Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

S72e81i47d18l 43P66e85t53r 1501781325164

Tomu motoru především zcela chybí fan. Lze mluvit o velkém štěstí, že jeho lopatky poté co se vydaly na sólovou dráhu neposlaly k zemi celé letadlo ...

Ostatně není to první případ, něco podobného potkalo v r. 2010 Airbus 380 u Qantas, viz:

https://en.wikipedia.org/wiki/Qantas_Flight_32

+23/0
doporučit
1.10.2017 17:19

D61a67n56i84e64l 34R39o75z39s49n68y47o 5170669565618

Pry kryt motoru... ja bych rekl ze tomu chybi omnoho vice, treba ten prvni ventilator :)

+20/0
doporučit
1.10.2017 17:56

P24a58v86e96l 69N48o36v50á53k 7701146509143

Celkem nechápu proč je nechali 24 hodin sedět v letadle. Snad by nebyl zas tak velký problém sundat je plošinou chápu je tam 500-600 lidí chvíli by to trvalo, ale je to mimořádná událost

+26/−2
doporučit
1.10.2017 17:11

J22i33n23d61ř93i98c97h 39T48ů18m64a 1754322497338

Schody asi nebyly tím problémem. Nebo že by náhradní letadla přivezly i schody pro A380?

+20/−1
doporučit
1.10.2017 17:24

M23i10c11h76a19l 34H38o90r90s35k46y 2232416166400

24 hodin to nemaji klouzačku?

+21/−4
doporučit
1.10.2017 17:04

P93e30t88r 70P27a25c54k85a 4229679585321

Goose Bay je kanadská vojenská letecká základna, nejbližší místo kde je dostatečně dlouhá dráha a kde lze po přeletu Atlantiku přistát s velkým letadlem. V roce myslím 2010 tady přistál Boeing 777 Air France. Důvodem bylo poškozené čidlo v předním zavazadlovém prostoru, falešně hlásilo požár. Tehdy cestující vyložili do terminálu kde jich 400 sedělo na zemi a místní jim nosili jídlo a pití. Seděli tam víc než den. Tentokrát se asi rozhodli nechat radši lidi v letadle a možná to bylo lepší než je vyložit ven, kde není žádné zařízení, které by pojmulo tolik lidí.

+13/−1
doporučit
1.10.2017 19:55

T75o49m31a30s 46H97a13c37e53k 6694377405797

Nejvetsi sranda je ze strukturalni problem byl v motoru (at uz diky vnejsim vlivum nebo ne), ale uvede se letecka spolecnost, uvede se vyrobce letadla, ale ze to byl motor Engine Alliance se tu clovek nedozvi ;-D

Predchozi problem u Qantasu s A380 byl s motory Rolls Royce.

Tak jen doufam ze to neni systemova chyba jako to bylo u Rolls Royce, protoze mam za par dni letet do Sydney prave A380 s temito motory...:-)

.

+9/0
doporučit
1.10.2017 22:42

A83l41e31š 36L56i84s65o33v17s24k44ý 9869618322172

Kdyby se obnažila za letu letuška, bude to buď lepší, nebo horší. Podle toho s kterou linkou člověk letí a jak moc společnost šetří.

+9/0
doporučit
1.10.2017 20:10

M67a23r87t18i59n 11K62r50o69u14p10a 2251373779860

Podle fotek to spíš vypadá na to že se zničilo dmychadlo a jeho trosky pak následně zlikvidovaly část zakrytování motoru. I když právě proti takovému poškození by kryt motoru měl být odolný a nepustit trosky do boku aby následně nepoškodily trup. No sem docela zvědav jestli do motoru něco vlétlo nebo čím to bylo.

+8/0
doporučit
1.10.2017 18:35

D34o91m57i89n42i82k 33O59r64a82v91e98c 7675356860434

pfff...4 motory luxus...klidně to mohl vzít až do LA :-) vypadá to hůř než ve skutečnosti je ;-) piloti tohle trénují pravidelně

+13/−7
doporučit
1.10.2017 16:48

V84í75t 94K69o39u80b29a 6796780304908

Tohle spíš vypadá, že se celý fan oddělil a včetně krytu opustil letadlo. Naštěstí nezpůsobil strukturální škody. Možná mne nějaký odborník opraví, ale když porovnám s prvním motorem, tak tam není ani zbytek rotoru a motor je skoro o 1/3 kratší než ten druhý. Vidím to na uzemnění a kontrolu všech strojů s tímto typem motorů.

