Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cestující zažili děsivé okamžiky, Airbusu se nad oceánem obnažil motor

V Kanadě nouzově přistál francouzský Airbus A380-800 s rozbitým motorem. Za letu nad Atlantickým oceánem se dopravnímu letadlu poškodil jeden z motorů. Nikdo z cestujících nebyl zraněn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M42a18r22t81i18n 95C63e58r50v10e76n54y 2583758426688

Jinak pro ty co to zajima, zda je k poslechu komunikace AF66 s letistem i s vizualizaci...

https://www.youtube.com/watch?v=PrbxtVPY0rE

+1/0
7.10.2017 18:16

D26u65š27a32n 32P97e40š82e71k 3505459294160

Za točení videa na výšku by se měli takovým hňupům přerážet ruce.

+3/0
3.10.2017 16:47
Foto

P91a50v15e97l 97K30a87s78í87k87, 52T37e80c77h33n38e11t15.72c45z

Ještě před pár lety bych vám dal za pravdu (tedy ne s tím přerážením rukou, ale že točení videa na výšku je špatně). Od té doby se ale hodně změnilo, a na některých platformách většina lidí konzumuje obsah na výšku, dává tedy smysl pro tyto platformy (v článku Twitter) točit video na šířku. Prostě jako vždy: záleží na kontextu.

+2/−1
4.10.2017 8:54

J74a62n 16P24a21v71e19l20k80a 3987461544281

Dokud nemá člověk oči nad sebou ale vedle sebe, vždy bude na koukání příjemnější video na šířku.

+1/0
8.10.2017 11:16

R38o43b17e36r49t 60H77e21l79e47m77b38a78i 9944263614589

Fu,j aky neslusny motor, obnazovat sa na verejnosti ;-D

+2/0
3.10.2017 12:36

J43i48ř39í 55P70r26a86ž98á82k 9850582781682

Prosím, seznamte se s terminologií součástí motoru, ať nepíšete nesmysly.

Během přistání se odlomilo od motoru ještě několik součástek, například lopatky turbíny, která vhání vzduch do proudového motoru.

Zdroj: https://technet.idnes.cz/air-france-motor-kryt-let-0hu-/tec_technika.aspx?c=A171001_160459_tec_technika_pka

0/0
3.10.2017 5:51

J28i49ř13í 15P87r82a72ž90á48k 9490762901622

Perfektní web: www.letecke-motory.cz

0/0
4.10.2017 12:06

J11a77n 70D49l72o22u62h22ý 7684229730729

Ale jinak je litani strasne bezpecne R^ ovsem pouze v cislech jako pocet prepravenych osob za nejake obdobi R^. Pokud zacneme pocitat relativni cisla, uz to tak pekne nevychazi :-P a tech incidentu kolik je jenom na zemi u letistniho personalu kazdeho letiste... :-P

0/−10
2.10.2017 14:56

M43i13c63h14a40l 46M14i65l64l74e87r 9486132769732

byt tebou, ten jazyk bych zasunul zase zpatky do ust - aby ti nahodou venku nezamrznul. ve skutecnosti jen kysele hrozny.;-)

Statistiky letove dopravy zahrnuji vsechny incidenty, vcetne tech na letistich, ne jen ve vzduchu.

+3/0
2.10.2017 19:21

M65i26c39h35a26l 45M75i98l80l89e74r 9426292109392

usekl se mi kousek vety:

nebo si o tobe budeme myslet, ze to jsou ve skutecnosti jen kysele hrozny.;-)

+1/0
2.10.2017 19:22

S15e80i89d41l 25P49e69t36r 1431191395854

Co jsou to prosím ta Vaše "relativní čísla"? 8-o

+3/0
2.10.2017 22:19

T45o13m82a10s 69H45a88c56e52k 6824477565967

Clovek by nemel pouzivat cizi termity pokud je nezna suterenne, nebo neni v dobre konvici, protoze je zde velke rizoto ze to skonci fiatem.

