Reklama

P69e54t57r 42M44a13z68á31k

20. 9. 2017

A nebylo by hezké zmínit v článku aspoň letmo Liftago?

Taková hezká, dokonce původem česká služba, která nabízí taxikářům (kteří chtějí být poctiví a féroví) úplně stejné prostředí a možnosti, jako Uber (ok, ceny jsou o něco vyšší, ale pořád dobrý a máte jistotu, že auto je pojištěný, taxikář registrovanej atd.)

Vezmu mobil, otevřu Liftago, zadám žádanou cestu, odešlu požadavek a taxikáři v dosahu mohou projevit zájem - Liftago mi zobrazí nabídky a já si z nich vyberu (podle předem odhadnuté ceny, hodnocení taxikáře ostatními uživateli, typu vozu, dojezdového času...), taxikář mě odveze, já mu zaplatim (normálně podle taxametru) a v Liftagu ho hezky ohodnotim.

A je to přístupný všem taxikářům bez rozdílu, takže kdo to využívat chce, ten může. Doteď sem nikdy nejel s nikym kdo by měl hodnocení pod 4.8* (ani sem zatim neviděl v nabídkách nikoho kdo by měl míň jak 4.5*) a kvalita tomu vždy odpovídala, cena se nelišila od odhadu nikdy víc, než o deset nebo patnáct korun (nějaká ta kolona, objížďka havárky...) - prostě klid a pohoda, všechno legální, taxikáři od Liftaga spokojený, že to funguje...

...ale to by holt ta šmelinářská část taxikářů musela mít ochotu přestat podvádět a krást a jezdit za transparentních podmínek, že.

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J51a42n 23R95o55l62l78o

20. 9. 2017

Kdysi jsem jezdil jako taxikar a pamatuji si na tu dobu kdy me znali vsichni a i ja znal vsechny zlodeje, slapky, vekslaky, fetaky a za poskytnuti sexualnich sluzeb jsem vozil zadarmo barmanky domu. Tahle forma zivota byla bezstarostna, protoze co jsem nevyjezdil to jsem si vysmelil. Policajti si ke me jezdili kupovat autoradia pro sve zname a bylo nam dobre. Tak se jim nedivte ze si nechcou vzit zlaty dul a prijit o vsechny ty kontakty. Jednoho dne jsem s tim zkoncil a uz 20 let jsem v taxiku nesedel. Taxisluzba je vynosna MAFIE a UBER to nebude mit s nima lehke.

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T55o94m53á45š 92T98a86t42í88č97e25k

20. 9. 2017

Já bych neřekl politicky-korektně, že UBER bere taxíkářům práci, ale že jim omezuje možnosti krást.

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

L84u58k89á15š 80K50m21e55n79t

20. 9. 2017

Tak on se Uber trošičku zvrtnul do něčeho, čím asi původně ani být neměl. Myšlenka sdílení vozidel není nic nového a celkově má svůj smysl. U řady lidí je to standard, pokud pravidelně jezdí určitou trasu, tak si hledají někoho, kdo pojede s nimi a přispěje na benzín. Jako student jsem takhle vozil spoustu lidí, studentů stejné školy. Díky tomu byla cesta autem cenově výhodnější jak vlak nebo autobus, k tomu rychlejší pohodlnější a až před barák :). Uber je skvělá služba, jak takové lidi najít. V tomto směru je dobrý nápad.

Na druhou stranu se to bohužel zvrhlo do formy živnosti, kdy řada lidí místo hledání spolucestujících dělá prostě taxikáře. A tady je to právě sporné. Pokud se tím živí, pak by měl podléhat stejným pravidlům jako ostatní, tedy minimálně ten příjem přiznat a zdanit.

Nicméně vzhledem k tomu, jak se dnes chovají taxikáři, jak ničí pověst naší země, tak jim konkurenci v podobě Uberu ze srdce přeju. Pražští taxikáři okrádající zákazníky jsou asi ten největší lidský odpad, s jakým se u nás můžete setkat. Cizinci už pomalu počítají s tím, že se taxík pokusí okrást a že s tím nejspíš nic nenadělají. Tedy nadělají, objednají si odvoz přes Uber, kde je cena jasně daná a mají klid.