+7/−2
doporučit
1.10.2017 21:51

M61i31r56o69s38l54a30v 89H51ý39b70l 3881336444638

To video je skutečně hodnotné. To musíte za každou cenu zveřejnit vše, co dostanete?

+5/−1
doporučit
1.10.2017 17:04

J32i34ř66í 12S93e25d81l70á24č48e41k 9186566531729

K čemu je to druhé video? Nestačila by i tak nic neříkající fotografie?

+4/0
doporučit
1.10.2017 17:13

D76u21š21a91n 70P37e18š23e63k 3535479454450

Za točení videa na výšku by se měli takovým hňupům přerážet ruce.

+3/0
doporučit
3.10.2017 16:47

R13o24b86e71r34t 75H57e93l23e75m36b74a78i 9604413314969

Fu,j aky neslusny motor, obnazovat sa na verejnosti ;-D

+2/0
doporučit
3.10.2017 12:36

M45a72r46t77i61n 58N76e41r72m36u24t 4219130578564

Exhibicionista!

+2/0
doporučit
2.10.2017 11:12

J79a45r66o10m60í69r 82M80a94y78e63r 1441842269908

Podobná nehode A380 tu už jednou byla - Qantas 32

https://cs.wikipedia.org/wiki/Let_Qantas_32

Nicméně zde měli dost vážný problém to letadlo vůbec udržet ve vzduchu.

+2/0
doporučit
1.10.2017 18:59

L75u75k91á66š 18A73d98a67m51e64c 3207393610487

Nevím, co je na tom tak děsivého. Člověk nemusí být zrovna odborník na letectví aby věděl, že i dvoumotorová letadla jsou schopna nouzově letět na jeden motor.

+3/−3
doporučit
1.10.2017 18:42
Foto

J42i81ř19í 27R78o94h43a93n 5414698367615

Chápu, že občas je v podobných případech nutné zůstat v letadle, například když unikají z letadla kapaliny a jejich jedovaté výpary by mohly cestující i zabít - v letadle jsou lidi v bezpečí, zatímco na letištní ploše hasiči ty kapaliny bezpečně likvidují.

Ale 24 hodin mi připadá moc i na tohle obří letadlo, kde jsou tuny paliva a dalších technických tekutin. Já bych si tipnul že část z té tvoří doby byla neschopnost personálu. Pravděpdobně nikdo z vedení letiště si celé hodiny neuvědomil, že se pro evakuaci dají použít i jiné než oficiální schody.

+5/−13
doporučit
1.10.2017 17:58

M91i50l97a97n 23V90o24l80e59k 5489293466499

Připomíná mi to vtip Vladimíra Renčína: "Je mi líto, ale v zájmu utajení vojenské základny nemohu jinak..." Obrázek si asi domyslíte, ale důležité je, že byl z konce šedesátých let, kdy tady byla svoboda, která už asi nikdy nebude.

+2/−3
doporučit
1.10.2017 18:15

P81a79v77e24l 45M50i39l31i41č62k96a 1534268169311

VLAK JE VLAK..;-)

+3/−8
doporučit
1.10.2017 16:54

M57a81r43t31i39n 55C81e57r68v53e50n28y 2253798876928

Jinak pro ty co to zajima, zda je k poslechu komunikace AF66 s letistem i s vizualizaci...

https://www.youtube.com/watch?v=PrbxtVPY0rE

+1/0
doporučit
7.10.2017 18:16

S61t72e77p95a24n 64T78o95t28h 8968409595878

No už druhý podobný incident... to není dobrá vizitka pro tak krásný letadlo... :-/;-(

+1/−2
doporučit
1.10.2017 20:01

V53l95a84d91i32m77i15r 96Z17u93r10e31k 3184709935312

Je lepsi se sedet na zemi v nejake budove, nez sedet 23 hodin v letadle. I kdyz ma A380 pohodlna kresla v ekonomicke tride ( vim to z vlastni zkusenosti, sedel jsem 14 hodin v takovem kresle na trati Melbourne- Dubai), je to bida a utrpeni. Nechapu, proc cestujici museli sedet v letadle takovou dobu. Nakonec se ukazalo, za radoby vhodne schody na letisti meli.

+1/−4
doporučit
2.10.2017 9:12

I24v50a53n68k44a 80P48o19s16p92í13š47i12l42o24v31á 8694678102537

A stejně někdo z cestujících v nějakém rozhovoru prohlásí: "Mysleli jsme si že umřeme..." :-)

+1/−12
doporučit
1.10.2017 17:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.