Povedzte Kefalin, co vy si predstavujete pod takym slovom "relativny"?

;-D

Kdyz uz se tedy chcete poustet do predem prohrane a naprosto nesmyslne debaty o bezpecnosti letecke dopravy, pak je lepsi se vyhnout jakymkoliv relativnim cislum, v tech nemate sanci vase tvrzeni obhajit, at to vezmete z jakehokoliv uhlu, relatvine nejbezpecnejsi je letecka doprava.

Pocet mrtvych za rok v USA (zhruba, za rok 2015)

Letectvi - 400, Cyklistika - 800, Vlaky - 1000, Motorkari - 4000, Chodci - 5000, Motoristi -22 000,...

Tak doufam ze radeji nevychazite vubec z baraku ven ;-D

+3/0
3.10.2017 1:20

M36i63c32h50a71l 70M46i64l44l82e67r 9236452589262

A teď přidej ještě oběti vrazed.

Letecká doprava má nejmíň oběti.

0/0
3.10.2017 4:30

J55a12n 90P16a15v88e12l45k86a 3907421584641

Pravdou je, že se porovnávají průměry. Jestliže jste průměrný řidič, pak je pro vás letadlo bezpečnější. Pokud jste dobrý řidič, může to být vyrovnané nebo naopak.

0/0
8.10.2017 11:19

T50o58m38a17s 92H67a51c43e71k 6214687675247

Kez by to tak platilo, bouzel neplati. Muzete byt sebelepsi ridic, ale kdyz na vas napriklad vylitne ze zatacky magor v protismeru tak nemate ani sanci zareagovat. Staci mrknout na nejake dashcam compilation aby si clovek uvedomil kolik moc je situaci kdy sebelepsi ridic nema sanci nic udelat. ;-(

0/0
9.10.2017 16:41

M60a80r67t98i42n 56N10e39r39m95u79t 4559490918464

Exhibicionista!

+2/0
2.10.2017 11:12

V61l86a62d79i38m86i98r 93Z33u38r15e51k 3894749225392

Je lepsi se sedet na zemi v nejake budove, nez sedet 23 hodin v letadle. I kdyz ma A380 pohodlna kresla v ekonomicke tride ( vim to z vlastni zkusenosti, sedel jsem 14 hodin v takovem kresle na trati Melbourne- Dubai), je to bida a utrpeni. Nechapu, proc cestujici museli sedet v letadle takovou dobu. Nakonec se ukazalo, za radoby vhodne schody na letisti meli.

+1/−4
2.10.2017 9:12

T79o47m47a74s 51H64a28c90e98k 6124647205297

Dam Vam 2 dobre rady do zivota ;-D

1) Prectete si diskusi nez do ni zacnete prispivat

2) Nikdy, ale opravdu nikdy necerpejte informace jenom z jednoho zdroje, to je snad jeste dulezitejsi nez bod cislo 1

Ad 1 - Bylo tu jiz nekolikrate vysvetleno proc je opravdu lepsi i pro cestujici zistat v letadle

Ad 2 - Z jinych clanku lze zjistit ze letiste ma kapacitu na 50 pasazeru. To je zhruba 10% kapacity letadla. Navic tech 23 hodin bylo od nastupu do letadla, nikoliv od pristani.

Takze pokud Vam radeji vyhovuje sedet nekde namackany na tvrde studene zemi, bez zabavy, jidla, piti, bez mobilu, tabletu a podobne radeji nez byt v maych ale prece jen pohodlnych sedackach, se zabavou, jidlem, pitim, nabijeckou - prosim, ale verte mi ze byste asi velmi brzy zmenil nazor. Zkuste si to nekdy, drepet na tvrde zemi, bez zabavy (ono se to nezda, ale jenom sedet dve hodiny nekde bez jakekoliv zabavy, nebo sedet 2 hodiy a cumet na film je VELKY rozdil). Prochazet se muzete tak jako tak. Mel-li jste dobry pripoj, pak jste do CR stejne letel zhruba tolik hodin v letadla s rekneme 2 hodinama na prestup v Dubaji, takze zvladnout se to da v pohode.