Morálně a nejspíše i právně je tedy Uber problém, ale pořád je to menší zlo, než taxi v Praze. A dokud nebude důsledně došlápnuto na zloděje taxikáře, tak budu Uberu jen fandit. Uber si totiž zákazníci chválí, o taxikářích se to říct rozhodně nedá.

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M35a64r80t19i89n 36K43u42č95e95r32a

20. 9. 2017

Kdyby taxikáři nabyli až zahraničně proslulí okrádáním turistů, tak by lidé nehledali něco jiného;-D

Chápu je, že přicházejí o zákazníky.

Ale to by za chvíli mohli křičet třeba mobilní operátoři, že jim Skype snižuje tržby za telefonování;-D

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M57a74r90t67i72n 50R15o40m44a81n

20. 9. 2017

To by ma zaujímalo, či tí taxikári v Tescu platia u normálnej kasy alebo samoobslužnej :D

Facebook Twitter Google Plus Zavřít
Reklama

L22u67k43á28š 28M20ü41l46l60e72r

20. 9. 2017

Říkal mi známý, jak funguje taxislužba v Manchesteru. Tam je skupina 3-5 Indů, černochů, Číňanů, mají jedny papíry, jednu licenci a střídají se za volantem ve dne v noci... kdo rozezná Inda a Inda,když vypadají podobně/stejně? Prostě taxikáři jsou vykukové všude ;-D;-D

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

Z84d10e82n52ě90k 23T43r54u65t64n53o46v92s75k66ý

20. 9. 2017

Nejezdím s taxi. Nejezdím s Uberem. Fandím Uberu.

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J20i66ř32í 42V40i44n79k20l96e23r

20. 9. 2017

Zlodějské taxikáře děsí každý kdo nechce ty zloděje s nápisem TAXI akceptovat.

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P95ř47e89m71e26k 12H95o44m33o47l57a

20. 9. 2017

Nejlepší je, že taxikáři sice podléhají tuně pravidel a stejně kradou jako by žádná pravidla neexistovala. :-/

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J91a48n 75G58a16z60d74a

20. 9. 2017

Taxi je jako produkt nereformovatelný a patří do muzea. Část taxikářů by se mohli živit jako určitá atrakce pro turisty, to je ale vše. Problém může být v tom, čím se nyní budou dnes již bývalí taxikáři živit, pokud jsou v Čechách často zvyklí na poněkud mafiánské praktiky pozdního bolševizmu.

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J79o38s74e74f 67K61a18r53f18í14k

20. 9. 2017

Taxikáři v Praze jsou ve většině arogantní, agresivní, "korektní výraz"...

Za jeden krátký úsek co jezdím z hospody si účtují mezi 120,- až 350,- Kč a cena je přímo úměrná tomu kolik jsem měl v hospodě piv. Když chtěl po mě jeden takový uvědomělý dročkář pětikilo, jal jsem se volat policajty. Normálně mě vytáhl z auta, "zahodil" do křoví a odjel aniž by si vzal korunu:-P

.

btw - opičku nemám ani agresivní ani blinkací...

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J30i38r14i 89B84r39a94s

20. 9. 2017

Taxikáři se chovají naprosto přirozeně. Uber jim bere cestující, které spokojeně léta okrádají a to se jim nelíbí. Když si vezmete v Praze taxi na ulici máte jistotu, že vás buď okrade nebo zaplatíte několkanásobně víc než za to samé s UBERem, nebo obojí.

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M75a53r82t49i61n 57C11e69r37v19e27n27y

20. 9. 2017

Jeste tam chybi, ze ridici Uberu musi byt registrovani k DPH a podavat co mesic kontrolni hlaseni. To taxikari, kteri nepriznavaji trzbu nemusi.

