98o23m32á18š 49M43u71r91ň72á57k

21. 9. 2017

Není to náhodou tak, že když řidič zaviní tu nehodu tak pojišťovna nezaplatí nic ani spolujezdci a ten to musí sám vymáhat po řidiči?

0 3
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P76a51v43e51l 62F68l18a44j54š73h78a93n86s

21. 9. 2017

Není. Pojišťovna bude plnit, i kdyby to auto nebylo pojištěné vůbec. Je to jejich povinnost.

2 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T93o60m14á26š 41M87u33r66ň10á90k

21. 9. 2017

Musi snad plnit vuci vozidlu co to nezavinilo, ale pokud ridic UBER to zavini tak jemu ani jeho posadce nic platit nemusi ne?

0 2
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P11a23v12e94l 65F28l61a81j25š31h34a22n44s

21. 9. 2017

Pojišťovna plní všem. Tečka. Nebo jste snad někdy četl o tom, že když se srazila dvě auta, tak spolujezdce viníka-řidiče nechali umřít, protože nemocnici by nikdo neproplatil léčbu? Spolujezdec řidiče-viníka je na tom stejně nevinně jako kterýkoliv jiný účastník nehody.

3 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T87o16m98á76š 86M64u77r31ň78á29k

21. 9. 2017

Nemyslim zdravotni osetreni, ale odskodneni za uraz nebo za smrt.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P29a45v24e87l 38F54l59a83j33š19h51a51n50s

21. 9. 2017

Je to to samé. Spolujezdec řidiče uberu je ve stejném postavení jako řidič a spolujezdci druhého vozidla či třeba chodci.

3 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P49e66t22r 77H36á22j96e77k

22. 9. 2017

z finančního odškodnění za újmu plněnou z povinného ručení jsou vyjmuti rodinní příslušníci viníka.

0 3
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

E22d78u43a81r75d 30D13r72á52b70e70k

23. 9. 2017

aha, tak proto na dovolenou s přáteli jezdí spolujezdci zásadně ve voze přátel, nikoliv s vlastní rodinou ;-D;-D

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R50o88l35a46n64d58o 36A29r51i10a94s

22. 9. 2017

bez problémů lze pojistit na ten typ škodní události ostatní cestující (nikoli příslušníky rodiny) zela běžné u firemních vozidel.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M66i32r51o79s54l49a68v 26H35u94b75á39č16e38k

21. 9. 2017

25 procent z tržeb je podle mne zlodějna, to ať se na mne Uber nezlobí. Protože je to vlastně ZA NIC. Aplikace se musí koupit, jako například Windows a Microsoft taky nemůže chtít 25 % za každé spuštění Windows....

3 6
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P70a15v84e46l 56F32l48a53j16š94h28a58n43s

21. 9. 2017

Však také s nima jezdit nemusíte (jako řidič). Nijak vás nenutí. Apple si také bere 30% z ceny aplikace pro iPhone (Google je na tom podobně) a přesto je hromada vývojářů, kteří pro iPhone i Android vyvíjejí. Pokud poplatek 25% z tržby neodpovídá realitě, kolik by to opravdu mělo být, tak se zajisté objeví konkurenční platforma, která to bude dělat za méně peněz...

5 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J90a69n 40K29r59p91e22c

21. 9. 2017

da se jit nekolika ruznymi cestami. bud jako v praze, kde diky jiste sorte taxikaru (ne nepodobne perosnam drive zvanym vekslaci) lidem jzdeni taxikem natolik zprotivi, ze radsi vuziji jine sluzby. anebo jako npr. v olomouci, kde ma vetsina taxi stanovenou pevnou sazbu jizdneho (npr. 79 Kc za jizdu z A do B v ramci mesta). me to prijde, ze prazsti taxikari zamrzli v 90tych letech a odmitaji se probrat z hybernace. ostatne utoky na ridice uberu toto jen podtrhuji. a po tomto, panove taxikari z prahy, si s vami uz do vozu nikdy nesednu. to radsi pojedu mastnou tyci (autobusem). a to jsem i pres vnitrni sebezapreni cas od casu s vami prave na a z ruzynskeho letiste jezdil. po tom, co jste na ruzyni predvedli, jste se u me zdiskretitovali uplne vsichni. a za to vam, panove, nas...

3 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

E83d75u59a33r50d 58D33r83á53b44e55k

23. 9. 2017

je to mafie, maj i svého bosse (kmotra), to jen tak nerozmrzne, jsou v tom velký prachy

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

A22l95e39x35a86n31d44r 15Š52í72r

21. 9. 2017

To neuvěřitelně hloupý článek, plácání o ničem, údajné právní nejasnosti, souhrnem (záměrné?) zatemňování skutečnosti. Jsou autoři placeni od UBER?? Věc je přitom naprosto jasná, na jeden řádek - UBER a jeho řidiči ze svého podnikání NEPLATÍ DANĚ Z PŘÍJMU. Aspoň jsem nikde neviděl, že by se bránili tím, že daně poctivě odvádějí. Brání se nesmyslem, že se jedná o "sdílenou ekonomiku", tzn. "spolujízdu", a z toho, co cestující přispěje řidiči na náklady, se přeci daň neplatí. Že je to pitomost, UBER moc dobře ví, jen to zkouší a hraje na to, že spoustě omezených lidí to prostě nedojde (a budou se hloupě handrkovat o taxametru, nápisu Taxi, atd. atd. - vis diskuse). Jestli je to taxi, nebo smluvní přeprava, je naprosto lhostejné. Až někde uvidím informaci, že UBER svezl za rok tolik a tolik lidí,vybral od nich tolik a tolik peněz a odvedl z toho daň, tak jim napíšu omluvný dopis, nasypu si popel na hlavu a 3 dny budu klečet na hrachu.

5 18
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít
Reklama