Nemluve o logistice kontroly 500 pasazeru znova pred nastupem do letadla.

A nezapomente ze zhruba ctvrtina pasazeru (coz neni malo - first, business, posadka) ma luzko.

+5/0
2.10.2017 10:54

M42i36c46h27a59l 96M20i34l15l86e85r 9726802729752

Zurek podobne jako Lukas dole nemaji dostatecnou zkusenost s letanim na dlouhe streky jako treba ty a ja.

Nedovedou si predstavit, ze nejakych minimalne 23 hodin v tomtez letadle s mezipristanim nebo 23-az 30 hodin s prestupem je docela normalni cesta mezi Australii a Evropou, kterou kazdorocne absolvuji stovky tisic cestujicich. Jeste dele z Noveho Zelandu.

A ze my, kteri vime co nas ceka na takove vzdalenosti v letadle a porovname podminky v economy u A380 s alternativou kde by 500 pasazeru stravilo hodiny cekani pri teplote 5C na letisti s kapacitou a spartanskym vojenskym vybavenim pro 50 lidi.... NO contest!!

+1/0
2.10.2017 12:19

M13i50c57h48a63l 83M49i74l12l53e71r 9206312439872

oprava - ne stovky tisic, ale nekolik milionu pasazeru rocne, kdyz se vezmou v uvahy vsechny aerolinky a vsechny jejich spole ze vsech australskych mest, odkud se leta s A380 mezi Australii a Evropu, obema smery.

V to ani nepocitam lety s B777 a B747 a spoje na Novy Zeland a zpet.

0/0
2.10.2017 12:25

J38o83s44e82f 14K95a78r14f72í25k 7252295556420

Tak zrovna u A380 bych to za nějaký extra problém nepovažoval. Má tam dalších několik motorů co práci hravě zvládnou. Jediné co by mohlo nastat, že úlomky poruší trup či křídlo...

0/0
2.10.2017 8:16

V59l87a77d83o 55K25o95r61m16e70n64d58i 1855710258159

Problém to nie je ani u dvojmotorových strojov ,pokial jeden vysadí..

+1/0
2.10.2017 8:54

T34o10m12a70s 97H56a88c45e89k 6704167705537

Nejvetsi sranda je ze strukturalni problem byl v motoru (at uz diky vnejsim vlivum nebo ne), ale uvede se letecka spolecnost, uvede se vyrobce letadla, ale ze to byl motor Engine Alliance se tu clovek nedozvi ;-D

Predchozi problem u Qantasu s A380 byl s motory Rolls Royce.

Tak jen doufam ze to neni systemova chyba jako to bylo u Rolls Royce, protoze mam za par dni letet do Sydney prave A380 s temito motory...:-)

.

+9/0
1.10.2017 22:42

M75a48r67t29i29n 68R93u82z41i47c87k71a 1422318386217

v poho, letadlo ma vic motoru...

0/−1
1.10.2017 23:26

M49a47r91t42i56n 20R89u29z52i70c60k41a 1872478656547

to byl vtip ;-D

0/0
1.10.2017 23:31

J88o90s62e94f 26K89a65r51f55í21k 7512675646810

Jo jo nepoužít vhodný emotikon se nevyplácí;-)

0/0
2.10.2017 8:26

T36o23m66a17s 77H30a68c77e20k 6284387775107

:-) Toho se ani moc nebojim. Ono tedy nejde o motory, ale o nasledne skody.

Ani se az tak vazne nebojim ze by se stejna zavada projevila na 2 strojich behem par nedel.