A k te pisemne smlouve - platne jsem i ustni smlouvy a svete div se i elektronicke - takovou mam treba i s par bankama a citovaneho pravniho experta jsou zrejme neplatne... woaw

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J55o82z34e83f15a 40N68o47v30a78k37o63v71a

20. 9. 2017

Pravidla stejna nejsou. Taxi muze behem kolony vyuzit vyhrazeny pruh pro autobusy. Uber ne. Je rozdil mezi spolujizdou a Taxi sluzbou.

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

L92u91b23o94m43í66r 16H19r79a81c61h77o35v27i80n73a

20. 9. 2017

Celkem pravidelně docházím do fabriky, hodně lidí tam jezdí auty a vozí ty, kteří se s nimi domluví. Takže asi by bylo správné, kdyby jim to přišli autobusáci vysvětlit.:-)

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M15a39g51y 89G35r61e30n95d53e97l

20. 9. 2017

Podla mna jadrom problemu je, ci ceski zakonodarci maju na to, aby odolali mafianskemu tlaku majitelov taxikarskych firiem a zmenili tento zastaraly zakon. To je ako keby stale platil zakon, ze svietit sa moze len petrolejkami, lebo petrolejova lobby si nepraje nastup elektriny a protestuje proti zavadzaniu elektriny.

Taxikari, pokial budu robit cirkus a napadat/nicit cudzi majetok, si tym len pilia konar pod sebou.

V Irsku to napriklad taxikari pochopili a drviva vacsina ich uz jazdi tak, ze ma na streche "TAXI" a zaroven ma spustenu aplikaciu mytaxi, (predtym Hailo). A funguje to!

Sofer jazdi normalne so vsetkymi povoleniami ktore musi mat, zakaznik si ho moze zastavit aj na zamavanie lebo vidi ze to je taxik, ale zaroven sa da objednat aj cez appku mytaxi, ktora funguje v podstate identicky ako uber - teda vidi pribliznu cenu, trasu, zaplatit moze cez aplikaciu alebo aj v hotovosti vodicovi... Jednoducho perfektna symbioza klasickeho taxi a modernych technologii.

To len ti ceski (a najme prazski) s taxametrami su ako mamuty. Takeho taxikara serie najme to, ze mu unikaju velke zisky, ktore ma od naivnych/blbych turistov. Lebo staci, ze narazi na jedineho za den, ktoreho natiahne o desatinnu ciarku, a ma zarobene na tyzden vopred.

Nevadi, vyhynu a nahradi ich Uber alebo ina podobna moderna forma. A cim viac sa budu branit a prskat, tym ten svoj trpky koniec len urychlia.

Dobre na tom je to, ze skonci celosvetovo zla povest prazskych taxikarov a zarobi na tom (okrem tychto zlodejov za volantmi) kazdy - turista, mesto, miestni podnikatelia, turisticky ruch, statna pokladnica...

Z toho, ze nejaky taxikar natiahne chudaka turistu o par dolarov, nema prospech nikto, okrem neho samotneho. A aj to len docasne. Lenze presne ako je to v clanku, to by sa ale musela zmenit legislativa (a mentalita ceskeho cloveka), aby tato predpotopna a skorumpovana forma taxikarcenia nebola viac monopolom.

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P59e25t90r 74B96r25o28d76a

20. 9. 2017

Na prvním místě by měl být zákazník. No a když si v každém průvodci nebo v radách na internetu zahraniční turista nastuduje, že v České republice jsou taxikáři zloději a je třeba se jim vyhnou mají jasnou volbu. Za to nemůže Uber! Taxikářům doporučuji nebuďte zloději nebo jezděte pro Uber. Člověk aby měl strach jet pro příbuzné nebo kamarády na letiště!

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P68a64v87e74l 93O51b21d18r74ž10á71l16e79k

20. 9. 2017

Pravidla pro taxi jsou z minulého století a vnucují zákazníkovi "ochranu", kterou ale v roce 2017 vlastně vůbec nechce - respektive umí si ji zajistit levněji, kvalitněji a sám.

Když má dnes každý v kapse navigaci s přijímačem gps a on-line platební nástroj, pak jsou zkoušky z mistopisu a taxametr zbytečnost.

