Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

T50a80d24e38a14s 31P51i96s68t38a 6129442651577

Dobra letadla, ale dnes nic takoveho nepotrebujem. Nase bitevni eLka 159tky jsou pro nase ukoly a podminky az azazdobry. Nic vic na bitevni leteckou podporu ACR fakt nyni nepotrebuje.

+18/0
doporučit
12.10.2017 6:52

J71o16z29e73f 63B89e43v28i25l28a59q68u51a 9795179151591

Opäť čtivý článok!R^

Neviem,či v ňom bola aj zmienka o názvosloví v NATO - tak. ako si A-10 "užíva" prezývku "prasa bradavičnaté", tak dostal Su-25 prezývku "frogfood" - žabia noha - evidentne podľa siluety zdola alebo zhora.

Inak veľmi často ich bolo v 80-tych rokoch vídať v Trenčíne. Len neviem, či tam boli dislokované v rámci nejakého bojového útvaru, alebo absolvovali nejaké "prehliadky" v Leteckých opravovniach Trenčín. Tie sa tam realizovali hlavne na vrtuľníkoch.

Neviem,prečo, ale ja takéto články "hlcem" !Vďaka!!R^

+14/0
doporučit
12.10.2017 7:31

I66v81a63n10k97a 27P11o10s83p30í95š17i86l66o54v97á 8744898822277

Zajímavé je, že nově vyrobené stroje Su-25 se přelétávaly přímo z výrobního podniku továrními piloty. Jeden z nich po přistání u nás tak spěchal na cigaretu, že nechtěně zatáhl nohou za madlo vystřelovací sedačky K-36. Ta byla naštěstí ještě jištěna lankem propojeným s krytem kabiny, takže katapultovací sekvence se spustila až po dostatečném vzdálení překrytu od letadla vytažením právě onoho lanka.

Kryt se sice odpálil, ale naštěstí dopadl jen na hřbet letadla. Pilot však stejně zažil pěkně horké chvilky, než se našim technikům podařilo sedačku zajistit, protože katapultáž bez připoutání by byla fatální...

+9/0
doporučit
12.10.2017 9:51

J28i73ř42í 96K31o65d94ý78d45e78k 7710880636773

K těm ztrátám v Afganistánu je třeba podotknout, že devět letadel z celkového počtu bylo zničeno na zemi. Po polní úpravě měl Havran dost velkou šanci přežít zásah obávaným FIM-92.

+9/0
doporučit
12.10.2017 6:38

P44e62t11r 56K72o88n27v72a79l68i46n21a 1375615158700

Ja mam proste tyhle historicko-naucne-technicke clanky (jak to napsat jinak?) na technetu rad. diky

+7/0
doporučit
12.10.2017 20:47

Ř76e88h33o86ř 41K92r48á66l78í41č32e32k 5647141589168

Zajímavý a čtivý článek jen s technickými fakty bez povinné politické propagandy, jen tak dál R^. A ten žabák je skvělý ;-D.

+7/0
doporučit
12.10.2017 19:16

V53í18t 32V90ý96m28o27l93a 8108554934725

Dnes už jsou Su-25 dávno za zenitem. Ve své době ale patřily ke špičce. Vedle MiGu-29 to byl nejmodernější letoun v naší armádě a plně se vyrovnal západním protivníkům. Navíc morálně stárnul výrazně pomaleji než ten MiG.

+7/0
doporučit
12.10.2017 10:10

R59a20d37e43k 72P73a12n81c64h75a46r50t23e43k 6773403663936

Úžasný je ten postup českého muzejnictví ... řada exponátů přiletěla sama ... dnes jsou z nich vraky a nákladně se rekonstruují

+6/0
doporučit
12.10.2017 9:06
Foto

M17i74c20h40a67e28l 38L23ö73f58f71e39l86m84a98n75n 7178678137870

V některých ohledech byla lepší než A-10. Su-25 mohou operovat ze zanedbaných letišť, mohou stát dlouho pod širým nebem, a jak bylo v článku zmíněno jsou jednoduché na údržbu a mohou létat i na běžné palivo. Vím, že to nemá takový wow efekt jako kanón Avenger, ale pro bitevník jsou tyto vlastnosti důležité.