Ceho se bojim je odstaveni A380 s timto motorem, coz by se mne dotklo a urcite zmenilo me cestovni plany :-( (A navic urcite bych radeji letel A380 nez treba B777, nota bene kdyz A380 ma bar ;-))

+1/0
2.10.2017 11:06

V75l97a42d50i53m98i32r 26H52a40u75b26e33r56t 2356890102

Frantici pouzivaji americke motory

0/0
2.10.2017 0:56

M97i48c61h87a87l 34M27i31l39l86e34r 9296222519752

Ale RR si uz sve mouchy vychytal. Však také Qantas a Singapore Airlines svá letadla odstavily, dokud na ne nedostaly primontovane nové modely RR Trent 900.

RR jim musel platit velkou kompenzaci za odstavení.

Letěl jsem s Qantasem do Evropy krátce po tom kdy dostal nové motory.

+1/0
2.10.2017 1:26

M86i22c65h75a57l 77M10i24l64l59e19r 9696362419602

Aby znovu nabyli důvěru pasažérů Qantasu v nově instalované motory, vůbec prvního letu po odstavení, QF 1 ze Sydney do Londýna, se zúčastnil CEO Qantasu Joyce.

Já letěl s Qantasem do Londýna o týden později.

0/0
2.10.2017 5:14

V96l21a52d30o 27K39o39r47m86e19n17d32i 1315690448919

Ale ten malér Qantasu sa stal práve motoru RR Trent 900...Pokial viem tak poškodenie spôsobila konkrétna súčiastka a síce trubka , ktorá mala nerovnomerné hrúbky steny , takže došlo k jej poškodeniu ,následnému úniku oleja a poškodeniu motora. Žiadne motory sa nemenili. Menila sa len tá spomenutá súčiastka u všetkých motorov tohto typu...

0/0
2.10.2017 8:53

M33i28c33h50a45l 44M69i24l52l30e47r 9476322389252

aby se mohla provest vymena soucastky, motory se musely sundat a pak znova namontovat,

To vyjde -co se pracovnich hodin tyce- podobne jako vymena motoru.

0/0
2.10.2017 11:56

V56l93a97d36o 36K18o69r31m57e57n81d27i 1875470708769

To nepopieram,ale Vy tu píšete niečo o výmene motorov za nové....

0/0
2.10.2017 16:00

M91i94c24h26a46l 17M17i19l60l75e81r 9166742199912

Zmíněné letadlo Qantasu dostalo 4 nové motory. Ostatní nové upravene.

0/0
3.10.2017 4:32

M10i64c79h90a75l 36M71i18l65l24e58r 9126922879612

Oprava: Nově upravené

0/0
4.10.2017 0:30

V51í35t 14K58o69u55b37a 6246980194868

Tohle spíš vypadá, že se celý fan oddělil a včetně krytu opustil letadlo. Naštěstí nezpůsobil strukturální škody. Možná mne nějaký odborník opraví, ale když porovnám s prvním motorem, tak tam není ani zbytek rotoru a motor je skoro o 1/3 kratší než ten druhý. Vidím to na uzemnění a kontrolu všech strojů s tímto typem motorů.

+7/−2
1.10.2017 21:51

I89v26o 75B41o86u25š82e 5482897278

"Na místě odhalili unikající kapalinu..." Teda klobouk dolů, v té rychlosti a výšce......

0/0
1.10.2017 21:45

P33e67t78r 11S64p33á15l60e31n58k14a 2263722235407

Právě - v té výšce a při té rychlosti je to vidět.

0/0
2.10.2017 6:33

R79o69m59a31n 54K37r64a91t65o49c80h90v88í82l 6716867206494

Po přistání.

+1/0
2.10.2017 8:21

I71v33o 11B46o79u67š89e 5132187488

Trochu humoru.