Facebook Twitter Google Plus Zavřít
Reklama

K22a87r73e24l 49F84r73a45n40ě70k

20. 9. 2017

Uber je pouze důsledek chování taxikářů.;-)

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M27a50r44c17e90l 27B15i84l45č58í57k

20. 9. 2017

Pekne napsane. Osobme jsem na strane ueberu, ktery jsem unnas nepouzil, ale v cizine ano a nemuzubsi stezovat. Vzlykani taxikaru mi pripada, jak by kamenny obchodnik chtel zrusit eshooy, protoze ma zvyhodnene podminky. Treba nemusi mit kamennou prodejnu. Doba pokrocila, sluzba pro zakaznika taky, tak at si kazdy vybere kamenny obchod (taxi) nebo eshop (uber).

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

I58v25a84n 40M44a10r78e27k

20. 9. 2017

Pokud bych si v Praze vzal drožku, tak jedině UBER ! R^

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M86a29r34i47á28n 46B37e26d59n56á39r54i41k

20. 9. 2017

Co vím, tak taxikáři obvykle jsou hloupý a na lepší práci nemají mozek a nebo jsou tak líní, že mimo řízení se jim toho moc nechce, čest výjimkám.

Uber není zaměstnání, je to bokovka. To je jako kdyby pošťáci šli mlátit brigádníky co roznáší noviny, je to to samé, je to brigáda a ne zaměstnání.

Hlavním problémem TAXI je dispečink a placené stání. To je stojí hodně, ale je to jejich hloupost a chyba, že nehledali pro vlastní neschopnost jinou cestu. Dispečink je přežitkem doby. Zákon se musí změnit to jednoznačně, ale ve prospěch zákazníků. Uber musí zůstat a TAXI se má dát podobnou cestou. Koho to bude bolet jsou pouze ty dispečinky, které jsou už obsolentní.

Taxikáři se mohli spojit už dávno a složit se na vlastní aplikaci, nebo domluvit se s městem na podobném řešení. Tím by taxikáří i město měli WIN WIN situaci, prohra by byla jen u provozovatelů dispečinků. Ti řvou nejvíce a ti nutí do těch šaškáren na letišti ty hloupější taxikáře. nemusím psát jména ani na nikoho ukazovat prstem aby všem bylo jasné o kom píšu.

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P37e92t69r 33M59i44c30h89a69l25č35á57k

20. 9. 2017

Tak taxikáři jezděte pro UBER a neotravujte.

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M31a63r71t87i83n 14M84a93t28o53u51š91e12k

20. 9. 2017

Na Uberu je velmi pozitivní, že nastavil zrdcadlo pražskému bílemu odpadu zvanému taxikáři. Na druhou stranu si hraje na produkt sdílené ekonomiky, přičemž se jedná o tvrdý byznys. Analogie je airbnb. Služba, kterou Uber za úplatu poskytuje, je jasně definovaná a Uber prostě obchází zákon. Nelíbí se mi to u Babiše, nelíbí se mi to ani u obou výše zmiňovaných produktů původně sdílené ekonomiky. Pokud tím má být dočasně nastaveno zrcadlo zlodějům, tak tomu tleskám, ale všeho do času.

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

B25o69h62u11m55i37l 16V13a26n31ě31k

21. 9. 2017

Základní služba UBERu = přeprava cestujících SMLUVNÍMI PŘEPRAVCI v principu není nic nového. Taxikáři a smluvní přepravci koexistovali již dávno před UBERem.

Základní rozdíl mezi nimi mi vysvětlil už před 20 lety smluvní řdič z Londýna, který mne vezl do Bristolu: Smluvní přeprava musela být předem objednaná. Ten řidič mi řekl, že by nikdy nenaložil náhodného zákazníka na ulici, který na něj mávnul. Při porušení pravidel by přišel o licenci, kterou nebylo snadné získat a už by ji znovu nedostal. Totěž platilo i pro taxikáře. Ten řidič byl samostatný podnikatel s vlastním autem, napojený na dispečink.

