Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Proti americkým špionážním letounům měly vzlétat migy z mobilních ramp

Start stíhačky z lesní mýtinky či městského parku - i takové věci se mohly stát realitou v případě dokončení projektu MiGu SM-30 do fáze operačního nasazení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G88a77b39r53i71e88l 54H79o70r62t41e77n 9281589363934

Skoro OT - Kenny Brack crash Texas 2003

https://www.youtube.com/watch?v=Hy8fgGiI1WA

0/0
10.10.2017 15:33

P53e47t71r 72S46v52o97b34o97d43a 7203925459697

Paráda, děkuji!!!!R^

+1/0
9.10.2017 22:16
Foto

J14i12ř15í 69D91v79o43ř10á30k 5675449800528

Pěkný článek. Díky.

Ale raketový motor s označením "PRD" ? Nemůžu si nevzpomenout luštěniny.

0/0
9.10.2017 19:22

T44o50m98á37š 88H60r22u11b42ý 4599740414466

No to není jediná podobná zkratka pro soutěžní modely raket se v SSSR vyráběly motorky s taktéž půvabným názvem MRD (modělno raketnyj dvigatěl) ;-D

+3/0
9.10.2017 22:24

J78o15z55e38f 77B61e44v10i57l39a71q58u65a 9565599521271

Zaujímavé!R^

+4/0
9.10.2017 14:53

T13o38m64á98š 63O82č98e16n31á42š32e68k 2713511407370

Moc hezké, díky

+2/0
9.10.2017 14:51

R55a10d38e53k 91F89o82l46p52r85e21c36h78t

Ještě poznámka. V článku mi to nepřišlo nutné to zmiňovat, ale přišel mi dotaz, zda a jak by MiGy-19 byly vůbec schopné ohrozit U-2. Samozřejmě těžko, šanci by měly pouze za příznivých podmínek. Ale pod špionážním letounem si nesmíme představovat pouze U-2. Navíc v době, kdy se rozhodlo o zahájení projektu SM-30, ještě nad SSSR žádné U-2 nalétaly, tehdy byly velkým problémem špionážní lety strojů RB-47.

+6/0
9.10.2017 14:46

J33a13n 61F57a24n55t45a 6761466251313

Kratke video z testu SM-30

https://youtu.be/SabWGCETDN0

+2/0
9.10.2017 10:19

J56a31n 56S28t21i41f85t86e41r 5307209558313

Zajímavý článek, děkuji. Jen bych moc prosil pana autora, aby trochu šetřil sedmými pády. Místo "Nebyli prvními. kdo ..." by úplně stačilo "Nebyli první, kdo ..." Tahá to za uši.

+2/−11
9.10.2017 7:41

I98v35a23n 55H27o56l77a70s 5717367968387

Naopak - užití sedmého pádu tam, kde je namístě, což je v článku dodrženo, je dokladem jazykové vytříbenosti autora, která dnes většině novinářů chybí.

+17/0
9.10.2017 9:42

M70i21c56h94a94l 59P18l84e16š96t69i42l 3637356206985

Motor PRD-22 je super ☺

+11/0
9.10.2017 5:54

I34v94a57n23k56a 39P57o87s42p89í58š88i46l59o83v93á 8584898492307

SPRD-99 je ještě lepší :-)

+3/0
9.10.2017 10:27

T38o90m45á69š 11Ž70i25t12n65ý 6801900911451

Primat nedrží americani ale nackove.

Podívejte se na projekt bachem nater

+7/−2
9.10.2017 5:49

T77o46m76á78š 83Ž80i40t62n67ý 6621140111291

Natter se dvěma tt

Sorry ��

+1/0
9.10.2017 5:50
Foto

M47a55r22t74i82n 72K84l89u70m43p58a86r 5226858247554

Zřejmě jste si nepřečetl článek. Ten pojednává o startech klasických stíhaček ze šikmých ramp s podvěšeným raketovým motorem. Tam drží skutečně primát Američané, následovaní Sověty. Bachem Ba 349 nebyl ani klasickou stíhačkou, ani nestartoval ze šikmé rampy. Byl to kolmo startující raketový záchytný stíhač.

+7/−1
9.10.2017 8:15

K32a60r97e66l 52L67a23n17g25r 2742197190668

Prvni co startovalo s raketovym motorem z rampy byl Reichenberg. Diky tomu vedeli vsichni ze to lze realizovat.

+1/−1
9.10.2017 10:00

J69a37k40u68b 80V32i68l89i90n96g28r 8165541179123

Omyl, V-1, alias Fi-103 byl sice odpalován z šikmých ramp nebo shazován z nosných bombardérů (například He 111 H-22), ale neměl raketový, nýbrž pulsační motor. Pilotovaných sebevražedných Fi-103 "Reichenberg" bylo vyrobeno jen málo a nikdy nebyli použity na ostrou akci, takže tohle se nedá srovnávat s tím, co pěkně popsal ve svém článku pan Folprecht.

+1/0
9.10.2017 10:44

R28a91d70e93k 25F16o45l11p16r43e75c78h41t

Pan Langr měl na mysli raketové motory kvůli získání rychlosti, aby se mohl ten pulsační vůbec spustit. Klasické Fi 103 se urychlovaly katapultem, u těch připravovaných pilotovaných Reichenbergů snad proběhly testy s raketovými "urychlovači". Ale samozřejmě to nepatří do článku o "startech z místa" klasických bojových letadel.

Také ty rampy pro Fi 103 byly monstrózní (delší než 50 metrů), v žádném případě nešly řešit jako mobilní. Ale americká JB-2 (mutace Fi 103) startovala mimo jiných způsobů i "z místa" pomocí raketových motorů.

+3/0
9.10.2017 11:28

E14r58i18k 63L75e32v10i15n27s27k40ý 8631544653405

Jen drobnost : pote, co se stabilni rampy pro Fi 103 ve Francii staly pravidelnym cilem bombardovani, zacali Nemci pouzivat i mobilni rampy. Ty se ale po preprave musely sestavit na zemi, samozrejme se nevesly smontovane na auto.

0/0
9.10.2017 12:32

R63a79d60e96k 60F20o88l32p13r24e92c60h34t

Ano, máte pravdu, nepřesně jsem to s tou mobilitou formuloval.

0/0
9.10.2017 14:36

R35a34d35e15k 52F36o84l41p88r63e39c31h17t

Čekal jsem, že Natter v diskuzi padne. Bohužel padnul i v reálu: jeden vertikální start s pilotem a zároveň jeden mrtvý pilot. Nejen tedy, že zkoušky stroje Natter byly neúspěšné (vleky a bezpilotní starty na tom nic nemění), ale jak už psal pan Klumpar, tento německý výstřelek nelze ani zařadit do množiny programů ZELL (včetně sovětského SM-30).

+3/0
9.10.2017 9:21
Foto

P96e10t73r 40P40r69o50c15h47á36z81k77a 3282306252354

Pěkný a hlavně zajímavý článek. Děkuji.R^

+12/0
9.10.2017 5:29

P14e49t82r 71N74o79v92á91k 8355209280

PVOS - S-75 Dvina (Desna, Volchov, Volga) ... 8-o

http://pvo-pvo.blogspot.co.uk/2011/01/pvos-s-75-dvina-desna-volchov-volga.html

+1/0
9.10.2017 3:27







Najdete na iDNES.cz