+7/−1
doporučit
12.10.2017 21:44

M58a90r12t75i50n 76Š71r80u76b62a50ř 3858379151482

nebezpečné hrábě převážně leží násadou od Vás a ozubem nahoru. Nejlépe ve vyšší trávě;-D

+5/0
doporučit
12.10.2017 19:59

L28u61d28v52i19k 14S59p10i53n20k35a 1882607510475

žádnou válku to nikomu nevyhrálo a čsla to také nezachránila at s těmito letadly nebo bez nich. původní nepřítel proti kterému to bylo vyrobeno za odříkání pracujícího lidu, dosáhl totálního strategického vítězství.

+3/0
doporučit
12.10.2017 13:41

J35i19ř36í 77T44e25p71r 4437890895565

Posledni veta: "....ztraty vlivem nepritele...."

Kolik bylo asi vlastnich golu?

:-)

+4/−2
doporučit
12.10.2017 2:31

J57a45n 20S17e85m12i80k 4464797232879

Nikdy jsem nepochopil,proc pred rokem 1989 koupila vlada CSSR jako jediny stat varsavske smlouvy jak Su-25,tak Su-22 kdyz se fakticky v dane roli kryji

zadny dalsi stat VS nemel Su-25

jedine vysvetleni mi prislo ze vzhledem k tomu ze nase L-39 se platily fakticky v naturaliich protihodnotou sovetskych vojenskych letadel, odebrali jsme jak Su-25 tak Su-22 aby se vybalancoval ucet za dodane L-39.

Proto jsme take meli napriklad asi 2x vice proudovych vojenskych letadel nez treba 4x vetsi Polsko

+2/0
doporučit
12.10.2017 11:59

P25e93t83r 98H90l58á65v24k87a 2218382396361

S "pozemními cíly"? No fuj 8-o

+2/−1
doporučit
12.10.2017 17:38

V40á58c58l69a32v 56K28o38p62t62a 4564233882

pěkné éro, ale A-10 je hezčí...a ten kanón..

+1/0
doporučit
14.10.2017 16:46

V45l34a33d17o 24B71e34d46n93a42r 5933457349

Su-25 a jeho najvacsi nepriatel v Afganistane stinger. Po nasadeni stingeru sli dolu su-25 aj pocty operacnych letov.

+1/0
doporučit
13.10.2017 8:19

J22a77n 74T12a45r28a16b82a 4756366529209

V době, kdy tyhle SU-25 hrábě naše lidovědemokratická armáda používala, jsem bydlel Pardubicích, cca 4km od letiště. Při motorových zkouškách a při vzletech i na tuto vzdálenost praskaly okenní tabule a neslyšeli jsme se navzájem uvnitř místnosti. Proti tomu jsou Gripeny šepot květin.

+1/0
doporučit
13.10.2017 7:32

L23u32d94ě59k 62N41ě37m85e11c 5235411902794

Nevím proč jsem z titulku článku usoudil, že by to měl být stroj, nebezpečný pro uživatele. Je to samozřejmě naopak - pro protivníka.

+1/0
doporučit
12.10.2017 8:51

J95a66n 15F88o46j26t64í34k 8966433491636

A kde skončili ty naše SU-25? (Žabák je ve Vyškově a jeden ve Kbelích)

+1/0
doporučit
12.10.2017 6:20

M60a27r37e17k 15Š68e96v79č95í10k 2484398866406

Proc vyrazujeme z armady kvalitni stroje? Ta vymena devetadvacitek s Polskem za ty jejich kvedlacky Sokol - mistrovske. Havlovi tygri - oskubana bvp s vezemi ze skotu - tez povedeny pazdrat.

+6/−31
doporučit
12.10.2017 5:57

I10g65n58á33c 98M46r82k31v48i61č11k92a 2398192879855

čas koupit "Á desítky"?

+1/−11
doporučit
12.10.2017 2:12

Z25d88e54n95e12k 24J98i78n94d53r43a 5216828940

Mohli jsme na nich létat do dneška, v Sírii se osvědčili.

0/−1
doporučit
18.10.2017 10:03
Foto

M27a74r12e15k 26C97e74r73n44y 5138796387

Skoda, ze se takhle dneska nevyrabi auta...nalit tam cokoliv co hori a cau...;-)

0/−1
doporučit
14.10.2017 17:30

Z77d74e16n21ě39k 86Z90á20l83i59š 2835904387843

Historicky vzato naše armáda byla vždy na nic. Ať nás napadlo Německo nebo SSSR vždy jen hluboce klaněla okupantům. I v budoucnu to bude zřejmě podobné. Tradice je tradice.

0/−20
doporučit
12.10.2017 15:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.