UBER je jen dřívější smluvní přeprava poskytovaná s využitím moderních technologií. Prosadil se tím, že zavedl systém, který je uživatelsky příjemný a ekonomicky přínosný pro cestující i pro řidiče: Z tohoto hlediskaje nesmyslné ho zakazovat. Jediné co chybí jsou jasná pravidla a povinná registrace na živnostenském úřady i pro řidiče co si tím jen přivydělávají. A také důsledná kontrola a tvrdé postihy za poršení pravidel u UBERu i u taxikářů.

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M25a16r84i64á58n 36B27e14d97n89á96r82i64k

20. 9. 2017

Tak Uber vadí jen taxi službám na letišti, protože jej mají rádi cizinci. Příště budou nadávat na firmy co posílají na letiště svoje řidiče, protože je to levnější než taxi z letiště. Pak si podají kamarády a příbuzné místních co jedou pro své blízké a poslední bude PIDD a určitě nechtějí metro, tram ani vlaky na letišti.

Teď aby Datart a jiné elektra napadli Alzu a Mall a jim podobné. Pak pizzerie napadnou pizza stánky v metru a kavárníci budou lynčovat stánkáře s kávou. ČSA letušky si podají nízkonákladovky.

Takhle přitažené za vlasy mi přijdou akcce na letišti vůči UBERu

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V38i75l52é53m 59P23o82k51o76r31n43ý

20. 9. 2017

Největším problémem tupé a arogantní taxikářské mafie jsou vlastní taxikáři, kteří by, pokud by byli kontrolováni, nemohli tolik krást.

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M73a66r88t23i86n 29H53o15r42á50k

20. 9. 2017

UBERu fandím, ale zároveň musí lidé z této činnosti pokud je pravidelná platit daně A stát by to měl tvrdě kontrolovat.

Je dost takových řidičů, co jsou na pracáku a přitom jezdí celý den. To je prostě taxi načerno. A to by být nemělo.

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J72a76n 28R30i45c90h36t47e93r

20. 9. 2017

Uber bohužel není to, na co si hraje. Uber nemá se sdílenou ekonomikou nic společného. Je to normální firma, která zaměstnává řidiče, kteří pro ni jezdí. Jestli se objednává mávnutím nebo přes aplikaci je druhotné. Nejde o spolujízdu, jak se Uber často snaží tvrdit. V principu tedy jde o taxislužbu, stejně jako Liftago, což je v podstatě totéž, akorát s licencovanými taxíky. Proto by zde měla platit stejná pravidla, nicméně úplně jiná než dnes. Žádné regulace, žádné cenové limity, žádné zkoušky z místopisu (v době GPS je to zbytečnost), možná pouze povinné pojištění a povinnost mít ceník. Výsledkem by bylo, že taxík by mohl jezdit třeba za 2000/km, ale nikdo by s ním nejel. Uber a podobné aplikace by přinášely přidanou hodnotu třeba v předem dané ceně a každý ať si vybere. Stejná pravidla pro všechny a ať rozhodne poptávka. Současný stav je neudržitelný, protože taxi je nesmyslně regulované a Uber porušuje zákon, byť špatný.

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

F22r28a86n96t71i79š84e61k 53H12á48j79e47k

20. 9. 2017

Zajistite už bezpečnost na letšti, zakročtě proti mafiánským taxiroristům.

kolegové z ciziny přijeli úplně vyklepaní (jel pro ně kolega a taxi maia zaútočila)

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P84a50v89e90l 46Š13i26m77e46k

20. 9. 2017

Po tom, jakou nám dělají taxikáři ostudu na mezinárodním letišti doufám, že shoří v horoucích peklech.

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J90i50r24i 64J97o33n33á23š

20. 9. 2017

Nemely by se tedy kamenne obchody bourit proti eshopum, protoze ty nemaji stejne naklady jako normalni obchod? Uberu fandim.

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J31i55ř14í 82P19r25e86s68l

20. 9. 2017

No jo zloději budou mít méně možností okrádat pasažéry.

