Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Proti americkým špionážním letounům měly vzlétat migy z mobilních ramp

Start stíhačky z lesní mýtinky či městského parku - i takové věci se mohly stát realitou v případě dokončení projektu MiGu SM-30 do fáze operačního nasazení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G57a87b19r84i46e19l 65H10o73r45t27e28n 9331709203694

Skoro OT - Kenny Brack crash Texas 2003

https://www.youtube.com/watch?v=Hy8fgGiI1WA

0/0
10.10.2017 15:33

P39e81t58r 24S76v72o85b30o41d80a 7233475109237

Paráda, děkuji!!!!R^

+1/0
9.10.2017 22:16
Foto

J35i35ř46í 31D65v40o67ř29á22k 5155609420438

Pěkný článek. Díky.

Ale raketový motor s označením "PRD" ? Nemůžu si nevzpomenout luštěniny.

0/0
9.10.2017 19:22

T65o10m75á83š 21H58r51u78b67ý 4689510624846

No to není jediná podobná zkratka pro soutěžní modely raket se v SSSR vyráběly motorky s taktéž půvabným názvem MRD (modělno raketnyj dvigatěl) ;-D

+3/0
9.10.2017 22:24

J11o87z52e65f 95B28e98v59i20l90a80q12u14a 9795129201691

Zaujímavé!R^

+4/0
9.10.2017 14:53

T52o63m44á39š 30O30č64e95n11á87š58e44k 2663661937670

Moc hezké, díky

+2/0
9.10.2017 14:51

R80a39d78e75k 56F18o42l43p82r54e18c94h81t

Ještě poznámka. V článku mi to nepřišlo nutné to zmiňovat, ale přišel mi dotaz, zda a jak by MiGy-19 byly vůbec schopné ohrozit U-2. Samozřejmě těžko, šanci by měly pouze za příznivých podmínek. Ale pod špionážním letounem si nesmíme představovat pouze U-2. Navíc v době, kdy se rozhodlo o zahájení projektu SM-30, ještě nad SSSR žádné U-2 nalétaly, tehdy byly velkým problémem špionážní lety strojů RB-47.

+6/0
9.10.2017 14:46

J17a78n 49F68a97n25t87a 6281556801663

Kratke video z testu SM-30

https://youtu.be/SabWGCETDN0

+2/0
9.10.2017 10:19

J87a68n 93S40t49i25f53t34e86r 5437339498323

Zajímavý článek, děkuji. Jen bych moc prosil pana autora, aby trochu šetřil sedmými pády. Místo "Nebyli prvními. kdo ..." by úplně stačilo "Nebyli první, kdo ..." Tahá to za uši.

+2/−11
9.10.2017 7:41

I43v23a44n 30H10o55l74a22s 5697247938187

Naopak - užití sedmého pádu tam, kde je namístě, což je v článku dodrženo, je dokladem jazykové vytříbenosti autora, která dnes většině novinářů chybí.

+17/0
9.10.2017 9:42

M18i74c67h51a15l 48P35l57e22š86t86i24l 3117926676115

Motor PRD-22 je super ☺

+11/0
9.10.2017 5:54

I82v17a47n82k38a 27P34o84s80p66í27š98i15l54o28v54á 8104318402497

SPRD-99 je ještě lepší :-)

+3/0
9.10.2017 10:27

T84o81m80á94š 97Ž91i20t56n35ý 6291280171871

Primat nedrží americani ale nackove.

Podívejte se na projekt bachem nater

+7/−2
9.10.2017 5:49

T73o38m61á76š 21Ž78i90t50n81ý 6701480311351

Natter se dvěma tt

Sorry ��

+1/0
9.10.2017 5:50
Foto

M52a67r68t42i23n 78K61l27u25m11p36a52r 5836468167764

Zřejmě jste si nepřečetl článek. Ten pojednává o startech klasických stíhaček ze šikmých ramp s podvěšeným raketovým motorem. Tam drží skutečně primát Američané, následovaní Sověty. Bachem Ba 349 nebyl ani klasickou stíhačkou, ani nestartoval ze šikmé rampy. Byl to kolmo startující raketový záchytný stíhač.

+7/−1
9.10.2017 8:15

K58a60r47e20l 21L41a25n65g76r 2882527490988

Prvni co startovalo s raketovym motorem z rampy byl Reichenberg. Diky tomu vedeli vsichni ze to lze realizovat.

+1/−1
9.10.2017 10:00

J12a21k42u73b 72V48i51l87i92n15g48r 8545701579373

Omyl, V-1, alias Fi-103 byl sice odpalován z šikmých ramp nebo shazován z nosných bombardérů (například He 111 H-22), ale neměl raketový, nýbrž pulsační motor. Pilotovaných sebevražedných Fi-103 "Reichenberg" bylo vyrobeno jen málo a nikdy nebyli použity na ostrou akci, takže tohle se nedá srovnávat s tím, co pěkně popsal ve svém článku pan Folprecht.

+1/0
9.10.2017 10:44

R35a34d36e42k 83F72o33l20p10r20e23c20h51t

Pan Langr měl na mysli raketové motory kvůli získání rychlosti, aby se mohl ten pulsační vůbec spustit. Klasické Fi 103 se urychlovaly katapultem, u těch připravovaných pilotovaných Reichenbergů snad proběhly testy s raketovými "urychlovači". Ale samozřejmě to nepatří do článku o "startech z místa" klasických bojových letadel.

Také ty rampy pro Fi 103 byly monstrózní (delší než 50 metrů), v žádném případě nešly řešit jako mobilní. Ale americká JB-2 (mutace Fi 103) startovala mimo jiných způsobů i "z místa" pomocí raketových motorů.

+3/0
9.10.2017 11:28

E12r64i34k 36L22e27v23i88n93s78k21ý 8961634883655

Jen drobnost : pote, co se stabilni rampy pro Fi 103 ve Francii staly pravidelnym cilem bombardovani, zacali Nemci pouzivat i mobilni rampy. Ty se ale po preprave musely sestavit na zemi, samozrejme se nevesly smontovane na auto.

0/0
9.10.2017 12:32

R54a97d64e50k 83F86o40l52p61r19e64c36h78t

Ano, máte pravdu, nepřesně jsem to s tou mobilitou formuloval.

0/0
9.10.2017 14:36

R11a42d62e58k 38F10o84l38p80r22e42c52h43t

Čekal jsem, že Natter v diskuzi padne. Bohužel padnul i v reálu: jeden vertikální start s pilotem a zároveň jeden mrtvý pilot. Nejen tedy, že zkoušky stroje Natter byly neúspěšné (vleky a bezpilotní starty na tom nic nemění), ale jak už psal pan Klumpar, tento německý výstřelek nelze ani zařadit do množiny programů ZELL (včetně sovětského SM-30).

+3/0
9.10.2017 9:21
Foto

P47e40t55r 24P44r30o82c66h64á11z55k72a 3362636712214

Pěkný a hlavně zajímavý článek. Děkuji.R^

+12/0
9.10.2017 5:29

P71e26t57r 90N43o87v60á25k 8615689630

PVOS - S-75 Dvina (Desna, Volchov, Volga) ... 8-o

http://pvo-pvo.blogspot.co.uk/2011/01/pvos-s-75-dvina-desna-volchov-volga.html

+1/0
9.10.2017 3:27







Najdete na iDNES.cz