0/0
2.10.2017 21:20

A87l37e84š 98L12i27s55o44v22s87k68ý 9729958122852

Kdyby se obnažila za letu letuška, bude to buď lepší, nebo horší. Podle toho s kterou linkou člověk letí a jak moc společnost šetří.

+9/0
1.10.2017 20:10

J45o24s51e24f 70Š48o86l27t16e33s 8514168770323

Situace se ovšem rapidně mění, pokud cestujete s manželkou.

0/0
5.10.2017 23:25

S79t63e63p33a56n 53T77o21t95h 8918869645258

No už druhý podobný incident... to není dobrá vizitka pro tak krásný letadlo... :-/;-(

+1/−2
1.10.2017 20:01

K52a96r60e13l 60L15a44n92g31r 2752617930768

Nebo to není vizitka pro výrobce motorů. Nechme to na vyšetřovateli.

+13/0
1.10.2017 20:28

P91e78t75r 48P65a88c17k14a 4199729555421

Goose Bay je kanadská vojenská letecká základna, nejbližší místo kde je dostatečně dlouhá dráha a kde lze po přeletu Atlantiku přistát s velkým letadlem. V roce myslím 2010 tady přistál Boeing 777 Air France. Důvodem bylo poškozené čidlo v předním zavazadlovém prostoru, falešně hlásilo požár. Tehdy cestující vyložili do terminálu kde jich 400 sedělo na zemi a místní jim nosili jídlo a pití. Seděli tam víc než den. Tentokrát se asi rozhodli nechat radši lidi v letadle a možná to bylo lepší než je vyložit ven, kde není žádné zařízení, které by pojmulo tolik lidí.

+13/−1
1.10.2017 19:55

O38n70d37ř98e17j 88H76o85r17á52k 8979514421

Hm, celkem chápu to dilema, ale osobně bych nejspíš stejně uvítal možnost být z toho letadla venku.

+3/0
1.10.2017 20:05

J88a59n 63L72u15k71á92š 7647783923822

Nez sedet v te economy-class sedacce 24 hodin, to radsi budu sedet na zemi v tom terminalu.

+9/−3
1.10.2017 22:48

T16o36m91a92s 11H30a72c30e10k 6924667395417

Na tvrde studene zemi bez jakekoliv zabavy, bez operadla, bez jidla a piti...

No jste tvrdak, to se musi nechat. Ja tedy radeji v sedadle s operadlem, s entertainment systemem, klimatizaci, jidlem a pitim, dostatecnym poctem zachodku, moznosti se kdykoliv projit, zacvicit, nemuset se starat o svoje zavazadla (prirucni)...

Ale je to asi tim, ze hodne letam, a sedet 24 hodin v letadle (s rekneme 2 hodinovym prestupem) je pro mne celkem bezna (min 2x rocne) zalezitost.

Take vim jake to je sedet na letisti 9 hodin a radeji 24 hodin v letadle nez 9 hodin na letisti. A to se nebavime o te ctvrtine lidi co maji normalni luzka a muzou to prochrapat.

+2/0
2.10.2017 11:00

M28i33c75h92a93l 87M12i29l50l14e39r 9986372779242

Lukas nejspis necestuje na takove vzdalenosti a v takovem poctu hodin jako jsme zvykli treba ty a ja.

Proste si nedovede predstavit to, co je pro nas z Australie normalni streka do Evropy - nejakych minimalne 23 hodin.

A to je pri cestovani timtez letadlem Qantasu Sydney ( nebo Melbourne) - mezipristani Dubaj- Londyn. Nebo s British Airways Sydney- mezipristani v Singapore- Londyn.

V pripade letu s Emirates nebo treba Etihad to znamena prestup v Dubaji nebo Abu Dhabi, ktery cestu jeste o neco prodlouzi, klidne i 27-30 hodin.

Lukas sem pise sve predstavy, ktere neobsahuji fakta dalkoveho letani.

+1/0
2.10.2017 12:08







Najdete na iDNES.cz