Aktuální příklad z letiště.... známá jela z hlavního na letiště, spěchali... Taxikář jim řekl 1000 v dané situaci! Když přijeli na letiště, vše zaplatili, vyložili a šli... v tom taxikář známé vrátil celých 1000 a zmizel... po chvíli přišel policajt v civilu a ptal se kolik platila... prý je celou cestu z hlavního sledoval...

Takže známá jela gratis a taxikáři jsou šmejdi... sláva UBERu!

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V26l43a11d67i10m12í92r 70S35m91u77t39n54ý

20. 9. 2017

Taxikáři si stěžují po právu, ale myslím, že by i oni velmi rádi neplatili různé poplatky a vemi rádi by se zbavili té administrativy. Takže UBER ano, ale ať se zruší povinnosti pro taxikáře a mají všichni stejné podmínky.....jenže to by město a další příživníci přišli o hodně peněz.

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

K53a33r30e25l 74F36r45a82n17ě80k

20. 9. 2017

Za to, že je situace kolem Uberu právně nejasná, nemůžou ani taxikáři ani samotní řidiči Uberu. Mohou za to politici, protože už dávno mohli novelizovat starý, nebo navrhnout nový zákon.

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J61a37r39o80s91l74a63v 75H34o12r32á30k

20. 9. 2017

https://praha.idnes.cz/taxikar-zamkl-klientku-v-aute-d2v-/praha-zpravy.aspx?c=A170718_172955_praha-zpravy_rsr

Tenhle typek, co chtel za jizdu 1900,- a zenu drzel jako rukojmi si prisel take zaprotestovat? Nebo ten co chtel po cizince 12000,-? :-)

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J68a24n 20M45i87t56l53e39n16e55r

22. 9. 2017

Velký problém je, že kolem této služby koluje spousta mýtů a domněnek a bohužel tento článek spíš působí jako reklama UBERU . Která mimo jiné těží i z obecné averze lidí vůči skupině loupeživých a uřvaných taxikářů. Bylo by však dobré napsat jasná fakta, která mají oporu v zákoně. V právním státě je třeba se přizpůsobit místním zákonům, což také mnoho konkurenčních aplikací jako Liftago, Taxifi ) činní a nikoliv nějakým americkým společnostem, které na místní legislativu kašlou a šíří bludy, že jsou něco zázračného.

1) Aplikace Uber je pouze dispečink s rozšířenými funkcemi , obdobně jako například Liftago . Sám UBER ve svých všeobecných podmínkách tvrdí , že neposkytuje přepravní ani logistické služby.

2) V případě realizace přepravy zprostředkované aplikací, vzniká klasický závazkový vztah dle občanského zákoníku mezi zákazníkem co poptává přepravu a řidičem co službu nabízí.

3) Pravidla pro poskytování této služby jsou jasně definovány v zákoně 111/94 Sb. v aktuálním znění, kde § 2 říká , že : (9) Taxislužba je osobní doprava pro cizí potřeby, kterou se zajišťuje přeprava osob včetně jejich zavazadel vozidly určenými k přepravě nejvýše 9 osob včetně řidiče a která není linkovou osobní dopravou, mezinárodní kyvadlovou dopravou nebo příležitostnou osobní silniční dopravou.Jinou možnost zákon nepřipouští. Co se týče smluvní přepravy ta byla omezena novelou 102/2013 Sb - §2 odst. 10 pouze na dopravu podle písm a) nejvýše 9 osob včetně řidiče, jedná-li se o mezinárodní dopravu, nebo b) více než 9 osob včetně řidiče.

4) Přepravu lze provozovat bez taxametru i žlutého nápisu TAXI, podle §21 odst. 4 . To také prý řidiči UBERU činní. Spor je veden o elektronickém uzavírání přepravních smluv. Vždy se ale jedná o taxislužbu.

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V93l68a76d32i83s66l43a88v 51Ž84i19d61e49k

20. 9. 2017

Hlavní problém je, že nemalo řidičů Überu nepřiznává celé příjmy. Na celou daň z příjmů článek nějak pozapomněl.

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T39o70m31a11s 94D70r26a52b36e31k

20. 9. 2017

Já bych zrušil pro taxikáře zkoušky z místopisu. To bylo možná dobré před 40ti lety, ale dnes stejně většina jezdí podle navigace, která jim i může pomoct vyhnout se kolonám.

Je to stejný jako povinnost vozit žárovku hlavního světlometu, když máte xenony nebo pojistky, aniž většina lidí tuší kde jsou a co dělají... :-/

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

K63a15r14e39l 47V88a39c76h74u15t

20. 9. 2017

Roky a roky se tu lamentuje nad nepoctivými praktikami taxikářů... = tak ať cech taxikářský nepočítá s nějakou masovou podporou cestující veřejnosti. ;-)

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J42a69n 13D69l90o95u41h45ý

20. 9. 2017

Uber je elekronicky dispecink a ridici taxikari.

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P60a46v20e17l 74Š79i74m66s55a

20. 9. 2017

Hmmmm... Tak pan ministr financí najde díru v zákoně a přijde si tím na 1.5mld nezdaněnejch peněz a k tomu 50 mega eurodotace a nikoho to ani nevzruší. Ale nedej bože aby americká firma chtěla dělat něco novýho, na co nejsou přesně nalajnovaný zákony. To se lidi můžou podělat. Ať je to Uber nebo Airbnb.

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V57á67c88l13a67v 46V53i67l77e62t14a

20. 9. 2017

V první řadě by měli reagovat zákonodárci a některé nesmyslné nebo zastaralé body mohly být dávno "ošetřeny" zákonem.

Je fajn "nechat řešení na trhu" - tak si to představují ti, kteří vše, co ví o kapitalismu, mají z VUMLu (pro mladší ročníky - Vysoká škola marxismu - leninismu, vrcholné vzdělávací zařízení komunistických kádrů). Trh není a nikdy nebude samospasitelný, některé věci prostě musí řešit zákony.

V tomhle případě je řešení relativně jednoduché - upravit podmínky pro taxikáře i UBER tak, aby byly srovnatelné, pak si už může vybrat zákazník. Pokud ale někdo má pocit, že souhlasím s taxikáři, pak bych dodal - kdyby taxikáři neokrádali zákazníky ve velkém a kdyby taxislužby pružněji zaváděly moderní technologie, vůbec by nevznikla potřeba něco jako UBER vytvářet.

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M50i61r55o41s85l43a96v 10M27e40d

20. 9. 2017

UBER děsí taxikáře, protože jim bere kšefty a spousta lidí jim to přeje, jelikož taxikáři nemají zrovna tu nejlepší pověst z hlediska poctivosti a přístupu k zákazníkům. Pokud UBER porušuje zákony (a taxikáři vědí jak a čím) je jejich právem na tuto skutečnost upozornit úřady, najmout si právníka a UBER zažalovat (napadáním ať již skutečných a nebo domnělých řidičů UBERu toho moc nevyřeší). Pojem "obcházení zákonů" (používaný v tomto případě taxikáři i některými zde diskutujícími) je tak trochu nesmyslný - buď zákon porušen je a nebo není. Dá se samozřejmě argumentovat tak, že zákon není správný, je zastaralý a nebo něco podobného, nicméně to je asi tak všechno (pokud se ovšem nepodaří iniciovat to, že zákon bude přepracován, rozšířen, upřesněn atd., což se ale povykováním před letištěm těžko docílí). Pokud si mohu dovolit malý příměr - mohu být stokrát přesvědčen o tom, že soused se chová špatně, nemorálně a obchází zákony, jenže pokud se mi to nepodaří prokázat (eventuálně mému právníkovi) , tak je prostě z hlediska zákona bezúhonný a když mu začnu blokovat vjezd na pozemek a povykovat pod okny, tak začnu mít problémy spíš já a moc tím nevyřeším. Jinak bych řekl, že taxikařina pomalu ale jistě míří do muzea zaniklých řemesel a bude postupně nahrazována právě takovými službami, jako UBER.

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

L14u74d83ě16k 74N84o23v56ý

20. 9. 2017

Je mi líto poctivých taxikářů. Na jedné straně jim totiž dělají špatné jméno jejich nepoctiví kolegové a na druho stranu nemají vůbec šanci (pokud chtějí být poctiví krom zákazníků i ke státnímu a městskému aparátu) Uberu konkurovat. Já sám nejsem taxikář, dokonce taxíkem ani nejezdím (mám vlastní auto), takže jsem v té věci naprosto nezaujatý. A docela by mě zajímalo, jestli se i při objektivně nižších nákladech, než mají taxikáři, řidičům Uberu to ježdění opravdu vyplatí a nebo si to jen myslí, protože neumějí počítat.. Do auta se neleje jen palivo, ale i olej, brzdová kapalina, náplně do ostřikovačů, do klimatizace, do mnohých Adblue, mění se filtry, ojíždějí se pneumatiky a brzdové kotouče a destičky, dělají se pravidelně rozvody, praskají žárovky, čím víc lidí vozím, tím častěji musím v autě uklízet, a opotřebovávají se samozřejmě úplně všechny díly, což nutně vede k návštěvám servisu... Já bych se skoro vsadil, že si to většina spočítat neumí. A pak jezdí za ceny, za které by to člověk, který si to spočítat umí, nejezdil.. :-)

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R40a34d63e80k 43N80e19u85m12a74n32n

20. 9. 2017

Chování k cestujícím je v zásadě v pořádku. S jednou námitkou, že uber občas překračuje maximální ceny.

Druhá námitka je, že díky tomu (viz pokus redaktora) je uber v průměru DRAŽŠÍ než běžný místní dispečink.

Běžnému Pražanovi se tedy vyplatí jezdit přes dispečink - zná ho, má svůj oblíbený, je to levnější, dokonce na naprostou většinu velkých dispečinků nemusí volat, ale také použije aplikaci. Také mu přijde číslo a barva taxíku, také se mu zobrazí přibližná cena (přesněji než u uberu).

Přes dispečink je okradení vyloučeno.

Jiná situace je u cizinců. Ti neznají číslo na místní dispečink, nemají v mobilu extra aplikaci pro Prahu a jiná města. Neví a tedy nemohou požádat o levnější sazbu.

Pro cizince je výhodnější uber

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M59i11l22a43n 37R94a97k89u77š30a40n

20. 9. 2017

Je nějaký problém, když taxikaření nevynáší, flusnout si do dlaní a jít třeba do Nošovic k pásu a montovat auta?

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J82i74r48i 24O53s92v15a95l91d

20. 9. 2017

Proč taxikáři obsadili právě letiště? Protože je plné cizinců které díky Ubeu nemohou okrádat?

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M61a39r21t47i37n 49D68i28v74i32š

20. 9. 2017

Děkuji autorovi za dobrý a konstruktivní článek, což na tomto serveru nebývá pravidlem, spíše naopak. Je zde shrnuto v podstatě vše podstatné a vyplývá z něj i de facto podstata celého sporu a kvikotu taxi MAFIE – a to: “Když se staré nestačí přizpůsobit (a ani nechce) novému“ . A proč by taky chtělo, 25 let byla většina z nich zvyklá okrádat zákazníky a plout na pomezí šedé zóny, někde na úrovni veksláků, a teď je tu služba, která je jednoduše geniální, elegantní, jednoduchá. Nelze přes ní obírat zákazníky, zeštíhluje proces objednávky přepravy na aplikaci, zákazníka a řidiče. Tak se nedivme, že se brání. Kdyby chtěli, tak by aplikaci měli dávno. Dříve nebo později bude Uber a podobné služby volbou číslo 1 a taxi jako takové jak jej známe dnes zanikne – trh se o to postará - a já jim to přeju. A ano je to mafie, protože jsem měl možnost procestovat půl světa, ale to co si dovolí někteří pražští taxikáři, to ve světě moc k vidění není. Díky za to, že zmínky o Vás jsou ve všech průvodcích Prahou. A čest vyjímkám v podobě slušných a poctivých taxikářů, kteří pak doplácí na zbytek.Toť můj skromný názor.

Facebook Twitter Google Plus Zavřít
Reklama